Teraz jest Pn, 6 kwi 2020, 16:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 7 lut 2019, 23:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 63
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam serdecznie,
chciałbym zasięgnąć pomocnej rady odnośnie przycisków na kierownicy. O ile lewa strona jest dla mnie jasna to nie mam pojęcia, do obsługi czego służy strona prawa?
Czy jest to obsługa tempomatu, czy czego? To moja pierwsza Mazda i jestem w zielony - wcześniej zawsze niemieckie auta, VW Golf IV, Audi A6...
WhatsApp Image 2019-02-06 at 18.49.05.jpeg
Oczywiście zanim napisałem to pytanie przeszukałem forum, ale bez rezultatów, niestety.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Nowy na ścieżce Samuraja...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 lut 2019, 17:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1941
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Po prawej stronie kierownicy są przyciski do obsługi tempomatu.
OFF - wyłączenie temponantu
ON - włączenie tempamatu
Cancel - anulowanie aktualnie ustawionej prędkości
SET + - aktywacja żadanej prędkości / zwiększanie prędkości
SET - - zmniejszanie prędkości
Resume - aktywacja zadanej poprzednio prędkości (po anulowaniu jej przyciskiem Cancel)

Potestuj sobie najlepiej na autostradzie. Tempomat działa od prędkości powyżej 30kmh.
Np. jedziesz 50 kmh, właczasz tempomat przyciskiem ON, następnie przełącznikiem SET+ aktywujesz prędkość (w tym momemcie będzie to 50 kmh bo akurat tyle jedziesz), puszczasz gaz auto jedzie 50kmh.
Możesz teraz np. przesunąć przełącznikiem SET+ prędkość zwiększy się o 1-2 kmh, lub przytrzymać SET+ wtedy auto będzie szybciej zwiększać prędkość. Uwaga, nie ma nigdzie wyświetlacza ile na jakiejs prędkości jest aktualnie ustawiony tempomat, więc musisz obserwować wskazówkę prędkościomierza.

Możesz wcisnąć Cancel, tempomat nadal będzie włączony, ale auto nie będzie utrzymać prędkości, zacznie zwalniać.
Możesz wcisnąć Resume, tempomat znowu zostanie aktywowany i samochód zacznie przyśpieszać do poprzednio zadanej prędkości (tej przed naciśnięciem przycisku Cancel czyli nasze umowne 50kmh)

Tempomat jest deaktywowany również gdy naciśniesz sprzęgło albo hamulec.
Jeżeli naciśniesz pedał gazu w momencie gdy tempomat jest ustawiony (nasze umowne 50 kmh) auto zacznie przyśpieszać np. do 70 kmh, tempomat nadal będzie aktywny, więc jak puścisz gaz to auto zacznie zwalniać z powrotem do 50 kmh.
Obrazek

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lut 2019, 00:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 63
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dzięki za konkretny opis, teraz już wiem wszystko. Pozdrawiam

_________________
Nowy na ścieżce Samuraja...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 12:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
dejwid
co mam zrobić aby uzyskać tempomat w samochodzie który fabrycznie w niego był nie wyposażony
przyciski na kierownicy posiadam , On OFF dział włącza się żółty napis lecz nie aktywuje go SET i brak działania
wyłączniki sprzęgła i hamulca są takie jak powinny
światła stopu Ok
czy brakuje jakiegoś układu , pod deską od strony kierowcy są 3 puste kostki ( akurat tą pokrywę na licznikiem ściągałem )
czy gdzieś w komputerze trzeba to przeprogramować ?
posiadam od Viaken STN2120 ELM327 v4 MSCAN Ford USB i Forscan i inne
VIM mego auta JMZGHA9C611495675


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 20:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1941
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
A skąd ja mam to wiedzieć? Nie wiem dlaczego do mnie kierujesz to pytanie.
Jeżeli seryjnie nie było tempomatu, to musisz uzupełnić wszystkie elementy zestawu oraz pewnie coś zaprogramować, ale nie mam pojęcia co jak i gdzie.

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 20:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 279
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
<hahaha>
Świetna odpowiedź. Też nie wiem jak to zrobić mimo że GH jeździłem kilka lat.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2020, 13:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Skoro opisałeś procedurę obsługi tempomatu sadziłem że głębiej siedzisz w tym aucie i wiesz co i jak
a tak dalej nie wiem nic

Bardzo proszę w takim razie użytkowników forum o pomoc.


Ostatnio edytowano Pt, 6 mar 2020, 13:23 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Cytowanie zbyt długiego fragmentu wypowiedzi (regulamin, pkt 5.6). Nie pisz większej ilości tekstu dużymi literami, nie przyśpieszy to rozwiązania Twojego problemu!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 6 mar 2020, 13:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1617
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
W GH nie ma żadnego dodatkowego sterownika do tempomatu, prawdopodobnie kodowanie jest w BCM lub PCM bo tam idą sygnały z przycisków kierownicy.
Sygnał z czujnika hamulca poprawny? Jest to styk normalnie zwarty.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 mar 2020, 20:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
BCM zwany też jako moduł komfortu szukać innego , ale może być problem z immobilajzerem central zamkiem
PCM to jednostka sterowania sinika
spotkałem opis ze skryptem do Forda i zmiany kodów lecz nigdzie do namierzenia do mazdy oprócz pliku oryginalnego na podstawie VIN
to z forda
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
do mazdy według VIN
https://www5.b2b.mazda.co.jp/asbuilt/fa ... l&direct=1

musiałbym co najmniej zdobyć vin z mazdy która posiada aktywny tempomat

bo to ma chorą cenę
https://www.conrad-anderson.co.uk/produ ... se-control

a podobno w mazda 3 nie trzeba nic co w opisie
https://www.mazda3forums.com/352-techni ... death.html

na https://www.[inne forum].pl/forum/viewtop ... 0&t=142091
temat bardziej rozwinięty lecz nic na temat Mazdy 6 GH


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.