Teraz jest Cz, 25 kwi 2019, 10:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 08:43 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4893
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzięki Tadziol za wizytę, poradź coś chłopakowi ... ;)

Przykładowe zdjęcie zużytych panewek Obrazek

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 10:00 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 68
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Powiem Ci tadziol że tez wydaje mi sie że auto było już wcześniej robione.

Panowie a moglibyście mi powiedzieć taka jedna rzecz. Jeżeli Gosc przed sprzedażą wyczyścil samego smoka bez wymiany podkładek pod wtryskami (z tego nagaru co robi się w wyniku uszkodzenia podkładek pod wtryskami) to czy auto przejechał by ze 4 tys. Kilometrów? Tak jak teraz ja mam i wyniku niewymienienia podkładek doszłoby do uszkodzenia panewek? I opilkow w oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 13:49 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 430
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Może i czyścił,ale to nie jest powodem. Wg mnie panewki były już robione,ale to wszystko okaże się po rozebraniu silnika. Należy bardzo dobrze zdiagnozować związek przyczynowo-skutkowy tj.miganie lampki ciśnienia oleju a opiłki z panewek. Nie doczytałem żeby silnik zaczął stukać wiec panewki nie są jeszcze aż tak zniszczone a co za tym idzie nie mogą powodować nadmiernego luzu na czopie wału korbowego gdzie mogłoby uciekać ciśnienie oleju. Prędzej drobne opiłki panewek przedostały się przez sito smoka i unieruchomiły zawór regulacji ciśnienia oleju w pompie w pozycji niedomkniętej,a to skutkuje obniżonym ciśnieniem oleju lub jego brakiem stad miganie lampki. W głowicy tez będzie bałagan w miejscu łożyskowania wałków rozrządu.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 14:26 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 68
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Dziękuję za wszystkie porady.
Mechanik mówił że w poniedziałek zdejmie ta pompę olejową i zobaczy czy w niej co się nie uszkodziło. Bo według niego te opiłki pochodzą z pompy a nie z panewek. Swoje twierdzenie opiera na tym iż w silniku jak pracował nie było słychać nawet najmniejszego stukania czy dźwięku metalicznego.
Do poniedziałku musimy czekać. Żyję nadzieją że to tylko pompa uległa uszkodzeniu a cała reszta jest dobra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 14:59 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 430
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Ile silników mazdy zrobił ten człowiek żeby mieć oparcie swojej teorii ??
Pompa nie jest w stanie wygenerować takich opiłków i na dodatek pozostawić ich w misce. Jeśli już to należało by ich szukać w filtrze oleju.
Panewki są zdarte i koniec gadki.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 19:39 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 68
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Bardzo możliwe ze tak może być :(
Wszystko okaże się w poniedziałek. Jednym słowem trafiłem na super auto, nie przejechałem nim nawet 4tys km.

A mógłbyś mi powiedzieć jeżeli te panewki są uszkodzone jak mówisz i silnik pracuje dobrze nie słychać żadnego klekotania ani metalicznych odgłosów to auto jeszcze pojeździ z 2-3miesiace ?
A jak nie to co najlepiej wymienić tak żeby przygotować auto do sprzedaży ? na 2-3 miesiące jazdy ? same panewki wystarczą ? czy jeszcze coś trzeba wymienić ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 22:42 
Adept
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
28 kwietnia 2018, o 20:39 mateusz8 napisał(a):

A mógłbyś mi powiedzieć jeżeli te panewki są uszkodzone jak mówisz i silnik pracuje dobrze nie słychać żadnego klekotania ani metalicznych odgłosów to auto jeszcze pojeździ z 2-3miesiace ?
nie pojezdzi :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 23:42 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4893
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A jeśli pojeździ, to później drutem się naprawi i na sprzedaż :)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Cisnienie oleju
PostNapisane: Wt, 8 maja 2018, 20:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam.

Czy ktoś może mi podać jakie powinno być cisnienie oleju przy wybranych obrotach, silnik rf7j 2.0 diesel ( 1000,2000,3000 .....)


