Teraz jest Wt, 27 cze 2017, 01:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 23 paź 2012, 07:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2381
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pewnego dnia postanowilem odkrecic nadkola i zobaczyc co w trawie piszczy. Niestety w kilku miejsach mocowania tylnych nadkoli do karoserii mialem slady korozji.

Co potrzebujemy:

- przede wszystkim checi i czas. Ja poswiecilem 2-3h na jedno kolo ale nie robilem tego w pospiechu i staralem sie zrobic wszystko dokladnie.
- srubokret
- szmata
- srodek konserwujacy, ja uzylem takiego do malowania pedzelkiem. Nie jestem jakos przekonany do tych w spray'u, raz- kupuje sie puszke 500ml z czego 100 jej zawartosci to sprezone powietrze, dwa - jezeli pracujemy na dworzu to sila rzeczy, czesc naszego srodka poleci razem z wiatrem tam gdzie nie powinna :(
- odrdzewiacz
- papier scierny
- pedzelek

I to chyba na tyle :)

Opisywac ile srubek i w jakich miejsach chyba nie ma zbyt wiekszego sensu bo widac je (prawie wszystkie) golym okiem i bardziej rozgarniete osoby nie powinny miec z tym problemu - no to zaczynamy.

Pewnie zastanawialiscie sie, do czego jest nam potrzebna szmata :) Przed przystapieniem demontazu nadkola nalezy uzyc jej do przykrycia ukladu hamulcowego. W ten sposob ochronimy nasze tarcze, zacisk przed zabrudzeniem oraz ogromna iloscia piachu jaka zebrala sie na rantach nadkoli jak i samym materiale.

Obrazek

Przed zdjeciem nadkola nalezy rowniez odkrecic plastikowy element pomiedzy nadkolem a zderzakiem - widoczny ponizej:

Obrazek

Owy element trzyma sie zatrzaskami tylnego zderzaka - wiadomo, mozna szarpnac ale nie chcialem nic uszkodzic, wiec polozylem sie pod auto i podhaczylem zatrzaski z drugiej strony i wszystko zeszlo bez zadnych uszkodzen.

ukazuje sie nam ten o to widok:

Obrazek

Obrazek


Zaniepokojony tym faktem oczyscilem "skazone" miejsca wraz z calymi nadkolami. Na szczescie ognisk korozji nie bylo wiele jak na 1,5 roczny samochod przystalo ale jednak cos takiego nie powinno miec miejsca.

Przednie jak i tylne nadkola zakonserowalem ogolno dostepnym srodkiem do konserwacji, ktory stworzyl swego rodzaju "gume".
Tak juz zakonserwowane nadkola zostawilem na 12h w celu wyschniecia, po czym ponownie zlozylem wszystko do kupy :P

Obrazek

Korzystajac z okazji latwego dostepu do zaciskow postanowilem je pomalowac - do tego celu kupilem farbe-czarny polysk- odporna na bardzo wysokie temperatury, dostepna w kazdym lepszym sklepie motoryzacyjnym. Sama farba bardzo szybko schla - takze bylem w stanie w dosc krotkim czasie nalozyc kilka warstw :)

Obrazek

Mimo iz minelo juz ponad 2 lata od malowania to na chwile obecna nie mam zadnych odpryskow, uszkodzen takze nie ma potrzeby ponownego malowania/odnawiania powloki-fakt, sa lekko przykurzone ale to jest normalny efekt uzytkowania pojazdu.

Podwozie samochodu mialem konserowane zaraz po zakupie, jednak z pominieciem miejsc oslonietych przes oslony.
Nie tak daleko jak miesiac temu zdjalem obie oslony pod podwoziem i .... ogolnie wszedzie blacha wygladala jak noweczka co widac na ponizszym zdjeciu:

Obrazek

Jednak nie bylo tak pieknie do konca,w jendym miejscu - ponownie w miejscu mocowania oslony do karoserii - mialem rudzielca :(
Nie pozostalo nic innego jak oczyszczenie calego podwozia z kurzu, piasku, rudej i cale podwozie zostalo konkretnie zakonserowane.

