Teraz jest Pn, 17 lut 2020, 11:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1322 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 13:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 618
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tomku co mi polecisz do mojej świeżo zakupionej?
Planuje zmianę czarnego paliwa na kwiecień br.
Przebieg 157500 (zweryfikowany) silnik 2.0 (brak wycieków) aktualnie zalany Castrolem (wiem masakra).
Gdzie najlepiej zlecić wymianę mając swoje materiały?
Jaki byłby koszt produktów, które oferujesz?

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 14:08 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
31 stycznia 2020, o 13:51 adrian41 napisał(a):
Gdzie najlepiej zlecić wymianę mając swoje materiały?


Zadzwoń do Pana Tadeusza:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=3667
Cytuj:
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)

Zna produkty, które oferuję w swoim sklepie. Jest polecanym na forum specjalistą :wink:

31 stycznia 2020, o 13:51 adrian41 napisał(a):
Przebieg 157500 (zweryfikowany) silnik 2.0 (brak wycieków) aktualnie zalany Castrolem (wiem masakra).


Co ile tys. km wymieniano dotychczas olej silnikowy? Jakiej lepkości Castrol jest zalany? Zdążyłeś się już zorientować czy silnik pobiera olej? Jeśli tak to jakie ilości w przeliczeniu na 1 tys. km?

Jeśli mogę coś dodatkowo poradzić to zweryfikuj czy olej w skrzyni biegów był kiedykolwiek wymieniany.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lut 2020, 10:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 618
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dzięki Tomku za szybką odpowiedź. Już pytania wysłałem do poprzedniego właściciela i jak tylko uzyskam odpowiedź to przekaże informację.

-- Dodano: 1 lutego 2020, o 10:20 --

Tomku.
Olej w skrzyni nie był wymieniany.
Auto zalane Castrol 5W30, interwał wymiany oleju 1/rok (ok 15 tyś. km.).
Nie mam informacji na temat ubytków oleju, muszę sam zaobserwować.
Dzisiaj ruszam w trasę ok 60 km. oczywiście sprawdzę pozom oleju.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lut 2020, 19:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 lutego 2020, o 10:20 adrian41 napisał(a):
Olej w skrzyni nie był wymieniany.


Tak przypuszczałem. Niestety zazwyczaj pomija się tą czynność. Sprzyja to przyśpieszonemu zużyciu skrzyni i w konsekwencji pojawianiu się różnych felerów związanych z jej pracą. Mazda rekomenduje wymianę w tym modelu co 5 lat lub 100 tys. km w zależności od tego co nastąpi jako pierwsze. Zainteresuj się tematem viewtopic.php?f=39&t=258 Możesz też napisać do mnie pw. Dopytam Cię o parę szczegółów eksploatacyjnych i polecę adekwatne rozwiązanie.

W kwestii silnika; zastosuj płukankę AR2820 a następnie Amsoil Signature Series 5w30 jako olej docelowy. Sprawdzone produkty :wink:

https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html
https://czarnepaliwo.pl/5w30/9-amsoil-s ... 0-1qt.html
https://czarnepaliwo.pl/5w30/22-amsoil- ... -378l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 14:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
Chłopaki co myślicie o zastosowaniu VALVOLINE 5W-50 VR1 RACING do diesla 2.2 bez dpf? Producent twierdzi, że do diesla się nadaje, ale czytałem kilka opinii, że jest za gęsty... Zbyt wielu takich pytań nie ma w sieci, więc postanowiłem dopytać tutaj. Olej bardzo zachwalany do silników turbo, ale w benzynowych i stąd mam ochotę przetestować go w dieslu.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 15:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1910
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
To teraz wróć i przeczytaj jakie parametry oleju przewiduje producent silnika. Dlaczego chcesz kombinować ?

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 15:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
Producent podaje parametry oleju do silnika z DPF, a ja go już nie posiadam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 16:18 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
erbete, pomiń w takim razie specyfikację dot. obniżonej popiołowości i zastosuj porządne 5w30 dedykowane do silników diesla. Czy masz fabryczną moc?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 17:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
taki 5w50 mam w 2.0 benzynie a czy lepiej czy gorzej nie wiem narazie bierze jak tylko może :/ spróbuje jeszcze płukankę zrobić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 19:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1126
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
5w50 ??? Jak audi RS :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 19:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
sami przeanalizujcie który olej najlepszy i w jakich temp


