Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 20:36 
Świeżak
Offline
Od: 14.04.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Witam. Mam problem z szarpaniem w Mazda 6 Hatchback II generacji 2009 r. 143km 2.0 diesel.
Podczas jazdy, gdy silnik jest lekko ciepławy, to na 2/3 biegu podczas przyspieszania (obroty około 1600/2000 max) zaczyna trochę szarpać,
na 4, 5 biegu raczej już takiego problemu nie ma. Gdy natomiast wcisnę bardzo mocno gaz to wtedy nie szarpie. Może ktoś wie co to może być, lub miał taki problem? Jutro wymienię też filtr paliwa. Może to coś pomoże.
Pozdrawiam.

-- Dodano: 12 grudnia 2018, o 20:36 --

//Odświeżam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 21:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wyczyścić przepływomierz.
Zmienić stary filtr paliwa.
Kalibracja wtryskiwaczy.
Dwumasa? Jaki przebieg?
Odczytać błędy OBD...

Napisz więcej o tym szarpaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 gru 2018, 14:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wtryski klekają już.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 gru 2018, 14:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niekoniecznie, trzeba podejrzeć parametry.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 gru 2018, 22:26 
Świeżak
Offline
Od: 14.04.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Dziękuje za porady :) Na weekend będę próbował coś działać. A co myślicie Panowie o EGR? Może to on się zabrudził i takie coś powoduje?
Przejechane mam 218 tysięcy km. A jeżeli chodzi o szarpanie, to przy przyspieszaniu po prostu szarpie i tak jak już pisałem wcześniej, szarpie tylko gdy silnik jest nagrzany około 90 stopni, jeszcze się nie zdarzyło, żeby szarpnął przy zimnym silniku. Szarpie od około 1600 do 2100 obrotów. Gdy wcisnę mocno pedał gazu to też nie szarpie. Szarpanie wygląda tak, jakby mu normalnie paliwo troszkę nie dochodziło, takie z 4 przyszarpnięcia, że wskazówka obrotów skacze i potem już puszcza.
A dwumasa raczej wygląda na sprawną.
Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 19:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Scv od nowości ??

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 20:07 
Świeżak
Offline
Od: 14.04.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Nie mam pojęcia, gdyż jestem jego drugim właścicielem, a nie mam kontaktu z poprzednim :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 22:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Może być winny scv.
Również zabrudzony czujnik położenia wału.
Dpf istnieje ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 gru 2018, 13:11 
Świeżak
Offline
Od: 14.04.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Tak tak istnieje. Był wypalany już raz bo delikatnie się zapchal jak na trybie awaryjnym chwilowo jeździłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 09:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A jadąc na 1-szym biegu nagle puszczając gaz auto szarpie?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 15:13 
Świeżak
Offline
Od: 14.04.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
A nie wiem muszę zobaczyć i dam znać. Ale zauważyłem jeszcze takie powiązanie co do szarpania. Jadąc na np. 3 biegu przy tej samej prędkości około 50 km/h nie zwalniając ani przyspieszając skacze wskazówka obrotów Góra dół delikatnie i czuć nie równa jazdę troszkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 sty 2019, 14:22 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A przypadkiem teraz zimą problem jest bardziej widoczny?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 sty 2019, 19:13 
Świeżak
Offline
Od: 14.04.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Fabek, no latem czy jesienią było duzo lepiej. Od półtora miesiąca się pogorszyło


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 13:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A to zawór SCV, ale wtryskiwacze też pod lupę, chociaż korekcję zobacz.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 22:24 
Świeżak
Offline
Od: 14.04.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Witam, problem został naprawiony. Podzielę się informacją, może komuś się przyda. A więc wstawiłem auto do mechanika i wyszło, że wtryskiwacze, filtr paliwa i pozostałe elementy są w normie. Powodem był zabrudzony EGR !
Pozdrawiam! :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 12:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dlatego ja dezaktywowałem EGR :lol: Jak widać w DISI jest problematyczny, bo to już nie pierwszy przypadek.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 15:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
U mnie niestety czyszczenie EGR nie pomogło, nie szarpał może przez tydzień , podjechałem drugi raz i problemem był wtryskiwacz. Na szczęście trafiłem na dobrego mechanika i koszt wymiany z używanym wtryskiem to tylko 300 PLN . Drugi miesiąc nie szarpie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 15:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2017
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
krisg12 u mnie objawy były podobne i pomogła kalibracja wtryskiwaczy (metoda na kabelek).

_________________
Mazda 6 Kombi 2.2 A/T 175KM 2014 SkyPassion, przebieg 210000km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lut 2019, 15:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
co to znaczy kalibracja wtryskiwaczy jak ja wykonać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2019, 09:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
jedziesz do mechanika , podpina pod kompa i się kalibruje , trwa to 10 minut , koszt około 100 zł + -
metodę na kabelek nie polecam skoro nie wiesz co to kalibracja :) lepiej zleć to mechanikowi.

-- Dodano: 17 kwietnia 2019, o 10:00 --

nie wiem , może przypadek , może nie .... ... zmieniłem stacje przez przypadek bo bałem się że na O.... nie dojadę , zatankowałem na CIR... , od tego dnia a tankuje już drugi miesiąc bez szarpania ( i nie jest to reklama Stacji benzynowej :D )


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.