Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 12 gru 2016, 13:40 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Oczywiście chodziło o 8kkm :) Tyle zrobiłem od zakupu samochodu, kilka dni temu zmieniłem olej na nowy, więc będę monitorować czy dalej nic nie bierze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 20:15 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
U mnie bez zmian, zuzycie minimalne, pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 07:45 
Amator
Offline
Od: 20.10.2015
Posty: 64
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
W cieplejszych miesiącach zużycia praktycznie nie mam, jeżdzę raczej oszczędnie, miasto/trasa pół na pół, jedynie przy wyprzedzaniu w trasie lubię do 6k rpm podciągnąć. Ale zeszłej zimy, po okresie listopad-marzec, musiałem dolać 0,5l, prawie codziennie robiłem krótkie trasy, że ledwo silnik osiągał temperaturę pracy. Leję Dexelię, ale może na zimę dla krótkich tras zalać coś innego?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 07:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dexelia to dobry olej. Zawsze możesz zalać coś z wyższej półki. Poczytaj w temacie olejowym jest już dużo opisane oraz w temacie naszego forumowego partnera Czarne Paliwo :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 12:16 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
dejwid, już pisaliśmy z kulką ;) Rzecz w tym, że krótkie miejskie odcinki są trudnymi warunkami eksploatacji oleju silnikowego. Nie jest w stanie wygrzać się to temperatury pracy zanim silnik zostanie zgaszony. Do tego dochodzi dylucja paliwem i woda z wilgotnej aury jesienno-zimowej. To wszystko sprawia, że olej nie ma lekko. Z tego względu im lepszy wyjściowo mamy produkt, tym lepiej zniesie taką eksploatację.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 21:23 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
27 października 2017, o 07:45 kulka napisał(a):
W cieplejszych miesiącach zużycia praktycznie nie mam, jeżdzę raczej oszczędnie, miasto/trasa pół na pół, jedynie przy wyprzedzaniu w trasie lubię do 6k rpm podciągnąć. Ale zeszłej zimy, po okresie listopad-marzec, musiałem dolać 0,5l, prawie codziennie robiłem krótkie trasy, że ledwo silnik osiągał temperaturę pracy. Leję Dexelię, ale może na zimę dla krótkich tras zalać coś innego?
Jak silnik sie nie nagrzewa to i jest zuzycie oleju. Optimum by bylo silnika nie gasic :-P . Wbrew pozorom to sa trudne warunki, i w razie koniecznosci trzeba czesciej wymienic olej. Mam jedno takie auto pod "opieka" pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 22:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,
mam pytanie.
Kupilem Mazde rok temu z przebiegiem 85.000 km. (przebieg pewny)
Mazda spalala na poczatku olej, okolo 800ml/ 1.000 km.
Przebieg teraz 105.000 km.
Leje olej Valvoline Synpower C4 od okolo 5.000 km. Wczesniej Motul.

U zaufanego mechanika mierzona byla kompresja na sucho po trzech dniach nieodpalania silnika:
14, 13.5, 14, 14.

Wymienil uszczelniacze zaworowe (byly mocno twarde) i przy okazji
lancuch rozrzadu (byla jeszcze 1/3 regulacji na napinaczu).
Wymienil tez swiecie - ale nie wiem jakie zamontowal...nie wiem czy irydowe.

Po naprawach silnik spala jeszcze okolo 400 ml/ 1.000 km.
Czyli o polowe mniej - jakis sukces jest ;)

Czy macie jakies pomysly co jeszcze moze powodowac spalanie oleju?
Moze to ta niewielka roznica kompresji na jednym cylindrze moze byc przyczyna i pierscienie moga byc do roboty?

Mechanik twierdzi, ze raczej jest wszystko ok i teraz juz nie inwestowac tylko jezdzic. Szczegolnie, ze on twierdzi ze do tego silnika nie ma na rynku ponadwymiarowych tlokow i pierscieni i nie ma jak zrobic szlifu.
A silnika wymieniac nie ma co, bo nie wiadomo czy jeszcze gorszego sie nie kupi.

Dzieki z gory za informacje & pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 07:24 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
25 września 2018, o 23:21 edi80 napisał(a):
Leje olej Valvoline Synpower C4


To olej głównie do silników diesla Renault z filtrami cząstek stałych... (specyfikacja ACEA C4 / Renault RN0720).

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 07:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam, dzieki za informacje.
Po cichu liczylem, ze to wlasnie od Ciebie przyjdzie odpowiedz :)
Mechanikowi tlumaczylem, ze przy dziwnym oleju sie uparl.
Ja zawsze lalem Liqui Moly albo Motula z Acea c3 dedykowane do tego silnika.