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lut 2020, 06:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
Zabawna historia, większość jest na nie, ale żadnych sensownych argumentów za lub przeciw, prócz kolegi wyżej, nie macie :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 04:31 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Witam
Panowie stoję przed zakupem auta od razu po zakupie chce zrobić serwis olejowy itp. Na razie czytam temat ale w sumie za wiele nie wiem z tego (jakoś nie ogarniam). Jaki olej najlepiej do 2.5 pb kupić ? I jakiej firmy wybrać filtry ?. Wiem że pierw auto trzeba kupić ale myślę już do przodu żeby od razu jak kupię zamówić jak najszybciej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 12:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Czyli ja błądzę czy inni trzymają się zasad co do końca nie mają pojęcia bo producent zalecił i trzeba się tego trzymać....
Jeden mistrz Jeździ Mazdą po Moskwie w których ten silnik pracuje w takim klimacie i 5w30 się spełni,
drugi jeździ w Tajlandii na taksówce i czy na pewno ten olej jest dobry???
Nasz klimat powoli zaczyna odbiegać od moskiewskiego a w lecie raczej nie możemy liczyć na maksymalne temp +23st C....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 14:07 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
6 lutego 2020, o 17:54 stasw147 napisał(a):
taki 5w50 mam w 2.0 benzynie a czy lepiej czy gorzej nie wiem narazie bierze jak tylko może spróbuje jeszcze płukankę zrobić


Jakiej wielkości ubytki odnotowujesz w przeliczeniu na 1 tys. km? Zastosowanie oleju o lepkości 5w50 nie dotyka przyczyny ich powstawania.

W pierwszej kolejności należy zacząć oczyszczać silnik z nagromadzonych w nim zanieczyszczeń, które wpływają m.in. na blokowanie się pierścieni olejowych.

Olej może sprzyjać redukcji ubytków, ale zwraca się wtedy uwagę na jego liczbę zasadową (im wyższa w ramach danej specyfikacji tym korzystniej) i ogólnie jak najniższą odparowalność (Noack).

Valvoline nie podaje wartości parametru odparowalności dla swoich olejów. Przykład wspomnianego wyżej VR1:
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1

6 lutego 2020, o 19:44 stasw147 napisał(a):
sami przeanalizujcie który olej najlepszy i w jakich temp


Niestety ten wykres jest bezużyteczny. Nie można traktować go uniwersalnie. Nawet orientacyjnie.

Dobór odpowiedniej lepkości oleju powinien w pierwszej kolejności wychodzić od rekomendacji producenta danej jednostki a następnie zawężać się z uwzględnieniem warunków eksploatacji samochodu i jakości dostępnych na rynku produktów.

Pośród produktów o tej samej lepkości i specyfikacji są oleje zarówno kiepskie jak i bardzo dobre.

Przykład uwzględniający punkty płynięcia olejów 5w30 w specyfikacji ACEA AB/B5:

Elf Evolution SXR 5w30 -36'C
http://www.lubs-products-database.total ... 8500/28748

Motul 8100 Eco-nergy 5w30 -36'C
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1503650923

Ravenol FDS 5w30 -51'C
https://www.ravenol.de/produktgruppe/pk ... sae-5w-30/

Amsoil Signature Series 5w30 -50'C
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf

Przepaść. W temp. w której Elf i Motul będą już tracić płynność Amsoil czy Ravenol pozwolą na rozruch silnika.

Można też odwrócić sytuację i spojrzeć na ochronę silnika z punktu widzenia wyższej temp. otoczenia. Wtedy zamiast rozglądać się za bardzo lepkimi olejami, które zaburzą oczekiwaną pompowalność na zimno warto zainteresować się bazą olejową. Polialfaolefiny (PAO) mają wyższe ciepło właściwe niż bazy mineralne. Lepiej pochłaniają ciepło. Mogą przewodzić około 20% więcej ciepła niż olej mineralny dla lepszego jego rozproszenia. To znów sytuacja w której np. Elf Evolution SXR 5w30 ma tyły w stosunku do Ravenola FDS 5w30, w którym baza PAO stanowi minimum 55% składu.

Obrazek


7 lutego 2020, o 06:39 erbete napisał(a):
Zabawna historia, większość jest na nie, ale żadnych sensownych argumentów za lub przeciw, prócz kolegi wyżej, nie macie :-)


Przecież to elementarz :wink:

8 lutego 2020, o 04:31 puff napisał(a):
Panowie stoję przed zakupem auta od razu po zakupie chce zrobić serwis olejowy itp. Na razie czytam temat ale w sumie za wiele nie wiem z tego (jakoś nie ogarniam). Jaki olej najlepiej do 2.5 pb kupić ? I jakiej firmy wybrać filtry ?. Wiem że pierw auto trzeba kupić ale myślę już do przodu żeby od razu jak kupię zamówić jak najszybciej.


