Teraz jest Cz, 25 kwi 2024, 08:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 20 gru 2013, 19:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W swoich dieslach macie grzalke w korpusie filtra paliwa? Ona grzejne w momencie włączenia webasta czy jakos inaczej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 20 gru 2013, 19:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja nie mam grzałki.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2013, 07:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To zależy może od pochodzenia kraju? Bo niektóre mają...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 21 gru 2013, 15:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ja ustawiłem wydech z webasto na filtr po tym jak raz paliwo mi zamarzło.

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2014, 13:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
<disco> założyłem grzałkę do filtra paliwa, tzn stary korpus bez grzałki zmieniłem na nowy/używany korpus z grzałką <brawo>
Wszystko Plug&Play.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2014, 13:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Trzeba było zrobić jakieś foto i krótki opis. Mogło by się przydać komuś z forum :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2014, 13:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, ale mam tylko dwa zdjęcia, no może cztery...

-- Dodano: So, 4 sty 2014, 16:08 --

Nie posiadając fabrycznie zamontowanej grzałki filtra paliwa w korpusie zakupiłem... używany oryginalny korpus z grzałką, jest on taki sam dla silników dieslowskich 2.0 jak i 2.2 można go spotkać w CX-7, M6, M5, i chyba w M3

Nie wiem czy montaż grzałki jest konieczny, inni użytkownicy nie posiadają grzałki i żyją długo i szczęśliwie.
Obrazek

Więc przy okazji zaplanowałem wymianę filtra paliwowego oczywiście KNECHT KC83.

Od sprzedającego dostałem paczkę a wewnątrz tak oto zabezpieczony razem z filtrem który jest pełeny paliwem (nie wiem co poczta na to).
Obrazek

Stary filtr z korpusem zanim go wyjmiemy należy:
-odkręcić korek wlewu paliwa aby wyrównać różnicę ciśnienia w zbiorniku.
-odłączyć elektryczne przewody od odstojnika wody,
-odłączyć przewody paliwowe luzując kombinerkami opaski metalowe,
-zabezpieczyć przewody zaślepiając je korkami
-nie odkręcać osłony blaszanej z auta, odkręci dwie widoczne śruby M14 M15.. nie pamiętam,
-zaślepić króćce paliwowe
-całość czyli korpus, filtr, odstojnik wody z przewodem wyjąć na zewnąrz

Osłonę blaszaną wykręciłem z ciekawości gdyż nie miałem pewności czy te blachy są takie same, więc napiszę że tak, są takie same bez względu na wyposażenie korpusu.

Jeśli troszkę a raczej na pewno troszkę paliwa wypłynie to nic się nie stanie, i tak trzymającego się delikwenta na dwóch śrubach, wykręcamy go i wyjmujemy... prościzna nie jest, troszkę ręki chirurga, zamknąć oczy jak ktoś się nadmiernie boi i.... już na stół go, w moim przypadku do recyclingu.
Obrazek

Wcześniej tzn później złożyłem korpus z grzałką z nowym filtrem+uszczelki oraz z odstojnikiem z przesyłki i czekał już na boku dla porównania ze starym, po drodze wcześniej oczywiście jakieś tam czyszczenie, oględziny co i jak tam wygląda, co do czego służy.
Zasada działania samej grzałki jest dla mnie tajemnicą chyba do czasu aż paliwo zamarznie... o tym za chwil pare, teraz kilka fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Takie profesjonalne foteczki w serwisie u kolegi zajmującego się czym popadnie...

Aha, montaż w odwrotnej kolejności, analogicznie.
Z tą różnicą iż doszedł nam jeden element do podłączenia, mianowicie podłączyć nową wtyczkę od grzałki do istniejącej pasującej kostki. Kostka zasilająca grzałkę ma taki kapselek/zaślepkę, oczywiście nie będzie już potrzebna. Wszystko umocować w miejsca pasujące do siebie, innej możliwości nie ma.
Prace typu Plug&play dla nikogo nie są chyba tajemnicą .