Wiec jaki olej najlepiej lac?
Moglbym jeszcze cos probowac, zeby spalanie
oleju jeszcze zredukowac? Czy narazie odpowiedni olej zalac i obserwowac?
Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 14:01 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
26 września 2018, o 08:40 edi80 napisał(a):
Po cichu liczylem, ze to wlasnie od Ciebie przyjdzie odpowiedz


Zawsze można napisać do mnie pw lub przesłać wiadomość na służbowy adres e-mail: biuro@czarnepaliwo.pl ;) Odpisuję na każdą wiadomość. Czasem trzeba tylko trochę poczekać :wink:

26 września 2018, o 08:40 edi80 napisał(a):
albo Motula z Acea c3


To także niefartowny produkt do tego silnika. Nie potrzebujesz olejów o obniżonej popiołowości :wink: Odpadają ACEA C1, C2, C3 i C4 :wink:

Proponuję płukać silnik i zalać go 5w30 o niskiej odparowalności np. Amsoilem Signature Series 5w30. W nowej formule to naprawdę sztos :bartek: Linkuję kartę danych technicznych: https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf

https://czarnepaliwo.pl/5w30/9-amsoil-s ... 0-1qt.html
https://czarnepaliwo.pl/5w30/22-amsoil- ... -378l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 paź 2018, 20:01 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
25 września 2018, o 23:21 edi80 napisał(a):
Kupilem Mazde rok temu z przebiegiem 85.000 km. (przebieg pewny)
Mazda spalala na poczatku olej, okolo 800ml/ 1.000 km.
Przebieg teraz 105.000 km.

Trochę dziwne, od dwóch lat mam DISI, kupiłem przy 90kkm, teraz mam już ponad 140kkm i od wymiany do wymiany oleju (co 15 tys) nie ubywa praktycznie nic. Także ktoś nieźle musiał ten silnik u Ciebie dojechać.

Zalewam polecanego przez CzarnePaliwo Amsoil'a, więc warto sprawdzić, czy pomoże. Mi ciężko powiedzieć, czy pomógł, bo zmieniłem olej niedługo po zakupie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 paź 2018, 20:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No wlasnie tez mi sie to wydaje dziwne.
Rowniez zamowilem olej Amsoil u Tomka i zobaczymy co sie zmieni.

Poprzedni wlasciciel mial mazde od nowosci, no i mial ponad 50 lat,
wiec raczej nie katowal silnika.

Poczytalem i stwierdzilem, ze zle kontrolowalem poziom oleju.
Zawsze sprawdzalem na zimnym. Jak bylo na minimum to dolewalem
do polowy albo prawie maxa.
Okazalo sie ze jak sprawdzam na rozgrzanym po okolo 10 minutach
po wylaczeniu silnika, to poziom jest okolo w polowie czyli ok.
I jak poczekam przez noc i sprawdze na zimnym to poziom jest na minimum.

Rowniez pomiar na prostym terenie i przy pochylonym aucie bardzo sie rozni.
Na prostym wskaze np. polowe, a na pochylonym minimum.

U mnie moglo byc tak ze na zimnym wskazywal minimum, wiec dolewalem
do polowy albo wiecej - a tak naprawde to go caly czas zalewalem na maxa albo wiecej. (tak by wychodzilo przy pomiarze na cieplym silniku)
A wtedy silnik przepala nadmiar oleju - i to moze byc moje "spalanie" oleju.

Raczej tylko to zostaje, bo uszczelniacze zaworowe zrobione byly niedawno,
byly bardzo twarde (chociaz przy tym przebiegu to tez dziwne).
No i kompresja jest w porzadku.

Jesli ktos jeszcze jakis pomysl ma to prosze o info.

Dzieki z gory!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 paź 2018, 23:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na sprawdzenie konsumpcji oleju, bez różnicy jest, czy sprawdzasz na zimnym czy na ciepłym silniku.

Rano, jak parkujesz w tym samym miejscu, sprawdzasz poziom oliwy na bagnecie i po jakimś czasie, po kilku dniach sprawdzasz ponownie też w tym samym miejscu parkowania. Wtedy można odnotować czy silnik bierze oliwę czy też nie. Po nocy masz pewność że wszystko spłynęło do miski.

Konsumpcję też możesz sprawdzać na silniku gorącym, ale pomiary muszą odbywać się też w takich samych warunkach, usytuowanie auta i czas po wyłączeniu silnika. To już często wychodzić może różnie. Nie zawsze oliwa spływa tak samo przykładowo w przeciągu 5 minut i wyniki mogą się różnić.