Nie ma sensu zaprzątać sobie teraz głowy wyborem oleju do samochodu, którego jeszcze nie masz. Znajdź najpierw odpowiedni egzemplarz, kup i podziel się większą ilością szczegółów z historii jego eksploatacji. Jaki ma przebieg, na jakiej lepkości olejach pracował, co ile tys. km wymieniano w nim dotychczas olej.

Jeśli dopiero rozglądasz się za swoją nową Mazdą to unikaj egzemplarzy, w których zmieniano olej rzadziej niż co 15 tys. km i które pracowały na olejach bardziej lepkich niż 5w40. Stosowane 5w50 czy 10w40 mogą świadczyć o nadmiernym poborze.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 16:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
8 lutego 2020, o 14:07 CzarnePaliwo napisał(a):
Przepaść. W temp. w której Elf i Motul będą już tracić płynność Amsoil czy Ravenol pozwolą na rozruch silnika.


Musimy najpierw schłodzić samochód do -55st?????? aby to miało przynieść jakieś wymierne korzyści
Przecież to nie moskwa albo syberia, maksymalne temp ujemne w jakiej silnik jest uruchamiany to -15 st

8 lutego 2020, o 14:07 CzarnePaliwo napisał(a):
Niestety ten wykres jest bezużyteczny. Nie można traktować go uniwersalnie. Nawet orientacyjnie.


Czyli według pana ten sam olej 5w30 możemy zastosować do pojazdu pracujących zarówno w Moskwie i Tajlandi i sprawdzi się on w obu klimatach???

-- Dodano: 8 lutego 2020, o 16:18 --

Nie mogę się zgodzić
jego drugi parametr oznacza:
"Odwrotnie jest w przypadku cyfr, znajdujących się po myślniku. Oznaczają one bowiem lepkość w wysokiej temperaturze. I tutaj zastosowana jest podobna zasada - im większa jest cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej powinien być stosowany. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają idealne smarowanie silnika w odpowiednio wyższych temperaturach atmosferycznych"

Dlatego nie mogę się zgodzić że olej 5w50 ma gorszy parametr i jest jakościowo gorszy od 5w30 a jest również olejem syntetycznym i nie wkładajmy go do "jednego wora" z Olejem 10w40 bo ten jest półsyntetyczny

-- Dodano: 8 lutego 2020, o 16:30 --

8 lutego 2020, o 14:07 CzarnePaliwo napisał(a):
Jakiej wielkości ubytki odnotowujesz w przeliczeniu na 1 tys. km? Zastosowanie oleju o lepkości 5w50 nie dotyka przyczyny ich powstawania.

Z tym się zgodzę i tutaj wprowadziłem w błąd bo ten 2.0 wymieniłam wał i korbowód( rozklepana panewka)ale udało mi się to wymienić bez ściągania głowicy i teraz planuję płukankę a jeśli to nie pomoże to zrobię remont


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 20:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: lubelski
witam poprzedni wlascicielzmienial olej na taki https://www.iparts.pl/czesc/olej-shell- ... 003.html#v
nie wyczytalem tam by byl zgodny z specyfikacja Acea c1 badz JASO DL-1 czy wlewac taki olej nadal ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 00:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 165
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Patrykaza jezeli masz Dpf to ten olej jest zly.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 11:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: lubelski
Myślę by wymienić filtr zrobić płukankę spuscic wszystko wymienić filtr i zalać olejem o takiej specyfikacji jaka powinna być czy darować sobie tą płukankę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 12:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
mozesz tak zrobic


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 16:00 
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3409
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
8 lutego 2020, o 16:30 stasw147 napisał(a):
8 lutego 2020, o 14:07 CzarnePaliwo napisał(a):
Przepaść. W temp. w której Elf i Motul będą już tracić płynność Amsoil czy Ravenol pozwolą na rozruch silnika.


Musimy najpierw schłodzić samochód do -55st?????? aby to miało przynieść jakieś wymierne korzyści
Przecież to nie moskwa albo syberia, maksymalne temp ujemne w jakiej silnik jest uruchamiany to -15 st


Nie musimy. Nie rozumiesz.