Obrazek

Chcialbym zwrocic uwage na konserwacje wahaczy, belki silnika itp elementow bo naprawde warto.
Mialem ten zabieg przeprowadzony po zakupie auta i do dzisiaj wszystko wyglada jak noweczka wiec warto poswiecic swoj czas na taki zabieg, tymbardziej ze w/w elementy dosc latwo zaczynaja korodowac.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012, 10:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1939
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Zgadzam sie z Toba.
Ja nadkola takze potraktowalem "barankiem" i zakonserwowalem.
Korozje mialem w tym samym miejscu co i Ty.
Wszystko oczyszczone i zabezpieczone :)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012, 10:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3365
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Panowie a jest coś ciszej dzięki tej konserwacji? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012, 10:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1939
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
jak dla mnie to nie, ale uwagi na to nie zwracalem.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012, 12:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2470
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
a to zgniłek jeden. teraz już nie mam czasu ale po zimie wprowadzam na kanał, odpalam kompresor i działam z konserwacją.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012, 13:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1755
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A coś konkretnego polecacie do konserwacji czy to raczej nie ma znaczenia (w sensie jakiej firmy)?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012, 13:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1939
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Chyba nie ma to wiekszego znaczenia.
ja mam jakiegos polskiego baranka w spray-u i jak dla mnie byl wystarczajacy

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012, 14:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2381
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Damianko napisał(a):
a to zgniłek jeden.


Dlatego lepiej zajrzec i zajac sie od razu, pozbyc sie problemu w zalazku :)
Zwracalem uwage na ten fakt kilku osobom, tlumaczylem no i jak narazie kazdy mial to samo :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012, 17:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2470
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
zajrzę na pewno tym bardziej że jest plan trzymać mazdę aż się rozleci..

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2013, 14:44 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 18.02.2013
Posty: 17
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Fajnie przedstawione wszystko krok po kroku, gdybym miał gdzie taką konserwację wykonać to może bym się nawet zastanowił :) Ale raczej oddam Madzię do serwisu żeby zakonserwowali.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 20 maja 2013, 22:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5039
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Niestety nasze GH często łapie ruda od spodu.
Ja i jeszcze jeden właściciel Mazdy z Gdańska też szukamy gdzie tu by zrobić zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Nawet dokładnie nie wiem jak to ma wyglądać.


Te tarcze to chyba w każdej Mazdzie się tak zapiekają, spójrz na temat Zielonego.
Rozumiem, że do naszych Mazd trzeba brać łożysko z tym pierścieniem magnetycznym do ABS?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 maja 2013, 22:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: zagranica
Tak oczywiście że z pierścieniem.

Uważam że trzeba najpierw porządnie umyć podwozie Karcherem ( ale z niskim ciśnieniem) następnie wysuszyć, pokryć środkiem powstrzymującym korozję i na koniec warstwa antykorozyjna najlepiej taka która po zastygnięciu ma twardość miękkiego PCV, albo pomalować farbą stosowaną do malowania kadłubów okętowych


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 maja 2013, 16:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5039
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
To wystarczy porządnie umyć nadkola, progi, podwozie i nałożyć np.Rustkleen tak jak to zrobił Sabat?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 cze 2013, 07:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2470
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Wczoraj pościągałem te osłony od spodu i muszę powiedzieć że troszkę się podłamałem. Od każdej szpilki na ta plastikową nakrętkę korozja zaczyna atakować podłogę :/

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 6 cze 2013, 08:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2381
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
UUUUUUUUuuuu czyli tak jak na zdjeciu u mnie - fura po lifcie a problem pozostal - jednak to ferel mazdy :(
Draznia mnie troche opinie ludzi mowiacych , ze w GH nie ma tego problemu - taaa na karoserii nie ma ale niech zajrza sobie pdo te nadkola czy spod paneli to sie zdziwia.
Nie pozostaje ci nic innego jak obczyszczenie i konserwacja - glowa do gory - dasz rade !!

Dlatego wspominalem, ze warto zrobic konserwacje od razu po zakupie auta czy to z salonu czy poprzedniego wlasciciela.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 cze 2013, 08:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1939
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
dokladnie jak glowasiek pisze.
Ja tez tak zrobilem. Tal jak piszesz Damian - tam gdzie sa szpikli tam zaczyna sie korozja

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 cze 2013, 10:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3365
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
No to czeka mnie zabawa latem :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2013, 17:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 665
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wygląda że mnie też czeka taka zabawa
Ale w tych miejscach korozja łapie prawie wszystkie samochody, więc ten problem może być globalny.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 cze 2013, 17:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2470
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
therion napisał(a):
Wygląda że mnie też czeka taka zabawa
Ale w tych miejscach korozja łapie prawie wszystkie samochody, więc ten problem może być globalny.

