Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 17 cze 2013, 22:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ładnie wyszły wam te gałki :) Ja ogarnąłem temat wysokości drążka zmiany biegów. Jest teraz niższy o 30 mm i skok drążka się skrócił.

Przed ( czyli oryginał ) :
Obrazek

Po :
Obrazek

A tu element odpowiedzialny za całe zamieszanie ( po lewej oryginał, po prawej krótszy "zamiennik" ;) ) :
Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2013, 10:48 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Super Tomek a mozesz zdradzic szczegoly montazu i zakupu zamiennika? tez bym sobie taka modyfikacje zrobil :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2013, 11:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Demontaż i montaż nie jest trudny. Trzeba drążek wyjąć z koszyka: odkręcić blokadę i rozpiąć jedno cięgno, odkręcić 4 śrubki przy "jabłku" w koszyku, próbować wyciągać drążek ruszając na boki ( ciężko będzie, ale da się ) - to tak w skrócie.
Nowy krótszy element robił mi znajomy. Jest możliwość zrobienia kilku szt. jeśli byli by chętni.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 22 lip 2013, 10:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam

Zapytałbyś kolegi czy nie dałby rady wykonać sztuk dla mnie?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lip 2013, 10:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jest taka możliwość. Są dwie opcje do wyboru : 1. "łamany" tak jak oryginał , 2. prosty. Ja mam na wzór oryginału, ale po montażu należy wyciąć kawałek ścianki w pierścieniu plastikowym mieszka. Postaram się dzisiaj zrobić fotki to wrzucę, a z czasem może uda mi się zrobić jakiegoś manuala.
Koszt wykonania drążka to 50 zł + przesyłka PP ( przesyłka na terenie RP ) lub odbiór osobisty W-wa.

Jeśli "władza" nie ma nic przeciwko, to proponuję w tym temacie, listę chętnych na krótszy drążek :
1. SuperMan,
2. Damianko ?
3. .....

Jeśli są chętni to proszę się wpisywać na listę.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lip 2013, 20:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Obiecane fotki :

1. Wycięty pierścień mieszka :

Obrazek Obrazek Obrazek

2. Drążki :
- skrócony "łamany" :
Obrazek

- skrócony prosty i oryginał ( po prawej ) :
Obrazek

- porównanie skróconego z oryginałem
Obrazek


W wolnej chwili, jak mi się uda to zrobię i wrzucę mały manual ( o ile będzie zainteresowanie tym tematem ).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 11:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...TOMASZ a powiedź mi na kiedy dało by radę załatwić te lewarki? Jestem zainteresowany i w sierpniu będę w PL więc przesyłka by tanio wyszła...

"Jeśli "władza" nie ma nic przeciwko, to proponuję w tym temacie, listę chętnych na krótszy drążek :
1. SuperMan,
2. Damianko ?
3. KOVAL ?"

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 20:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jeśli będzie min. 5 chętnych, zdecydowanych na 100% to po tygodniu max 1, 5 i są u was.
Czy kolega Damianko jest zainteresowany ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 22:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...jeżeli dało by radę ogarnąć to na ok 20-stego sierpnia to ja bym był na 100 %, szkoda że jednego nie da rady załatwić :(...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 27 lip 2013, 05:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
..zainteresowany cały czasu

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2013, 16:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Drążki są zrobione - kilka sztuk. Są jeszcze inne osoby zainteresowane ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 17 sie 2013, 07:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Zrobiłem wczoraj kilkadziesiąt km z nowym drążkiem i powiem że jest wypas :) Dużo wygodniej zmieniać biegi spierając się na podłokietniku

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 sie 2013, 17:12 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 128
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: warmińsko-mazurski
zostało coś jeszcze?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 sie 2013, 20:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jasne. Jeszcze są : viewtopic.php?f=16&t=583

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 14:54 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
@Damianko - masz jakieś fotki z montażu? Jak wyjmowałeś trzpień, żeby wyjąć drążek?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 15:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Nie wynajmowałem

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 15:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...ja już kilka dni jeżdżę na krótszym lewarku i jeździ się super. Tak jak Damianko pisał lepiej zmienia się biegi trzymając rękę na podłokietniku i skok jest trochę krótszy. Były to bardzo dobrze zainwestowane 55zł :) Dzięki TOMASZ :)...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 20:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Damianko napisał(a):
Nie wynajmowałem


:o <mysli>

KOVAL napisał(a):
Dzięki TOMASZ :)...


