Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 08:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tomek ale na pierwszej stronce tematu sam napisałeś :
Wymagania producenta:
- skrzynie manualne: API GL-4 lub GL-5 75w90 (w klimatach powyżej 10'C 80w90)
Trochę się gubię, bo jak nie należy w żadnym wypadku wlewać gl-5 w miejsce gl-4 i na odwrót, to czemu tu napisałeś ze mogą być oba jak by to było bez różnicy ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 08:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakieś zagranie aby zasiać zamęt, mówię o tym dokumencie PDF...

Jest jak byk napisane, GL-4 jak i GL-5 jest dopuszczony, koniec kropka.

Co prawda ja w GH zalałem Ravenol MTF-2 75w80 GL-4. Taki mi polecił Czarne Paliwo, ale to było w listopadzie jakoś zeszłego roku....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 10:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No właśnie. Ja tam nie chce się broń Boże czepiać, tylko chciał bym wiedzieć na czym stoję i być pewny czy dobra decyzje podjąłem, wybierając dany olej. Bo konsenkfencje mogą być bolesne dla portfela;(

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 10:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
18 lipca 2018, o 09:44 Lucasbadboy napisał(a):
Tomek ale na pierwszej stronce tematu sam napisałeś :
Wymagania producenta:
- skrzynie manualne: API GL-4 lub GL-5 75w90 (w klimatach powyżej 10'C 80w90)
Trochę się gubię, bo jak nie należy w żadnym wypadku wlewać gl-5 w miejsce gl-4 i na odwrót, to czemu tu napisałeś ze mogą być oba jak by to było bez różnicy ???


Pierwszy post w temacie jest z 2013 roku. Jest napisany zgodnie z instrukcją wydawaną na Polski rynek. Naturalnym jest, że tego typu instrukcje powinny być rzetelnym i pewnym źródłem informacji. Traktuje się je przecież jako wyznacznik w kontekście eksploatacji danego pojazdu. Stale jednak poszerzam swoją wiedzę i jak tylko trafiłem na opracowanie Widmana, które Wam linkuję to zacząłem weryfikować kwestię rekomendacji Mazdy. Co się okazało?

W Wrokshop Repair Manual dla GH występują 3 rodzaje manualnych skrzyń biegów. G66M-R, G35M-R i A26M-R. W biuletynach do żadnej z niej nie ma mowy o GL-5.

https://zapodaj.net/6a4848549d6ea.png.html

https://zapodaj.net/7e1920aa98923.png.html

https://zapodaj.net/30ef8f8366c8c.png.html

Co więcej, w oryginalnej japońskiej instrukcji także nie pojawia się GL-5.

http://www2.mazda.co.jp/service/ownersm ... 1531904107

https://zapodaj.net/2ba1c6a9e676d.png.html

W związku z tym, od kiedy natrafiłem na takie informacje polecam tylko i wyłącznie GL-4, czyli zawęziłem pole do wyboru dawane przez Mazdę w naszej instrukcji. W teorii wg. naszej instrukcji zarówno GL-4 jak i GL-5 są poprawne, ale w świetle powyższego tj. opracowania Widmana, Workshop Manual Repair do GH oraz japońskiej instrukcji moją dodatkową starannością jest dmuchać na zimne i taką wiedzą się z Wami koledzy dzielę ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 11:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No i pięknie, teraz rozwiałeś wszystkie watpliwosci. Tomek jestes wielki <spoko> . Z drugiej strony przez Ciebie :wink: muszę wymieniać drugi raz olej w skrzyni :/ :-P :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 11:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Chapeau bas :geek: Aż miło się czyta, że ktoś potrafi tak profesjonalnie podejść do tematu. Mazda zaprezentowała tutaj pewną niespójność. Też unikałbym GL-5 stając przed wyborem i mając świadomość, że co innego jest w mojej instrukcji a co innego w książce napraw czy instrukcji na kraj producenta. Sprawdziłem z ciekawości jak jest w instrukcji do naszych GJ i do manualnej skrzyni biegów poleca się tylko GL-4. Najwidoczniej coś w tym jest. Może trzeba poszukać na forach czy użytkownicy tych skrzyń w GH zgłaszali przy większych przebiegach problemy wynikające ze zużycia synchronizatorów i próbować łączyć te przypadki z olejami GL-5. Tylko czy każdy wie co mu tam mechanior wlał to już inna bajka...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 11:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A ja sprawdzę jak jest w książce od GH. Bardziej niż wydaje mi się, że jest tam jednak dozwolone GL-5, mam na myśli książkę....
:-(
...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 12:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
18 lipca 2018, o 12:29 Lucasbadboy napisał(a):
Tomek jestes wielki