Mój globalny golf mk1 z 1978 nie mail takiego problemu, passat korodował tylko tam gdzie uszkodziłem konserwację podczas pewnej przygody. I tu dochodzimy do meritum sprawy; te auta miały pod spodem konserwację a nie pomalowaną blachę.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 cze 2013, 20:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3365
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
I doszliśmy do punktu, w którym warto byłoby przytoczyć wypowiedź Gajdzina o obliczaniu wytrzymałości kondensatorów do sprzętu elektronicznego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2013, 12:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Rozumiem, że zdjęcie osłon od dołu nie jest problematyczne, i można sobie z tym poradzić samemu, chcąc zabezpieczyć auto od spodu.
Osobiście zamierzam zabezpieczyć nadkola, więc i przy okazji zabrałbym się za spód, tylko trochę się obawiam czy dam radę to wszystko rozłożyć potem złożyć :P

Poza tym mam taki talent, że jak coś rozbieram i potem składam z powrotem to zostaje mi co najmniej połowa "w moim odczuciu" niepotrzebnych części <hahaha>

Mam nadzieję, że tym razem nie zostanie mi tyle części co by nową Mazdę złożył <hahaha>

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 7 cze 2013, 13:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2470
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Nie ma żadnych problemów i wystarczą nasadki 10 i 13

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 27 lip 2013, 17:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5039
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Trochę poszperałem po necie i procedura zabezpieczenia antykorozyjnego powinna wyglądać następująco.

- trzeba umyć podwozie aktywną pianą, aby pozbyć się brudu, a następnie porządnie spłukać wodą.
- po osuszeniu podwozia nanosimy specjalny preparat odrdzewiający. Popularny jest Cortanin, ale najlepsze oceny na forach zbiera Fertan, jest drogi, ale dużo obiecuje. Są to środki robione na wodzie, mocno reaktywne, rozkładające rdzę. Są inne środki, jak choćby też m.in. Brunox Epoxy (wyrób szwajcarski).
Zamiast odrdzewiacza można użyć szczotki drucianej aby wstępnie pozbyć się rdzy powierzchniowej. Następnie na lekką rdzę kładziemy preparat antykorozyjny, penetrujący, też reagujący z tlenkami: R-Stop firmy APP.
- po odrdzewiaczu nanosimy podkład albo grunt, najprościej chyba minia Unikor C. albo podkład epoksydowy.
- na podkład nakładamy np. masę bitumiczną do zabezpieczania podwozi o nazwie B120 Autobit firmy APP. Wygłusza i "zamyka" podkład na amen. Zmywa się chyba benzyną lakową. Na tej masie kończymy. Nie wiem czy jest sens sikać na to baranka.
- do profili zamkniętych pryskamy znów środek APP: F410 PROFIL

Pozostałe, trochę droższe środki:
- Lankwitzer
- Corizon
- Noxudol (stosowany przez Volvo)
- Valvoline Tectyl
- Bitgum
- Boll

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 sie 2013, 08:11 
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Specjalnie się zarejestrowałem na tym forum, aby dopisać co nieco od siebie i też dla tego, że nie zamierzam się rozstawać z M6 i na 90% kolejne auto to też będzie M6, no a te 10% to SubaruOutback <spoko>

