Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 24 sie 2016, 21:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Kilka dni temu, gdy dojeżdżałem do świateł i gdy wcisnąłem pedał sprzęgła (może ma to znaczenie, a może to tylko zbieg okoliczności) usłyszałem dźwięk łamanego plastiku i w tym momencie coś mnie trafiło w prawą stopę, którą trzymałem na pedale gazu. Coś spadło z impetem (poczułem jadąc w trampkach). Pozbierałem to, co udało mi się znaleźć i posklejałem, aby uzyskać jakiś kształt. I teraz pytanie co to jest i skąd to wypadło? Nie wiem czy to jakiś istotny element. Wydaje mi się, że to jakaś spinka ale żadnego identycznego elementu nie znalazłem zaglądając od dołu w stronę kolumny kierowniczej. Macie może jakieś sugestie?

Obrazek

P.S. Może to jakieś jarzmo przy połączeniu z linką (o ile jakieś linki istnieją w okolicy pedałów)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sie 2016, 21:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To jest chyba element od sprężyny w pedale sprzęgła lub w tych okolicach.
Kojarzę taki element.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sie 2016, 22:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Millerek, to chyba strzał w dziesiątkę. To powinien być element z poniższego zdjęcia. Tłumaczyłoby to, dlaczego z taką siłą to wystrzeliło. Jeśli tak, to pytanie, czy mogę bez tego jeździć, czy lepiej próbować to naprawiać?

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sie 2016, 22:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sie 2016, 22:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Dzięki TOMASZ za potwierdzenie.
Przez te kilka dni jazdy bez tego elementu, jakoś specjalnie nie zauważyłem problemów. Zostawić tak jak jest, czy próbować naprawiać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sie 2016, 22:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Skoro tam było to zapewne w jakimś celu [WHITE SMILING FACE] Obserwuj. Podejrzewam, że z czasem mogą pojawić się jakieś dziwne odgłosy (piski, tarcie). Mimo wszystko ja bym próbował to naprawić.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sie 2016, 22:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Tak zrobię. Dzięki chłopaki za pomoc <brawo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 sie 2016, 04:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sprężyna nie powinna wystrzelic, jeśli jeszcze nie skrzypi to normalnie jeździć. Jak zacznie skrzypiec szy piszczec to jakiegoś smarowidla użyć.
:)
Jest tylko jedno zagadnienie, powierzchnia styku sprężyny na ten plastik była odpowiednio równa. Teraz sprężyna nie opiera się o tak dużą powierzchnię jak wcześniej tylko na wąskim metalu pedału sprzęgła.
Biorąc pod uwagę twardość obu metalowych materiałów i zmniejszonej powierzchni coś zacznie się normalnie przecierać i może być pstryk i... zostaniesz na jakimś biegu itp bez sprzęgła. Domniemywać można że smarowidlo na zielonym plastiku było od nowości i nic więcej, plastik od wielkiego naporu siły potężnej sprężyny, spowodował wytarcie osłabienie i pęknięcie elementu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 18:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.08.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: małopolski
Dzień dobry, witam forumowiczów japońskiej myśli technologicznej :)
Z racji pierwszego postu na forum chciałbym się z wszystkimi przywitać, co niniejszym czynię.
I od razu do sedna. Pytanie do Andrzeja: uporałeś się z tym plastikiem? Dorabiałeś czy zamawiałeś gdzieś? Wczoraj stało mi się to samo i teraz szukam informacji jak to rozwiązać. Nie wiem czy serwis posiada takie rzeczy a używkę chyba ciężko dostać. Proszę o jakieś info gdzie to można kupić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 23:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Odpowiedź poszła na PW. Odpowiadając jednak na zapytanie, to kupiłem używany pedał sprzęgła i z niego przełożyłem plastikowy element. Problem został rozwiązany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 22:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.04.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam ! Odgrzeję temat - a to dlatego że dziś w mojej M 6 GH pękł z jednej strony metalowy wspornik sprzęgła i muszę go wymontować i pospawać. Jak wymontować ten kompletny pedał ?? Są jakieś z tym problemy ??
Będę bardzo wdzięczny za pomoc w tym temacie !


Ostatnio edytowano Wt, 19 cze 2018, 22:27 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lut 2019, 13:12 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.01.2013
Posty: 67
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam wszystkich.
Mało się udzielam bo m6 mimo lecących latek jeździła bezawaryjnie.
....do czasu ;]
Zaczął mi skrzypieć niemiłosiernie pedał sprzęgła.
Na 95% to ta wykruszona tulejka - kilka miesięcy temu chrupnęło pod nogą podczas jazdy i znalazłem coś takiego na dywaniku.
Nie przejąłem się wówczas. Wszystko działało normalnie.

Ale w końcu zaczęło skrzypieć.

Plastikowa tulejka nie do dostania (byłem nawet u lokalnych maździarzy (Buraczana), znają problem, części nie mają.)

Nowy pedał to 1 tys (Riki).
Używanego brak (niby jest 1 na allegro ale po nawiązaniu kontaktu jednak nie ma).

Macie jakieś sugestie poza doraźnym smarowaniem?
Wyłożyć 1000 za kawałek plastiku to jednak trochę boli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lut 2019, 14:05 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Może dałoby się dorobić taki element z teflonu w jakimś warsztacie.
Bez tego elementu metal trze o metal i stąd ten pisk. Mi udało się znaleźć używany pedał za paredziesiąt złociszy.
Ewentualnie szukać na portalach aukcyjnych :
https://allegro.pl/oferta/mazda-6-gh-2007-2012-pedal-sprzegla-2-5b-7805844468


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.