Teraz jest Cz, 7 lip 2022, 04:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 06:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2250
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Japanex nie.

ILE RAZY TRZEBA JESZCZE NAPISAĆ, ŻE DO SKRZYNI WLEWAMY OLEJ 75W80!

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lip 2020, 16:28 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
9 lipca 2020, o 20:50 Japanex napisał(a):
3x 1l Fuch Titan Sintopoid 75w90 GL-4 moge takim zalac bez szkody dla skrzyni w GH 2.0 147km 6b 2010 ?


Nie istnieje olej Fuchs Titan Sintopoid 75w90 w specyfikacji GL-4. To olej w specyfikacji GL-5. Nie nadaje się do tego typu skrzyni biegów.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2020, 23:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubuski
Ktory z tych jest lepszy Valvoline Gear Oil 75w80 GL-4 czy Motul Motylgear 75W80 GL-4/5 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lip 2020, 13:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.06.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
Panowie ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów w Mazda 6 GH 2.0 147km 2008 r?

Ponadto chciałem dopytać z pozycji laika, czy wlew jest tak skalibrowany, że spokojnie się wleje olej? Oraz czy można przelać?

Kupiłem 2 litry tego oleju https://czarnepaliwo.pl/glowna/326-rave ... 80-1l.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 29 lip 2020, 16:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2250
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Mało, do skrzyni biegów wchodzi nie całe 3L. Nalewasz przez otwór wlewowy aż zacznie wypływać. Wtedy jest prawidłowy poziom. Oczywiście auto musi stać na płaskim.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lip 2020, 17:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2186
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jest możliwe to zrobić w domowych warunkach ?? Auto trzeba stawiać z poziomicą ?? ;). Żeby było równo i oleju nie nalać za mało ani za dużo hehe

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 197.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 15:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Jak o GH mówisz to zmieniałem sam, olej do skrzyni od czarnepaliwo, nie spinalem się aby auto równo stało, stało Nawet pochylone w stronę maski. Do wlania oleju na poczekaniu załączyłem kawałek rury przezroczystej gumowej z lejkiem taśmą klejącą. U mnie biegi wchodziły dobrze, czasem wsteczny ciężej, wsteczny czasami dalej wchodzi ciężej może dlatego że auto nie stało równo, więc uważaj hahaha :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 19:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2250
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Lucasbadboy, z tą poziomicą to trochę przesada, wystarczy zwykły kanał samochodowy. Zazwyczaj takie kanały są budowane w poziomie

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 17:43 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
29 lipca 2020, o 14:59 Filip14 napisał(a):
Panowie ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów w Mazda 6 GH 2.0 147km 2008 r?

Ponadto chciałem dopytać z pozycji laika, czy wlew jest tak skalibrowany, że spokojnie się wleje olej? Oraz czy można przelać?

Kupiłem 2 litry tego oleju https://czarnepaliwo.pl/glowna/326-rave ... 80-1l.html


Kupiłeś za mało oleju. Twoja skrzynia biegów mieści 2,85 l. Nie bierz się za wymianę dopóki nie kupisz dodatkowej butelki. Eksploatacja samochodu z o tyle mniejszą ilością oleju w skrzyni może szybko doprowadzić do jej uszkodzenia.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 19:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 310
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Czy przy wymianie oleju w skrzyni biegów też zaleca się wymieniać jakieś uszczelki jak w przypadku korka spustu oleju silnikowego? Na instrukcji zaznaczone są podkładki (washer) a nie uszczelki (gasket) viewtopic.php?p=304056#p304056


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 08:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2250
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
piotrmocko, ja nie wymieniałem i było sucho.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 08:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2168
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
U mnie też z tego co kojarzę nic nie było wymieniane, tylko olej.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 18:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 309
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nigdy wymiana uszczelki na nową nie zaszkodzi. Ja chyba wymieniłem dla uspokojenia sumienia :) . Jak założysz starą uszczelkę tą samą stroną co była nie powinna cieknąć. Dodatkowo olej przekładniowy jest dosyć gęsty.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 13:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2250
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
8 lutego 2022, o 19:08 Wojti napisał(a):
Dodatkowo olej przekładniowy jest dosyć gęsty.


COO?? Ewidentnie nigdy nie widziałeś oleju 75W80.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 22:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 309
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem :wink: > Własnoręcznie wymieniałem olej w skrzyni u siebie i u kolegi w Mazdzie olejem w naszych specyfikacjach. Kiedyś w starych czasach dużo częściej wymieniałem oleje przekładniowe typu Hipol i tak mi się na szybko skojarzyło :wink: . Ewidentnie Dejwid mój błąd :oops:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lut 2022, 15:34 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 310
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Podkładki w Mazdzie GH do skrzyni biegów w silniku 1.8 są identyczne jak w fotorelacji GJ/GL viewtopic.php?f=65&t=9115. Również sam proces wymiany jest identyczny. Potrzebne są dwie podkładki miedziane o średnicy wewnętrznej 18mm i zewnętrznej 24mm. Alternatywnie może być średnica wewnętrzna 19mm, a zewnętrzna nie gra już takiej dużej roli.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 lut 2022, 12:33 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tightening torque
39—59 N·m {4.0—6.0 kgf·m, 29—43 ft·lbf}

:)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lut 2022, 08:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 310
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Kilka tygodni temu zmieniłem olej przekładniowy na Mannol MTF-4 Getriebeoel 75W-80 GL-4 2,77L w silniku 1.8 ze skrzynią 5-biegową.

