Teraz jest So, 20 lip 2019, 06:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 5 sty 2019, 20:50 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 438
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
edi80 napisał(a) napisał(a):
znajomy mechanik nie podjal sie remontu u mnie.
edi80 napisał(a) napisał(a):
wogole to nigdy
tego silnika nie robil.

I to jest postawa godna fachowca. Ktoś kto nie ma doświadczenia w danej dziedzinie czy marce nie powinien eksperymentować na kliencie i jego mieniu czyli samochodzie.
edi80 napisał(a) napisał(a):
nie ma do tego silnika ponadwymiarowych pierscieni, tlokow...

To nie stanowi przeszkody. Dostępne są nominalne pierścienie OE Mazda i to już dużo. Problem wymiaru cylindra lub poziom jego zniszczenia to też sytuacja do opanowania.
edi80 napisał(a) napisał(a):
Czy sa tu jakies triki?

I to wiele...
edi80 napisał(a) napisał(a):
nikt nie daje gwarancji
ze silnik przestanie brac olej.
edi80 napisał(a) napisał(a):
tylko ten mechanik ktory wie w czym rzecz moze zrobic to dobrze...

I tylko taki będzie znał owe triki oraz możliwość udzielenia gwarancji.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 sty 2019, 20:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
31 grudnia 2018, o 12:43 dejwid napisał(a):
Więcej oleju niż paliwa :hihi:
Definitywnie do remontu. Uważaj bo u Tadziola terminy są mocno odległe więc zakup sobie więcej oleju :)

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka


A tam dejwid nie przesadzaj ;)
Ja tez mam problem z silnikiem.

Dzwonilem dzisiaj do Tadziola ... bardzo konkretna rozmowa.
Termin mam za 10 dni ... wiec wcale nie odlegly :)

Jedynie dla mnie odleglosc do logistycznego rozplanowania ... bo musze dojechac z Berlina ...
i wrocic... i odebrac mazde po naprawie
Ale damy rade!

@@@
dzieki Tadziol za natychmiastowa chec pomocy!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 10:02 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 656
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
tadziol ogarnia temat doskonale. Czasem odbieram wiadomości od klientów, którzy zlecili remont silnika MZR byle komu i po remoncie pobór oleju wynosi np. 500ml / 1 tys. km a przed remontem było to 700ml / 1 tys. km :facepalm: Jak ktoś pisze po remoncie u tadziola to jest zwyczajnie dobrze <spoko>

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 06:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1675
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Osobiście rozmawiałem wczoraj z jednym z nowych użytkowników który również oddawał swoją Mazdę 6 z silnikiem 2.0 PB na remont do Tadziola.
Auto jeździło krótkie odcinki olej nigdy nie był rozgrzany do poprawnej temperatury i tak oto przy 100 tysiącach kilometrów na liczniku był potrzebny remont. Powód, nagar w cylindrach, spalanie oleju na wysokich obrotach.
Także jak ktoś planuje jeździć autem 2km do pracy to polecam rower. W takiej sytuacji nawet najlepszy olej nie da sobie rady. Olej spełnia kilka funkcji w silniku nie tylko smaruje, ale również oczyszcza i odprowadza ciepło. Nierozgrzany olej to największe zło.

Oczywiście po remoncie u Tadziola wszystko jest w jak najlepszym porządku, aktualnie silnik jak z fabryki :)

@edit
Jakby ktoś był ciekawy dlaczego, jak to się dzieje, że nagar w silniku powoduje spalanie oleju, gdzie ten nagar jest, to polecam ten filmik, sekcja zwłok silnika 1.8T grupy VAG co prawda, ale pierścienie na tłokach są takie same w każdym silniku. Dla niecierpliwych, akcja od około 19 minuty.



Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy

Ramki pod tablice rejestracyjne >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 22:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
8 stycznia 2019, o 10:02 CzarnePaliwo napisał(a):
tadziol ogarnia temat doskonale. Czasem odbieram wiadomości od klientów, którzy zlecili remont silnika MZR byle komu i po remoncie pobór oleju wynosi np. 500ml / 1 tys. km a przed remontem było to 700ml / 1 tys. km :facepalm: Jak ktoś pisze po remoncie u tadziola to jest zwyczajnie dobrze <spoko>



Tomek, a wiesz ze cos w tym jest ;)
Mialem kilku chetnych mechanikow magikow, ktorzy twierdzili ze mazda bedzie naprawiona w mig.
Ale jak uslyszeli, ze chce dobrze zaplacic, ale wymagam naprawy skutecznej...to sie wycofywali <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 11:32 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Cześć wszystkim. Po 2 tygodniach oczekiwania zadzwonilem do warsztatu i powiedział właściciel że nie skończył testowania. Wcześniej mówił że coś zrobił i działa, a teraz przyznał że zrobili płukankę i gęstszy olej wlali. Czyli nie dokonali naprawy auta fizycznie w żadnym wypadku.
Co mogę zrobić w takim przypadku? Gdy auto bierze 1l oleju na 100km to chyba już kurde za późno na płukankę, prawda? Mam możliwośc oddania auta i odzyskania pieniędzy. Pytanie co się lepiej opłaca.
Jakie są wasze doświadczenia i przemyślenia?
P.s. jaki olej jest standardowo do tego modelu sklnkka?

Send from my XZ2 Compact by Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 11:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1675
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Jeżeli faktycznie masz możliwość oddać auto i odzyskać pieniądze to nawet bym się nie zastanawiał i zwrócił.

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy

Ramki pod tablice rejestracyjne >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 13:12 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 263
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Jak zależy Ci na tym samochodzie, możesz zrobić remont. Tylko u konkretnego mechanika, a nie u jakichś partaczy naciągaczy. To nie są jakieś kosmiczne pieniądze. Ludzie piszą, że 3-4 tys wychodzi. Ewentualnie możesz później podzielić się kosztami ze sprzedającym. Jeżeli poza tym olejem, samochód jest w porządku to jest to moim zdaniem lepsze rozwiązanie niż oddawać i szukać drugiego samochodu. Szczególnie, że problem brania oleju występuje bardzo często i nie wiadomo czy nie zdarzy się w następnym aucie.

Ten warsztat, w którym teraz Mazda stoi omijaj szerokim łukiem. Czekać 2 tygodnie aż zrobią płukankę to zwykłe naciągactwo. Konkretny mechanik bierze furę i od razu robi co trzeba a nie czeka na cuda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 10:24 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Fajnie było pojeździć nową wiekszą Mazdą. Poprzednio miałem Golfa V Hachback. Jednak przyzwyczaiłem się również że części są dostepne bardziej niż do Mazdy, jak również awaryjność silnika była zerowa. Od 200k km do 300k km zmieniłem sprzęgło, wiadomo świece i filtry co roku. Olej wg kilometrów, a 0,5l oleju starczało na dolewkę na cały rok. Teraz jestem bardzo zniesmaczony tą Mazdą, boję się że sprzedawca (mechanik jednocześnie) zrobi płukankę, wpieprzy 15W50 olej, plus dolanie motodoktorka sprawi że nie będzie kopcić jak diesel oraz oleju będzie brać mniej. Auto kupiłem na początku grudnia i mam gwarancję na pół roku czyli do końca maja. Puki co, trzeci tydzień stoi u magika, który próbuje mi wcisnąć, że przy zuzyciu 1l oleju na 100 km w mieście, płukanka będzie wystarczająca to chyba jest przesadą. Jestem hydraulikiem, i jak bym miał kupić dom z taką nieszczelnością w systemie, to oznacza że cały system jest do wymiany, lub kapitalnego remontu. Domyślam się, że po odebraniu silnika, zmiany oleju na standardowy 5W30, problem zacznie się od nowa bo olej ma cieńszy filtr smarny, dobrze myślę?
Silnik przejechał 160k km, z gwarancją kilometrów. Auto jest fajne, ale czy będzie wygodniejsze od Passata albo Volvo V40-60?
Panowie, podpowiedzcie, czy się mylę czy nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 10:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lutek,
zabieraj auto od tych nibymagikow. Plukanke to ja sobie sam zrobilem za 40 pln...(koszt zakupu plukanki)
Moj silnik bral okolo 0,5 litra na 1000km i probowalem roznych rzeczy zeby to zniwelowac.

