Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:00

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 13 paź 2018, 11:38 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 55
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Przy sobocie mam zamiar uporać się z takim problemem: Na badaniu techn. okazało się że nie działa regulacja wysokości świecenia reflektora. Mechanik mówił że kręci śrubokrętem ale słychać jedynie przeskakiwanie na trybie i lipa... Silniczek podnoszenia i pokrętło w kabinie działają z kolei bez problemu. Czy miał ktoś już może podobnie? Wolę spytać bo może ktoś już "przetarł szlak" :)?

_________________
Mazd[size=85]Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core Kawasaki ER6-F ABS '13r [/size]
[/size]Suzuki Burgman 200 '07r [/size]


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 06:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W GH jest dość specyficzna ta śruba regulacyjna góra-dół.

Jeśli użyjemy nieprawidłowy wkrętak, przy próbie regulacji można odnieść właśnie takie wrażenie jakby zerwanego mechanizmu. Najlepiej sprawdź sam kręcąc śruba, dobierz odpowiednio duży wkrętak lub lepiej kluczyk 8.
Akurat regulacja góra dół jest to bezpośrednie połączenie wałka silniczka z zębatka zewnętrzna - kręcąc śruba na zewnątrz w rzeczywistości kręcimy wałkiem silniczka który jest osadzony na plastiku regulującym pochylenie - jeśli działa regulacja elektrycznie to ręcznie też musi - to znaczy że nie jest zerwany gwint wewnętrzny.

Żółte kółko to góra dół, zielone lewo prawo.Obrazek

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 10:53 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 55
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Dzięki za pomoc i fotkę. Nie było tak źle jak przypuszczałem. tzn regulacja przestała działać i zaczęła przeskakiwać ale nie z powodu uszkodzenia tylko mechanik na badaniu techn. kręcąc śrubą regulacyjną zaznaczoną u Ciebie na żółto, chcąc podnieść lampę kręcił śrubokrętem w prawo aż gwint bolca wyskoczył z gwintu uchwytu w reflektorze i zaczął przeskakiwać, ponieważ bolec gwintowany w lampie wówczas się wykręca! Czyli kręci się przeciwnie do śrubokręta. Wyjąłem silniczek z lampy i po sprawdzeniu że wszystko jest z nim ok założyłem go z powrotem. Wkładając silnik należy trafić gwintem centralnie ale na "oślep" w odpowiednie miejsce w środku lampy i kręcąc przy tym śrubą regulacyjną gwint bez problemu załapuje, a po wykonaniu kilkudziesięciu obrotów można zapiąć sam silniczek.
Dodam że wyjęcie i założenie silniczka można w GH (FL) bez problemu zrobić w 5 min. i bez wyjmowania lampy.

A wiesz może do czego służą te trzy pozostałe śruby regulacyjne?

_________________
Mazd[size=85]Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core Kawasaki ER6-F ABS '13r [/size]
[/size]Suzuki Burgman 200 '07r [/size]


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 11:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Masz wersję halogenową H11?
Jeśli tak to śruba zielona to regulacja lewo/prawo światła mijania. Dwie kolejne śruby to regulacja światła drogowego - góra/dół oraz lewo/prawo.

Tak jak piszesz, wewnątrz jest plastikowy gwintowany prowadnik unoszący/opuszczający odbłyśnik.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 11:40 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 55
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Mam H11 ale właśnie założyłem LEDy. i nie chcę na razie jechać na stację diagnostyczną tylko ustawić z grubsza domowym sposobem. Na razie ustawiłem wysokość która wiem że powinna być niższa od żarówki o 10cm przy odległości od ściany 10m (inaczej ze spadkiem 1%) ale ciekawi mnie jak powinny być ustawione "skosy"? Bo u mnie są na razie "rozjechane" na boki o ponad pół metra. Czy u Was zachodzą na siebie?

swiatla.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazd[size=85]Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core Kawasaki ER6-F ABS '13r [/size]
[/size]Suzuki Burgman 200 '07r [/size]


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 12:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tutaj masz świetny film od Czarka z Lightwerkz pokazujący jak prawidłowo ustawić reflektory.

https://www.youtube.com/watch?v=NNAfM4ymMsU

Generalnie zasada jest taka jak na grafice poniżej.

Obrazek

Mierzysz dystans od środka auta do kółeczka na kloszu (wartość Xcm) - zdaje się że jest to 70cm. Zaznaczasz sobie środek na ścianie, odjeżdżasz na odległość 7,5m i tak regulujesz lewo prawo aby "środki" skosów były dokładnie Xcm od środka w każdą stronę - wtedy pomiędzy będziesz miał 2X.

Co do wysokości to tutaj zasada opadu 1% jest ok, choć tolerancja jest duża i w praktyce można zastosować zasadę że lewa strona linii światłocienia jest na odległości 7,5m 5,5cm niżej niż środek źródła światła. Dokładnie tak jak opowiada to Caesar w filmie.

U ciebie widzę też że lewa soczewka jest przekrzywiona względem prawej, grzebałeś przy soczewkach albo lampach?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 12:55 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 55
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
No i wszystko jasne :) dzięki!
Co do soczewek to nie wiem bo niestety nie jestem pierwszym właścicielem i być może że poprzednia pani "pocałowała" się z kimś z języczkiem... :) ale uszkodzeń nie widać. A myślisz że da się to jakoś wyregulować? Bo widać że prawa się z kolei zadziera w górę.

_________________
Mazd[size=85]Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core Kawasaki ER6-F ABS '13r [/size]
[/size]Suzuki Burgman 200 '07r [/size]


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 16:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Generalnie przyjrzał bym się lewemu reflektorowi, albo jest krzywo zamontowany albo soczewka się lekko przekręciła wewnątrz - hmm co raczej przy tej konstrukcji mocowania jest niemożliwe.

Mówisz o prawej stronie lewej soczewki? To jest konsekwencją tego co napisałem, jak dla mnie lewa soczewka jest przekrzywiona lekko w lewo - z automatu jedna strona pójdzie niżej, druga wyżej.

Chwyć za gniazdo w soczewce i spróbuj poruszać, może ma luzy.


Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 mar 2021, 21:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 08.03.2020
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: podkarpacki
witam
a jak jest z regulacją w wersji z ksenonami którą srubą odpowiada za góra dół?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 00:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W przelifice tak samo, w polifcie nie pamiętam. Wystarczy pokręcić śruba i będziesz widział czy idzie lewo prawo czy góra dół - a właściwie to ta regulacja lewo prawo idzie tak na ukos, zazwyczaj po przesunięciu w lewo trzeba trochę do góry podjechać, po przesunięciu w prawo trzeba obniżyć lekko snop światła.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 17:23 
Nowicjusz
Offline
Od: 08.03.2020
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: podkarpacki
a te dwa pokrętła od regulacji doswietlania zakrętów?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.