Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 5 lis 2016, 00:56 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Szanowni, jak w temacie... Lewa strona fotela ta podpierająca udo ma już wygniecioną gąbkę, podobna sytuacja na oparciu. Przebieg 170 tys. km. Czy ktoś naprawiał już coś takiego? Na zasadzie - kupno fotela pasażera od anglika i przekładka gąbek. Da się tak zrobić?

_________________
Pozdrawiam, Sławek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lis 2016, 11:39 
Świeżak
Offline
Od: 02.05.2015
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Na pewno da się wymontować całe siedzisko ponieważ musiałem je wyjąć aby podłożyć pod gąbkę kawałek płótna żeby mi fotel nie skrzypiał :) ja również mam problem z tą gąbką i dodatkowo ze stelarzem/oparciem pleców bo coś luzy są duże w środku i również szukam anglika na przekładkę lub eu kierowcy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 11:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Muszę rozebrać fotel kierowcy ponieważ nie działa mi jego podgrzewanie. Napięcia w kostce pod fotelem są prawidłowe, jednak wyniki pomiaru rezystancji maty wskazują na jej uszkodzenie, bądź przerwany kabelek. Czy ktoś może zdejmował tapicerkę i może podpowiedzieć jak się za to zabrać? Wszystkie rady będą cenne.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 20:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Kittelsen pogrzeb tu an forum chyba nawet fotorelacja z tego zabiegu była

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 20:46 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Szukałem, znalazłem relację z demontażu fotela w celu wyeliminowania luzów, jednak tam tapicerka nie była zdejmowana.

Poszukam jeszcze raz, jeśli ktoś ma to "pod ręką" to bardzo proszę o linka.

Klikam z rakiety śnieżnej.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 14:34 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Mam już fotel pasażera od anglika i za jakiś czas przymierzę się do jego rozbiórki. Realny koszt takiego fotela na allegro to 150 PLN + przesyłka.
Gąbki na siedziskach chyba są jednakowe, więc przełożę 1:1. Gąbki na oparciach również powinny pasować 1:1, bo są prawe i lewe i w zależności od strony jest w gąbce wybranie pod dźwignię regulacji odcinka lędźwiowego. W lewej po lewej stronie, w prawej po prawej stronie. Znalazłem post o demontażu tapicerki w maździe z 2002 roku:
http://www.[inne forum].pl/forum/viewtopi ... 3&start=80
i mam nadzieję, że przynajmniej ten patent z opaskami zaciskowymi również zadziała w GH, bo jak na razie to jest chyba najistotniejszy etap w ponownym montażu tapicerki. Trochę mnie zastanawia demontaż tapicerki oparcia, ale jak nie spróbuję, to się nie dowiem. Być może uda mi się porobić zdjęcia, to będzie wskazówka dla innych forumowiczów.
Przy okazji chcę jeszcze poprawić/zabezpieczyć podkładki w mechanizmie podnoszenia fotela - opcja z zawleczkami, więc zejdzie mi pewnie z kilka godzin.