Ostatecznie - tak jak Tobie pisalem na priv - oddalem auto do Tadziola.
Odebralem przedwczoraj --- i jest bomba! Pozytywnie oczywiscie.
Okazalo sie, ze pierscienie u mnie praktycznie nie istnialy i bylo baaardzo duzo nagaru
doslownie wszedzie.

A winnym wszystkiego okazal sie serwis Mazdy ... ktory od nowosci serwisujac auto
przez 6 lat i 65.000 km wymienil olej tylko 2 razy....do tego wlewal olej slabej jakosci...

Ja tez chcialem sprzedac mazde przed naprawa, bo juz nerwow nie mialem....
Ale szkoda mi bylo jej, bo to naprawde ladny egzemplarz - i wiem co mam...
Na szczescie Tadziol sie odezwal i ja naprawil.
Po prostu. W koncu ktos dal rade.

@@@Tadziol,
dzieki jeszcze raz!

-- Dodano: 3 lutego 2019, o 10:45 --

Lutek,
zabieraj auto od tych nibymagikow. Plukanke to ja sobie sam zrobilem za 40 pln...(koszt zakupu plukanki)
Moj silnik bral okolo 0,5 litra na 1000km i probowalem roznych rzeczy zeby to zniwelowac.

Ostatecznie - tak jak Tobie pisalem na priv - oddalem auto do Tadziola.
Odebralem przedwczoraj --- i jest bomba! Pozytywnie oczywiscie.
Okazalo sie, ze pierscienie u mnie praktycznie nie istnialy i bylo baaardzo duzo nagaru
doslownie wszedzie.

A winnym wszystkiego okazal sie serwis Mazdy ... ktory od nowosci serwisujac auto
przez 6 lat i 65.000 km wymienil olej tylko 2 razy....do tego wlewal olej slabej jakosci...

Ja tez chcialem sprzedac mazde przed naprawa, bo juz nerwow nie mialem....
Ale szkoda mi bylo jej, bo to naprawde ladny egzemplarz - i wiem co mam...
Na szczescie Tadziol sie odezwal i ja naprawil.
Po prostu. W koncu ktos dal rade.

