Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 17 sty 2020, 17:39 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Moja mazda odpala i jeździ jak nowa. Nie dymi, nie grymasi.
Odpala wzorowo i na wolnych obrotach chodzi cicho i równo. Zaczyna stukać metalicznie i szarpać silnikiem od 1600 obrotów w górę. Dokładnie od tych obrotów, na niższych cisza i nie szarpie.
Ale wystarczy że silnik załapie trochę temperatury (2-3km jazdy) i wszystko wraca do normy.

Z potencjalnych winowajców najprawdopodobniejsze są wtryski. Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć czy dobrze myślę? I czy to groźne dla zdrowia pacjentki...

-- Dodano: 17 stycznia 2020, o 17:39 --

Dziś podłączyłem forescan-a.

Wtryski 1,2 i 4 są w normie.
Na zimno wtrysk 3 ma znaczną ujemną korekcję: -1.6 do -1.8

W miarę nagrzewania korekta ujemna maleje a po przekroczeniu 40 stopni temperatury silnika dość gwałtownie spada i zbliża się do zera.
Stuki i szarpanie ustaje.

NIe mam najmniejszego pojęcia co to oznacza: czyścić, wymieniać..... bo zostawić tego tak jak jest nie chcę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2020, 14:33 
Adept
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
kup jakiegoś używanego i się przekonasz do 100zł . Jeśli wtrysk "leje" to na dłuższą metę tłoka przepali i może w najczarniejszym scenariuszu dziurę w bloku zrobić.
Ciśnienie jeszcze niech ktoś ci zmierzy.
Jeśli sie nie pomoże to sprawdziłbym łańcuch a dokładnie napinacz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2020, 19:35 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Dziś rano przy mrozie -4 odpaliła jak zwykle.

Wczoraj zrobiłem synchro wtrysków forescanem i po tym zabiegu stukanie zaczyna się od 1500 obrotów. A więc prawie napewno wtrysk.

Przy temperaturze cieczy 3 stopnie takie korekty:
INJ1_CMP: 1.555
INJ2_CMP: 0.497
INJ3_CMP: -2.091
INJ4_CMP: -0.006

Przy 42 stopniach:
INJ1_CMP: 0,672
INJ2_CMP: 0,367
INJ3_CMP: -0,297
INJ4_CMP: -0,686

Parametry FI_LRN:
1. -4
2. 16
3. 36
4. 12

Jeśli chodzi o cyferki to według tego co znalazłem na forum to żadne z nich nie są powodem do zmartwień.

Zamówiłem Liqui Moly 5156 i wyczyszczę wtryski bezpośrednio z puszki. Zobaczymy


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 10:20 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wtrysk to regeneracji na stówę. Bardzo często wystarczy dać na czyszczenie ultradźwiękami i pod ciśnieniem. LM w obieg zamknięty to dobry pomysł. Jak coś wlejesz do baku, nie zapomnij wymienić filtra paliwa po czyszczeniu.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 19:29 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Próba przelewowa dobitnie pokazała co się dzieje.... Leją wtryski 1 i 3 (silnik na wolnych obrotach)

Pytanie zatem jedno: jest sens regenerować? Czy jest tu na forum ktoś komu można zaufać że zrobi to dobrze?
A jak nie to gdzie w przyzwoitej cenie kupić dwa nowe?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 09:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Mówię Ci oddaj najpierw na czyszczenie.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 23:25 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Czyszczenie dało potężny skutek..... niestety negatywny

Wczoraj zrobiłem czyszczenie liqui moly. Na skutek złego podłączenia na początku (wpiąłem się do powrotu przed pompą) 2/3 poszła do baku. Pozostałą 1/3 puściłem w obiegu zamkniętym.
Potem trasa 40km.