_________________
Pozdrawiam, Sławek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 gru 2016, 13:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Slavoo demontaż poszycia oparcia moze byc trudny ponieważ w okolicy poduchy przez gabke od przedniej czesci poszycia oparcia idzie wszyty pas materialu obejmujacy tez stelaz i wszyty jest w tylna czesc poszycia oparcia z tej samej strony. Wiec albo wizyta u tapicera albo cięcie i szycie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 gru 2016, 11:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Jestem już po wymianie gąbek. Całość zajęła ok. 3,5-4h.
Demontaż fotela jest prosty - dwie kostki i cztery śruby. Samo wyjęcie fotela przez jedną osobę jest trochę kłopotliwe, bo fotel jest dosyć ciężki i trzeba uważać, żeby nie porysować plastików i lakieru.
Siedzisko - tapicerka w przedniej części i na bokach jest mocowana/naciągana przez tworzywową listwę, która jest podwijana pod krawędzie blachy, na której leży gąbka. Strona tapicerki bliższa oparcia jest zapięta na jednej listwie i czterech uszach zapiętych na blaszkach. Dwoje uszu widoczne po odpięciu listwy tylnej, a kolejne dwoje uszu widoczne pod bocznymi plastikami podstawy fotela. Po odpięciu wszystkiego gąbka z tapicerką jest gotowa do wyjęcia. Wcześniej trzeba oczywiście uwolnić z zapinek ewentualne przewody. Po wyjęciu gąbki można przystąpić do odpięcia tapicerki. Mocowana jest do drutów wtopionych w gąbke za pomocą stalowych kółeczek. Ja je odginałem używają długich szczypiec, a przy ponownym montażu używałem plastikowych opasek. Dzięki temu ponowny montaż był bardzo szybki, a jeśli chodzi o trwałość, to też raczej nie ma obaw, bo opaski nie są narażone na jakieś duże obciążenia.
Oparcie - odpinamy i zdejmujemy dźwignię naprężającą odcinek lędźwiowy, potem rozpinamy tapicerkę - od dołu jest tworzywowa listwa spinająca przód i tył, potem strona od poduszki zapinana na zamek. Pas opinający poduszkę jest faktycznie wszyty w tapicerkę, ale z drugiej strony jest przykręcony do stelaża oparcia, więc nie ma żadnego problemu z demontażem. Jak już opaska poduszki jest odkręcona, to sięgamy ręką pod tapicerkę w okolice mocowań zagłówka i ściskając od środka dwie tworzywowe zapadki wyciągamy plastiki mocowania zagłówka do góry. Jak już mocowania zagłówka są wyjęte, to możemy ściągnąć całą gabkę z tapicerką ze stelaża. Demontaż tapicerki i ponowny montaż jak przy siedzisku. Tych stalowych kółeczek jest w sumie około 30-35 sztuk i tyle musimy mieć opasek zaciskowych plus kilka na przypięcie przewodów. Przy okazji zdjęcia gąbki oparcia wymieniłem tkaninę która oddziela gąbkę od stelaża, była już poprzecierana w kilku miejscach i fotel czasem trzeszczał. Użyłem grubszej agrowłokniny i teraz jest cisza.
Kilka uwag:
Najlepszy do naprawy fotela kierowcy jest fotel pasażera od anglika. Gąbka oparcia jest taka sama, ma już wybrania i otwory pod naprężanie odcinka lędźwiowego. Idealnie byłoby znaleźć taki sam wzór tapicerki, wtedy macie połowę roboty mniej (nie demontujecie tapicerki), zdejmujecie kompletne gąbki i zakładacie drugie. Ja się zbytnio nie przejmowałem wzorem tapicerki przy poszukiwaniach, raczej patrzyłem czy gąbki są w idelanym stanie, ale jak komuś się nie spieszy, to może trochę poczekać na okazję na allegro. Realny koszt fotela to 160-180 zł z przesyłką.
Zrobiłem kilka zdjęć, wrzucę je później.

_________________
Pozdrawiam, Sławek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 gru 2016, 13:05 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Slavoo właśnie uratowałeś mnie przed niepotrzebnym wydaniem kasy gdyż chciałem swoja tapicerkę wrzucić na fotel pasażera i chciałem przerzucić cale moje oparcie do elektrycznego fotela i wymienić tapicerkę i gąbkę siedziska tak jak to zrobiłem w fotelu kierowcy i po odkręceniu plastikow siedziska fotela pasażera zaczęły sie schody ponieważ przez ta głupia wajchę od regulacji oparcia nie ma tam miejsca do zamontowania elektryki i juz chciałem wieźć fotel do tapicera aby mi tapicerkę oparcia przerzucil. Dzisiaj sprobuje odkręcić tą opaskę poduszki i jak wszystko ładnie pójdzie to jeszcze dziś moja mazda dostanie drugi elektryczny fotel w tapicerce Sport'a. Jako, ze fotele w pol skórzanej tapicerce w sportach byly tylko manualne to elektryka w nich wyglada dość ciekawie i nietypowo :)
Dzięki za podpowiedź <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 lis 2019, 10:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czy ktoś z Was posiada relację zdjęciową?
Może w wolnej chwili wymieniłbym u siebie.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 lis 2019, 10:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
maciekelga ktoś to robił w GH wraz ze zdjęciami, ale nie pamiętam u kogo to oglądałem.

EDIT:
Odkopałem: viewtopic.php?p=325922#p325922

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 lis 2019, 14:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki, nie do końca jednak wiem jak idzie rozbieranie fotela, muszę zerknąć na spokojnie.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2019, 15:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Rozbieranie idzie intuicyjnie,ostatnio rozbieralem w ciemno pierwszy raz i teraz dopiero przeczytalem opis slavo wszystko sie zgadza.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lut 2022, 08:26 
Świeżak
Offline
Od: 23.11.2021
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubelski
beny czy trzeba fotel wyjąć aby wymienić poszycie siedziska? tzn czy te plastiki dokoła da się ściągnąć bez wyciągania? bo wymieniłbym poszycie ale nie chce mi się fotela targać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lut 2022, 09:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Raczej trzeba,na stole będziesz miał dostęp do wszystkiego.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lut 2022, 23:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Fotel jest zamocowany na 4 śrubach ukrytych pod 3 zaślepkami. Dodatkowo kilka wtyczek pod fotelem przy tunelu środkowym. Jeśli chcesz zdjąć też plastik od strony tunelu, to bez demontażu się nie obejdzie. Demontowalem go 2 lata temu do założenia mat grzewczych. Ponadto będziesz miał łatwy dostęp do wszystkich mocowań poszycia, które są pod fotelem


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 07:45 
Świeżak
Offline
Od: 23.11.2021
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubelski
operacja zakończona sukcesem, poszycie wymienione, fotel wyjęty bo bez wyjęcia nie ma opcji,


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.