Teraz jest So, 12 paź 2024, 17:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 2 lis 2016, 17:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.09.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam,
Mam problem jak w temacie, mechanik sprawdzał rozrząd, szczelność uszczelki od kolektora, pasek alternatora, łożyska, wymienił pompę wody(rozrząd robiony 20k km temu). Dźwięk świszczenia (gdy jadę) / świergotania (na postoju) dochodzi jakby z miski olejowej z lewej strony silnika (tam gdzie pompa olejowa). Zdecydowałem się wymienić tą pompę olejową. Po wymianie i zalaniu nowego oleju prawie nie było tego słychać, a po wystudzeniu silnika znowu zaczęło świszczeć i to jeszcze głośniej :mad: . Nic nie pomogło, dodam że żadnych spadków mocy, kopcenia, czy szarpania nie ma. Najgorzej jest na zimnym silniku, potem trochę cichnie. Stwierdziłem ,że w tym warsztacie nie mam już co szukać, bo tylko koszty będą rosnąć. Niedawno spojrzałem na tą pompę olejową dokładnie i na kilku zębach są małe wyszczerbania i zdałem sobie sprawę, że na wale jest to samo :mad: . Czy takie maleńkie ubytki na zębach mogą powodować taki świergot? Teraz jak jest zimniej to po zapaleniu słychać to z daleka.... nawet na wyższych biegach, czego wcześniej nie było.
Miał ktoś podobny problem <modlisie> ? Już miesiąc z tym jeżdżę....
Mowa o Mazdzie 6 GH 2009 2.0 MZR-CD 140KM
Załączam filmy





 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2016, 21:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Jeśli zębatka napędu pompy na wale korbowym jest uszkodzona to będzie świergot. Jedyny sposób na eliminacje problemu to wymiana zębatki na wale i sprawna pompa oleju.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2016, 17:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.09.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
A czy ta zębatka nie jest czasem zintegrowana z wałem w tym silniku :idea:? Czy da się jakoś zeszlifować te koła zębate żeby hałas zniknął czy muszę wymienić cały wał?
Wymiana wału to kilka tysięcy a jeszcze w tym samym czasie trzeba zrobić dwumasa, bo się tłucze :mad: . Rozumiem, że bez wyjęcia silnika się nie obejdzie....
Ma ktoś sposób na zdjęcie tej zębatki z wału?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2016, 00:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.02.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
I jak? Mam podobny problem w swojej 2.3. Wykonałeś/zdiagnozowałeś w końcu co to było? (viewtopic.php?f=82&t=6524&p=237260#p237260)

_________________
Stilgardozaurus


Ostatnio edytowano Wt, 12 cze 2018, 19:17 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 cze 2018, 15:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.06.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Witam , mam podobny problem w swojej mazdzie . Czy kot kojarzy problem i jak go rozwiazac ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 maja 2020, 12:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.05.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam. Mam to samo. I co tu wymienić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 wrz 2024, 22:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2024
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Doszedł ktoś do tego co wydawało takie dźwięki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 paź 2024, 08:16 
Adept
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 125
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
dymcus
Kombinujesz jak koń pod górę;
-należy zmierzyć ciśnienie oleju na wolnych obrotach,
-wymienić zestaw naprawczy pompy oleju,
- ponownie pomierzyć ciśnienie


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.