Więc, tak:
1. Mam trochę odmienne zdanie vs Kolega Michał na temat technologii.
a) umyć ok., ale aktywna piania może być za słaba, proponuję np. KochChemie CopoStarBMP w mocnym stężeniu,
b) z tymi preparatami to jest różnie, raczej warsztaty ich nie stosują jako 100% rozwiązania na zabezpieczenie przed dalszą korozją. Osobiście preferuję DinitrolRC800, ale tylko w miejsca gdzie nie można doczyścić do gołej blachy. Taki preparat tworzy z rdzy stabilny związek żelaza, a nie rozkłada ją! Jedynym środkiem który rozłoży rdze jest jest tarcza ścierna lub ostatecznie szczota na wiertarce. W większości tych preparatów głównym składnikiem jest kwas ortofosforowy, w RC800 co innego. Brunox, CortaninF przereklamowane i powodujące problemy można sobie darować. A już na peweno wolałbym Cortanin niż Brunox,
c) preferuję podkład epoksydowy np. DP P7. WashPrimier odradzam, niedoświadczonym może przysporzyć problemów no i trzeba pokryć kolejną warstwą podkładu akrylowego celem izolacji przed dalszymi zabiegami tj. nałożeniem warstwy do ochrony podwozi. Powinno się stosować środki dedykowane motoryzacji, a nie na okręty, jachty, płoty,
d) masa bitumiczna jest to najgorsze co może być, a jeszcze z niszowej półki prawie na pewno wyrządzi więcej szkody niż pożytku. Proponuję stosować środki które są trwale elastyczne, a nie po natryśnięciu tworzą twardą powłokę często nieprzylegającą do podłoża, później po zdjęciu tej powłoki oczom naszym ukaże się piękny widok kwitnącej rdzy. Jedyne sensowne rozwiązanie to środki na żywicy i gumie.
e) profile zamknięte tu chyba najważniejsza jest jakość użytych środków. Kiedyś w DE jakieś czasopismo robiło test, następnie niezależne fora podważyły go przedstawiając zupełnie inne wyniki, tylko pierwsze dwa miejsca się zgadzały, a reszta to całkowity rozjazd. Gdyby ktoś trafił na taki artykuł proszę traktować go z przymrużeniem oka. Ta rdza widoczna na zdjęciach w powyższych postach może wychodzić z wewnątrz, trzeba to zedrzeć do gołej blachy i ocenić.
2. Nikt nie pisze o konkretnych markach środków którymi winno się zabezpieczyć, no może się przewinęło kilka nazw/marek, a stawianie np. Tectyl vs Boll na tej samej półce zalatuje herezją.
Np. Noxudol i Terotex, chyba jedyne stosowane jako oficjalne środki serwisowe i na pierwsze zabezpieczanie. Noxudol to Volvo, a Terotex to reszta UE (VAG, MB, GM). Np. terotex nie zawiera w sobie w ogóle bitumu (smoły), tylko żywice kauczukowe trwale elastyczne gwarancja 4-5 lat. A już np. Tectyle z Valvolinie 1-2lata max, a są to środki szeroko polecane na forach i uznawane za HighEnd.
Proszę uważać na środki Dinitrol z tego co mi wiadomo tylko kilka 2-4 są Ok. z całej b. szerokiej oferty, reszta na poziomie tych najtańszych.
3. Tanie środki np. Boll, APP, i inne są tylko tanie i chyba przy takiej czasochłonnej robocie najlepiej sobie je darować. Nie mają własnych fabryk, ośrodków badawczych jest to najzwyklejszy brand, gdzie najważniejsze jest kto taniej nam to zrobi, aby można było mieć jak największą marżę na produkcie. Na Bolla jestem cięty, dwa razy się przejechałem i nie mogę na badziewie patrzeć.

Ogólnie zabezpieczenie w profesjonalnym warsztacie auta pokroju M6 porządnymi i sprawdzonymi środkami to koszt rzędu 1000-1500Plnów i kilka dni czasu na robotę. Także cena za usługę daje do myślenia. I jak ktoś zrobi komplet za 300-500Pln w jakimś warsztacie to niech pyta o gwarancje i uzupełnianie ubytków po każdej zimie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 16 sie 2013, 12:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5039
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Masz rację, po tamtym poście jeszcze trochę poczytałem i chyba mam już wybraną technikę.
Pracę będę wykonywał w kanale bez kompresora, czyli pędzel i spray.

1. Na początku oczywiście mycie podwozia i nadkoli. Plan A przechylić jeden bok auta i spryskać ręczną pianownicą (środek Tenzi?), spłukać, a potem identycznie z drugim bokiem. Plan B znaleźć gdzieś zakład gdzie umyją podwozie.

2. Za pomocą szczotki drucianej ręcznej i mechanicznej usunąć rdzę jak tylko to możliwe.
Następnie oczyszczone elementy obmyć benzyną ekstrakcyjną.

3. Tam gdzie była rdza nanieść odrdzewiacz (zamierzam kupić 0,5l)
Dinitrol RC900 lub RC800, ewentualnie Fertan.

4. Podkład reaktywny Novol albo jakiś epoksydowy,a następnie po wyschnięciu na to położyć podkład akrylowy APP (również 0,5l)

5. Na tak zabezpieczone elementy chcę wyłożyć masę bitumiczną (3-5litrów)
Noxudol 900 albo Valvoline Tectyl body safe

6. Do profili zamkniętych zamierzam użyć (2litry)
Noxudol 750 lub Valvoline Tectyl ML

Widać, że siedzisz w temacie. Ja na ten temat czytałem tylko w internecie, więc mogę coś pomieszać.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sie 2013, 11:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Podobny post zamieściłem w innym temacie, ale dołączę do rozmowy, ja jestem już po zabezpieczeniu podłogi i przednich nadkoli (swoją drogą system plastikowych kołeczków rozporowych i plastikowych śrubek, które nie chcą się wykręcać uważam za nietrafione ze strony Mazdy).


