Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 01:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 21 cze 2020, 16:44 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 05.06.2020
Posty: 55
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Jakiś czas temu dobierałem siłownik do podnoszenia maski, spraw jest dość prosta i myślę, że w stosunku do tylnej klapy też się uda. Najważniejsza rzecz to sprawdzić parametry takie jak np. długość po wysunięciu, długość po schowaniu, średnica i moc w N itd. Potem wystarczy poszukać czegoś o podobnych parametrach. Końcówki są na gwint i można je zmieniać (ja zmieniałem u siebie bo te od nowych siłowników nie pasowały moc też zastosowałem lekko większą bo czytałem ze innym użytkownikom maska opadała przy danych wartościach).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2020, 20:05 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jakiś czas temu trochę szperałem w tej sprawie - i sprawa wcale nie jest tak prosta, przynajmniej w kombi.
Przy zalecanej długości siłowników fabrycznie mamy chyba jedne z najmocniejszych dostępnych siłowników - 610N. Znalazłem co prawda w miarę zbliżone wymiarami, ale tylko 620N - nie wiem czy da to zauważalną różnicę.
Ale jeśli uda Ci się znaleźć coś modniejszego, to oczywiście podziel się z nami:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2020, 23:32 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 05.06.2020
Posty: 55
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Mam wersje HB i jak pisałem szukałem do przędnej maski, dobrałem zamiast 210 lekko mocniejsze 240 o ile mnie pamięć nie myli. Brałem pod uwagę wagę maski i szerokość otwierania, znalazłem gdzieś info że waży ok 44kg więc 2 x 240 wyszło mi że ok będą. Przynajmniej jak kiedyś liczyłem to tak mi wychodziło :). Jeśli chodzi o szerokość otwierania to otworzyłem maskę tak żeby mi pasowało (jestem wysoki czasami zaczepiałem maskę co mnie bardzo drażniło) i nie było za mocno. Zmierzyłem odległości między mocowaniami i zastosowałem o jakieś 2cm dłuższe niż oryginalne.

Oryginały do kombi mają 515,5 ale np lekko dłuższe nie były by złe. Na jej stronie zmalałem

http://www.fakrosno.pl/pl-PL/industrial ... dustrialny

520mm o mocy 640N skok 175(nie wiem jaki powinien być) - czyli dłuższe o 4,5mm i mocniejsze niż oryginały (swoje też dobierałem na tej stronie) mocowania też można dokupić według potrzeb a i chyba da rade zamówić z odpowiednimi mocowaniami ale to już trzeba by potwierdzić.

http://www.fakrosno.pl/pl-PL/aftermarke ... rmarketowy
a pod tym adresem są dedykowane do M6 kombi GH.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2020, 06:50 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No to raczej te podane przez Ciebie nie podejdą - skok powinien być ok. 205 mm.
Czy po "złożeniu" siłowniki będą dłuższe o 3,45 cm i klapa może się po postu nie domykać.
Poza tym trzeba przekładać mocowania, a chyba ciężko zrobić to bezinwazyjnie (czyli potencjalny problem w razie reklamacji).
Kolejna sprawa to te dedykowane siłownik z Krosna mam i czasem sobie popiskują.
Chociaż Krosno mam też w drugim aucie i bardzo sobie chwalę - ale tam jest tylko 460N.

Dzięki za sugestie, ale trzeba by to sprawdzić "na żywym organizmie".
Jak się ktoś z forumowiczów podejmie, to proszę o relację.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2020, 17:58 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 05.06.2020
Posty: 55
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
mrbzyq ja do siebie dobierałem na tej stronie, tak jak napisałem. I jestem zadowolony działa super nic nie piszczy i maska otwiera się jak chciałem.
Siłowniki mają zazwyczaj trochę luzu zawsze można zobaczyć ile się chowają ile wystają, na siłowniku widać ślady. Na piszczenie można zastosować smar do amorków.
Napisałem trzeba pomierzyć i coś dobrać, btw są też dedykowane dokładnie takie jak potrzeba. Powodzenia w działaniach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 17:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Trochę odświeżę temat. Szukałem ostatnio silownikow/sprężyn gazowych do mojej Mazdy 6gh kombi, gdyż fabryczne miały dość. Przeczytałem wiele porad i sugestii, nawet kupiłem jedne na portalu na: A, ale szybciutko je oddałem, gdyż nie były w stanie unieść klapy. Trafiłem wreszcie na sprężyny Magneti Marelli 430719071900 dedykowane do tego modelu i to był strzał w 10. Sprężyny dźwigają klapę wraz z roletą od połowy wysokości i delikatnie otwierają do końca. Żadnych pisków, skrzypień itp. Jeśli mielibyście potrzebę wymiany polecam ten produkt.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 18:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ale wiesz, że była/jest akcja serwisowa na siłowniki tylnej klapy i wymieniają za friko ? ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 21:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Po akcji wymiany u mnie jest gorzej jak na starych :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 21:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mają mało siły te siłowniki to prawda. Muszę dużo pomagać klapie aby się dźwigała. Na starych było lżej ;). Ale te nowe przynajmniej nie popękane i jestem pewny ze nie eksplodują, jak komuś na forum :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2023, 11:24 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 84
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
28 stycznia 2022, o 21:03 beny napisał(a):
Po akcji wymiany u mnie jest gorzej jak na starych :wink:

Tez to zauwazyłem zimą, że nie mają siły podnieść klapy do końca.
Latem jest spoko.

Ale lepszy case, to to, ze jakieś 4 lata od wymiany a te już zaczynają rdzewieć <bach>
To już stare dłużej trzymały...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.