@@@Tadziol,
dzieki jeszcze raz!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 11:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1546
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tak jak kolega wyżej napisał, żadne płukanki nie pomogą. Już nie raz pisaliśmy na forum że prawdopodobnie winne są kiepskie pierścienie olejowe montowane na etapie produkcji. Temat osobiście przerobiłem dogłębnie zmieniając olej i stosując różne płukanki co 6 tys km, ale ze skutkiem takim że z braku nerwów auto sprzedałem. U mnie spalanie oleju przy spokojniej jeździe w mieście wynosiło 1-1,2L/1000 km a na autostradzie ok 1,5L/1000 km przy prędkościach 150 km/h i więcej. Rownie dobrze mógłbyś sam sobie zalać cylindry naftą na noc i zobaczyć czy odpuszczą jeśli są zapieczone, chociaż sądzę że na 90% te pierścienie są zużyte i płukania nic nie dadzą. Ja sam zmieniłem olej z 5W30 na 5W40 różnych producentów z mizernym skutkiem, czyli coś tam się poprawiło ale nie na tyle żeby nie wkurzało. Kumpel testował nawet 10W40 i żadnej różnicy nie stwierdził. Można by było spróbować np. 5W50, ale czy jest sens przy spalaniu 1L/100 km? Przecież to nie daje żadnej przyjemności z jazdy. Wypad na wakacje to trzeba 10L oleju ładować do bagażnika, a nie mowiąc pewnie o wiecznie zawalonych nagarem świecach czy przepustnicy? Co do remontu, to osobiście bym wolał zrobić te 250 km i zostawić je u Tadziola mając pewność dobrze ulokowanych pieniędzy ( jestem z centrum), niż szukać warsztatu w okolicy i bluźnić że niewiele się zmieniło. Wierz mi że wiele przeczytalem postów jak to ludzie remontowali u Januszy i po wyjeździe auto jak przepalało oliwę, tak dalej przepala, tylko właściciel jest lżejszy o 3k lub więcej. Chyba lepiej sobie odżałować te 400 zł na paliwo + dobrą wódkę dla kumpla który z Nami pojedzie na drugie auto i wstawić do kogoś kto jest polecany na forum i wie jak się zająć tym silnikiem?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 14:46 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 438
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
2 lutego 2019, o 13:12 lapa678 napisał(a):
To nie są jakieś kosmiczne pieniądze. Ludzie piszą, że 3-4 tys wychodzi.

Ostrożnie z szacunkami...pamiętaj,że to jest DISI.
3 lutego 2019, o 10:24 lutek1337 napisał(a):
Puki co, trzeci tydzień stoi u magika, który próbuje mi wcisnąć, że przy zuzyciu 1l oleju na 100 km w mieście, płukanka będzie wystarczająca to chyba jest przesadą.

Bo jeśli to on sprzedał auto,to logiczne,że nie ma zamiaru inwestować poważnej kasy tylko chce sprawę załatwić po minimalnych kosztach. Żadne płukanki nie pomogą. To tak jakby chcieć usunąć przeciek z rury wodociągowej,która jest w ścianie kładąc płytki na tą ścianę.
Jeżeli @edi80 się zgodzi,to mam parę fotek z jego silnika i mogę tu wrzucić.

-- Dodano: 3 lutego 2019, o 14:46 --

2 lutego 2019, o 13:12 lapa678 napisał(a):
To nie są jakieś kosmiczne pieniądze. Ludzie piszą, że 3-4 tys wychodzi.

Ostrożnie z szacunkami...pamiętaj,że to jest DISI.
3 lutego 2019, o 10:24 lutek1337 napisał(a):
Puki co, trzeci tydzień stoi u magika, który próbuje mi wcisnąć, że przy zuzyciu 1l oleju na 100 km w mieście, płukanka będzie wystarczająca to chyba jest przesadą.

Bo jeśli to on sprzedał auto,to logiczne,że nie ma zamiaru inwestować poważnej kasy tylko chce sprawę załatwić po minimalnych kosztach. Żadne płukanki nie pomogą. To tak jakby chcieć usunąć przeciek z rury wodociągowej,która jest w ścianie kładąc płytki na tą ścianę.
Jeżeli @edi80 się zgodzi,to mam parę fotek z jego silnika i mogę tu wrzucić.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 19:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie ma problemu Tadziol. Wrzuc prosze fotki, te po naprawie tez, bo robia wrazenie jak wyglada
silnik po remoncie ... jak z fabryki ... i tak tez jezdzi :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 20:53 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 263
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Jak trochę zaniżyłem to sory Panowie, mój błąd.
Nie daj się zrobić w balona. Może liczy, że przetrzyma samochód aż się gwarancja skończy. Auto jest zj..ane i niech cwaniak albo płaci szmal za naprawę silnika, ewentualnie dorzuca jakąś część, albo niech zwraca całość i zabiera samochód. Przy takim zużyciu oleju to podejrzewam, że nawet te motodoktory nie pomogą. Gdzie zrobić remont już wiesz.

