Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podłokietnik
PostNapisane: Pn, 22 kwi 2013, 14:00 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.01.2013
Posty: 250
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czy jest możliwość wymiany samej "pokrywki" podłokietnika? Podczas rozkładania zepsuła mi się blokada i cały czas mi jeździ jak z niego korzystam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2013, 20:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
szczerze - nie mam pojecia.
Zobacze co i jak i dam znac

EDIT

A wiec tak:
Wychodzi na to, ze mozna kupic sama pokrywke.
Funkcjonuje to jako osobna czesc :)
Zarowno pokrywka jak i samo zamkniecie mozna dokupic osobno :)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 sie 2013, 17:43 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Elo, pisałem o tym na MS dzisiaj właśnie, więc przekleję, może się komuś kiedyś przyda. Potwierdzam, da się odczepić samą pokrywkę od zamknięcia. Koszt na aledrogo waha się od 100zł wzwyż za CAŁY TUNEL (inaczej nie sprzedają). Warto zwrócić uwagę na to, czy podłokietnik jest przesuwany, czy nie.

Przerobiłem ten temat kilka dni temu... bo mi odpadł podłokietnik :) Niestety moim zdaniem mamy do czynienia z wadą konstrukcyjną - wysuwają się tulejki i sam podłokietnik zaczyna fruwać w powietrzu (u mnie wysunęły się obie). Co gorsza - wysuwają się do zewnątrz i blokują spinki w tylnej części tunelu środkowego (demontowalnej), przez co bez urwania uchwytów jej nie wyjmiesz.
Żeby zdemontować całość - trzeba wyjąć tunel :( Ale sprawa jest prosta i zajmuje 10 minut:

Zaczynasz tak jak już gdzieś na forum ktoś robił fotorelację z demontażu radia:
1. wyjmujesz uchwyty na kubki (są na zatrzaskach, trzeba szarpnąć do góry),
2. odkręcasz gałkę zmiany biegów i wyjmujesz cały plastyk z osłoną skórzaną,
3. demontujesz błyszczące listwy (te, które wchodzą do góry - na deskę rozdzielczą). Proponuję zacząć od dołu, są na zatrzaskach, wychodzą gładko,
4. potem wychodzi ta srebrna listwa naokoło panelu klimatyzacji. Jest zintegorwana z przełącznikami od ogrzewania foteli i popielniczką (ja wszystko porozpinałem - szybka piłka),

Punkty 1-4 na filmie wyglądają tak: http://www.youtube.com/watch?v=JOlouxzGGO8. Koleś mówi, żeby nie ruszać wtyczek, bo jedna z nich jest podłączona do sterownika poduszki - moim zdaniem przesada, bo wychodzi cała żarówka z uchwytu, spokojnie można wyjmować.

I od tej pory trochę inaczej; nie demontujemy sterowania klimy, nawiewów oraz radia, tylko:
5. odkręcasz 4 śruby trzymające tunel - dwie w środkowej części (od wewnątrz, po bokach) oraz dwie w środku schowka pod podłokietnikiem (trzeba wyjąć wyściółkę),
6. wysuwasz tunel do tyłu i gotowe.

A trzeba go zdemontować :( Żeby dostać się to wspomnianych tulejek należy otworzyć tylną część tunelu - tę z popielniczką (jest na zatrzaskach, ale niestety też na dwóch śrubach od dołu - i żeby je wykręcić trzeba podnieść tunel)... potem powinna zejść, chyba, że jak wspomniałem tulejki wysunęły się do zewnątrz i wlazły za plastykowe zaczepy - wtedy je złamiesz, choćby nie wiem co :( Jak odkręcisz śruby spod spodu, odepniesz wszystkie zaczepy z boków i będzie trzymało górą - trzeba przygotować klej, zamknąć oczy i szarpnąć :)

Naprawisz zawiasy bez użycia części. Ja złamane zatrzaski podkleiłem kropelką i trzymają się jak ta lala :) Do tego proponuję zalać trochę kleju do środka zawiasu, żeby podkleić tulejki na przyszłość.

@VPM - nie wysłałeś koledze schematu od poprzedniej wersji przypadkiem?

Nie mam fotorelacji, ale zrobiłem kilka fotek, może się przydadzą:

po demontażu wygląda tak:
Obrazek

z bliska:
Obrazek

srebrna listwa dookoła sterowania klimą (widać też prawą listwę ozdobną oraz uchwyt na kubki):
Obrazek

zdemontowany tunel:
Obrazek

wiązka przewodów wyjęta z przełączników ogrzewania foteli, popielniczki i podświetlenia wyłączonej poduszki pasażera:
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 10:25 
Świeżak
Offline
Od: 02.09.2013
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Odnośnie podłokietnika powiedzcie czy to jest normalny objaw, że jeśli chcę rozłożyć (wysunąć) podłokietnik to muszę przycisnąć podłużny plastik dzięki któremu podłokietnik wysuwa się do przodu, a jak chce go cofnąć żeby dostać się do środka, to bez przyciskania przesuwam go do tyłu?? Nie wiem czy u mnie jest coś popsute czy też tak jest w standardzie??


