Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 14:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mocowania na obie strony mam dorobione, na jednej stronie założone, nie dałem rady przed urlopem zmontować drugiej strony. Jak wrócę (za ok 2 tygodnie) wtedy dokończę montaż. Wrzucę też rysunki i potrzebne informację aby każdy mógł sobie zmontować mocowania we własnym zakresie. Montaż całości zajmuję ok 30min i wykorzystuję oryginalne otwory i śruby.

---Edit---
Wszystko złożone, działa jak trzeba :cool: muszę wymienić tylko siłowniki na ciut słabsze i minimalnie.

Komplet na jedną stronę.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 17:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No i pięknie <spoko> . Spoko ze masz mocowania w kolorze lakieru. No dwa siłowniki o takiej sile to troszkę za dużo, zęby pewnie można sobie wybić ;-D.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 17:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki, został mi lakier po czujnikach parkowania

Siłowniki 230N to za dużo, myślę że 200N będą optymalne, teraz maska dynamicznie idzie do góry ale ma problem z hamowaniem

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 17:47 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Koledzy, jaką siłę teleskopów należałoby zastosować do wyciszonej maski.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 18:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Myślę że coś pomiędzy 200 a 230N, trzeba by to przeliczyć ;)

Jakoś w tym tygodniu postaram się narysować te uchwyty i wrzucić aby każdy mógł sobie dorobic <spoko>

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 19:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 146
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
maciekelga to jeszcze napisz jakie silowniki :D

_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 19:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W tej chwili mam FA Krosno 24980 400mm/230N ale będę zmieniał na FA Krosno 21378 422mm/200N :wink:

---edit---
Potwierdzam, Krosno 21378 są idealne.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 20:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jak zwykle profesjonalne podejście do tematu i efekt końcowy cieszy oko Gratuluję

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 21:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 22:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wow, te mocowania są genialne, do tego jeszcze pod kolor to już w ogóle kozak!
Gratulacje! :)

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 11:44 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
maciekelga, jakich narzędzi użyłeś do wykonania mocowań? Wyglądają jakby były wyprodukowane w fabryce.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 12:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki,
Narzędzia? Podstawowe: brzeszczot, młotek, szlifierka kątowa, pisak, punktak, imadło, gwintownik, brzeszczot, pilniki, wiertła i wkrętarka, suwmiarka, nic więcej
Robiłem 2 komplety, jeden dla mnie, drugi dla znajomego.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
ObrazekObrazekObrazekObrazek

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 19:59 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Świetna robota Maciek.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 03:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Montaż siłowników maski.
Do całej operacji potrzebne nam będą klucz 10mm, opcjonalnie ściągacz do spinek.
I. Montaż mocowania na kielichu amortyzatora
a. Odkręcamy śrubę zaznaczoną czerwonym kółkiem – klucz 10
Obrazek

b. Mocowanie „dolne” montujemy tak aby otwór bliżej sworznia kulowego pokrył się z otworem po wykręconej śrubie, wtedy automatycznie drugi otwór najdzie nam na wystającą szpilkę M6 zaznaczoną na zielono. Całość skręcamy dość mocno ale z wyczuciem aby nie zerwać gwintów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dolne mocowanie gotowe.

II. Montaż mocowania na masce
a. Demontujemy spinkę zaznaczoną na czerwono – ja użyłem ściągacza do spinek ale dość łatwo ją wyciągnąć bez.

Obrazek

b. Po uchyleniu wygłuszenia widzimy dwa otwory: większy – tutaj przyjdzie nasza śruba z wielką podkładką; mniejszy – w nim będzie sworzeń kulowy

Obrazek

c. Następnym krokiem jest wsunięcie blaszki montażowej pomiędzy dwie blachy maski – pomiędzy blachą zewnętrzną a profilem jest kilku milimetrowa przerwa przez którą za pomocą paska plastikowego wsuwamy naszą blaszkę montażową tak aby otwory gwintowane pokryły się z otworami maski. Ja załapałem sobie najpierw dolną śrubę tak aby mocowanie nie uciekło, następnie załapałem lekko sworzeń aby dobrze ustawić blaszkę. Mocno dokręcamy dolną śrubę kluczem 10, wykręcamy sworzeń. Pasek można albo wyszarpnąć z taśmy albo obciąć i zostawić – ja wybrałem tą drugą opcję w razie gdybym kiedykolwiek chciał zdemontować blaszę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

d. Zakładamy podkładkę na sworzeń i razem z tapicerką wkręcamy do w blaszkę, dokręcamy dość mocno kluczem. Całość musi być dość mocno skręcona aby nie pracowało.
Obrazek
e. Powtarzamy kroki dla drugiej strony, i montujemy siłowniki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W górnym mocowaniu otwory zaznaczyłem fi6mm, tam powinien być gwint M6..
W dolnym mocowaniu, otwory spokojnie można zrobić f7mm.

