Teraz jest Cz, 17 paź 2019, 21:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 07:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: dolnośląski
Witam.
Postanowiłem założyć temat, bo już dwuch mechaników rozłożyło ręce.
W sierpniu, wg zaleceń na forum mechanik wyczyścił mi przepustnice w Mazda 6, 2 litry, 2008 rok.
Bez adaptacji, bo nie miał programu, więc pojechałem do innego, który podlaczyl pod komputer, ale mówi, że żadnych błędów i nic nie trzeba robić.
Natomiast po "operacji" wyczyszczenia tejże przepustnicy mam takie oto problemy :
-auto jak jest zimne (ssanie) na każde wciśnięcie sprzęgła (krzyżówka, światła) reaguje wyciem i podbiciem obrotów do 2.5 tys obrotów.

-jak na luzie przygazuje, obroty wyskakują na np 3 tys obrotów, później spadają płynnie do 1,2 tys, na sekundę zatrzymuje się wskazówka, i dalej już spada płynnie do swoich i obrotów.

-jak np dojeżdżam do świateł i wrzucę luz, to obroty nie spadają, tylko utrzymują się wyższe, do póki nie zatrzymam się.

Czy to ma jakiś związek z przepustnicą? Czy może przypadkowo po odebraniu auta wystąpiła jakaś inna usterka?
Bardzo proszę o porady, bo już sam nie wiem co mam robić, a przecież zanim tego nie ruszyłem, było wszystko OK. Szczerze, to nawet nie wiem czy do tej adaptacji potrzebny jakiś specjalny soft, może nawet mechanicy o tym nie mają pojęcia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 09:39 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 140
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Kolego, a robiłeś reset ECU? Należy odpiąć ujemną klemę i nacisnąć hamulec przez 30sek.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 09:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Zrób tak. Na zimnym samochodzie włącz silnik i zostaw bez ruszania/dodawania gazu aż się zagrzeje i włączą się wentylatory od klimy. Wtedy zgaś i wystartuj silnik i zobacz czy pomogło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 19:25 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 442
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Zrób tak.
Zostaw to w spokoju,bo to normalne zachowanie tego silnika. No chyba ze chcesz poprawiać fabrykę.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 19:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: dolnośląski
tadziol napisał(a):
Zrób tak.
Zostaw to w spokoju,bo to normalne zachowanie tego silnika. No chyba ze chcesz poprawiać fabrykę.
Ale ssanie jest normalne, to wiem. Ale 1800/2000 obrotów tak? Natomiast sprzęgło i hamulec np na światłach? To jest
normalna rzecz, że obroty skaczą do 2500? Więc dlaczego tak wcześniej nie było?
Powyższe porady zrobię w weekend.
To.sa bezpieczne "manewry"?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 08:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 202
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Po każdym czyszczeniu, wymianie przepustnicy należy zrobić adaptację. Zastanawiam się czy się przypadkiem nie przycina po tym "czyszczeniu".

_________________
pomoc w chiptuning / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 12:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 140
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Panowie, a co myślicie o tym że, koledze ToJaBodzio, mechanik czyszcząc przepustnicę, uszkodził uszczelkę, ewentualnie coś jest niedokręcone i dostaje lewego powietrza. To tylko moje przypuszczenia.


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 13:06 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 202
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
miras81 własnie o tym mówię, skoro problemów nie było przed to gdzieś tkwi błąd. Już pomijam to, że facet nie ma żadnej diagnostyki.

_________________
pomoc w chiptuning / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 13:43 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 140
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Sorki, tego posta pisałem jak nie było Twojego.
Ja bym jeszcze raz odkręcił przepustnicę i na spokojnie sprawdzil,

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 15:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: dolnośląski
Ok, będę zmieniać opony na zimowki, to zostawię auto na Camy dzień, niech szukają.
Dziękuję wam za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.