Nie ma co wrzucać wszystkich Szóstek do jednego worka i stawiać wyżej Golfy. Masz po prostu niefart, że trafił Ci sie jeden z takich egzemplarzy. VW też maja takie problemy. Trudno powiedzieć co jest wygodniejsze. Każdy lubi co innego. Mazda nie jest kanapowcem, gdzie nie czuć żądnej nierówności na drodze, za to zakręty pokonuje na pewno lepiej niż większość konkurencji. Musisz potestować i wybrać sam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 15:33 
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5052
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
DISI to obecnie ciężko znaleźć z pierścieniami grubszymi od żyletki.
Jedynie remoncik przywraca stan bliski oryginału.
Dylemacik jest....

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 16:35 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 438
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

-- Dodano: 4 lutego 2019, o 16:35 --

Pare fotek z naprawy silnika @edi80.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 16:38 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Właśnie się odezwał właściciel salonu od mojej nieszczęsnej mazdy. Zrobili płukankę oraz wlali olej15W-60. Zapewnia mnie że jest to wykonane wg zalecień producenta, a nawet nowy samochód ma prawo brać do 1l oleju na 1k km. Domyślam się że dodali jeszcze jakiegoś doktorka żeby mniej brał oleju. Spaliny sprawdzali, i też mówili że są w normie. Silnik nie dymi i nie kopci, gdzie u mnie pod moją nogą to siwy dym leciał jak z rozjeżdzonego diesla.
Jestem zniesmaczony i będę się domagać oddania pieniędzy, strata wg licznika i kilometrów przejechanych będzie około 5 tyś. zł.
Nie chcę się użerać z nim aż skończy się gwarancja i zostanę z silnikime do kapitalnego remontu.
Uważacie to za dobrą decyzję?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 17:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1675
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Hahahahahahahaha olej 15W60 to jest na pewno dobry według zaleceń producenta. Hahaha weź to oddaj, zarządzaj zwrotu pieniędzy i daj sobie spokój z tym autem.

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy

Ramki pod tablice rejestracyjne >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 21:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1546
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
15W60 to nawet w instrukcji nie jest nigdzie uwzględniony do tego silnika. 5W30 lub ewentualnie 5W40. Z tym 1L/1000 km wdł. producenta, to jest taka asekuracja żeby klient nie domagał się naprawy lub wymiany, więc papier przyjmie wszystko. Jaki zdrowy silnik przepala 1L/1000 km? Tym bardziej, że to wolnossąca i niewysilona jednostka. Kompletne bzdury wygadują i też bym postawił twarde warunki

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 23:01 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 263
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Widać, że z typem nie ma co gadać. To jakiś idiota, pewnie szukający jelenia. Współczuje, że na takiego trafiłeś. Ja bym już chyba nie wytrzymał nerwowo.
Tak jak koledzy wyżej piszą, ten olej nie nadaje się nie tylko do Mazdy, a nawet do żadnej osobówki. To chyba wynalazek do agresywnej jazdy na torze czy jakoś tak. Szóstka ma jeździć na zupełnie innych plynach.
Możesz zaproponować mu remont w Twoim zakresie i z jego strony zwrot całości albo części kosztów. Jak się nie zgodzi to pozostaje albo oddać samochód, albo obrać rzeczoznawcę i sądzić się. Wydaje się, że wygrana Twoja. Być może nawet nie dojdzie do sprawy bo jak dostanie kilka pism od prawnika to się przestraszy, że nie żartujesz i wyłoży kasę.
Nie rozumiem co masz na myśli pisząc o stracie wg licznik i kilometrów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lut 2019, 06:00 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki za odpowiedź i pomoc. Oddam auto. Koleś nie proponował remontu tylko ewentualnie wymianę silnika.
Gdy powiedziałem że chce oddać auto, to samochód traci na wartości 1 zł za każdy przejechany kilometr. Takie mają zasady. Choć będę wymagać mniejszej straty bo dojazd mnie kosztuje, musiałem kupić nowe opony, ich już nie zdejmę bo auto jest u nich.
Ehhhh niesmak duży Panowie.

