Teraz jest Pn, 15 sie 2022, 20:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 07:37 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 152
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Jakby ktoś miał ochotę sprawdzić odmę (opowietrzenie skrzyni korbowej), silnik 2.0 benzyna 2008r zrobiłem małą fotorelację. Żeby dostać się do do odmy trzeba zdemontować kolektor ssący. Potrzebne będą tryczka, przedłużki i nasadki 8mm 13mm, szczypce do plastikowych kołków mocujących wiązki, obcinaczki do opasek.
Na początek odłączamy akumulator, demontujemy obudowę filtra, przepustnicę(fotorelacja na forum), zbiornik wyrównawczy aby był łatwy dostęp do śrub mocujących kolektor.
Obrazek
Żeby wyciągnąć zbiornik wyrownawczy przecinamy opaskę, wyciągamy wiązkę z przetłoczenia zbiornika i wyciągamy zbiornik uwalniając go z zatrzasków
Obrazek
Zbiornik wyjęty.
Obrazek
Rozpinamy wszystkie przewody od wtrysków, kolektora które są zaznaczone strzałkami, kolor zielony niebieski, pomarańczowy żółty i wsystkie wężyki które mogą przeszkadzać. Kolorem czerwonym zaznaczone są miejsca śrub mocujących kolektor. klucz 13mmm
Obrazek
Na dole jest jeszcze jedna pod zieloną strzałką, niestety dostęp od spodu.
Obrazek
Po odsunięciu kolektora od silnika zsuwamy gumowy przewód odmy. Kolor fioletowy to otwory śrub. Gruszka ze znakiem zapytania niestety nie wiem co przesuwa.
Obrazek
ukaże nam się widok odmy
Obrazek
a to widok od wewnętrznej strony
Obrazek
Mam nadzienie że się przyda :cool:
Miłej zabawy papa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 13:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
dobra robota <spoko>

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 16:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Dziękujemy za fotorelację.

Nakrykloł żech ze mobilnioka

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 16:50 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 152
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Niema za co dziękować.
Zrobiłem bo była ku temu okazja.
Sam też korzystam z fotorelacji zrobionych przez innych.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 21:13 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Panowie, trafiłem przypadkowo na ten temat. Powiedzcie, jaki jest cel demontażu odmy? Czy poprawia coś w pracy auta?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 22:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6706
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Akurat w Mazdzie, w silniku wolnossącym, nie ma jakiejś wielkiej potrzeby tam zaglądać.
Nic tam złego się nie dzieje, nie zamarza, nie zakleja się, nie stwarza problemów.

Można tam zajrzeć i sobie popatrzeć, nic więcej.

Jedynie co można z nią zrobić, to ją odseparować od kolektora ssącego aby powietrze do spalenia było czyste w 100% pochodzące tylko z filtra powietrza. Oczywiście odmy zatkac nie możemy, ale założyć filtr lub separator można.
Co innego w doładowanym silniku. Aż się prosi aby założyć separator tzw Oil can. Opary niosą cześć oleju która łącząc się w zaworze egr robi klęską maź która zakleja kanały, nie zawsze ale w większości przypadków.

Odma zastosowana w silnikach spalinowych powoduje niższą emisję spalin, pomaga utrzymać odpowiednią normę emisji spalin, podgrzewa szybciej komorę spalania na zimnym silniku i wiele wiele innych ma zadań..... Ogólnie lepiej nie pierdzieć sobie do miski z.ktorej jemy :)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.
CBDC is coming, freedom is gone.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 23:38 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki Millerek za objaśnienie sprawy. Myślałem, że znalazłem coś co należy poprawić w aucie w wyniku eksploatacji, o czym do tej pory nie wiedziałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 paź 2018, 10:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 696
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Bardzo polecam wyczyścić cały kolektor dolotowy podczas tej operacji.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 paź 2018, 14:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6706
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W dieslu tak, raczej wskazane jest.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.
CBDC is coming, freedom is gone.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 gru 2019, 22:10 
Świeżak
Offline
Od: 12.04.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Czyszcząc komorę filtra powietrza, odkryłem ślady oleju w gumowej rurze łączącej filtr z przepustnicą. (dokładnie przy wejściu tego cienkiego węża)
Klapka przepustnicy czysta.
Czy mam się tym martwić? Szukać przyczyny w odmie?

Przy okazji - silnik 2.0 FL (pb) pracuje bardzo ładnie, wszyscy mechanicy chwalą jaki cichy. Bierze olej ok. 1 litr na 4 tyś. - tyle dolewam. (Dwa lata po remoncie obejmującym m.in. głowicę, pierścienie, itp.)
Proszę o radę doświadczonych Kolegów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2022, 08:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam,
mechanik powiedział mi że odma jest u mnie do wymiany ponieważ. Kazał kupic nie taki mały element jak na ww fotorelacji ale całą górną obudowę od zaworów
Ponoć jak się zdejmie przewód łączący pokrywę z wlotem powietrza to pluje stamtąd olejem.
Czy faktycznie mam jakiś inny silnik, czy to tam jest odma i czy warto kupować tę pokrywę ?
Mój silnik (mazda 6 GH 2008 2.0 benz 147KM LF9).
Kamil.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 sie 2022, 07:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 498
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
To nie jest odma i tam w środku prócz dziury nie ma nic, a olejem będzie zawsze stamtąd pluło. Ja kupiłem taki malutki filterek, założyłem na ten króciec i po problemie.
Generalnie zmień mechanika.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 sie 2022, 12:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
3 sierpnia 2022, o 09:41 Turysta napisał(a):
odma jest u mnie do wymiany ponieważ.

Odma jest do wymiany ponieważ co? Nie dokończyłeś zdania...

Cytuj:
ale całą górną obudowę od zaworów

Dlaczego?


Zadaniem odmy jest odprowadzenie zgromadzonych "gazów" w komorze z powrotem do układu dolotowego. Dobrze, żeby była drożna. Odma to ten przewód który łączy pokrywę zaworów i rurę dolotową.
Po zdjęciu przewodu odmy z pokrywy powinien pluć olejem to normalne. Najważniejsze, że ten przewód do rury dolotowej był drożny.

Ewentualnie możesz zastosować rozwiązanie zaproponowane przez jdman93.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.