Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: N, 18 lut 2018, 23:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
@Baq80 daj znać jakbyś się czegoś dowiedział, mój jest z listopada 2010.

Się zastanawiam czy nie zmienić świec, na NGK, przed wymianą na ITV20TT nic takiego się nie działo.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 13:12 
Świeżak
Offline
Od: 14.06.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Napisałem do 2 ASO zapytanie o update - z jednego brak reakcji, z drugiego - "Mazda nie przewiduje.."

-- Dodano: 19 lutego 2018, o 13:09 --

Trzeba jednak osobiście podjechać z pytaniem, coś mi się zdaje że ASO nie lubi tego robić z powodu obaw o koszta niepoprawnej aktualizacji.

-- Dodano: 19 lutego 2018, o 13:12 --

Zrobiłem jeszcze raz adaptację i wydaje mi się że jest trochę lepiej. Poprzednia robiłem jeszcze w wakacje, gdzie włączenie klimatyzacji powodowało obciążanie silnika kompresorem. Przy obecnych temperaturach klima ustawiona jako "Auto eco" i tak nie włączy kompresora, więc nie zaburza adaptacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 lut 2018, 09:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
każde ASO zrobi ci Aktualizację.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 mar 2018, 22:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A mnie zastanawia czy to nie wina sondy lambda pierwszej regulacyjnej... może ma lekko spóźniona reakcję i nie zawsze db mierzy skład mieszanki.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 12:04 
Świeżak
Offline
Od: 14.06.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Miałem tak jak w starym Fiacie Bravo wyrzuciłem katalizator i wstawiłem strumiennicę. Wtedy sonda nie mierzyła poprawnie na niskich obrotach ( za niskie ciśnienie spalin ?).

Tutaj można spróbować umyć sondę z sadzy. Wydaje mi się, że czytałem kiedyś o płukaniu w benzynie (na jakimś innym forum), ale nie próbowałem więc nie wiem jakie będą skutki. Kupować w ciemno raczej nie ma sensu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 11:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Z tego co sobie czytam, dość sporo przypadków z lekkim zadławieniem albo jak to nazwać "chwilowym zastanowieniem się czy przyspieszać" łączone jest właśnie z sondą. Muszę w wolnej chwili spróbować to ogarnąć.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 12:11 
Świeżak
Offline
Od: 14.06.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja bym się bardziej zastanawiał nad nagarem w kolektorze ssącym. Większość aut z bezpośrednim wtryskiem ma z tym problem i nie widzę powodów dla którym Mazda by tego miała nie mieć. Nagar na trzonkach zaworów powoduje zasysanie przez silnik mniejszej dawki powietrza niż powinien i może to wpływać na jego reakcje na gaz. Pytanie czy ktoś z forum ściągał kolektor ssący w DISI i jak mocno jest brudny. Materiał na nagar jest - widać to po brudnych przepustnicach od strony kolektora (od strony filtra najczęściej jest w miarę ok, czyli zanieczyszczenia pochodzą z odmy).

-- Dodano: 9 marca 2018, o 13:43 --

Nie należy się sugerować zdjęciami kolektorów/zaworów z wersji 147 KM. Tam był chyba wtrysk pośredni, który myje zawory, a tym samym zapobiega powstawaniu nagaru na trzonkach.

-- Dodano: 15 maja 2018, o 13:11 --

Wymieniłem w końcu świece z Denso ITV20TT na standardowe NGK ILTR6A-13G oraz filtr powietrza z Filtron na Bosch i wg mnie jest lepiej. Jak na razie nie zauważyłem dławienia (przejechałem dopiero ok 40 km - tylko miasto). Co ciekawe filtr Bosch made in Korea :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 12:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
U mnie problemem był zabrudzony EGR, dodatkowo też wymieniłem sondę regulacyjną przed katalizatorem.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 19:34 
Świeżak
Offline
Od: 14.06.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mamy na forum instrukcję/manual czyszczenia egr'a w DISI ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 19:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie, ja na razie za namową Tadziola mam zdezaktywowany, nie mogę się zebrać na jego czyszczenie. Po demontażu wypadało by wymienić uszczelkę, jak będę coś brał od Rikiego wtedy zamówię sobie razem.
Generalnie nic trudnego. Jak się zabiorę, zrobię manuala.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 21:13 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Po przeczytaniu wątku zdecydowałem się na świece NGK Laser Iridium ILTR6A-13G. W samochodzie były prawdopodobnie oryginalne o oznaczeniu FoMoCo ILTR6A-13G. Przebieg 105 tys.km.

Obrazek
Obrazek

Dzięki panowie ! <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 12:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
to sa te same świece tylko brandowane jako FordMotorCorporation


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 08:47 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Hej,

Jutro zamierzam wymienic świece w aucie i zastanawiam się czy muszę odłączyć akumulator? jedni krzyczą że koniecznie a inni że to zbedne jesli tylko mam pewnosc ze nikt mi w tym czasie nie przekreci kluczyka w stacyjce.

Gdy odlacze aku bede musial znow ustawiac radio itp.... dlatego chcialbym tego uniknac.
Jakie jest wasze zdanie?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 15:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Nie ma takiej potrzeby.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 13:54 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
ok, dzięki,
Świece wymienione bez odłączania akumulatora i puki co auto jeździ, może to efekt placebo ale wydaje mi się że nieco szybciej silnik reaguje na wciśniecie gazu.
Świece dokręciłem na 14 Nm (w spec jest info 10-14 Nm), dałem minimalną ilość smaru miedzianego.