Yyyy... tak tak.. grzałka, więc jak widać nie jest to grzałka z jakiegoś tam pręta grzejnego wpuszczonego do wewnątrz filtra, tutaj grzałka zadziała CHYBA jak paliwo a raczej parafina zgęstnieje przy temp. od -25stC, ponieważ...

Umiejscowienie grzałki okazuje się być zaraz na wlocie paliwa do korpusu, i dopiero ogrzane paliwo wpływa do wewnątrz przez filtr i dalej metalowymi, gdzie indziej gumowymi przewodami do naszej pompy wysokiego ciśnienia ukł. CR, zaznaczyć skromnie chciałbym iż ta pompa jest podciśnieniowa, a co się stanie z zamarzniętym paliwem wenątrz filtra ? około 0.6litra w samym filtrze ? nie mam pojęcia.... może przy zamarzniętym paliwie zrobi się większe podciśnienie i ta grzalka samoistnie się załączy? nie mam pojęcia. A może czujnik jakiś temperatury steruje załączeniem grzałki?... może tak może nie.
Bezpiecznik w moim przypadku był w skrzynce opisany jako F.WARMER 20A i jeśli on jest od grzałki to odpoczywał 3lata albo będzie dalej odpoczywać przy przy panującej wiośnie tej zimy.

EDIT: dogrzebałem się do screen'a z którego wynika że grzałka sama się załącza, nic i nikt nią nie steruje... więc wysoce możliwe jest że ona załącza się w momencie hmmm... zgęstnienia paliwa z wydzielającej się parafiny w paliwie, gęstsza ciecz jako paliwo coś tam robi i załącza... się sama grzałka. (dla mnie to jeszcze nie zrozumiałe jak i co) o proszzze :
Obrazek

Ps.: za wszelakie papugowanie treści zawartej i wykorzystanie w celach marketingowo-handlowych do zadań społeczno cywilizacyjnych z chęcią odradzić muszę gdyż autor nie ma pewności co uczynił, dziękuje.
Dla uzyskania lepszego show i wow użyć kredek świecowych <brawo>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 sty 2014, 16:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Dobra robota Millerek!

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2014, 16:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Senkju, jakieś sugestie skargi czy też pretensje to do Basi Konstantynopolitańczykiewiczówny pisać pod 138 numerem na szosie Wielgomłyńskiej :-P <spoko>



ps: a tak serio to może się przyda :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 02:54 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Jak to sprawdzić bezinwazyjnie czy mam taką grzałkę? Nie jestem mechanikem, więc stwierdzenie popatrz na korpus pompy paliwa mi nic nie da. :) Gdzie to siedzi po komorą w 2.0 D?
Swoją drogą czy taka grzałka to raczej nie powinna być w skandynawskich autach a nie europejskich?
Millerek, czemu uważasz, że coś musi załączać grzałkę? Owszem może gdzieś tam być czujnik gęstości ale szczerze w to wątpię. Nie zdziwiło by mnie to, gdyby grzała non stop do np. 20 stopni. Dla silnika, a w zasadzie komputera to lepiej bo cały rok paliwo by wpływało o mocno zbliżonej gęstości, więc by nie głupiał.

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 10:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czacha ? nie miałeś problemów z zaśnięciem ? :-P
czacha83 napisał(a):
stwierdzenie popatrz na korpus pompy paliwa mi nic nie da

według zdjęć widać dokładnie różnice, korpus z grzałką a korpus bez grzałki,
czacha83 napisał(a):
Gdzie to siedzi po komorą w 2.0 D?

nad Webasto, otwierasz maskę i przy grodzi z lewej strony, inaczej.. patrz zdjęcie z pierwszych postów..
czacha83 napisał(a):
Swoją drogą czy taka grzałka to raczej nie powinna być w skandynawskich autach a nie europejskich?

jakby nie było zimy w europie to bym zrozumiał,
czacha83 napisał(a):
Millerek, czemu uważasz, że coś musi załączać grzałkę? Owszem może gdzieś tam być czujnik gęstości ale szczerze w to wątpię.

nie jesteś mechanikiem ale spójrz na ostatnie zdjęcie, jest włącznik jest grzałka, czy coś steruje włącznikiem od grzałki ? raczej nie... w myśl tego jest chyba tak że sama konstrukcja grzałki jest włącznikiem, spójrz na zdjęcie samej grzałki.

czacha, wyśpij się, odpocznij, kawkę z rumem wypij będzie stanowczo lepiej <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 17:00 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Millerek napisał(a):
Czacha ? nie miałeś problemów z zaśnięciem ?