Ostatnio edytowano Wt, 8 maja 2018, 20:25 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 20:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Cześć,
od dłuższego czasu czytam forum, jednak dopiero dzisiaj po przygodach jakie mnie spotkały utworzyłem konto i poszukuję pomocy.
Otóż, dwa dni temu w godzinach porannych, bez żadnych wcześniejszych objawów, zapaliła mi się kontrolka oleju, migając jak u innych kolegów w tym wątku. Od razu zatrzymałem samochód i zadzwoniłem do mechanika umówić pilną wizytę. Mechanik powiedział żebym auto odpalił i jeśli nie będzie świeciła się kontrola to dojechał do nich, w innym wypadku wysyłają lawetę. Kontrolka nie świeciła dojechałem do mechanika i zostawiłem samochód na diagnostykę. Ciśnienie oleju marne, zdjęli miskę i tak oto wyglądał smok- winne podkładki.
Obrazek

Same podkładki były podobno sprawdzane jeszcze zimą, kiedy szukałem winowajcy zapachu spalin w kabinie (webasto). Olej zmieniam regularnie co sezon, nie robiąc rocznie więcej jak 10-12 tys. Madzia ma przejechane ok 185 tys. Wcześniej jako pierwszy właściciel zakupił ją teść i jeździł trochę więcej ;)

Smok i wtryski zostały wyczyszczone, podkładki zmienione, jednak mechanik wskazał, że samochód nie miał odpowiedniego smarowania (zwłaszcza turbina) i nazwał go tykającą bombą zanim zaczną się duże koszta, który to czas ciężko określić i może się to stać za 10 km lub 30 czy 60 tys.
Tutaj moje pytanie, co mogę zrobić i sprawdzić, aby ustalić czy silnik dostał po tyłku na tyle, że faktycznie najlepszą opcją byłaby zmiana samochodu. Nie planowałem co najmniej przez rok zmiany pojazdu. Z uwagi, iż samochód był kupiony w salonie przez teścia, szkoda mi również (jak mi się wydawało) sprawdzonego auta.
Proszę o pomoc i ewentualne porady, bowiem nie wiem czy cokolwiek w ten samochód jeszcze inwestować..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 21:27 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4893
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lipa straszna... :(

Z historii tych diesli, 90% z nich, po zapaleniu się kontrolki zaniku ciśnienia i zawalonym smokiem olejowym..... kończy na szrocie :(

Kontrolka oznacza najpierw spienianie się oleju które to rwa już od dłuższego czasu ale bez żadnych oznak....

Najprawdopodobniej, szlag trafiła pierwsza panewka lu dwie,.stąd dalej słabe ciśnienie...

Remont, szlif wału, nowe panewki, turbina może przeżyje. Ale, po dupie dostaje wszystko....

Wałek.rozrzadu, smarowanie pompy vacuu, wał korbowy itd.


Co robić? To zależy jakie masz plany związane z mazdą.

Możecie zalać silnik smołą i sprzedać, ale kupujący może ciebie postawić w stan osłupienia związanymi że zwrotem lub naprawą na twój koszt, i nie będzie się pewnie cackał...


Zdjąć wał, pomierzyc, pierwszy szlif jest ok, drugi to ostatecznośc. Trzeci niby dozwolony ale pokręci.sie krótko.
Panewki nowe kupisz, pierwsze i drugiego szlifu..
Panewki czopów również.

Jakoś 4 tysie szykuj, może.mniej a może i więcej :(

Szkoda że nie wziąłeś się za kontrolę smoka wcześniej! :(

Sprawdź jakie jest ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku. Olej który kiedyś uległ koksowaniu przez uszczelki wypalone pod wtryskami, pływały sobie po silniku. Za czasem mogły osiasc gdzieś na stałe zmniejszając światło magistrali olejowej, stąd też i turbo jest smarowane które może dostać po dupie.

Możliwe że.silnik przejęcie 10 czy 110kkm, nie.wiadomo ile, stąd mechanik dobrze to określił. Ogólnie ciężka.sprawa.

Zgłoś.sie do kolegi Riki bądź Tadziol, mają te silniki z gwarancją, graty też mają do tego silnika, pomogą doradzą itd.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 16:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dzięki Millerek za szybką odpowiedź!
5 lipca 2018, o 21:27 Millerek napisał(a):
Możecie zalać silnik smołą i sprzedać, ale kupujący może ciebie postawić w stan osłupienia związanymi że zwrotem lub naprawą na twój koszt, i nie będzie się pewnie cackał...

aż taki wał nie jestem żeby zgniłe jajo tak podrzucić..

W misce ani na sitku nie było żadnych opiłków, nawet metalicznego pyłu. Ciśnienie jest ok, zobaczę jak się sprawa rozwinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 17:02 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4893
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, jak ciśnienia nie gubi to możliwe że jest ok

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 19:42 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 68
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Ja miałem to samo, też kontrolka zapalala się i migala sporadycznie, auto jeździło normalnie, nic nie było nawet słychać żeby coś stukalo w silniku. Ciśnienie oleju u mechanika też było Oki, zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. A panewki korbowe były uszkodzone i wal do pierwszego szlifu.
Jednym słowem te silniki są do dupy. Ja swoje auto naprawiłem, robota kosztowała 3500 z częściami. I dodam że po remoncie to już nie to samo auto. Pojeźdze nim jeszcze kilka miesięcy i sprzedaje.