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 10:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Wszystko jest u Ciebie ok.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 10:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
U mnie jest tak samo. Więc chyba to standard. Choć trochę mnie to dziwi, że nie blokuje się po całkowitym wysunięciu i nie ma możliwości regulacji pomiędzy wsuniętym, a całkowicie wysuniętym.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 11:26 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Potwierdzam, też mnie to dziwiło, ale tak to Japońce sprytnie wymyślili :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 17:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Panowie jak jest rozwiązany zaczep w podłokietniku ten który blokuje podłokietnik przed otwarciem. Trochę za energicznie go zamknąłem i coś tam się rozsypało.Znalazłem jakąś sprężynkę ,ale nie wiem czy coś tam jeszcze przychodzi i na jakiej zasadzie to w ogóle działa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 19:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Kaczor ale rozprułeś madzie - daj znaka czy udało ci sie poskładać bałagan

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 21:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Kaczor juz ta Mazde sprzedal :D wystarczy spojrzec na daty

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 21:30 
Offline
Kolega to wyśmienity kucharz, "ogrzewa wszystkie kotlety"- jak leci :-D wystarczy spojrzeć na jego posty ;-)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 21:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Masterchef normalnie <hahaha>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 22:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Co wy wiecie, spójrzcie w statystyki, kto jest na pierwszym miejscu w działach merytorycznych ...i tu się system sypnął


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 08:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
No faktycznie anntol007 umknęła Ci data :) ,a nawiązując do mojego pytania to znalazłem resztę co zostało po tym przycisku od podłokietnika .No niestety nie nadaje się do reanimacji,stąd moje pytanie, dostanę gdzieś taki przycisk i czy to jest w ogóle wymienialne ,czy trzeba zmieniać cały podłokietnik? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 08:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Przypuszczam ze szybciej znajdziesz jakas uzywke bo sam przycisk to raczej watpie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lip 2017, 13:20 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.09.2016
Posty: 15
Rok produkcji: inny
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Witam,

Przekazuję nie swoją instrukcję, czy też relację z naprawy podłokietnika w naszych Madziach.
Autorem relacji jest użytkownik Michal Michal z facebook'owej grupy Mazda6 GH Polska.
Ja tylko przeredagowałem ją do celów niniejszego posta.

Jeśli już rozbieraliście już tunel środkowy to będzie to dla Was łatwizna.

1. Trzeba wyciągnąć plastiki zaczynając od uchwytu na kubki. Jak już wyjmiesz plastiki odkręć 5 wkrętów, które są dobrze widoczne.
Później kolejne 2 pod szmaciana zaślepka w podłokietniku.

2. To co zostanie wyciągnij z samochodu i odkręć kolejne 2 wkręty.

Obrazek

3. Teraz zaczynają się schody żeby wyjąć ta tylną ściankę:

Obrazek

Będzie trzeba wysunąć bolce z podłokietnika, które najprawdopodobniej się wsunęły i blokują zaczepy.
UWAGA! Jeśli tego nie zrobi połamiesz cały ten plastik:

Obrazek

Bolce będzie widać w tych otworach:
Obrazek

Później ja wyciągnąłem te bolce całkiem i dopasowałem troszkę większe wkręty które w nie wkręciłem żeby mi się więcej nie wysuwały.
Teraz trzeba włożyć podłokietnik z powrotem na swoje miejsce włożyć bolce w otwory i całość poskładać.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 18:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czy dysponuję jeszcze ktoś fotkami? Dopadł mnie problem.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 16:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Podpisuje sie pod prośba :)


Ostatnio edytowano Pn, 3 sie 2020, 23:11 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lip 2020, 12:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Ja z kolei mam pytanie odnośnie zębatek na których chodzi górna część podłokietnika. Otóż też miałem problem latającego podłokietnika i po zrobieniu wszystkiego według waszych instrukcji zauważyłem że jest tylko jedna owa zębatka. I stąd pytanie czy tak było od początku czy jednak druga gdzieś wypadła ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 lip 2020, 13:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie rozbierałem podłokietnika ale z tego co zaglądałem u mnie uchwyty są z obu stron.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 17:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Dzięki za odzew. Jak narazie kręci się na jednej zębatce oby jak najdluzej.


Ostatnio edytowano Pn, 3 sie 2020, 17:47 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 kwi 2022, 12:52 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
hejka
czy górna część podłokietnika jest wgl rozbieralna ? robił juz to ktoś ?
u mnie raczej nic połamane nie jest zawiasy są oki,wszystko działa ,ale mam problem z górną cześcią ta która sie suwa przód tył,mianowicie nie trzyma blokada która powinna trzymać podłokietnik kiedy jest w pozycji przesunietej do tyłu,podczas jazdy na nierównościach puszcza i podłokietnik mi sam leci do przodu :/
da sie coś z tym zrobić czy juz raczej tylko wymiana na inny ?

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.