Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 06:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 29 cze 2019, 09:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam, podzielę się zdobytym doświadczeniem. M6 GH 2,0 MZR-CD 2008r nie miała mocy od pewnego czasu. W całym zakresie obrotów, wyprzedzanie w trasie w zakresie 80-120 to była męczarnia, Vmaks to 165 km/h. Zmierzona dynamika: 0-100 powyżej 15s, elastyczność 60-100 na IV powyżej 20s, elastyczność 80-120 na V nie udało się zrobić (za długo, kończyły się odcinki). Lekkie wzniesienie i zwalnia na tempomacie na V bez obciążenia przy 120-130. Na autostradzie po bramkach prawy pas, udając że celowo podziwiam przyrodę.

Miała dwa "tryby" przyspieszania: "mułowaty" i "trochę lepiej, ale dalej brak mocy"; przeskok na lepszy następował przy różnych obrotach- od 1800 do 3300.

Spalanie średnie 7,4 a przy maksymalnie spokojnej jeździe udało mi się zejść do 6,5 nigdy mniej. Nie mam ciężkiej nogi, a zdarzały się przebiegi że spalaniem 8,5-9. Cykl wypalania DPF - 90 km.

Kilku mechaników, różne sugestie, czyszczony EGR - ale bez różnicy (a był brudny i przycięty). Pojechałem do ASO, zapłaciłem za diagnostykę 350zł. Na 95% turbina. Nowa 8000, można regenerować; robota, uszczelki, śruby, olej+filtr, zlecenie na zewnątrz regeneracji-razem około 4000.

Kolega polecił na miejscu warsztat (wiszę mu duuuuże piwo...), który zrobi to za 1800 zł. Taniej nie będzie, robić. Poprosiłem, żeby sprawdzili czy jeszcze coś nie dolega, jak auto ma stać 4-5 dni, to zrobić co trzeba.

Nazajutrz rano telefon: mamy przyczynę, to uszkodzony czujnik przepływu powietrza. Koszt: 350zł plus robota. Królu złoty!

Auto śmiga jak nigdy wcześniej, jest nowa zabawka! Nie wiem jeszcze jak spalanie i regeneracja DPF, z niecierpliwością obserwuję.

Pozostała jedna usterka. Rano silnik pracuje nierówno, pierwsze 5 minut jest szarpanie/żabkowanie. Po rozgrzaniu poprawa o 95%, nie żabkuje ale wyczuwam delikatną nierównomierność pracy.
Dalej badam. Pomysły?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 paź 2019, 13:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2017
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
shukacz Próbowałeś po wymianie czujnika kalibrować wtryski? U mnie pomogło na poranna nierówną pracę i "żabkowanie".

_________________
Mazda 6 Kombi 2.2 A/T 175KM 2014 SkyPassion, przebieg 210000km


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 17 paź 2019, 14:12 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
1. najpierw to zobaczyć czy wtryski zakodowanie w ecu są na swoich miejscach.
2. zobaczyć korektę wtrysków
3. skasować adaptację wtryskiwaczy/przepływki
4. kalibracja metodą na kabelek na rozgrzanym silniku

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.