Dziś rano auto odpaliło jak trzeba a stukanie sie wyraźnie zmniejszyło.
Niestety po przejechaniu kilometra kontrolka oleju zaczęła migać i zapaliła się na stałe.
Zgasiłem silnik i odpaliłem, kontrolka zgasła. Po ruszeniu kontrolka gasla i zapalała się albo wręcz migotała....
Pod domem odpaliłem raz jeszcze i niby kontrolka się nie pali ale silnik zaczął szumieć dziwnie

Jestem przerażony...... cały dzień mnie trzęsie i chce mi się płakać.
W poniedziałek laweta i warsztat.....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sty 2020, 08:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Ale jak by wtryski lały od razu byś się zorientował po filtrze dpf. Zapychał by się bardzo szybko. Chyba ze filtra nie ma.... Podkładki pod wtryskami wymieniane ?? Poziom oleju w normie ?? Pierwszą z przyczyn zapalenia się kontrolki od ciśnienia oleju jest zapchany smok olejowy w misce. Jaki przebieg auta??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sty 2020, 12:15 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Auto ma 210 tyś km. 95% jazda po autstradach dzięki temu poziom oleju praktycznie nie rośnie. A poziom oleju kontroluje przynajmniej raz w tygodniu. Dpf wypala się co 300-350km. Zero błędów po podpieciu kompa
Spod korka oleju bucha powietrze ale czyste i pachnące silnikiem a tylko trochę spalin można wyczuć na siłę.

Obstawiam że czyszczenie było na tyle skuteczne że rozpuscilo syf a ten poszedł z olejem do miski. Zapewne smok był już lekko zatkany i to dobilo.
A ten dziwny dźwięk to pompa oleju na pusto....

Jutro się okaże.....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sty 2020, 14:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
MOTOMYSZOR napisał(a) napisał(a):
95% jazda po autstradach dzięki temu poziom oleju praktycznie nie rośnie. A poziom oleju kontroluje przynajmniej raz w tygodniu. Dpf wypala się co 300-350km.

Tj 3 wypalenia na 1000 km czyli 30 razy na 10 kkm czyli 60 razy na 20 kkm.
A poziom oleju wg Ciebie prawie nie rośnie.Trochę wątpię w ten DPF.

MOTOMYSZOR napisał(a) napisał(a):
Obstawiam że czyszczenie było na tyle skuteczne że rozpuscilo syf a ten poszedł z olejem do miski.

Na pewno nie.To tylko zbieg okoliczności.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 21:44 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Może i zbieg okoliczności..... cóż. Zrzuce miskę to się okaże.
Auto jeździło jak marzenie póki nie zachciało mi się bawić w czyszczenie.

-- Dodano: 27 stycznia 2020, o 21:44 --

Dziś była rozbiórka.
Wtryski 2 i 4 jak nowe, poprzedni właściciel musiał je robić. Wtrysk 1 troche brudny ale numer 3 to czarna twarda smoła. I to on stukal bo podkładka była tak zbita że wtrysk mial luz a śrubki mocujące palcami można było odkręcić.
Wszystkie 4 pojechały na sprawdzenie i regenerację.

W misce bez niespodzianek-czarne grudki smoly zatkały smok. Na dnie miski trochę szlamu ale zero opiłków czy czegokolwiek metalopodonego..... w oleju też brak czegokolwiek podejrzanego.
Jutro będę składał wszystko.
Kolega ma profesjonalny klucz dynamometryczny więc wszystko będzie dokrecone jak instrukcja mowi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 12:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to widze ze ci się upiekło <spoko> . Jeszcze trochę i by było po silniku .....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 12:26 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dlatego płukanki oleju czasami wręcz potrafią zaszkodzić i specjalnie ich nie polecam.

Przy wymianie podkładek pod wtryskami, jeżeli są przedmuchy obligatoryjnie zwalamy miskę i sprawdzamy smok.

Zatarcie tego silnika jest tak szybkie, że nie zawsze zdąży się zapalić kontrolka oleju.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 12:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hmmm, o tych wtryskach aktualnie w tej kolejności, to ja już czytałem jakiś czas temu...

Kiedy kupiłeś mazde?

No i zaś.... Podkładki, k%&@aaaaa!