Biegi wcześniej zmieniały się bez problemu oprócz wstecznego. Po pierwszej próbie włączenia biegu wstecznego, musiałem puścić sprzęgło, nacisnąć ponownie i bieg wówczas wchodził. Po wymianie oleju wsteczny wchodzi za pierwszym razem :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 cze 2022, 17:30 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.06.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Który dokładnie olej Totala wlewaliście ??


Ostatnio edytowano Śr, 22 cze 2022, 18:05 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2022, 17:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.10.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
TOTAL TRANSMISSION GEAR 8 75W-80, ale może być jakikolwiek 75w80, ważne by był zgodny z normą GL-4


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2022, 12:08 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 122
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Oto moja historia. 10.000 km temu wymieniłem olej w skrzyni na Ravenol MTF-2 75W80. Zdecydowałem się na 80 po wcześniejszych dywagacjach tu na forum, że taka specyfikacja tez jest ok (zalecenia Mazdy na rynek Japoński).
Po wymianie wszystko było w porządku, większych problemów ze zmianą biegów nie miałem. Było to jakieś pół roku temu, teraz zauważyłem pewien problem, a nadszedł on razem z nadejściem upałów.
Otóż, na zimnym oleju, gdy jadę kilka km wszystko gra, natomiast po rozgrzaniu się oleju gdy na dworze jest upał pojawiają się duże problemy z wbiciem wstecznego 1,2 i 6. Przyglądam się temu już jakiś czas i zawsze od odpalenia jest wszystko git, dopiero problem narasta po czasie. Zastanawiam się czy to wina oleju i jego specyfikacji? Czy mimo wszystko jakaś usterka mechaniczna?
Myśle żeby zacząć od najprostszej rzeczy, czyli wymienić na olej o 75W90. Na oku mam Millers EE Transmission.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2022, 12:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2186
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
To dziwne mam wlany ten sam olej a żadnych problemów. Dodam ze mieszkam we Włoszech wczoraj było 36 stopni w cieniu, auto stało cały dżin na parkingu i zero problemów z biegami. Nie wiem kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy ??? Trzeba by tez przelać ten z wysprzęklika, tak jak to się robi z hamulcami. Od tego bym zaczął. Może tez pokusić się na wymianę przewodu od sprzęgła. Po tylu latach może być ładnie napuchnięty a od zewnątrz tego nie zobaczysz.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 197.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2022, 13:28 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 122
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Płyn hamulcowy jakoś 30-40 tysięcy temu. Będę za jakiś czas uderzał do mechanika, to się podzielę wskazówkami. Dzięki za rady.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2022, 14:40 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
27 czerwca 2022, o 13:08 fyrtel napisał(a):
Zdecydowałem się na 80 po wcześniejszych dywagacjach tu na forum, że taka specyfikacja tez jest ok (zalecenia Mazdy na rynek Japoński).

Nie tylko japoński. To lepkość z oficjalnego manuala serwisowego do ASO Mazdy.

G66M-R.PNG

Lucasbadboy napisał(a) napisał(a):
Nie wiem kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy ??? Trzeba by tez przelać ten z wysprzęklika, tak jak to się robi z hamulcami. Od tego bym zaczął. Może tez pokusić się na wymianę przewodu od sprzęgła. Po tylu latach może być ładnie napuchnięty a od zewnątrz tego nie zobaczysz.

To może być dobry trop. Były już takie przypadki na forum.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2022, 15:35 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 122
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Zatem spieszę z wyjaśnieniem co było przyczyną ciężko wchodzących biegów. Samochód oddałem do jedynego słusznego mechanika w Poznaniu, jeżdżę od kilku lat i nigdy nie zawodzi, zajmuje się tylko Japończykami.

Po wstępnej rozmowie padło na olej, samochód zostawiłem, telefon po 3 godzinach, że auto do odbioru, ale winą nie był olej a pedał sprzęgła. „Pękł” w jednym (mniej ważnym) miejscu, dość częsty przypadek, naprawiał już wiele takich. Po czasie mógłby pęknąć w kolejnym miejscu i byłby problem. Pamietam jak pedał wydawał co jakiś czas taki mało słyszalny klik podczas wciskania.

Naprawił, zespawał, dodatkowo wzmocnił i będzie chodził wieczność, a biegi wchodzą jak masełko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2022, 18:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.07.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
6 lipca 2022, o 15:35 fyrtel napisał(a):
Zatem spieszę z wyjaśnieniem co było przyczyną ciężko wchodzących biegów. Samochód oddałem do jedynego słusznego mechanika w Poznaniu, jeżdżę od kilku lat i nigdy nie zawodzi, zajmuje się tylko Japończykami.

Po wstępnej rozmowie padło na olej, samochód zostawiłem, telefon po 3 godzinach, że auto do odbioru, ale winą nie był olej a pedał sprzęgła. „Pękł” w jednym (mniej ważnym) miejscu, dość częsty przypadek, naprawiał już wiele takich. Po czasie mógłby pęknąć w kolejnym miejscu i byłby problem. Pamietam jak pedał wydawał co jakiś czas taki mało słyszalny klik podczas wciskania.

Naprawił, zespawał, dodatkowo wzmocnił i będzie chodził wieczność, a biegi wchodzą jak masełko.



hej dasz namiary? Co prawda jestem z Bydgoszczy ale poszukuje kogos rzetelnego kto sprawdzi moja skrzynie biegów i spoconia/lekki wyciek z miski od oleju ze skrzyni biegów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.