18 lipca 2018, o 12:35 Petr napisał(a):
Chapeau bas


:oops:

Millerek, w książce tzn. masz na myśli papierową instrukcję obsługi do GH?

18 lipca 2018, o 12:35 Petr napisał(a):
Sprawdziłem z ciekawości jak jest w instrukcji do naszych GJ i do manualnej skrzyni biegów poleca się tylko GL-4.


Tak, w przypadku GJ nie ma już żadnych nieścisłości. Rekomendowane jest GL-4 75w80. Wszędzie - zarówno w instrukcjach jak i biuletynach serwisowych. Tutaj kolega tombien przeprowadzał taką wymianę i linkował różne pliki PDF w tym ten instruujący jak owy olej wymienić.

viewtopic.php?f=65&t=9115
download/file.php?id=2052

18 lipca 2018, o 12:35 Petr napisał(a):
Najwidoczniej coś w tym jest. Może trzeba poszukać na forach czy użytkownicy tych skrzyń w GH zgłaszali przy większych przebiegach problemy wynikające ze zużycia synchronizatorów i próbować łączyć te przypadki z olejami GL-5. Tylko czy każdy wie co mu tam mechanior wlał to już inna bajka...


Bardzo dobry pomysł przy czym faktycznie będzie ciężko o realną weryfikację takich przypadków, bo zazwyczaj użytkownicy mają niewielką wiedzę o obecnie zalanym oleju przekładniowym. Szczególnie, że model GH nie jest już najnowszy i często jest przynajmniej w drugich rękach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 12:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
... w książce tzn. masz na myśli papierową instrukcję obsługi GH.. .

..tak, normalnie mam przed oczami że są GL-4 jak i GL-5... Stąd właśnie to moje przekonanie :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 13:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Millerek, ale my przecież cały czas o tym piszemy, że tak tam właśnie jest i jest to w kontekście linkowanego opracowania kontrowersyjne. Co więcej, są inne Mazdowe źródła tj. Workshop Repair Manual i instrukcja japońska, które o GL-5 nie wspominają już ani słowem. Dlatego napisałeś:

18 lipca 2018, o 09:58 Millerek napisał(a):
Co prawda ja w GH zalałem Ravenol MTF-2 75w80 GL-4. Taki mi polecił Czarne Paliwo, ale to było w listopadzie jakoś zeszłego roku....


Wtedy już o tym wiedziałem i poleciłem Ci GL-4, żeby uniknąć w przyszłości ew. problemów z synchronizatorami ;) Chwytasz już cały kontekst? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 22:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Znalazłem ale książkę z mojej starej 626 GF diesel RF2A 74KW, w.skrzymi przekładniowej, dopuszczalne są GL-4 jak i GL-5 75w-90 dla wszystkich manuali (Pb czy On), no ale to było 20 lat temu :)


Możliwe że to miałem na myśli sięgając po fotkę pamięciową...
Dorwe jeszcze książkę z GH 2.0 RF7J... Sprawdzę to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lip 2018, 19:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2017
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak czytam sobie i już wiem ze GL-4 ale jaka lepkość Panowie? 75w80 czy 75w90?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 sie 2018, 23:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jestem świeżutko po wymianie oleju w skrzyni biegów w mojej M6. Wleciał olej polecany przez Tomka z CzarnePaliwo.pl - Ravenol MTF-2 75W80.
Pierwsze wrażenia? PETARDA, biegi wchodzą idealnie! Polecam wymianę każdemu kto się zastanawia.