Czy uważasz, że jeśli Elf z przykładu jest płynny do -36'C a Ravenol do -51'C to w -15'C, które przywołujesz do odniesienia nie będzie nimi różnicy? Będzie i to znaczna na korzyść oleju bazującego na PAO. Gdyby Elf publikował wartości CCS swoich olejów to pokazałbym Ci to na papierze :wink: CCS dla 5w30 sprawdza się w temp. -30'C. Poczytaj o tym :wink:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cold-cranking_simulator

8 lutego 2020, o 16:30 stasw147 napisał(a):
8 lutego 2020, o 14:07 CzarnePaliwo napisał(a):
Niestety ten wykres jest bezużyteczny. Nie można traktować go uniwersalnie. Nawet orientacyjnie.


Czyli według pana ten sam olej 5w30 możemy zastosować do pojazdu pracujących zarówno w Moskwie i Tajlandi i sprawdzi się on w obu klimatach???


Przecież takiej wątpliwości tyczy ten fragment wypowiedzi:

8 lutego 2020, o 14:07 CzarnePaliwo napisał(a):
Dobór odpowiedniej lepkości oleju powinien w pierwszej kolejności wychodzić od rekomendacji producenta danej jednostki a następnie zawężać się z uwzględnieniem warunków eksploatacji samochodu i jakości dostępnych na rynku produktów.


Jeśli kupiłeś samochód w Tajlandii i masz go tam zamiar eksploatować to dostałeś wydaną na dany rynek instrukcję obsługi.

8 lutego 2020, o 16:30 stasw147 napisał(a):
Nie mogę się zgodzić
jego drugi parametr oznacza:
"Odwrotnie jest w przypadku cyfr, znajdujących się po myślniku. Oznaczają one bowiem lepkość w wysokiej temperaturze. I tutaj zastosowana jest podobna zasada - im większa jest cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej powinien być stosowany. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają idealne smarowanie silnika w odpowiednio wyższych temperaturach atmosferycznych"


Możesz się nie zgadzać, ale nie masz racji. Cytujesz nieadekwatne do dzisiejszej motoryzacji reguły.

8 lutego 2020, o 16:30 stasw147 napisał(a):
Dlatego nie mogę się zgodzić że olej 5w50 ma gorszy parametr i jest jakościowo gorszy od 5w30 a jest również olejem syntetycznym i nie wkładajmy go do "jednego wora" z Olejem 10w40 bo ten jest półsyntetyczny


VR1 5w50 nie zawiera w składzie ani bazy syntetycznej grupy IV ani V. Taki z niego olej syntetyczny :wink: To płynny do -39'C olej HC.

Przykłady realnie syntetycznych olejów 5w50:
Ravenol RRS 5w50 https://www.ravenol.de/produktgruppe/ra ... sae-5w-50/
punkt płynięcia -54'C

Amsoil Signature Series 5w50:
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
-48'C

A tutaj porządne 10w40 od Amsoil płynne do -42'C:
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2212.pdf

:wink:


Ostatnio edytowano N, 9 lut 2020, 16:29 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 16:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
8 lutego 2020, o 20:00 Patrykaza napisał(a):
witam poprzedni wlascicielzmienial olej na taki https://www.iparts.pl/czesc/olej-shell- ... 003.html#v
nie wyczytalem tam by byl zgodny z specyfikacja Acea c1 badz JASO DL-1 czy wlewac taki olej nadal ?


Czy Twój silnik jest nadal wyposażony w DPF?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 18:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
no to troche testów
8 lutego 2020, o 14:07 CzarnePaliwo napisał(a):
Przepaść. W temp. w której Elf i Motul będą już tracić płynność Amsoil czy Ravenol pozwolą na rozruch silnika.

https://www.youtube.com/watch?v=MEqoTXbKKWg I nie najlepszy Motul wypadł najlepiej
Tutaj bardziej rzeczowy test
https://www.youtube.com/watch?v=AdmhKBKKtys&t=763s
9 lutego 2020, o 16:00 Tomek napisał(a):
Możesz się nie zgadzać, ale nie masz racji. Cytujesz nieadekwatne do dzisiejszej motoryzacji reguły.

https://www.youtube.com/watch?v=6LNiGK7892w&t=72s


Nie zawsze to co na ulotce czy od tego co sprzedaje to się pokrywa z faktyczną jakością Oleju.
Rola oleju podczas rozruchu przy -30 na tym się nie kończy bo dochodzi przede wszystkim praca po nagrzaniu się silnika i sprawności podczas upałów
Co można powiedzieć o jeździe np. pojazdu Nauki jazdy gdzie cały dzień ten silnik nie robi km a w lecie od asfaltu nagrzewa się średni 50st w upalne dni albo gdy stoimy w korku gdzie w ciągu roku mamy srednio takie 3miesiące

Nie chce mi się dalej tego sporu toczyć bo pan jedynie sprzedaje i nie ma to sensu ciągnięcia tego tematu dalej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 18:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: lubelski
Tak jest wyposażony w filtr cząstek stałych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 19:05 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 17
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Który olej lepszy to od spór toczony od lat.... A wyniki testów olejów na youtube są czasami skrajnie różne. Zależy kto mierzy.....

