Teraz jest Pn, 16 wrz 2019, 05:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1249 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 4 wrz 2019, 10:54 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 698
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
3 września 2019, o 17:44 geo830 napisał(a):
Czy kierować sie zaleceniamia Mazdy, czy producenta Ravenol?


Przecież one są tożsame :wink: Mazda zaleca oleje w specyfikacji ACEA C1 lub JASO DL-1. FLJ 5w30 spełnia tą pierwszą specyfikację, FEL 5w30 tą drugą.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 wrz 2019, 11:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.07.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
CzarnePaliwo napisał(a):
3 września 2019, o 17:44 geo830 napisał(a):
Czy kierować sie zaleceniamia Mazdy, czy producenta Ravenol?


Przecież one są tożsame :wink: Mazda zaleca oleje w specyfikacji ACEA C1 lub JASO DL-1. FLJ 5w30 spełnia tą pierwszą specyfikację, FEL 5w30 tą drugą.



Dzięki za pomoc <spoko>
A czy masz w sprzedaży również ten drugi olej FEL?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 wrz 2019, 11:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 04.12.2015
Posty: 98
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
borek6 napisał(a):
Obecnie Ravenol SSO USVO 0w30.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
A co dla mnie proponujesz na tą chwilę?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2019, 10:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 698
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
4 września 2019, o 12:04 geo830 napisał(a):
A czy masz w sprzedaży również ten drugi olej FEL?


Nie, ale bez problemu mogę go dla Ciebie ściągnąć. Napisz do mnie pw :wink:

borek6, możesz śmiało pozostać przy tym oleju. Nadal ma 60-70% syntetycznej bazy PAO w składzie :wink:

https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2019, 15:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam koledzy mam problem z autem, a mianowicie olej "ubywa".
Po przejechaniu 5 tys km nawet 2 litry.
Auto mam juz drugi rok i nie mialem wczesniej problemu. W ostatnim czasie jedynie co zmienilem to wydech.
Teraz mam x2 od sporta, filtr powietrza K&n .(nie wiem czy to istotne)
Czy ktos moze wie co sie dzieje?
Auto nie kopci ani nie ma wyciekow. :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 09:44 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 698
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Czy masz nadal filtr cząstek stałych? Na jakim oleju eksploatujesz swój silnik? Jaki ma przebieg?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 12:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jeżeli ubywa to gdzieś kapie albo zwyczajnie spala.

_________________
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 wrz 2019, 16:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich.
Od roku mam Mazde 6 GH 2.0 benzyna w automacie. Po zakupie przejechałem jakieś 2-3 tys km i wszystko było OK.
Następnie pojechałem na wymianę oleju a z racji nie wiedzy zdałem się na wiedzę machanika odnośnie oleju jaki trzeba wlać.
Mechanik zalecił zastosowanie oleju Liqui Moly Leichtauf MoS2 10w40. Pojeździłem trochę i zauważyłem duże ubytki w oleju, szczególnie po przejechaniu tasy z większymi prędkościami.

Wycieków nie ma, auto nie kopci, nawet zrobiłem doświadczenie - kolega jechał za mną swoim autem a ja kick down i zero smrodu za mną.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć co się z tym olejem dzieje?
Dziękuję z góry za odpowiedz i pozdrawiam

_________________
<pucu>


Ostatnio edytowano Wt, 10 wrz 2019, 16:29 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 09:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
9 września 2019, o 10:44 CzarnePaliwo napisał(a):
Czy masz nadal filtr cząstek stałych? Na jakim oleju eksploatujesz swój silnik? Jaki ma przebieg?

Tak filtr czastek stalych jest a jezeli chodzi o przebieg auta to 161 tys km.
Silnik po remoncie (od remontu 28 tys zrobione)
Olej 5w30 taki jaki powinien byc.
Na zimnym silniku gdzies chyba lapie "lewe" powietrze,no i mocy jakos brak.

-- Dodano: 11 września 2019, o 10:32 --

Bylem wlasnie na warsztacie...i nic, wyciekow nie ma i tez nie przepala.
Olej 5w30 C1 primerol - myslalem, ze to wina oleju.
Zalaem shell 5w30 ale C3 i dalej to samo.
Ubytek bez wyciekow it'd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 10:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 926
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Objawy sugerują podkładki pod wtryskami do wymiany, smok olejowy w misce do kontroli. No ale jak miales remont silnika to podkładki musiały być wymieniane. Druga sprawa to jak ten remont został wykonany :idea:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 11:06 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 698
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
11 września 2019, o 10:32 janUK napisał(a):
Tak filtr czastek stalych jest


11 września 2019, o 10:32 janUK napisał(a):
Zalaem shell 5w30 ale C3


ACEA C3 to nie jest odpowiednia specyfikacja dla MZR-CD z DPF.

Z jakiego powodu był wykonywany remont przy 133 tys. km przebiegu?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 13:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
11 września 2019, o 12:06 CzarnePaliwo napisał(a):
11 września 2019, o 10:32 janUK napisał(a):
Tak filtr czastek stalych jest


11 września 2019, o 10:32 janUK napisał(a):
Zalaem shell 5w30 ale C3


ACEA C3 to nie jest odpowiednia specyfikacja dla MZR-CD z DPF.

