Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 08:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 11:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 11.06.2013
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zachodniopomorski
Z góry sorki za pytanie nie do końca w tym temacie....chodzi o teleskopy do tylnej klapy w kombi. Po 5 latach dość słabo unoszą klapę w górę i zastanawiam się nad ich wymianą - możecie coś polecić? Ewentualnie może był temat o tym?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 13:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Też o tym myślałem, może od GG by pasowały?
U mnie chyba od samego początku ciężko się podnosiło. W serwisie oczywiście powiedzieli TTTM :-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 16:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 11.06.2013
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zachodniopomorski
jak to w serwisie :)
Wcześniej miałem vectre i po wymianie klapa śmigała do góry aż miło. W Madzi jednak chodzi zbyt ociężale, stąd zastanawiam się nad ich wymianą. A jakoś nie widzę na forum podobnego tematu - może dlatego, iż "kombiarze" są w mniejszości :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 17:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Siłowniki w mojej kombiaczce chyba nigdy nie miały siły unieść klapy do gory, nawet jeśli im pomagam do 3/4 :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 17:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
U mnie to samo, końcowe 25% muszę ręką unieść. Czyli czasem serwis ASO ma rację: TTTM. :-D
Nie sądzę, żeby wymiana na ori pomogła. Może jakieś inne-zamienniki mocniejsze?
Może warto wydzielić nowy wątek, może ktoś się skusi po eksperymentować? :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 17:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale kiedyś jak zdjąłem tapicerkę klapy, to siłowniki działały idealnie prawie od samego dołu....
...miałem napisać o kolorze czerwonym, że ładnie się kontrastuje ale nic nie napisze... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 17:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
To może to jest rozwiązanie? Jeździć bez tapicerki na klapie! :->
Millerek, ja w TT tego nie widzę to... mniej boli.
Ups i wygadałem... :)
I teraz nasz programista Kaczor to zmieni. :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 18:51 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 11.06.2013
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zachodniopomorski
Czyli jednak to norma w kombiakach czytając wasze opinie. Pewno mocniejsze zamienniki by załatwiły sprawę - jeśli ktoś takowe testował niech da znać


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 21:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Hmm może ktoś z naszych forumowych partnerów by doradził?
Ja bym był za teleskopami z GG, może nawet GJ.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 22:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A może po prostu tak ma być? Zrobili to tak, aby sama się nie dźwigała na maxa do góry. Bo np: w niskim garażu, takie otwarcie mogło by się skończyć uszkodzeniem lakieru. A tak ręka trzeba wspomóc i jakby co to pretensje można mieć samemu do siebie.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 22:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
No tak. Lepiej nie obić lakieru a obijać łeb?
To sie kupy nie czymie. :-)
To może i drzwi powinny ciężko chodzić z tego samego powodu. Lub też żeby wiatr nie wyrwał? :)
No i dlatego nie ma siłowników do maski. ;-)
Sorry szczypik ale weny dostałem i nie mogłem się powstrzymać.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 12 lut 2014, 23:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
czacha83 napisał(a):
No tak. Lepiej nie obić lakieru a obijać łeb?
To sie kupy nie czymie. :-)


Ja nie mam problemow z koordynacja. Jak klapę unoszę do góry to jeszcze nigdy łbem w nią nie przywaliłem.
A od trzymania kupy są zwieracze nie siłowniki.

A gdyby miały otwierać się na maxa. To musieli by montować sznurek, jak przy bramach garażowych. Bo inaczej ludzie poniżej 165cm jeździli by z otwartymi klapami. Lub musieli by wchodzić na zderzak, aby ją chwycić i pociągnąć w dół.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2014, 00:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
No już kilka razy się obiłem bo "wskoczyłem" do bagarka jak klapa się jeszcze unosiła i wycofując się myślałem, że się już uniosła na maxa a tu zong. :)
No nie gadaj, że taki niski jesteś, że na zderzak wskakujesz, żeby uchwyt złapać... bez przesady. Lilli... a nie... nie można.
Choć Japończycy mogli to dobrać pod swój wzrost... <myśli>

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2014, 10:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
W GJ tak mniej więcej od połowy klapa sama idzie do góry. I jak parkuje w moim blaszaku to muszę klapę trzymać bo inaczej przywali w dach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2014, 13:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie no... głupoty jakieś widzę tzn czytam.
Jak tylna klapa ma unosić się do połowy, ok.. do 3/4... i porównywać do otwierania się drzwi... <offtopic>