Kopiowanie opisu oraz zdjęć/rysunków zabronione. Nie zgadzam się na kopiowanie i umieszczanie na innym forum.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 10:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Korzystałeś może z jakiś gotowych płaskowników - łączników, szczególnie mam na myśli ten od dolnego mocowania?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 12:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Miałem jakieś kawałki z blachy nierdzewnej

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 15:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Robota profi Tylko trzeba zaznaczyć, że do aut z rozpórką kielichów, trzeba mocowania zmodernizować. Jak się ogarnę z remontem, to podziałam w temacie Dzięki Maciek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 17:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tomasz, właśnie nie do końca. Wystarczy wymienić 2 nakrętki na normalne i moim zdaniem będzie Ok. Jutro zrobię próbę.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 17:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Normalne? A te co są to są nienormalne ? W przedlifcie dochodzą jeszcze osłonki plastikowe na kielichy + rozpórka robi się cienko

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 20:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Te orginalne maja taki „kołnierz”, nie trzeba dawać podkładek wtedy. I nie maja one gwintu od samego dołu. Wiec jak dasz „normalna nakrętkę”;) która jest węższa złapie śrubę z rozporką i teleskopem maski. To teoria jutro będzie praktyka ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 20:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tylko, że te oryginalne nikt od czapy nie dał. Są z kołnierzem, o odpowiedniej twardości i mają spełniać swoje zadanie.

Zrobisz, to się pochwal

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 21:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No tak się zgadzam z tobą ;). Tylko zamiast tych kołnierzy będzie siłownik który ma podstawę z grubej blachy ;). Ok pochwale się jutro ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 30 wrz 2018, 04:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
TOMASZ
Dzięki :wink: Tak jak napisałeś i chyba rozmawialiśmy wcześniej, uchwyty nie uwzględniają rozpórki, ja nie mam więc robiłem pod siebie ;) Tak na prawdę teraz możecie sobie kombinować z dolnym mocowaniem, górne jest dobre.

Z górnym wstępnie próbowałem z nitonakrętką w otwór ale blacha jest tak cienka że przy próbie zamykania maski się wyginała ;) Potem przyszedł pomysł z tym podłużnym mocowaniem i to się sprawdziło.

Jak wrócę do PL to poprawię trochę te rysunki, w tej chwili nie mam licencji do CADa.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 wrz 2018, 11:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ok zrobione jak widać gwint w śrubie org zaczyna się prawie od połowy :
Obrazek
Tak to wyglada, osłonki plastikowe tez weszły bez problemu:
Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 15:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W końcu dotarły do mnie odpowiednie siłowniki, poprzednie były trochę za mocne i za krótkie. Te otwierają maskę wyżej o ok 2-3cm niż pręt podtrzymujący maskę.
Wystarczy lekko unieść maskę, sama ładnie idzie do góry i hamuje.

https://www.youtube.com/watch?v=Vl9XbnV0GkQ

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 13:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.07.2018
Posty: 28
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Siemka u mnie sprawa wygląda nieco inaczej. Kupiłem siłowniki które mają całkiem inne mocowanie niż te wasze z różnych firm. Dałem za nie 160 zł. Nie podoba mi się ich sposób montażu aczkolwiek może dla maski byłby to odpowiedni sposób lecz co do wyglądu to można negocjować. Czekam na wasze opinie bo nie wiem czy zakładać czy odsyłać lub przerabiać :D Zdjęcie z instrukcji


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 15:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kei dobrze widzę, to masz siłowniki z rosyjskiej strony firmy tuningowej. Nie pamiętam nazwy ale kojarzę ich podwójne siłowniki które są jednak pojedynczymi z przedłużeniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 16:57 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.07.2018
Posty: 28
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
myślisz że będą spoko i warto je zamontować ? Można nie montować przedłużenia tylko od razu dać gniazdo na kulkę przez co będą krótsze. Widziałeś je u kogoś jak to wygląda ? Bo na obrazku nie przekonuje mnie zbytnio chyba .
Wstawiam fotki z zestawu. Co o tym myślicie ? Zamontować jak w instrukcji lub inaczej jeśli da radę ? :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 17:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Zamontuj i zobaczysz. Jak nie będzie się podobać to zdemontujesz, jaki problem :wink: . Ja takie pierwszy raz na oczy widzę.....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 17:23 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.07.2018
Posty: 28
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dobra jutro zdam relacje i wstawię fotki jak to się prezentuje. Przymierzałem do auta i w sumie może spoko wyglądać <spoko> <modlisie>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.