Miałem po uprzednio przeczytałem temat o jakiejś tam kontrolce oleju co zapala się czy gaśnie o 2s za szybko czy za późno i to znaczy, że zaraz tłoki maskę przebiją.... przestraszyłem się na poważnie...
Cytuj:
czacha83 napisał(a):
Gdzie to siedzi po komorą w 2.0 D?

nad Webasto, otwierasz maskę i przy grodzi z lewej strony, inaczej.. patrz zdjęcie z pierwszych postów..

O takie łotpowieć mnie się rozchodziło. Wcześniej czytałem w komórce przez tapatalk'a więc zdjęcia mikro, teraz na lapku co innego...
Millerek napisał(a):
czacha83 napisał(a):
Swoją drogą czy taka grzałka to raczej nie powinna być w skandynawskich autach a nie europejskich?

jakby nie było zimy w europie to bym zrozumiał,

No wiesz, bądź co bądź to tam ostrzejsze zimy są. Jak często i ilu osobom w Polsce diesel zamarza? Mi nigdy.
Millerek napisał(a):
kawkę z rumem wypij

Obu nienawidzę... bleh :)

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 17:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
czacha83 napisał(a):
bo uprzednio przeczytałem temat o jakiejś tam kontrolce oleju co zapala się czy gaśnie o 2s za szybko czy za późno i to znaczy, że zaraz tłoki maskę przebiją.... przestraszyłem się na poważnie...

:-P nie wiem co ty jadasz że masz takie sny :lol:
czacha83 napisał(a):
Jak często i ilu osobom w Polsce diesel zamarza? Mi nigdy

a i tutaj muszę napisać że mnie zamarzało, w dwóch autach służbowych i w jednym prywatnym, później już auta miały na wyposażeniu standardowym grzałkę paliwa i spokój nastał <spoko>
czacha83 napisał(a):
Obu nienawidzę... bleh

<oczy> kawy nie lubisz ? ło matulu kochana :idea: to o której rano jesteś już obudzony ze snu... <o0> ..tak na obiad ? :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 17:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Millerek napisał(a):
czacha83 napisał(a):
Jak często i ilu osobom w Polsce diesel zamarza? Mi nigdy

a i tutaj muszę napisać że mnie zamarzało, w dwóch autach służbowych i w jednym prywatnym, później już auta miały na wyposażeniu standardowym grzałkę paliwa i spokój nastał


Może we wszystkich autach miałem te grzałki? Nie wiem, ale pamiętam taką ostrą zimę ze 4-5 lat temu, było po -20, drzwi pięścią opukiwałem i nadal nie mogłem otworzyć ale Focus II Diesel odpalił bezproblemowo...
...ach te czasy, co się miało elektrycznie ogrzewaną szybę przednią... <zauroczony>

Millerek napisał(a):
kawy nie lubisz ? ło matulu kochana to o której rano jesteś już obudzony ze snu... ..tak na obiad ?


Coś koło 14ej dochodzę do siebie :p

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 17:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
czacha83 napisał(a):
...pamiętam taką ostrą zimę ze 4-5 lat temu, było po -20, ... ale Focus II Diesel odpalił bezproblemowo...
...ach te czasy, co się miało elektrycznie ogrzewaną szybę przednią

Tak, ja też pamiętam, w filtrze robił się kisiel czy nawet kaszka jak to mówią... no i grzałki nie było <slabo>

:wink: teraz masz ładniutką Mazdę i musisz już zadbać o kilka pierdółek, a podgrzewaną szybę to nawet w nowej GJ nie uraczysz <offtopic>

czacha83 napisał(a):
Coś koło 14ej dochodzę do siebie :p

:wink: tak jak ja po nocnej zmianie :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.