Na zdrowie ;)

Prośba do osób, które wymieniały drążek. Powiedzcie, czy wyjmowaliście cały mechanizm tak jak ja żeby wybić trzpień, czy daliście radę w aucie wyciskając go w jakiś sposób ( to byłoby najprostsze i najszybsze ). Napiszcie jak robiliście. Ułatwi to innym montaż.
Pzdr

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 21:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ja nie wyjmowalem. Odkręciłem tylko te 4? wkręty trzymające lewarek tak że dało się go troszkę podnieść i przekrzywić. Następnie uderzając młotkiem w młotek który był przyłożony do tego małego sworznia wybiłem go. Później po założeniu krótszego drążka sworzeń swbiłem na miejsce ta samą metodą. Czas trwania operacji... poniżej 15 minut.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 22:29 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzięki @Damianko! W takim razie i ja spróbuję nie wyjmować całego mechanizmu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 23:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...ja też nie wyciągnąłem, tylko śrobokretem odgiełem te dwie metalowe podkładki na tym "bolcu" co trzyma lewarek i wybijałem go kluczem i można było zmienić drążek...

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 paź 2013, 01:50 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
A więc u mnie dziś również zagościła krótsza gałka. Zdjęć z tych obszarów było już na forum dużo, więc tylko dodam, że ze względu na brak wymarzonych warunków do majsterkowania, wybrałem trochę inną drogę i wyjąłem cały mechanizm dźwigni zmiany biegów i zająłem się wymianą w domu :)

Demontaż tunelu środkowego, odpięcie cięgien (pomocne okazało się jedna z wajch do zdejmowania tapicerki), odkręcenie 4 śrub i voila. Trzpień wyszedł gładko, trzeba tylko najpierw usunąć zawleczkę (wtedy idzie zdecydowanie łatwiej :)). Ja waliłem bezpośrednio w trzpień (nie przez młotek) i nie zrobiłem na nim żadnego wrażenia :) Przy montażu trzeba zwrócić uwagę, żeby wbić trzpień do samego końca. Do wycięcia otworu w plastiku na szczycie mieszka wystarczają scyzoryk i obcęgi :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Efekt genialny, dlaczego fabryka tego nie wymyśliła porządnie od razu :) Dzięki Tomek za dorobienie części, jest mega wypas!

PS. nie wiem w sumie po jaką cholerę ja to napisałem, bo cała drużyna krótszych drążków chyba już temat ogarnęła, a było tylko 5 dorobionych... ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 paź 2013, 07:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
kkaczor napisał(a):
wyjąłem cały mechanizm dźwigni zmiany biegów i zająłem się wymianą w domu :)

<o0> :o masakra ;) . Każdy sposób dobry.

kkaczor napisał(a):
Efekt genialny, dlaczego fabryka tego nie wymyśliła porządnie od razu :) Dzięki Tomek za dorobienie części, jest mega wypas!

Cieszę się, że się cieszysz :)

kkaczor napisał(a):
PS. nie wiem w sumie po jaką cholerę ja to napisałem, bo cała drużyna krótszych drążków chyba już temat ogarnęła, a było tylko 5 dorobionych... ;)

W sumie było tylko 8 szt. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 17:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Termat już troszkę stary ale czy jest jeszcze możliwość zamówienia tego lewarka? No i pytanie, ile sztuk było prostych a ile wygiętych? Rozumiem, że prosty znaczy bardziej oddalony od kierowcy?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 17:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mam jeden prosty jak chcesz. Zoom-Zoom pisał, że nie wykorzystał drążka ode mnie, więc może Ci odstąpi. Zapytaj

Wysłane z mojego GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 19:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
A ZoomZoom brał prosty czy łamany?
Kaczor kiedy robimy sopot w Arkadii, pomacałbym Twój krótki drążek (jakkolwiek to brzmi) <hahaha>

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 19:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W sprzedaży były tylko łamane (na wzór ori). A jeden prosty mam, bo był zrobiony na próbę.
Ja na takiego spota się nie piszę :-D

Wysłane z mojego GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 20:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Ja tam miałem na myśli drążek zmiany biegów a Ty Tomek...? :-P
To w takim razie najpierw spytam ZoomZoom'a. Zawsze staram się mieć coś innego niż wszyscy (stąd Mazda a nie jak mi kazali Opel) ale w tym wypadku pójdę drogą mas. A tak naprawdę obawiałbym się, że ten lewarek jeszcze dalej do pasażera by był.
Czyli ten element jest tylko wciśnięty na siłę w tulejkę, nic innego?

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 21:12 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
TOMASZ, nie fochaj, wszyscy i tak wiedzą, że też masz krótki drążek. Czacha będziesz miał do wyboru do koloru i sobie drążków pomacasz do woli :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 02:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
No i dołączyłem do grupy krótkich drążków ale nie obyło się bez niespodzianek ... ;-(

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.