Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 10 paź 2017, 11:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Siemka jestem tutaj nowy jeszcze nie wiem co i jak ale mam nadzieje ze sie coś dowiem. Mam mazde 6 2010r 2.2 diesel przebieg 176tys ostatniego czasu świeciła mi sie kontrolka DPF i miałem nadmiar oleju wiec udałem sie do mechanika z myślą ze to problem z DPFem ale okazało sie po podłączeniu kompa ze kontrolka się zapaliła z powodu luźnego łańcucha rzekomo to wada fabryczna, dzwoniłem do mazdy potwierdzili ze ten model ma rzekoma usterkę ale ze przekroczyłem już jakiś tam przebieg to nie podlega już gwarancji. Wiec wymieniłem ten rozrząd, mechanik wymienił napinacze dwa łańcuchy olej itd kontrolka DPF samoczynnie sama zgasła. Po odebraniu samochodu od mechanika zrobiłem już około 100km. Problem jest tego typu ze silnik wydaje mi sie ze inaczej pracuje nie tak jak przed wymiana rozrządu chodzi teraz jak typowy diesel wcześniej chodził płynnie tak samo przy przyspieszaniu gdy odpuszczam gaz silnik przez kilka sekund chodzi jak by przeciągał taki ciężki odgłos buczenie, czuje tez w pedałach delikatna wibracje przy wyzszych obrotach gdy przyspieszam. Gdy zaglądam pod maskę jak chodzi silnik to wydaje sie teraz jak by miał większe wibracje, również jadąc około 110-120km/h na szóstym biegu przed wymiana mazda paliła okolo 4,5-5L a teraz komputer pokazuje mi spalanie 6-7L to wyzsze spalanie tyczy sie tez na innych biegach i predkosci. Bylem z tym u tego mechanika przedstawilem mu odczucia po wymianie itd przejechal sie i powiedzial ze nie widzi nic nie pokojacego ze wedlug niego wszystko chodzi ok mimo to ja odczuwam i sadze inaczej. Czy ktos moze mi powiedziec co moze byc nie tak lub czy nie ma o co sie martwic


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2019, 18:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.06.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: mazowiecki
Widzę, że nikt nie odpisał a ja mam taki sam problem. Po wymianie rozrządu i podkładek pod wtryskami wszystko było na początku ok oprócz tego, że migała kontrolka dpf (nie zgasła po wymianie łańcucha). Pojechałem na komputer ale nie potrafili jej zgasić twierdząc, że rozrząd najprawdopodobniej jest przedstawiony o jeden ząbek. Nie ch iało mi siē wierzyć bo mechanik który robił rozrząd mówił że na kołach były znaki a lancuch miał ogniwa w innym kolorze więc założył zgodnie z książką. Poza tym silnik chodził równo cicho i płynnie. Znalazłem gdzieś w Internecie że można migający dpf skasować samemu kabelkiem i pedałami sprzęgła i hamulca. I tak zrobiłem. Kontrolka zgasła ale od tej pory silnik zaczął chodzić jakby głośniej, bardziej twardo, czuć wibrację no i to szarpanie przy wciśnięciu gazu i puszczaniu. Wskazowka obrotomierza nie chodzi płynnie tylko czasami są takie skoki jakby ją coś trzymało a potem puszczało wtedy robi taki jakby skok w górę. Jak przyspieszam i puszczę gaz to wskazówka obrotomierza w krotkim odstepie czasu lekko idzie w dół potem szybki ruch w górę o jedą kreskę i dopiero spada. Niby na mocy nie stracił ale mam wrażenie że jak mu depnę to jakby póżniej się zbiera tak jakby turbina wlaczala się z opóżnieniem. Nie wiem jak spalanie ale komputer pokazał średnie wyższe niż przed skasowaniem kontrolki. Ni cholery nie wiem co jest. Czy udało Ci się dojść co było u Ciebie bo objawy podobne. Może byś się podzielił bo widzę że nikt Ci nie odpisał ale może jakoś sam poszedłeś co było przyczyną. Za wszelkie info z góry dziękuję


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 cze 2019, 08:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
zapraszam do siebie wszystko ci ogarnę


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 cze 2019, 09:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
jarem zaraz zaraz, a wtryski wlożone na swoje miejsce? zmieniona kolejność wtryskiwaczy musi byc zakodowana inaczej beda cyrki z adaptacja już istniejącą. polecam w ogole po grzebaniu w rozrzadzie i wtryskach zrobic injector reset, maf reset, dpf reset.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 sie 2019, 15:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam podpene sie pod temat

Migajaca lamka DPF
Lancuchy wymienione oba + slizgi +napinacze - lancuch byl wyciagniety sprawdzone wizualnie na dodatek bylo slychac charakterystyczne klepanie.
Przy okazji zrobiona regulacaj zaworow
Nowe podkladki pod wtryskami
Pelne wypalanie DPF zrobione
Inspekcja skasowana
Lancuch jest napewno dobrze zalozony, Klepanie zniknelo, spalanie spadlo, auto zapier... az milo niema zadnych problemow czy to na zimnym czy na cieplym silniku
Nie ma zadnych bledow DPF

Po wymianie nadal DPF miga mimo skasowania bledow.

Moze macie jakies pomysly ?