Z jakiego powodu był wykonywany remont przy 133 tys. km przebiegu?


Panewki poszly +regeneracja turbiny tez zrobilem, rozrzad.
Jezeli idzie o olej to bede zmienial na C1 ale pierw musze ustalic co sie dzieje

-- Dodano: 11 września 2019, o 14:11 --

[quote="11 września 2019, o 11:06 Lucasbadboy"]Objawy sugerują podkładki pod wtryskami do wymiany, smok olejowy w misce do kontroli. No ale jak miales remont silnika to podkładki musiały być wymieniane. Druga sprawa to jak ten remont został wykonany :idea:[/quote
Sprawdze i dam znac


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 13:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jeżeli żre olej po remoncie to niezbyt dobrze świadczy o tej robocie. po 28 tys km. wszystko powinno już ładnie się ułożyć i nie powinno być takiego ubytku.

_________________
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 13:24 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 698
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
11 września 2019, o 14:11 janUK napisał(a):
Panewki poszly


Co ile tys. km był wymieniany olej?

Dopytuję tak, ponieważ, jeśli nie ma usterki stricte mechanicznej to podejrzewam zanieczyszczoną/wyeksploatowaną jednostkę. Lucasbadboy słusznie radzi, żeby zajrzeć do miski olejowej. Nawet prewencyjnie.

fabek, zgadzam się z Tobą.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 18:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Ktos sie wypowie w mojej sprawie, byłbym wdzieczny

_________________
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 11:55 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 698
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
10 września 2019, o 17:29 loko303 napisał(a):
Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich.
Od roku mam Mazde 6 GH 2.0 benzyna w automacie. Po zakupie przejechałem jakieś 2-3 tys km i wszystko było OK.
Następnie pojechałem na wymianę oleju a z racji nie wiedzy zdałem się na wiedzę machanika odnośnie oleju jaki trzeba wlać.
Mechanik zalecił zastosowanie oleju Liqui Moly Leichtauf MoS2 10w40. Pojeździłem trochę i zauważyłem duże ubytki w oleju, szczególnie po przejechaniu tasy z większymi prędkościami.

Wycieków nie ma, auto nie kopci, nawet zrobiłem doświadczenie - kolega jechał za mną swoim autem a ja kick down i zero smrodu za mną.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć co się z tym olejem dzieje?
Dziękuję z góry za odpowiedz i pozdrawiam


Tak. Większość oferowanych na rynku olejów o lepkości 10w40 to marny pomysł w kontekście silników MZR. Polecam oczyszczanie silnika i przejście na 5w40, które zapewni korzystniejszą dla silnika pompowalność. Lepszą ochronę podczas zimnych rozruchów. MZR 2.0 mieści 4,3 L oleju. Zastosuj płukankę Archoil AR2820 (jest bezpieczna dla uszczelnień silnika) https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html oraz Amsoil OE 5w40 jako olej docelowy https://czarnepaliwo.pl/glowna/424-amso ... b-1qt.html Cechuje go niska odparowalność (8,5%). Będzie sprzyjał redukcji ubytków :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 12:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Dzięki za odpowiedz CzarnePaliwo. Zamówię ten olej u Ciebie i tę płukankę.
Mam jeszcze pytanie czy dysponując kanałem będę w stanie to zrobić sam? Czy są z tą czynnością jakieś większe kombinacje?
Jeszcze raz dzięki za pomoc, bardzo jestem ciekaw jaki będzie rezultat tej operacji.
Pozdrawiam :wink:

P.S Ten olej występuje tylko w opakowaniach niecały litr?

_________________
<pucu>


Ostatnio edytowano Cz, 12 wrz 2019, 12:47 przez loko303, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 12:45 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 698
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
loko303, bez problemu poradzisz sobie sam :wink: Instrukcja stosowania płukanki AR2820:

Cytuj:
Doprowadź silnik do operacyjnej temperatury pracy. Wyłącz silnik.
Dodaj AR2820 do układu smarowania / oleju. 1 butelka 250ml wystarcza na 4 do 8 litrów oleju.
Po dodaniu do oleju silnikowego należy włączyć silnik na 10-15 minut od czasu do czasu delikatnie podwyższając obroty silnika (nie przekraczając 2000 obr./min) aby ułatwić cyrkulację środka czyszczącego w układzie smarowania.
Po zakończeniu płukania należy bezzwłocznie i dokładnie spuścić stary olej. Przed zalaniem świeżego oleju należy wymienić filtr oleju na nowy.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 08:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Czarne paliwo tego nie wiem bo kupilem juz auto "do roboty" Ja zmieniam co 10 tys.
Nie posiadam dokumentow od auta jezeli chodzi o Historie serwisow bo to auto zaukcji.
Zaraz lece na warsztat i sprawdze wasze info.
Przepraszam, ze po takim czasie daj odp


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1249 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.