Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Awaria skrzyni
PostNapisane: Wt, 1 gru 2020, 23:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.04.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Witam

Już prawie 2 lata posiadam Mazdę 6 GH w automacie. Do tej pory auto sprawowało się idealnie aż do teraz - zapaliła się kontrolka AT. Nie ma co się rozpisywać, bo przyczynę poznałem po podniesieniu maski - olej w układzie chłodzenia. Trudno zresztą to "coś" nazwać olejem i raczej jest to czarna maź, itp. Dwa dni później auto na lawecie pojechało do mechanika, a stwierdził on że tylko wymiana skrzyni na sprawną, albo regeneracja.
Słyszałem opinie że wystarczy płukanie i wymiana dynamiczna, a skrzynia wróci do sprawności. Ale mechanik u którego auto stoi twierdzi że nic to nie da.
Może ktoś wie jaka jest prawda?
Wracając do momentu usterki. Do chwili zapalenia lampki AT nie było żadnych symptomów wskazujących na problem ze skrzynią. Pod maskę często zaglądałem i kontrolowałem olej w skrzyni. Także zaglądałem do zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia - nic niepokojącego się nie działo.
Ktoś przerabiał ten problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 14:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Wojtek27 napisał(a) napisał(a):
Ktoś przerabiał ten problem?

Owszem.Ja na dwóch egzemplarzach. Jedna skrzynia umarła po 3 tygodniach,druga śmiga do dziś.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 23:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.04.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Czyli szukać drugiej i nie bawić się w płukanie?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 gru 2020, 10:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
zacznij od najtańszej opcji, druga skrzynia to też loteria. liqui moly robi "reiningery" do skrzyń AT.


_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 gru 2020, 21:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.04.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Problem w tym że auto jest u mechanika który twierdzi że płukanie i wymiana nic nie da. Ja z kolei nie mam za dużego pola manewru bo auto musi być transportowane na lawecie (a to kosztuje), do tego też nie wiem co inny mechanik powie i co doradzi.
Zresztą:
Według opinii jednych - po dostaniu się chłodziwa do skrzyni płukanie i zalanie nowym olejem nic nie da.
A wg innych - płukać skrzynię i zalewać nowym olejem i zobaczyć co się stanie (bezsens)
Kto ma rację? Do tego jest kolejny problem - kto to płukanie zrobi. U mnie jest ten problem że mieszkam na Mazurach, a tu jak wiadomo nie wszystko jest tak nowoczesne.
Co do filmiku - przekonywujący, ale na nim była tylko wymiana. A nie płukanie po awarii chłodnic gdzie w układzie chłodzenia silnika i w skrzyni mam "smołę".

Do tego ciekawi mnie informacja ile kilometrów trzeba przejechać od momentu zapalenia się kontrolki AT aby uszkodzić skrzynię?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 gru 2020, 22:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Wojtek27 napisał(a) napisał(a):
auto jest u mechanika który twierdzi że płukanie i wymiana nic nie da.

A ma już doświadczenie w z takim samochodem jak mazda czy po prostu "tak twierdzi".

Wojtek27 napisał(a) napisał(a):
wg innych - płukać skrzynię i zalewać nowym olejem i zobaczyć co się stanie (bezsens)

Co w tym jest bezsensownego ? Próba naprawy na początku najmniejszym nakładem kosztów to bezsens ? Ciekawe.

Wojtek27 napisał(a) napisał(a):
Do tego jest kolejny problem - kto to płukanie zrobi. U mnie jest ten problem że mieszkam na Mazurach, a tu jak wiadomo nie wszystko jest tak nowoczesne

W czym problem ? Chyba tylko w znalezieniu kogoś kto ma chęci i choć trochę pomyślunku. Do wypłukania wystarczy 20 litrów
najtańszego ATF-u i kilka godzin cierpliwej pracy. Układ chłodzenia pomijam.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 08:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Mazde kupilem akurat z manualem, ale jakieś mikro doświadczenie w automatach innych marek mam.
Pytanie 1 - jaki był powód awarii? Chłodnice? Do tego czasu nic sie ze skrzynią nie działo?
Pytanie 2. Kto ma zamiar robić teraz auto? Mechanik co sie na skrzyniach zna, czy taki pierwszy lepszy?
Kolega mój walczy ze skrzynią aisina w volvo xc90. Dynamiczna wymiana oleju to koszt 1500-2000pln. To czy nie lepiej dać wóz do fachowca, który skrzynię wyrzuci, rozbierze i zweryfikuje?
Jeżeli skrzynia pracowała na płynie chłodniczym to nie wierzę, że nic się nie wydarzyło. A skrzynia to bardzo wrażliwy element. Blok sterujący mógł już dostać.
Oczywiście nie ma mądrych w tym temacie. Wspomniany kumpel walczy ze skrzynią ponad rok, finalnie chyba znowu wymieni na używkę albo będzie remontował co ma. (jakieś 7 tysi pln netto).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 sty 2021, 10:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Cześć :)

W zeszłym tygodniu zakupiłem Mazde 6 II z DE. Auto 2008r. z przebiegiem 140tys km. pełna dokumentacja - auto nie kupione z placu. Silnik 2.0 benzyna 147km w połączeniu z AT skrzynią biegów - 5biegowa FNR5.
Auto kupiłem jako uszkodzone tzn. z niedziałąjącą skrzynią biegów - cena też była wydaje mi się adekwatna.

Szukam pomocy przy rozwiązaniu problemu uszkodzonej skrzyni biegów, mianowicie:

Gdy odpalamy auto, nie pali się żaden błąd skrzyni, silnika czy jakikolwiek inny. Po przełączaniu lewarka skrzyni, na wyświetlaczu przełączają się biegi, jednak po puszczeniu hamulca, czy też dodania gazu - zero reakcji. Dodam, że sytuacja powtarza się na każdym biegu: D, R, manualne wybieranie biegu na 1 i 2 bieg.
Auto w ogóle nie rusza z miejsca.


Stan oleju sprawdzony na bagnecie - jest w normie. Kolor jest ładny czysty-czerwony. Odkręcaliśmy też korek od chłodnicy, bo wyczytałem tutaj na forum, że częstym problemem jest uszkodzenie chłodniczki - tam niestety, lub stety jest również czysto.

Był podłączany komputer, ale tylko DELPHI, możemy połączyć się z wszystkimi modułami: silnik, hamulce, poduszki powietrzne. Niestety przy próbie połączenia ze skrzynią, wyskakuje brak połączenia.


Proszę o pomoc :sad: :sad: :sad:

Mateusz


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.