Ale lepkość oleju jest bezpośrednio związana z jego pompowalnością więc jeśli producent zalecił olej "rzadszy" to zalanie oleju o wyższej lepkości spowoduje pogorszenie jego przepływu. Wiele silników ma problemy z cienkimi kanałami olejowymi i "gęstszy" olej może spowodować problemy ze smarowaniem najdalej położonych panewk.
Grubszy film olejowy też wpływa na pracę pierścieni i zależnie od konstrukcji i pasowania raz pozytywnie raz nie.
W silnikach o temperaturę dba układ chłodzenia i to on w zależności od klimatu ma różną wydajność. Olej zostaje ten sam, chłodnica i termostat się zmienia.

A czarnePaliwo oprócz oleju "sprzedaje" też wiedzę do zdobycia której oglądanie testów na youtubie nie wystarczy.....


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 20:13 
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3409
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ja o standaryzowanych testach ASTM a Ty o domowych próbach publikowanych na youtube.

9 lutego 2020, o 18:07 stasw147 napisał(a):
https://www.youtube.com/watch?v=MEqoTXbKKWg


O kanale Piotr Tester toczyła się już dyskusja na forum.

9 lutego 2020, o 18:07 stasw147 napisał(a):


Tutaj próbuje się przeprowadzić coś pokroju testu odparowalności wg. Noacka. Niestety wielu producentów nie publikuje jego wyników w swoich kartach danych technicznych. Motul i Valvoline tego nie robią. Amsoil i Ravenol owszem.

9 lutego 2020, o 18:07 stasw147 napisał(a):
Nie zawsze to co na ulotce czy od tego co sprzedaje to się pokrywa z faktyczną jakością Oleju.


Swoje wypowiedzi opieram o oficjalne karty danych technicznych. W razie wątpliwości każdy produkt można na własną rękę wysłać do analizy celem sprawdzenia spójności podawanych danych. Jest w Polsce kilka niezależnych laboratoriów, które właśnie tym się zajmują.
Niektórzy forumowicze korzystali już z ich usług. Przesyłam przykład raportu z analizy oleju 0w20 z eksploatacji w silniku SkyActive-G 2.0 tombiena: viewtopic.php?p=330044#p330044

9 lutego 2020, o 18:07 stasw147 napisał(a):
Rola oleju podczas rozruchu przy -30 na tym się nie kończy


Mam wrażenie, że nie rozumiesz wielopłaszczyznowości zagadnienia. Podniosłem temat punktów płynięcia, gdyż na ich podstawie można pośrednio ocenić jakość zastosowanej bazy olejowej, kiedy wystawca karty danych technicznych skąpi parametrów takich jak CCS czy Noack.

9 lutego 2020, o 19:05 MOTOMYSZOR napisał(a):
Ale lepkość oleju jest bezpośrednio związana z jego pompowalnością więc jeśli producent zalecił olej "rzadszy" to zalanie oleju o wyższej lepkości spowoduje pogorszenie jego przepływu.


Tak. Lepkość oleju i jego formulacja determinują pompowalność.

9 lutego 2020, o 19:05 MOTOMYSZOR napisał(a):
Wiele silników ma problemy z cienkimi kanałami olejowymi i "gęstszy" olej może spowodować problemy ze smarowaniem najdalej położonych panewk.


Może nie tyle problem, bo zwyczajnie tak zostały zaprojektowane, ale masz słuszność żeby nie zaburzać przepływu oleju zbyt wysoką lepkością.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 19:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
Panowie, jakie w takim razie konkretnie oleje proponujecie lać do 2.2d bez dpf?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 23:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 165
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Ja polecam PMO extreme 5w40 bardzo dobry olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 11:58 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
erbete, pytałem Cię kilka postów wyżej o moc. Czy jest fabryczna?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 15:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
CzarnePaliwo, moc aktualnie jest fabryczna, ale w tym albo przyszłym miesiącu może się to zmienić. Tak więc olej wolałbym zalać na tak zwane "zaś".
cueto, dzięki - przyjrzę się tej propozycji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1322 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.