Siłowniki w tylnych klapach muszą unosić klapę do końca, powinny zwalniać pod koniec unoszenia aż same siłowniki je uniosą do samego końca ich pracy tzn przeznaczenia.
Jeśli siłowniki nie unoszą klapy do końca to wiadomo że siłowniki kończą życie.
I nie chodzi tu o wiarę ale uwierzcie że w niedalekiej przyszłości będzie taki przypadek że ktoś przytrzyma lub zatrzyma klapę (sądząc że tak musi być dla wygody) w połowie, wlezie do luku bagażowego i niech się nie zdziwi jak ta klapa z całą siłą pierdylnie go oby tylko w dupisko a nie w dynie co nosi ją na karku... bo siniak gwarantowany.
Ja już miałem taki przypadek, w 626 HB. Później na czas zamówionych nowych siłowników jeździłem z rurą PCV, po czasie okazało się że te siłowniki są różne od siebie.
Jeden jest gazowo olejowy, a drugi olejowo sprężynowy.. i który strzelił w mgnieniu oka ??
Nie zamierzam z mojej GH wykręcać siłowników aby się upewniać nad rodzajem siłownikó ale wiem że oba dopóki jeszcze utrzymują jakoś pewnie klapę na samej górze to nie jest źle, ale jak zaczną puszczać klape, to będę się rozglądać nad nowymi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2014, 13:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
No u mnie nie podnoszą tylko przy dość mrozie (tak gdzieś od -7st C). I mam tak od "zawsze" czyli nowości auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2014, 15:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
chmooreck napisał(a):
No u mnie nie podnoszą tylko przy dość mrozie (tak gdzieś od -7st C). I mam tak od "zawsze" czyli nowości auta.

Czyli jak jest cieplej niż -7stC to u Ciebie siłowniki podnoszą klape ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2014, 07:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Poniżej -7 muszę im troszkę pomóc przy końcówce podnoszenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 maja 2014, 05:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2014
Posty: 208
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Odswieżę trochę temat, u mnie wygląda to tak, że siłowniki trzymają klapę na każdej wysokości, jednak nie mają na tyle "siły" żeby samodzielnie unieść ją do góry, nawet przy takiej temperaturze jak teraz 15-20 stopni.

Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 16:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ktoś wie jaka jest siła podnoszenia tych siłowników?

Może coś z tego:
http://allegro.pl/mazda-6-07-12-telesko ... 27941.html

http://allegro.pl/mazda-6-gh-silownik-p ... 29092.html

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 17:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Michał na pierwszej aukcji jest napisane że siła to 610
A na drugiej nie ma słowa na ten temat

Tapatalk wyskrobał

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 19:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Źle się wyraziłem "tych" tzn. naszych seryjnych.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 19:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Millerek chyba mówił że coś koło 400 ??

Tapatalk wydziergał...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 19:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Jak dobrze pamiętam to mówił chyba 480, ale nie wiem czy nie pomylił z GG.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 20:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak.... chodziło o GG :)
Skoro w ogłoszeniu jest 610Nm to moje 480 chyba było do GY, albo do GF :(
Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 lut 2015, 20:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Może te z Krosna byłyby lepsze? Pewnie siła ori też jest 610N, ale te są nowe i innej firmy więc może klapa będzie lepiej szła ku górze?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=50 ... ule_id=114

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lut 2015, 15:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Znalazłem też taką ofertę :
http://abcwycieraczki.pl/product-pol-3082-Silownik-Sprezyna-Gazowa-Teleskop-Mazda-6-Kombi-klapa-tyl.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 lut 2015, 16:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
No tak, ale to wciąż 610N. Ja się właśnie zastanawiam czy wymiana na nowe z taką samą siłą unoszenia miałaby sens.
Może z nowymi teleskopami i lepszego producenta klapa będzie się łatwiej unosić :idea:

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lut 2015, 23:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.02.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
No cóż pozostaję żałować iż Mazda nie poszła drogą Hondy i nie zainstalowała na pokładzie elektrycznej klapy bagażnika

A swoja droga ktoś może rozkminiał ten temat w przypadku naszych GH pod katem tego udogodnienia
Byłbym pierwszy do tej modyfikacji- barowanie się z klapą w celu wrzucenia zakupów do bagażnika może zmęczyć :goraco:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 17:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Zamówiłem i zamontowalem teleskopy z Krosna. Relacja wkrótce :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.