Stare: Mazda LFJD18110 LTR5B113
Nowe: NGK Laser Iridium ILTR5A-13G

Wygląd starych świec raczej nie wskazuje że coś niepokojącego dzieje się w silniku. Czy waszym zdaniem wyglądają ok?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 17:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pokaż jeszcze zdjęcie od strony porcelanki, czy bardzo jest termicznie zużyta ...
Ogólnie b.dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 17:48 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
od strony porcelanki wygląda tak:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 18:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tragedii nie ma, dobrze że wymieniłeś. Ile miały przebiegu te świeczki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 19:45 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Nie wiem jak długo auto na nich jeździło, auto mam od października, w chwili zakupu miało 160 tys., teraz auto ma 170 tys tak wiec stwierdziłem ze wymienię.

Na świecach jest kod K4243, czy to nie jest zakodowana data produkcji świec?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 21:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, jeśli chodzi o ten kolor brązowy taki zweglony, to jeśli możesz go zeskrobac to ok, ale jeśli on już jest trwale wypalony na ceramice, to świadczy o tym ile życia mają za sobą. Podejrzewam że jeżdżą od nowości.

Wymieniłeś, jest ok, gorzej napewno nie będzie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 04:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jeżeli jeździła na przeglądy do ASO to na 100kkm dostała nowe świece w serwisie dlatego wyglądają tak dobrze :)

Wysłane z mojego XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka
#xiaomilepsze

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 09:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dlatego też napisałem że ze zdjęć świeczki dobrze wyglądają, a kolor przepalenia porcelany jest wyznacznikiem termicznym, im bardziej dostały w palnik tym bardziej będą brązowe i że tragedii nie ma.

Możliwe że stare mają 60kkm, ale założone nowe będą lepsze niż te stare :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 15:03 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ten brązowy "pierścień" na ceramice z łatwością dało się zdrapać.

Nie mam żadnych danych żeby to czymś poprzeć ale wydaje mi się, tak jak już pisałem wcześniej, jest mała różnica w czasie reakcji silnika na dodanie gazu, po wymianie świec jest ten czas nieco krótszy, auto żwawiej jedzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 15:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...i dlatego napisałem, że wymiana świeczek była słuszna ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 09:10 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ok, dzieki za wypowiedz w tym temacie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 paź 2018, 06:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.10.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Kupiłem takie swiece do mojej mazdy, https://ford.sklep.pl/product-pol-18175 ... 58132.html, według numerów denso numer OE wyskakuje FoMoCo, oraz ngk, czy dobrze zrobiłem kupując te swiece....?? Mazde mam polifta. 2,0.147 koni


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 21:13 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Taka ciekawostka: kilka tysięcy km wstecz wymieniłem świece. Oczywiście irydowe iltr5a. Kilka dni temu podczas normalnej jazdy raz mi lekko szarpnęło podczas rozpędzania się. Pomyślałem, że to w sumie nic takiego. Wczoraj szarpnęło kilka razy, a dziś już szarpało cały czas przy rozpędzaniu. Najbardziej odczuwalne było to na dwójce, na trójce trochę mniej. Wszystko podczas średniego obciążenia. Przy pełnym bucie nie było czuć, przy lekkim albo wcale albo minimalnie. To samo na gazie jak i na benzynie. Checka na desce nie było, na wolnych obrotach pracował równo. Ciężko było dojść który cylinder niedomagał. Już miałem zamawiać ze dwie cewki i metoda prób i błędów zmieniać po kolei na każdym cylindrze do momentu aż znajdę uszkodzoną. Ale coś mnie tknęło żeby w pierwszej kolejności sprawdzić jeszcze świece. Wymieniłem i okazało się, że auto pracuje jak zegarek:) Szwajcarski :) Zdemontowanych nie mam jak zareklamować bo paragon się zapodział, a poza tym trudno byłoby wytypować tą która padła. A znając życie wszystkich by mi nie wymienili:/
Nie wydaje Wam się dziwnym objaw, tzn równa praca na wolnych, a dopiero pod specyficznym obciążeniem zaczynało kuleć?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 lis 2018, 22:03 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
hmm... a porównałeś może wyjęte świece z tymi nowymi, które zamontowałeś?

Druga rzecz - w dokumentacji jest opisane jak sprawdzać świece, możesz z ciekawości zrobić test i naleźć tą wadliwą :)
Strona 575


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 lis 2018, 22:27 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Ciekawa sprawa, nie wiedziałem o tym. Kiedyś jak będę miał nadmiar czasu wolnego sprawdzę to.

Ps: co masz na myśli odnośnie porównania starych świec z nowymi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lis 2018, 12:31 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ja ostatnio zmieniłem na irydowe (bo miałem platynowe) i kupiłem na allegro niby oryginał z napisem MAZDA ILTR5A-13G. Obecnie przy spadku temp. na zewnątrz wydaje mi się że bardziej szarpie na zimnym silniku. Na aliexpress znalazłem te świece które kupiłem niby oryginalne https://pl.aliexpress.com/item/4-sztuk- ... ff94eacd-3

Coś mi się wydaje że będzie trzeba nowe kupić w niedługim czasie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.