Czemu mało kto bierze tą sprawę na poważnie?,

No i oczywiście, standardowo, napisze że nie zawsze silnik jest uratowany bo w "czasie" zapaliła się kontrolka zaniku ciśnienia oleju....
Czasami jest za późno, a to wychodzi po naprawie dopiero.

No i stukał wtrysk, luźny wtrysk. Wystarczyło zdjąć pokrywę silnika, od razu widać.....
Albo przystawić stetoskop czyli kijek śrubokręt itp....

No i oczywiście, nie, nie kopciło spod korka, czysto było, super maszyna, wszystko ok tylko sobie stuka jakoś dziwnie....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 13:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Febek jak ktoś je stosuje regularnie np co 2 wymiany oleju, olej wymienia co 10tys to według mnie przynosi tylko korzyści. Jak kupujemy auto z niewiadomego pochodzenia są delikatne płukanki, które się wlewa i jeździ 2-4tys km :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 13:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Źle napisałem, bo tu jest mowa o 2.2 D, zresztą taka sama jest ideologia. Czy 2.0 czy 2.2 czy GG czy GH czy GJ.

Są podkładki?! I do tego używane autko? Podkładki podkładki podkładki......

Często spod korka nic nie widać, odma potrafi wszystko zassać do kolektora ssącego.
Dlatego też pisałem, że można na próbę zatkać rurkę od odmy na wężu, i odkręcić korek wlewu oleju.
Wtedy widać na 100 % spaliny przy podkładkach których już nie ma.

A o co chodzi z tą płukanką? Że co..., szkodzi czy co?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 14:59 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Błąd był mój bo zaufałem mojemu mechanikowi "z doświadczeniem " który stwierdził że skoro dobrze jeździ to po co grzebać bo on wie.....

Nie użyłem plukanki silnika tylko LM który leje się do paliwa. I tak jak napisałem 1/3 puszki została przepalona w obiegu zamkniętym (silnik chodził tylko na preparacie przez mniej niż 10 minut) a 2/3 poszło do baku bo początkowo podpiałem się pod powrót zaraz za wtryskami a pompa ma swój powrót też.....

No i po wszystkim przegoniłem auto porządnie. A następnego dnia laweta.....


Teraz czekam kiedy wtryski będą zrobione....


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 15:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Lucasbadboy dlatego polecam np. olej wymienić co 5000km jak nie wiemy w jakiej kondycji jest silnik.

MOTOMYSZOR pierwsze przycierają się wałki, profilaktycznie wymień sobie olej 2x po całej operacji i magnes włóż do oleju, szukaj opiłków.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 16:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Yyyy, jakie opiłki na magnes chcesz łapać? resztek z krzywek wałka przykładowo? Czy panewek może

Olej oczywiście zmień teraz i za 2 kkm.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 18:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jakichkolwiek opiłków.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 20:43 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Wszystko złożone. Wtryski wymagały tylko czyszczenia co znacznie obniżyło koszt.

Kupiłem tani filtr i olej, silnik pochodził na nim 20 minut.
Potem nowy filtr i docelowy olej mazdy.

Uff..... piwa


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 29 sty 2020, 08:43 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wlej jakiś porządny olej zamiast dexelię.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 08:52 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Przed awarią miałem Ravenol i filtr mann.
Teraz to co było na półce..... olej to nie dexelia tylko zamiennik mazdy- podobno jest to quartz ineo se 5w30 w bańce z logo mazdy.

-- Dodano: 8 lutego 2020, o 08:52 --

No i po 2 tygodniach ciszy znowu te same objawy....
Wczoraj rano silnik mial drgania powyżej 1500rpm a dzis rano zaczął znowu stukać..... póki lekko się nie nagrzał.
Obstawiam że wtryski znowu a raczej podkładki.

