Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 11:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 6 lis 2018, 21:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Panowie
Pacjent: Mazda 6 GH 2010 rok 2,2 diesel R2AA 180 KM
(od razu sorry, że być może powinienem, ale nie potrafię znaleźć odpowiedniego tematu na forum, ponieważ ciężko znaleźć podobną do mnie przypadłość, postaram się opisać najlepiej jak się da)
Problemik: delikatny grzechot ze skrzyni biegów w różnych momentach
Czyli tak:
Parę sytuacji...
Pierwsza:
Ruszam z jedynki, zmieniam na dwójkę. Mam wciśnięte sprzęgło na dwójce i słyszę delikatny grzechot w trakcie jazdy (jakby jakieś małe śrubki gdzieś latały :)) Auto się toczy, ja ciągle przy wciśniętym sprzęgle wrzucam przy toczącym się aucie na luz - dźwięk ustaje. Przy przesunięciu gałki w pozycję luzu, poza ustąpieniem dźwięku zauważam, że obroty silnika idealnie spadają do obrotów jakie mają być na luzie (przedtem przy toczącym się aucie, skrzynia w pozycji na 2gim biegu - obroty są delikatnie wyższe
Druga:
Włączam silnik przy włączonym sprzęgle (wciśniętym). Praca silnika idealna, słychać tylko ładnie klekoczące wtryski. Nie ruszam z miejsca. Puszczam sprzęgło do samej góry nie dodając gazu. Słysze ten sam delikatny grzechot. Jak dodam gazu przy pozycji sprzęgła w górze (nie wciśniętym) - słyszę narastający delikatny grzechot. Jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu - grzechot ustaje - i znów słyszę idealną pracę silnika..
Trzecia:
Jadę sobie na każdym biegu (może to ważne) i hamuję silnikiem - tak około od 2000 obrotów mi spada w dół. I znów słyszę ten sam grzechot (te latające śrubki). Przy dodawaniu gazu też. Wciskam sprzęgło przy hamowaniu silnikiem i nadal słychać ten delikatny grzechot. Jak przy wciśniętym sprzęgle przesunę lewarek na luz - auto się toczy, grzechot ustaje, słychać tylko pracujące wtryski...
Zaznaczam, że jest to ciche, nie jakieś nadmierne walenie, jak podgłoszę muzę to nic nie słyszę, ale nie chcę tego tak zostawić, bo coś jest nie tak... i nawet moja baba to usłyszała a to już dla Mazdy obciach :)

Help. Mam nadzieję na profesjonalną odpowiedź jakiegoś mechanika. Podejrzewałem łożysko oporowe po stronie sprzęgła to zmieniłem kompletne sprzęgło (LUK komplet) - objawy nie ustąpiły, choć bardzo ładnie i lekko mi teraz chodzi sprzęgło i biegi wchodzą bajka... ale dźwięki nie ustąpiły
Nie chce wywalać 3500 na remont skrzyni (tyle krzyknął mechanior we Wrocku), bo nie wiem, czy to pomoże...
Wyczytałem o wysprzęgliku, że ma wpływ na jego pracę wymiana płynu hamulcowego, ale doradźcie czy to może pomóc i o czym świadczą moje objawy?

Dzięki każdemu Fachowcowi, że chciało mu się czytać do tego punktu i usilnie proszę o profesjonalne porady co mam robić? Dzięki z góry! Krzysztof

-- Dodano: 6 listopada 2018, o 21:19 --

Sorki, że post po poście...
Byłem w ASO Mazda i stwierdzili, że na stówę to początek końca koła dwumasowego...
Byłem u specjalisty od skrzyń i gadał, że to uszkodzony wałek na 5 czy 6 biegu...

I jestem w kropce - obie naprawy kosztowne. Mogę ponieść wydatek jednej z nich, ale nie obu, bez jaj :)
Czy przy uszkodzeniu i brzęczeniu biegu 5 lub 6 nie odczuwałbym czegoś na tych biegach (bo nie dzieje się nic)...
Natomiast co do koła 2M... fakt, przy gaszeniu silnika jest takie lekkie zatrzęsienie budą i silnik się zatrzymuje czasami z takim dziwnym dźwiękiem, ale poza tym żadnych stuków (słyszałem o jakichś głośnych stukach, które się powinny wydobywać przy zużytym 2M), pedał sprzęgła nie drży w ogóle, gałka skrzyni biegów na luzie nieruchoma...
Poradźcie coś please :) Nie wierzę, że nie ma tu speców od przeniesienia napędu...