Odpowiedni zaś poziom oleju silnikowego na bagnecie, powinno się ustalać na bagnecie, na silniku gorącym 5 do 10 minut po wyłączeniu silnika. Ale również w takich samych warunkach pomiędzy badaniami.

Powinno być między MIN a MAX, wiadomo, ja preferuje między MIN a MAX dokładnie w połowie. Zauważyłem (w szczególności w dieslach Mazdy) jak jest oliwy na MAX na bagnecie, następuje szybsze bądź większe sasyfianie przepustnicy oraz kolektora ssącego pochodzącego z odmy.
W benzynie jest podobnie z tą różnicą że w Pb bez turbiny przepływ powietrza jest sporo mniejszy jak w doładowanym dieslu.

Jak teraz wlales oliwę AmsOil, to dobrze. Szkoda że nie zrobiłeś płukanki zalecanym produktem, zawsze to daje ogólny obraz pracy nad badaniem konsumpcji oleju.

A z silnikami Mazdy, zwłaszcza Pb jest tak, że jak ktoś pałuje silnik to źle ale jak ktoś jeździ jak emeryt i pedał gazu go straszy i jeździ na niskich obrotach, to jest jeszcze gorzej.
Zapieczone pierścienie są w większości przyczyną konsumpcji oleju. To, już niejednokrotnie wspominał kolega Czarne Paliwo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 05:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzieki za info.
Olej dopiero zamowilem, plukanke tez zamowilem z olejem - jak robic to porzadnie ;)
Tez obawiam sie ze jedynym wytlumaczeniem moga byc zapieczone
pierscienie.
Jak troche polatam na Amsoilu to dam znac jak pomiary.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lis 2018, 11:55 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
1 października 2018, o 23:35 Millerek napisał(a):
A z silnikami Mazdy, zwłaszcza Pb jest tak, że jak ktoś pałuje silnik to źle ale jak ktoś jeździ jak emeryt i pedał gazu go straszy i jeździ na niskich obrotach, to jest jeszcze gorzej.
Ciekawe teorie... Jako ze to silniki o zalosnie niskim momencie obrotowym nie pozostaje mi nic innego jak pilowac... U mnie dalej widoczenego zuzycia oleju brak. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lis 2018, 18:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam kolegow forumowiczow,

Olej na amsoil wymieniony, wzraz z plukanka od Czarne Paliwo :)

Narazie przejechane okolo 700 km i zmian nie widze,
silnik pobiera nadal olej, ale chce poczekac z wynikami, bo
Tomek pisal ze miarodajne pomiary bede mogl okreslic
po okolo 2000 km.
Moze byc tak ze plukanka nie ruszyla pierscieni i nadal sa zapieczone
(albo po prostu sa uszkodzone).

Ale znajomy podpowiada mi, ze moge sprobowac wodorowania
silnika. Podobno wodor jest skuteczniejszy w usuwaniu nagaru
i uwalnianiu pierscieni.
Macie jakies zdanie na temat wodorowania?
Jest duzo opinii, ze to sciema i placebo...

Dzieki z gory za info.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lis 2018, 19:22 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Cytuj:
Ciekawe teorie... Jako ze to silniki o zalosnie niskim momencie obrotowym nie pozostaje mi nic innego jak pilowac... U mnie dalej widoczenego zuzycia oleju brak. pozdr


W cytowanym poście chyba chodziło o piłowanie na zimnym silniku. Natomiast co do teorii o jeździe na niskich obrotach, też coś mi się juz nie raz obiło o uszy. Podobno w konsekwencji takiej jazdy panewki dostają po tyłku. Chodzi o to by przyspieszając robić to na wysokich obrotach, a nie przy 2000rpm wciskać gaz do dechy i czekać pół godziny aż auto się rozbuja. Niektórzy tak robią bo myślą, że wtedy mało pali <oczy>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lis 2018, 20:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
edi80 napisał(a) napisał(a):
Moze byc tak ze plukanka nie ruszyla pierscieni i nadal sa zapieczone
(albo po prostu sa uszkodzone).

Ale znajomy podpowiada mi, ze moge sprobowac wodorowania
silnika. Podobno wodor jest skuteczniejszy w usuwaniu nagaru
i uwalnianiu pierscieni.

a wyczyściłeś sobie przepustnicę ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lis 2018, 20:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzieki Tadziol za info.
Nie czyscilem niestety i nje mam pojecia jak to sie robi.
Zaden mechanik nawet nie proponowal tego.
Jezdze po mechanikach, sam nie robie - laik jestem, ale nie len :)

Jak dostalbym od ciebie wskazowki to chetnie to zrobie,
jesli to nieskomplikowane.

