Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 8 cze 2015, 11:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.06.2014
Posty: 38
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Koledzy,

Ten dział pasował mi najbardziej, jako, że o zewnętrzne lusterko kierowcy się sprawa rozchodzi. Otóż, pewnego ranka spotkała mnie niespodzianka w postaci braku współpracy ze strony zewnętrznego lusterka od strony kierowcy. Po naciśnieciu przycisku otwierania, otworzyło się tylko lusterko pasażera, a to kierowcy nawet nie drgnęło. Nie było również słychać charakterystycznego dźwięku silniczka. Po wizycie w ASO ustawiono mi lusterko w pozycji prawidłowej i zdiagnozowano problem jako usterkę silniczka, który podobno jest niewymienialny i trzeba kupić całe lusterko. Uprzejmy Pan wycenił mi tą atrakcję w kwocie 856,65 PLN, uwzględniając 10% rabat, ot co! Uprzejmemu Panu podziękowałem równie uprzejmie i kupiłem używane lusterko za 250 PLN. Zanim przejdę do sekcji pytań dodam, że mam Mazdę 6 HB, 2010 po FL, a lusterko było podgrzewane i składane z przycisku w drzwiach kierowcy.

Pytania są 3:

Pytanie nr 1 - czy faktycznie silniczek jest niewymienialny i należy wymienić całe lusterko?
Pytanie nr 2 - moje lusterka mają lansiarskie, chromowane obudowy, czy ktoś ma instrukcję jak to podmienić bez uszkodzenia (zakupione lusterko jest w kolorze lakieru auta, z którego je zdjęto)?
Pytanie nr 3 - z zakupionego lusterka wychodzą 2 kable. Z mojego starego wychodził tylko jeden. Po podłączeniu na próbę działało składanie i podgrzewanie i zastanawiam się do czego służy ten dodatkowy przewód? Składanie z pilota? Jakieś pomysły? Poniżej zdjęcia:

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2015, 13:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Pewnie kupiles lusterko z kontrolka RVM, a Ty masz pewnie auto bez tego systemu (sprawdz czy na lewo od kierownicy, tam gdzie sa przyciski DSR itp. masz przycisk RVM).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2015, 13:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.06.2014
Posty: 38
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
khad napisał(a):
Pewnie kupiles lusterko z kontrolka RVM, a Ty masz pewnie auto bez tego systemu (sprawdz czy na lewo od kierownicy, tam gdzie sa przyciski DSR itp. masz przycisk RVM).


Niestety to nie to. RVM w modelu GH jest w tylnym zderzaku, a kontrolka świeci w obudowie gwizdka. Poza tym mam w samochodzie RVM i nie mam dodatkowego kabla.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2015, 20:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Odnośnie pytania 1 to wydaje mi się, że silniczek powinien być wymienialny. Wydaje mi się, że widziałem fotorelację z reanimacji składania lusterek i było to rozebrane. Ale ciężko mi teraz sobie przypomnieć, czy to na pewno była M6. Najprościej przekonasz się, jak rozbierzesz lusterko. Jeśli się nie uda, to założysz to kupione w całości, a jak się uda, to wymienisz i problem z głowy.

Jeśli chodzi o drugie pytanie, to podejrzewam, że ten chrom może być przyklejony na taśmę dwustronną i może być ciężko to zdjąć nieinwazyjnie.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2015, 14:56 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.06.2014
Posty: 38
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dzieki Arecki. Chyba tylko rozmontowanie starego lusterka mi pozostaje. Wezme sie za to jak tylko pogoda sie poprawi we Wroclawiu.
Chromowana obudowę juz rozgryzlem. Wystarczy delikatnie podwazyc i da sie to sciagnac bez wiekszych problemow.
Jakis pomysl co do dodatkowego przewodu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2015, 20:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Co do przewodu, to początkowo myślałem o kierunkowskazie, bo w schematach do mazdy jest taka opcja, chociaż nigdy takiej wersji fabrycznej nie widziałem. Jednak przy lusterkach z kierunkowskazami dodatkowy przewód jest w tej samej wtyczce, więc nadal jest tylko jedna.
Tak więc, ja pomysłu nie mam. Może to jakaś przeróbka.

Możesz pokazać dokładniej te wtyczki i przewody w nich?

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 08:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.06.2014
Posty: 38
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Pierwsze zdjęcie to wnętrze lusterka. Silniczek w lewym dolnym rogu. Ma zaczepy, które można podważyć, więc teoretycznie do wyjęcia. Problemem będą tylko przewody, ale to się okaże jak wymontuje uszkodzone lusterko i się zajmę rozbebeszaniem.

Obrazek

A tutaj 2 zdjęcia wtyczki dodatkowego przewodu. Ma 2 piny.

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam,
riki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 19:52 
Amator
Offline
Od: 27.10.2013
Posty: 61
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: pomorski
Jak już będziesz grzebał w lusterku to możesz mi sprawdzić co odpowiada za ograniczenie składania lusterka i zrobić mi zdjęcie. Chodzi o to że mi lusterko kierowcy składa się aż do ramki drzwi a powinno się zatrzymać troszkę wcześniej. Pewnie ułamany mam jakiś ogranicznik ale nie wiem gdzie on jest i czy da się to wymienić. Z góry wielkie dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2015, 17:04 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.06.2015
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Czesc,

Mam podobny problem z lusterkiem ale ja juz taki samochod kupilem. Lusterko pasazera sie sklada a kierowcy ani drgnie. Z poczatku sadzilem, ze to kwestia ustawien w komputerze pokladowym, ale chyba nie. Musze sie dobrze przysluchac czy slychac silniczek w moim lusterku.

Udalo Ci sie je naprawic?

Pozdrawiam, Maciek.

EDIT: Przy zamykaniu lusterek slychac tylko delikatne "tykniecie" w prawym lusterku. Przy otwieraniu nie ma juz tego dzwieku. Dzialanie silniczka jednak slychac - i widac - tylko po lewej stronie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 maja 2021, 13:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam
Koledzy to jak to jest z tym mechanizmem lusterek? Da się wymienić czy nie?
U mnie ustawianie prawo/lewo góra/dół działa ale jest problem ze skladaniem od strony kierowcy, słychać jak silniczek pracuje ale nie porusza lusterkiem od pasażera wszystko w normie.
Dajcie znać czy da się to zrobić na podwórku czy trzeba kupować nowe?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 maja 2021, 17:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jeśli silniczek pracuje non stop, a lusterko ani drgnie to przyczyną jest pęknięte plastikowe kółko zębate na wałku. Silniczek pracuje, obraca kółkiem, lecz nie jest w stanie obrócić wałkiem, a co za tym idzie lusterkiem. Możesz spróbować skleić kółko wraz z wałkiem. U mnie pomogło.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 maja 2021, 22:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Tomasz jest dokładnie tak jak mówisz, silniczek pracuje non stop po przekręceniu kluczykiem w stacyjce.
Dzięki za pomoc <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 maja 2021, 11:00 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 26.05.2021
Posty: 109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Tomasz czym kleiłeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 maja 2021, 21:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Loctite 454

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.