Send from my XZ2 Compact by Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lut 2019, 18:39 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 263
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Daj znać jak zakończyła się ta historia. Trzymam kciuki, żeby udało się jakoś po ludzku to załatwić.
Ps, taka zasada 1pln/1km to też coś nie teges. Możesz w takim razie podliczyć im wydatki na olej:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lut 2019, 18:48 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
7 lutego 2019, o 18:39 lapa678 napisał(a):
Ps, taka zasada 1pln/1km to też coś nie teges.

Zgadza się. Coś takiego mogłoby obowiązywać, gdyby można było zwrócić samochód bez podania przyczyny. Tutaj mamy zatajenie stanu technicznego i niezgodność towaru z umową, więc tak naprawdę to żadne rekompensaty im się nie należą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lut 2019, 12:05 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Cześć wszystkim. Właśnie byłem oddać auto, strata wynosi prawie 6k zł. Auto zwróciłem, nie otrzymałem rekompensaty za dojazdy czy zakupiony olej. Była to jedyna forma aby zwrócić pojazd, nie chciałem się bujać z autem co bierze olej w takiej ilości. Sprzedawca wiadomo Nie chciał inwestować pieniędzy w remont dla mnie, a nie chciało mi się słuchać że producent sam podpowiada zmianę oleju a nie naprawę.
Na tym skończyła się moja historia i zabawa z autkiem.
Dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie techniczne na forum!

Send from my XZ2 Compact by Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2019, 20:10 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 438
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
8 stycznia 2019, o 10:02 CzarnePaliwo napisał(a):
tadziol ogarnia temat doskonale. Czasem odbieram wiadomości od klientów, którzy zlecili remont silnika MZR byle komu i po remoncie pobór oleju wynosi np. 500ml / 1 tys. km a przed remontem było to 700ml / 1 tys. km :facepalm: Jak ktoś pisze po remoncie u tadziola to jest zwyczajnie dobrze <spoko>

Żeby nie było gołosłownie to w dniu dzisiejszym wymieniałem olej w silniku L8 w GH, która miała robiony przeze mnie motor.
Wymiana była po 10 kkm.
Tyle zlałem z silnika :
Obrazek
A tyle weszło :
Obrazek
Tym razem Amsoil 5W-30

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lip 2019, 20:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: opolski
Witam szanownych forumowiczów :)

Mam swoją Madzie od roku. Silnik 1.8. 2008 rok. Po zakupie zalałem oryginalny Olej Dexelie 5W30.
W ciągu tego roku zrobiłem około 12000 km. W tym czasie dolałem ok 2,5 - 3 litrów oleju.
Nie wiem czy to normalne, ale we wcześniejszej Mazdzie 323 nie miałem takich problemów, od wymiany do wymiany bez dolewki.
Sprawdzałem ją pod kątem ewentualnych wycieków i takowych brak.
Czytałem kiedyś tutaj na forum o takich problemach lecz nie mogę teraz tego znaleźć. Pomożecie?
Czy wystarczy zmienić olej na jakiś "lepszy" czy coś trzeba więcej pogrzebać?
Dziękuję za pomoc.


Ostatnio edytowano Cz, 4 lip 2019, 20:10 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 11:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1546
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To może być początek. Spróbuj zalać płukankę i jakiś lepszy olej 5W40. Powinno się trochę poprawić.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 11:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 656
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
PROTASx77, krzysiek1980 dobrze radzi :wink: Zastosuj płukankę i dobrej jakości olej 5w40 o niskiej odparowalności. Jeśli potrzebujesz pomocy w doborze konkretnych produktów to możesz napisać do mnie pw.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.