1. zdjąłem osłony podłogowe, dokładnie umyłem podwozie (piękna czysta blacha od dołu ;) ) i pozostawiłem auto na cała noc do wyschnięcia w garażu.
2. zabezpieczyłem całą podłogę ocynkiem CRC ZINC PRIMER (link do aukcji, z której kupowałem preparat, dla zainteresowanych http://www.autokosmetyki.pl/crc-zinc-pr ... p1320.html ) dzięki temu powstała dodatkowa powłoka chroniąca podłogę przed rdzą, a dodatkowo preparat ma właściwości podkładu, więc kolejne warstwy będą do niego lepiej przywierały.
3. po odczekaniu 1-2 godzin nałożyłem kolejny preparat tym razem tzw. baranek, Würth preparat ochronny do podwozi i progów (http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5% ... ,p863.html) Po nałożeniu preparatu odczekałem 1- 2 godziny i zacząłem składać auto.

Generalnie jedna puszka CRC ZINC-a starcza spokojnie na zabezpieczenie całej podłogi Mazdy, a do zabezpieczenia barankiem zużyłem :P cały zapas baranka kupiony na podłogę i 4 nadkola <brawo> <brawo> <brawo> haha moja Mazda ma właściwości amfibii :lol:


Co do profili zamkniętych w drzwiach to kupiłem taki produkt :Würth wosk/masa do profili zamkniętych (http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5% ... p1975.html) ale jeszcze się za to nie zabrałem i generalnie to zostawię profile zamknięte na sam koniec, bo spokojnie czekam, może zrobi to ktoś wcześniej i da jakieś wskazówki lub fotorelację <tak> <tak> <tak>

Jak widzę, nie zrobiłem tego tak profesjonalnie jak mówią moi przedmówcy, tym niemniej mam nadzieję, że taki stopień zabezpieczenia auta powinien wystarczyć.
Ja u siebie na szczęście nie miałem rdzy ani na podłodze ani w nadkolach, nie licząc jakichś tam małych kawałków w jednym, czy drugim miejscu, które zeszlifowałem papierem ściernym i pokryłem to wszystko ocynkiem.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sie 2013, 15:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1314
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Linki nie działają.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 sie 2013, 07:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
arecki napisał(a):
Linki nie działają.


ok, więc napiszę nazwy produktów, po wy-googlowaniu, każdy znajdzie:

- ocynk w sprayu - CRC ZINC PRIMER
- tzw baranek - WURTH preparat ochronny do podwozi i progów
- preparat do profili zamkniętych - WURTH, wosk/maska do profili zamkniętych

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 sie 2013, 10:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Panowie nie zakładam oddzielnego wątku, tylko pociągnę temat zabezpieczenia profili zamkniętych w tym wątku.

Dzięki zielonemu110 mamy już fotorelację jak zdjąć tapicerkę drzwi: viewtopic.php?f=37&t=467
i teraz moje pytanie, co dalej ?

Wykorzystam zdjęcie zielonego, mam nadzieję, że się nie obrazi i nie każe płacić za prawa autorskie :P
Obrazek



Czy do zabezpieczenia profili zamkniętych w drzwiach, należy dalej rozbierać drzwi, czy można w jakiś sposób wykorzystać otwory techniczne widoczne na zdjęciu i zakreślone w kółko, oraz otwory po spinkach podkreślone w U ?

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 21 sie 2013, 10:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1939
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
hmmm - co do praw autorskich to pomysle co dalej ;)

A nie do konca mi sie wydaje, ze to sa profile zamkniete :(
Musialbys zdjac caly plastik z drzwi (Damian pisal o tym w temacie o wygluszaniu TUTAJ) i wtedy masz dostep do mechanizmu szyb.

Na moje to musialbys "napsikac" czegos w otwory na dole drzwi (odprowadzenie wody), bo na moje to chyba tylko tam masz profil zamkniety.
Do reszty spokojnie dojdziesz

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.