Pozdro
Krzysztof

_________________
Authentic Ladies


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 22:50 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 27.12.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
100% do wymiany koło 2M.Najtaniej LUK w Intercars na allegro za 2990 zeta. Nie słuchaj bzdur o remontach skrzyni. Jeżeli skrzynia to tylko problem objawia się na 6 biegu bo trzęsie lekko budą w zakresie od 2300rpm do 2800rpm i powyżej dopiero zaczyna mniej trzepać ale czuć delikatne mrowienie na pedałach.Twój opis ewidentnie wskazuje na początek końca 2M.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lis 2018, 18:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Dzięki. Czekałem, czekałem i się doczekałem odpowiedzi :)
W międzyczasie też zasięgnąłem opinii w różnych źródłach i teraz już prawie jestem pewny, ze chodzi o 2M, a Twoja opinia mnie tylko utwierdza w takim przekonaniu...
No to tak: mazparts mi zaproponował 2490 PLN za LUKa oryginalnego i jak na teraz to najlepsza oferta.
Na razie tak jeżdżę, ale w grudniu się przymierzę do tematu...

Jeszcze raz dzieki!

Pozdro
Krzysztof

_________________
Authentic Ladies


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 20:23 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 27.12.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
To do dzieła w takim razie. Ja jestem świeżo po wymianie całej skrzyni (w sobotę) więc wiem co piszę. Wczoraj pierwsze km do Niemiec i jest rewelacja. W końcu mogę jeździć na 6 150km/h a nie zmieniać z 5 na 6 dopiero przy 180km/h :lol: I wisienka na torcie - Nic już nie trzepie. Cenę masz rewelacja. Na Twoim miejscu skusilbym się też na nowe sprzęgło przy jednej robocie bo było by wielkim nieporozumieniem wymienić tylko 2M gdzie cena sprzęgła LUK zamyka się max do 1000 zeta. Daj znać jak się jeździ po wymianie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 09:31 
Amator
Offline
Od: 15.08.2013
Posty: 71
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Potwierdzam że wymiana skrzyni jest lekiem na drgania 6 biegu

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 20:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
No więc jestem po wymianie dwumasa i wcześniej sprzęgła, docisk i takie tam
Niestety objawy nie ustąpiły. Co prawda już nie telepie budą przy gaszeniu,
Ale rzegotanie na luzie oraz przed wysprzęgleniem nadal występuje...
Nie trzęsie budą na żadnym biegu, podejrzewam jakąś pierdołę, wyeliminowałem dwie kosztowne przyczyny, łącznie z potencjalną trzecią, czyli wymianą oleju w skrzyni biegów...
Panowie - jakieś inne sugestie odnosząc się do mojego pierwszego posta w tej dyskusji?

Pozdrawiam
Krzysztof

_________________
Authentic Ladies


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 09:34 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Szkoda, że nikt Ci skrzyni nie zdiagnozował skoro była na wierzchu. Może to być któreś z łożysk wałka, które wibruje gdy jest odciążasz przez wrzucenie luzu lub sprzęgła.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 22:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Jestem po wymianie łożyska tzw. atakującego, czy zdawczego (jak zwał tak zwał) w skrzyni
Dla wszystkich potomnych - pomogło. Jest git. Tak jak ma być...
Przy takich objawach nie koncentrujcie się na 2M i sprzęgłach - w tym modelu są mocne.
Od razu łożysko wejściowe w skrzyni - naprawdę

Dzięki za wszelkie porady :) Tera dla potencjalnego kupca dla tego egzemplarza - nowy dwumas i łożysko LUK :)
Jak się auto dla siebie robi to się ma! Zawsze bright site of life nie?

Pozdro
K

_________________
Authentic Ladies


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 15 sty 2019, 11:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dla potomnych podaj wymiary łożyska lub numer.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lut 2019, 20:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Witaj.
Niestety autko robiłem w Raciborzu i nieprędko tam będę, aby się dowiedzieć. Robił mi to człowiek, który miał się wybierać do Niemiec i wróci dopiero około marca.
Jak będę w tamtym rejonie w tym terminie to dam znać... Z tego co wiem to było to łożysko zaraz przy wejściu do skrzyni biegów, nawet za bardzo nie była rozkręcana, pierwsze od wałka zdawczego (sorry za taki laicki język, ale cytuję z pamięci)

Pozdro
Krzysztof

_________________
Authentic Ladies


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.