Ale jak nie masz opilkow w misce to w Twoim przypadku raczej nie są uszkodzone panewki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 21:22 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4893
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te silniki nie są do dupy!
Miałem wszystkie diesle Mazdy 2.0 i uważam że.sa rewelacyjne!
Trzeba tylko wiedzieć co się ma i tyle.
Głupie podkładki za 40zl ratują silnik!

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 12:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
7 lipca 2018, o 21:22 Millerek napisał(a):
Trzeba tylko wiedzieć co się ma i tyle.
Głupie podkładki za 40zl ratują silnik!

Wiedziałem że w 2.0 był ten problem, ale nie wiem czemu przekonany byłem że 2.2 już się go wyzbyli.

podkładki sprawdzałem tej zimy :(

życie, zobaczymy co czas pokaże ..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 12:17 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4893
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niestety 2.2 również ma te same podkładki, więc ta sama sytuacja.
Bez różnicy czy 2.0 RF5C od generacji GG/GY czy następny RF7J czy 2.2. R2AA...
Nowe 2.2 Skyactiv-G ez mają ten problem...

Więc krótko! Jak mantra.... :)
MAZDA + DIESEL = PODKŁADKI do wymiany i smok olejowy do kontroli...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 lip 2018, 18:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Po przeszło trzech tygodniach jazdy (bez taryfy ulgowej) turbo ok i na razie brak symptomów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 kwi 2019, 20:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam.
Mialem taką sytuację. Podczas jazdy zapaliła sie kontrolka oleju. Laweta, mechanik diagnoza zapchany smok. Czyszczenie eymians oleju wszystko gra. Po około miesiącu sytuacja się powtórzyła z tym że w misce pokazały się opiłki. Okazalo sie że turbo się skończyło. Wymiana turbo oraz szybsza wymiana oleju oraz czujnika oleju. Po niecałych 6tyś znów zapala się kontrolka!!! Smok zapchany. Pompa oleju ok. Silnik chodzi bez zadnych zmian.
Jedyne co nie było sprawdzone to podkładki pod wtryskami. Mechanik radzi sprzedaż ( o podkladkach jeszcze mu nie mówiłem).
Jeśli po takich przygodach wymienię podkładki to może auto jeszcze pojeździć czy lepuej szukać kupca?
Mazda 6 2.2 diesel 2011r. Kombi 185KM


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 06:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1808
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Zacznij od zmiany mechanika. Przy pierwszym czyszczeniu smoka powinien był usunąć przyczynę - czyli wymienić podkładki.

Na mój mały rozum należy zdiagnozować skąd opiłki. i ew. potem się decydować.

Sprzedawania auta z wadą jest moim zdaniem średnim pomysłem...

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 06:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Właśnie rozmawiałem z mechanikiem i okazało się że sprawdzał podkladki i są ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 14:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1808
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
To skąd według niego zasyfiony smok ?

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 22:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 246
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Wg mojej wiedzy, podkładek się nie sprawdza, tylko wymienia. Zatem, jeżeli mechanik stwierdził, że sprawdził podkładki i były ok, to najzwyczajniej w świecie KŁAMIE świnia parszywa. Podkładek nie da się zdemontować, obejrzeć i zamontować ponownie. Są tylko na jeden montaż. Po zdemontowaniu trzeba założyć nowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 12 kwi 2019, 03:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1552
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
11 kwietnia 2019, o 07:37 Rafal86 napisał(a):
rozmawiałem z mechanikiem i okazało się że sprawdzał podkladki i są ok


Przy takich tekstach nasuwa mi się tylko jedno:


_________________

ZAPISY NA KALENDARZ 2019 - ILOŚĆ OGRANICZONA!
Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 kwi 2019, 04:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 833
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
11 kwietnia 2019, o 07:37 Rafal86 napisał(a):
Właśnie rozmawiałem z mechanikiem i okazało się że sprawdzał podkladki i są ok.


Co to znaczy sprawdził podkładki? Je się wymienia po prostu co jakiś interwał km. Sprawdził tzn wyjął wtryski, obejrzał i zamontował z powrotem? Trochę bez sensu ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.