Dzieki z gory.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 11 lis 2018, 21:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
edi80 polecam szerszą lekturę forum, wszystko jest opinie łącznie ze zdjęciami.

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lis 2018, 21:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wlasnie odnalazlem na forum fotorelacje z czyszczenia przepustnicy.
Bardzo fajnie opisane :)

Ale czy przepustnica ma wplyw na spalanie oleju?

Jak odpalam zimny silnik w lato to obroty na poczatku mam okolo 1500.
Teraz jest zimno z rana i obroty zaczynaja sie od 2000.
Zawsze czekam az obroty spadna do 1000 i wtedy ruszam.
To trwa okolo 1 minute.
Nie mam problemu z szarpaniem, czy falujacymi obrotami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lis 2018, 08:57 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Wydaje się, że obroty po odpaleniu masz ok, chociaż teraz gdy jest zimno może są trochę zbyt wysokie. nic nie faluje i trzyma się stabilnie - to też świadczyłoby o tym że przepustnica jest okej. Jednak wyczyść i zrób tą adaptację. Na pewno nie zaszkodzi, a skoro kolega wyżej napisał w tym kontekście, coś musi w tym być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 21:44 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
11 listopada 2018, o 19:22 lapa678 napisał(a):
Chodzi o to by przyspieszając robić to na wysokich obrotach, a nie przy 2000rpm wciskać gaz do dechy i czekać pół godziny aż auto się rozbuja. Niektórzy tak robią bo myślą, że wtedy mało pali <oczy>
Jasna sprawa, podstawy mechaniki sie klaniaja, jak dobrze pamietam to drugi rok studiow inzynierskich. Btw. na weekend wstwilem auto do garazu bo tylko tam mam rowna powierzchnie parkingowa i wszystko jest z olejem ok. Pozostaje pilowac dalej ;-). pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 gru 2018, 15:38 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Hej. Mam podobny problem, taki sam silnik jak w temacie. Zakupiłem Mazdę, zmieniłem od razu olej, okazało się ze było tylko 1 litr w silniku. Zalałem ile trzeba było, przejechaliśmy 700 km i sprawdziłem olej znowu. Musiałem dolać 1,25 l. i nawet nie było max.
Auto kupiłem od handlarza z półroczna gwarancja, wiec będę wymagać od niego remont silnika. Czy ktoś ma doświadczenie w takich sprawach i może pomóc, podpowiedzieć?


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 gru 2018, 16:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
11 listopada 2018, o 20:17 tadziol napisał(a):
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem


Na początek polecam Tadziola :)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 12:24 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Zadzwonie do niego po sylwestrze. A jeden z moich kolegów powiedział ze ogólnie doszczelnienie silnika kosztuje 500-600 zł. Czy to prawda czy czeka mnie generalny remont?


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 12:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Co to znaczy "doszczelnienie silnika"? Tu jest potrzebny generalny remont, rozebranie i wymiana wymiana wszystkich uszczelnień nie ma co iść w pół środki bo to się zemści za jakiś czas. Lepiej chyba wydać raz kilka złotówek więcej i mieć spokój do końca życia auta.

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 12:30 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Nie wiem co miał na myśli tak mówiąc. Dlatego zacytowałem oraz pytań was, mądrych ;)

Załączę jeszcze najnowszy zapis zużycia oleju w aucie:

Olej
1,25l / 707 km autostrada
0,8l / 115 km Miasto
0,85l / 673 km autostrada 120-130 km/h


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 12:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Więcej oleju niż paliwa :hihi:
Definitywnie do remontu. Uważaj bo u Tadziola terminy są mocno odległe więc zakup sobie więcej oleju :)

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 22:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,
zastanawiam sie na czym polega ten remont, bo znajomy mechanik nie podjal sie remontu u mnie.
Twierdzi ze nie ma do tego silnika ponadwymiarowych pierscieni, tlokow... i ze tak wogole to nigdy
tego silnika nie robil.
Przeciez remont to przede wszystkim te czesci. (uszczelniacze zaworowe wymienil)
Koszt podobno okolo 5 tysi, ale tylko ten mechanik ktory wie w czym rzecz moze zrobic to dobrze...
Czy sa tu jakies triki?

Ja osobiscie dalbym mazde do remontu silnika jakiemus pewnemu magikowi, ale nikt nie daje gwarancji
ze silnik przestanie brac olej. W tym wypadku najrozsadniej jest chyba pozbyc sie auta...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.