Witam wszystkich. To mój pierwszy post tutaj, także proszę o wyrozumiałość
Mam taki przypadek. 2.0 DISI benzyna ( MR'10) Po ok 90 tys przebiegu zaczął mi się pojawiać błąd P0171 - zbyt uboga mieszanka. W autoryzowanym serwisie stwierdzili że to świece, wymienili, skasowali i powiedzieli że będzie OK. Oczywiście po 300 km błąd pojawił się znowu. Pojechałem w trasę i już nie wróciłem. Wyjęty silnik, zdjęta głowica - diagnoza - wypalona dziura w tłoku na jednym cylindrze, na drugim prawie.
Zmieniłem silnik ( dostałem używkę - wyjęta z samochodu - widziałem jak chodzi - ciśnienia ma po 14 atm). Silnik włożony, odpalony.
I znowu ten sam błąd. Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach, po kilku kilometrach wyskakuje błąd P0171 oraz P0300. ECU oczywiście wyzerowany.
Podciśnienia sprawdzone - nie ma wycieków. Uszczelki kolektora dolotowego nowe. Sondy lambda sprawdzone. Przepustnica wyczyszczona.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie...
-- Dodano: 22 sierpnia 2019, o 17:13 --
Update - problem rozwiązany. Winowajcą był czujnik w szynie paliwowej. Po wymianie jak ręką odjął.