Czujas rozrzadu ?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 sie 2019, 09:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Jedna sprawa. Czy myślisz jeśli skasujesz błędy to problem zniknie? Nigdy, przenigdy nie kasuje się błędów jeśli masz jakiś problem z autem.
Jak masz teraz dojść co się popsuło skoro nie masz numerów błędów i nie możesz ich tu podać?
Wymiany mechaniczne to są proste sprawy. Diagnostyka jest o wiele trudniejsza, to tak jak z lekarzem. Masz zapalenie oskrzeli a on leczy Cię na serce.
Jeśli uda Ci się odczytać błędy, zapisz je i nie kasuj.
Podaj je tutaj, trzeba je rozkodować i dojść po sznurku do kłębka co się stało.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 sie 2019, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
@Zbyk

Kto powiedzial ze nie mam numerow bledow ?
Nie napisalem ze bylo ich kilka
Skosowany zostal nie dla tego ze urwalem sie z choinki i robie to pierwszy raz, a dla tego ze skoro to blad ktory wywala przy rozciagnietym lancuszku to po zalozeniu nowego sam nie zgasnie trzeba go skasowac!.
Zeby uprzedzic twoje kolejne dywagacje jestem z zawodu mechanikiem samochodowym mimo iz nie pracuje w zawodzie jakies tam pojecie mam.

Cytuj:
Wymiany mechaniczne to są proste sprawy. Diagnostyka jest o wiele trudniejsza, to tak jak z lekarzem. Masz zapalenie oskrzeli a on leczy Cię na serce.


No nie wiem czy wymiana lancucha to taka prosta sprawa - ok jezeli ktos ma pojecie o tym to tak ...

Pytanie bylo: ''Po wymianie lancucha nadal DPF miga mimo skasowania bledow.''

-- Dodano: 21 sierpnia 2019, o 21:13 --


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 21 sie 2019, 21:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Po pierwsze jest osobny temat o Migającej kontrolce DPF (nawet ma taką nazwę, zaskakujące prawda...?).

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... are_type=t

Po drugie, z tego co się orientuję, mogę się mylić, kontrolka miga nie tylko jak jest rozciągnięty łańcuch, więc byłoby miło jakbyś jednak podał te kody błędów.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 sie 2019, 07:46 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
djmakos napisał(a) napisał(a):
Zeby uprzedzic twoje kolejne dywagacje jestem z zawodu mechanikiem samochodowym mimo iz nie pracuje w zawodzie jakies tam pojecie mam.

Z naciskiem na jakieś.....
Po pierwsze kasowanie dtc nic nie da skoro problem nadal istnieje,po drugie sama wymiana łańcucha nie rozwiązuje problemu,a po trzecie jak masz zamiar poinformować pcm o fakcie założenia nowego łańcucha rozrządu ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 sie 2019, 21:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dobra Panowie zagladajac tu zakladalem ze znajde tu pomoc jak chcecie sobie po kims jezdic to zle wybraliscie

Ale do zeczy ...

Kod bledu ===PCM DTC P1336:00-2F===
Kod: P1336 - Zakres sygnału/działanie czujnika wału korbowego/wałka rozrządu

@dejwid
Zalozyl bym temat w dwoch miejscach to bys krzyczal ze dubluje temat zalozyl bym w DPF to bys mi napisal ze chodzi o rozrzad ...
Poza tym temat chyba dotyczy : Problemy z silnikiem po wymianie rozrządu


@tadziol
Cytuj:
jak masz zamiar poinformować pcm o fakcie założenia nowego łańcucha rozrządu ?


Cytuj:
Po pierwsze kasowanie dtc nic nie da skoro problem nadal istnieje,


Zakladalem ze kat wychylenia walka sie zmieni i pcm dowie sie ze jest nowy lancuch ? Dlatego wlasnie skasowalem blad. Skasowalem go raz i pojawil sie znowu stad moje pytania i wizyta w tym miejscu.


Uprzedzajac pytania... tak czujas juz sprawdzony ( zalozony nowy ) chyba ze nowy okarze sie uszkodzony.

A wiec ... Czy znajdzie sie tu jakas osoba ktora bedzie w stanie pomoc?
Dzisiaj znalazlem takie rozwiazanie moze ktos z was to juz stosowal wersja ang.

Cytuj:
Mazda6 P1336 fault (timing chain) /SOLVED/
1. Start the engine and idle it.


2. Ground the check connector terminal as shown in the figure using the jumper wire.


3. Depress and release the clutch pedal and the brake pedal simultaneously 5 times within 5 s.


befor the process I made an oil change reset and fuel injection correction

the car works perfect


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 22 sie 2019, 21:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Nikt nie chce tu po Tobie jeździć, tylko daj sobie pomóc. Podałem Ci dodatkowy temat, bo nie wiem czy go widziałeś, a Twoje posty były, moim zdaniem, dość chaotyczne.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 sie 2019, 04:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.08.2019
Posty: 51
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Dokladnie jaj napisal djmakos tak sie kasuje ten komunikat, nawet w serwisowym IDS Mazdy nie ma mozliwosci skasowania tego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 sie 2019, 07:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam towarzystwo ...

Juz moge potwierdzic ze taka wlasnie procedure nalezy wykonac, zrobilem to dzisiaj z rana i DPF oraz Kod bledu ===PCM DTC P1336:00-2F=== zostaly skasowane!

Dla nie czytajacych po ang.

1. Odpalamy silnik
2. Zwieramy punkt pokazany na zdieciu z masa
3. Pieciokrotnie naciskamy pedal sprzegla i hamulca (razem) - ja staralem sie to zrobic w ciagu pieciu sekund jak w ang. opisie a wiec druga osoba bedzie potrzebna ...
Na blacie zacznie migac dodatkowo kontrolka od swiec - bez paniki... po wylaczeniu i wlaczeniu silnika wszystko gasnie wlacznie z kontrolka DPF

Pozdrawiam kolegow ...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 sie 2019, 08:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Dla nieczytających po polsku :
viewtopic.php?p=266029#p266029
Wystarczyło poszukać.....

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 sie 2019, 10:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
@tadziol

Dzieki musialem przeoczyc

Pozdro.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.