Albo w serwisie gdzie robili regeneracje dali złe albo mechanik dokrecił za mocno lub za słabo......
Nie ma wyjścia..... w poniedziałek nowe podkładki i sam to dokrecę. Tylko mój klucz dynamometryczny ma skalę od 6Nm.
Będę musiał coś wymyślić.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 09:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Podkładki najlepiej oryginał Mazda koszt koło 100zl i wtryski dokręcone odpowiednim momentem.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 11:20 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Dziś rano mazda mnie zaskoczyła: cisza, brak telepania silnika.... W stosunku do wczoraj zmieniła się tylko temperatura: 3 stopnie wczoraj a 12 dziś.
Wygląda na to że stukanie ma związek z temperaturą. Może wszystko w okolicach podkładki się rozszerzylo i nie ma luzu?

Co do właściwego momentu przykreca to nie wiem co robić.... nie jestem w stanie znaleźć klucza który będzie miał poniżej 5Nm na skali.....

-- Dodano: 9 lutego 2020, o 11:20 --

Dziś rano mazda mnie zaskoczyła: cisza, brak telepania silnika.... W stosunku do wczoraj zmieniła się tylko temperatura: 3 stopnie wczoraj a 12 dziś.
Wygląda na to że stukanie ma związek z temperaturą. Może wszystko w okolicach podkładki się rozszerzylo i nie ma luzu?

Co do właściwego momentu przykreca to nie wiem co robić.... nie jestem w stanie znaleźć klucza który będzie miał poniżej 5Nm na skali.....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 11:53 
Adept
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
fabek: Pozwoliłem sobie skasować wypowiedź, to nie jest forum vw, takie porady mogą źle się skończyć dla posiadaczy Mazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 18:38 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Przycisnąłem mechanika i już wiem że moje wtryski zostały dokręcone na "wyczucie" "tak żeby nie puszczały" czyli mocno..... Nie neguję jego doświadczenia, ale co dobre dla jednego auta dla drugiego może być niekoniecznie.
Wolę sam to zrobić raz jeszcze i spać spokojnie.

Mam klucz dynamometryczny z minimalnym nastawem 4Nm. Użyję go a potem 2 x 90 stopni. Najwyżej będę miał odrobinę mocniej dokręcone wtryski a nie tak jak teraz na siłę.

Na necie oprócz procedury serwisowej znalazłem też info że wtryski w silniku R2AA dokręca się 10Nm...... w sumie ciekawe czy to dobra wartość.....

-- Dodano: 21 lutego 2020, o 18:38 --

Czyszczenie wtrysków dało dość widoczny efekt:

20200218_153257.jpg


Korekcje też spadły
Clipboard01.jpg

Niemniej wymienić zamierzam wtrysk nr 1 i może nr 3.

Ale zrobiło się cieplej i stukanie na zimno zanikło. Natomiast zostało telepanie silnikiem powyżej 1600rpm.
No i dziś podłączyłem kompa i dokładnie przy 40 stopniach na silniku, coś zauważalnie zmieniło się w pracy silnika i szarpanie znikło....

Z tego co zauważyłem to do prędkości obrotowej 1500 są korekcje widoczne na kompie a potem elektronika chyba przestaje korygować i zaczyna telepać......

Jeśli któraś świeca żarowa zaczyna niedomagać to wydaje mi się że to może być przyczyna.....

To musi mieć związek z temperaturą. Czy ktoś wie czy w tym silniku (R2AA) świece żarowe dogrzewają na zimnym silniku? A jeśli tak to do jakiej temperatury?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 sty 2021, 19:14 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Cześć,
temat pojawił się również u mnie. Na początek filmy, jeśli będzie trzeba dokładniejsze, to dogram (polecam odsłuchać w słuchawkach)


zimna



Nagrzana po 6km

Co zrobiłem?
1. Czyszczenie przepływki, egr, dolotu
2. Wymiana podkładek pod wtryskiwaczami +kalibracja, kalibracja pompy itp.

Szykuję się też na przegląd smoka i wymianę oleju.