Suche fakty:
Mazda 6 2.5 170KM - 6 biegów manualna skrzynia
Przebieg przy wymianie 219500 km.
wg. wpisów w DSR i bazie serwisowej ASO poprzednia wymiana była przy 170kkm ale nie mogę uzyskać informacji co było wtedy zalane, więc prawdopodobnie ASO wlało 75W90...

Ja kupiłem auto przy przebiegu 176kkm, delikatne haczenie przy zmianie biegów było wyczuwalne. Aktualnie po wymianie haczenie zniknęło. Skrzynia pracuje aksamitnie!

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 14:37 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Mam tak samo, haczyło teraz jest super po wymianie tylko ja lałem AMSOIL :D
Jestem zadowolony także polecam wymianę :) samemu da rade :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 15:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
24 sierpnia 2018, o 00:28 dejwid napisał(a):
Skrzynia pracuje aksamitnie!


24 sierpnia 2018, o 15:37 GRETKIEP napisał(a):
Mam tak samo, haczyło teraz jest super po wymianie tylko ja lałem AMSOIL


Kwestia poprawnego doboru oleju do danej aplikacji i realnie dobrej jakości produktu :) Szerokości!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 15:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tomek,
Co polecisz do skrzyni do M6 2.0 DISI z nalotem 166kkm?

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 17:08 
Amator
Offline
Od: 16.02.2017
Posty: 80
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
To od razu podepnę się pod pytanie.
Czy warto wymieniać olej w skrzyni, jeżeli przebieg auta to nie całe 85 tys.?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 17:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Chris740 wg tabeli serwisowej wymiana oleju powinna nastąpić po 100kkm ale jeżeli chcesz możesz zrobić to wcześniej, na pewno wyjdzie to na dobre dla Twojej skrzyni biegów :)

Wysłane z mojego XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka
#xiaomilepsze

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 13:38 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
24 sierpnia 2018, o 16:44 maciekelga napisał(a):
Tomek,
Co polecisz do skrzyni do M6 2.0 DISI z nalotem 166kkm?

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka


Jakieś problemy z wchodzeniem biegów? Np. wstecznego?

24 sierpnia 2018, o 18:42 dejwid napisał(a):
wg tabeli serwisowej wymiana oleju powinna nastąpić po 100kkm


Olej w skrzyni wymieniamy w tym modelu co maksymalnie 100 tys. km lub 5 lat w zależności od tego co nastąpi jako pierwsze. Chris740, ma przebieg <100 tys. km, ale samochód ma 8 lat. Olej z biegiem czasu starzeje się, utlenia przez co traci swoje właściwości.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 14:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tomek, żadnych problemów, czasami 2 ciężej wejdzie

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 15:43 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
maciekelga, wlej to samo co dejwid i zobaczymy jak będzie z tym drugim biegiem :wink:

24 sierpnia 2018, o 00:28 dejwid napisał(a):
Wleciał olej polecany przez Tomka z CzarnePaliwo.pl - Ravenol MTF-2 75W80


https://czarnepaliwo.pl/glowna/326-rave ... 80-1l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 18:27 
Amator
Offline
Od: 16.02.2017
Posty: 80
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Ok, w takim razie decyzja podjęta.
Jaki olej do skrzyni polecacie dla auta 2.0 DISI, przebieg niecałe 85 tys.?
Podobnie jak poprzednikom Ravenol MTF-2 75W80? :)