Obrazek
Po kalibracji wtryskiwaczy

Klekotanie, tak jak napisano wcześniej, tylko na zimnym silniku (gdy co najmniej 7-8h stoi w temp mniejszej niż 6*C, przy 10*C problem się nie pojawia), przy obrotach pow. 1400-1500.
Podczas mocniejszego przyspieszania, na jeszcze zimnym (tj. czynnik chłodzący poniżej 50*C), efekt znika lub po prostu jest niesłyszalny.
Na wolnych obrotach brak klekotania, najbardziej słychać podczas spokojnej jazdy przez miasto trzymając równo obroty 1800-2000.
Nie ma problemu z odpalaniem, z falowaniem obrotów, mocą, spalaniem, szarpaniem.

Dźwięk pod maską słychać bardziej od tyłu silnika, tj. od strony kabiny lub od spodu.

Chciałbym wiedzieć co to może powodować, czy bardzo się tym martwić, co jeszcze można sprawdzić?
Nie chciałbym za szybko zniszczyć silnika, już się z nim polubiłem :wink:

-- Dodano: 2 stycznia 2021, o 19:13 --

Zrobiłem regulację luzów zaworowych wraz z wymianą uszczelki itp. jak kolega w innym wątku
(viewtopic.php?p=323709#p323709)
Jest dużo lepiej, nadal coś słychać, jednak teraz trzeba "szukać" tego dźwięku.

Luzy raczej wszystkie były pow. 0,2mm, więc możliwe, że to było powodem stukania zanim się dogrzały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 11:05 
Adept
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
a panewki????
sciągnąć wtrysk ustawić tłok do najwyższego punktu i przycisnąć go śrubokrętem jeśli jest luz to moze byc wyklepana panewka...
albo zrobić płukankę silnika i miska w dół i wtedy ładnie idzie sprawdzić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 mar 2021, 07:14 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Cześć,
zaktualizuję trochę sytuację.
W weekend zrobiłem płukankę silnika preparatem LM, zrzuciłem miskę, sprawdziłem przy okazji sitko.
Brak jakichkolwiek opiłków (magnesem w misce jeździłem), sitko czyste (poprzedni właściciel mówił, że takich rzeczy nie robił, także przez 50k km nic się nie pojawiło)
Uznałem więc, że panewki będą jeszcze w porządku w takim razie.

Znajomy z pracy polecił mi sprawdzenie dwumasy, podobno może dawać podobne objawy, a u mnie już na biegu jałowym było czuć trzęsienie budy.
Pomyślałem, że skoro chcę mieć to auto kilka lat, to prędzej, czy później będę to musiał zrobić, także postanowiłem oddać auto do regeneracji dwumasy.
Wszystko u jednej osoby (zdjęcie dwumasy, sprzęgła, regeneracja, wymiana sprężyn, łożyska itp, złożenie). Parę zł poszło, ale mam nadzieję, że chociaż z tym będzie już spokój.

Co ciekawe, po odbiorze auta, stukanie na zimnym jeszcze się wzmocniło, tak jakby dwumasa jako mechaniczny element bezpośrednio lub pośrednio wpływało na resztę.
Czy możliwe jest, że korekty wtryskiwaczy wcześniej dostroiły się do zużytej dwumasy i stukanie było mniejsze, a teraz po regeneracji coś nie pasuje z korektami i znowu stuka?
Przejechane po wymianie dwumasy 100km, kalibracja wtryskiwaczy forscanem, wymiana oleju, 100km. Możliwe, że muszę więcej pojeździć i coś jeszcze się ustawi?

Efekt jest taki sam. 1600-2300 obr. (powyżej albo znika, albo nie słychać już) stukanie, dopóki się nie rozgrzeje. Na rozgrzanym silniku nie słychać stukania (co nie znaczy, że to nie ma).
Temp powietrza ostatnio 17*C, nadal problem występował.
Nie ma problemu z odpalaniem, mocą, szarpaniem, płynnością jazdy, a podkładki wymienione parę miesięcy temu.

Badam temat dalej, jeżdżę, mam nadzieję, że nagle w polu kiedyś nie stanę, ale jeśli tak, to będzie wiadomo co się popsuło :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.