Aha, pojemność układu to rozumiem 2,85L?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 18:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tak, wlej to samo.
2,85L wg. instrukcji. Ja wlałem całe 3L i było równo z gwintem śruby otworu wlewowego. Tak jak na grafice poniżej, czyli mam "High level".Obrazek

Wysłane z mojego XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka
#xiaomilepsze

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 18:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki Tomek,
Zaraz będę robił u Ciebie zakupy jak zawsze to przy okazji wezmę oliwę do skrzyni

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 18:48 
Amator
Offline
Od: 16.02.2017
Posty: 80
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dejwid, wielkie dzięki za szybką odpowiedź!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 wrz 2018, 20:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ciekawy jestem jak sprawdzi się oliwa do skrzyni dobrana przez Tomka z Czarne Paliwo
Amsoil Manual Transmission Transaxle Gear Lube 75W90. Jutro dojedzie do mnie z Polski :) jak i parę innych produktów.
Po doświadczeniach kolegów z Revenolem już się cieszę. :)

-- Dodano: 16 września 2018, o 19:04 --

Olej Amsoil Manual Transmission Transaxle Gear Lube 75W90 od Tomka z Czarne Paliwo zalany do skrzyni i WIELKI UŚMIECH :). Dwójka wchodzi dużo lepiej jak było. Wreszcie jak pozostałe biegi aksamitniej. Dzisiaj tylko paro milowy test a jutro trasa :). Dzisiaj zalany kpl. olej Amsoil na pokładzie w silniku i skrzyni <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 07:43 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wojti, dzięki za informacje zwrotne :) Cieszę się, że Amsoil zrobił u Ciebie co trzeba :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 18:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Małe sprostowanie do mojego postu powyżej. Po parodniowym testowaniu nowego oleju Amsoil w skrzyni może jest lepiej /chociaż subiektywnie obserwuję i czepiam się i doszukuję się niedoskonałości w pracy szczególnie 2 biegu/. Jest nadal lekkie haczenie przy zmianie z 1 na 2. Pierwszego dnia wydawało mi się że jest lepiej. Kolega jeżdził moja Mazda przed i po zmianie oleju i mówi że jest lepiej. Chyba muszę przyzwyczaić się do tego powszechnego problemu. Mazda dała dupy i to ewidentna wada konstrukcyjna. Trzeba z tym żyć :)
Tak czy inaczej zmieniajcie olej w skrzyni na dobry. Mam czyste sumienie ,że tak własnie postąpiłem za cenna radą Tomka z Czarne Paliwo .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 wrz 2018, 20:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Moze niektorzy czytali, w zeszlym roku wlalem Fuchsa 75w80 50zl/l norma gl5, warunkowo mozna lac tam gdzie potrzebne gl4 sugerowalem sie opiniami z forum o tym oleju, doprawilem Liquimoly MOS2 i niestety po paru setkach olej zgestnial i wcale dodatek nie pomogl skrzyni. Zaczela haczyc dwojka po paru miesiacach. Teraz wlalem Total 75w80 25zl 1litr, spelnia gl4. Wrazenia z jazdy rewelacja. Wreszcie skrzynia chodzi jak nalezy i redukcja z 3 biegu na 2gi jest idealna.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 wrz 2018, 10:53 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
27 września 2018, o 21:30 fabek napisał(a):
doprawilem Liquimoly MOS2 i niestety po paru setkach olej zgestnial i wcale dodatek nie pomogl skrzyni


To nie jest pierwsza tego typu opinia jaką słyszę o dodawaniu LM do oleju przekładniowego.

27 września 2018, o 21:30 fabek napisał(a):
Teraz wlalem Total 75w80 25zl 1litr, spelnia gl4. Wrazenia z jazdy rewelacja. Wreszcie skrzynia chodzi jak nalezy i redukcja z 3 biegu na 2gi jest idealna.


Masz wreszcie produkt o właściwej specyfikacji, bez dodatku :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.