Teraz jest Śr, 22 maja 2019, 17:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 22:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1590
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Przygotowałem małe kompendium dotyczące, znanych mi, wersji przednich lamp montowanych w Mazdach 6 GH:

1. Lampa halogenowa - PRZEDLIFT
Żarówka świateł mijania - H11
Żarówka świateł drogowych (długich) - H9
Żarówka światła pozycyjnego - W5W
Żarówka światła kierunkowskazu - WY21W
Soczewka statyczna, czarne wnętrze lampy.
przedlift_halogen_2.JPG

2. Lampa BIXENON - PRZEDLIFT
Żarnik ksenonowy świateł mijania oraz drogowych (długich) - D2S
Żarówka doświetlania zakrętów (AFS) - H11
Żarówka światła pozycyjnego - W5W
Żarówka światła kierunkowskazu - WY21W
Soczewka statyczna, czarne wnętrze lampy.
przedlift_bixenon_2.JPG

3. Lampa halogenowa - POLIFT
Żarówka świateł mijania - H11
Żarówka świateł drogowych (długich) - H9
Żarówka światła pozycyjnego - W5W
Żarówka światła kierunkowskazu - WY21W
Soczewka statyczna, SREBRNE (!) wnętrze lampy.
polift_halogen.JPG

4. Lampa BIXENON - POLIFT
Żarnik ksenonowy świateł mijania oraz drogowych (długich) - D2S
Żarówka światła kierunkowskazu - WY21W
Żarówka światła pozycyjnego - W5W
Całkowicie inna budowa, soczewka ruchoma (doświetlanie zakrętów - AFS), srebrne wnętrze lampy.
polift_bixenon_2.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________

ZAPISY NA KALENDARZ 2019 - ILOŚĆ OGRANICZONA!
Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lut 2019, 12:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 789
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ooo fajna sprawa dejwid na pewno się przyda <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 177.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 19:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.11.2013
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam czy lampa halogenowa z polifta będzie pasowała do przedlifta?
Pytam bo mam zamiar szukać lamp europejskich do anglika. Z góry dziękuję za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 21:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1590
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
kwiotas, rozumiem, że chodzi Ci o mocowania? Tak, na 99% mocowania są te same i lampa będzie pasować.

_________________

ZAPISY NA KALENDARZ 2019 - ILOŚĆ OGRANICZONA!
Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 mar 2019, 14:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1230
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Pasują.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 mar 2019, 20:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.11.2013
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Tak chodziło mi o mocowania jak i o kształt. Czasami po lifcie są to zmiany kosmetyczne i się okazuje że jednak nie pasują. Dzięki za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 06:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 248
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Panowie, miałem małą przygodę w wyniku której uszkodzona została lampa bi-ksenonowa. Pękła obudowa i cały reflektor nie będzie szczelny. Założyłem oddzielny temat, ale gdzieś znikł, postanowiłem więc zapytać tutaj. Otóż zamiast kupić nową, znajomy mechanik podpowiedział mi, że mogę kupić z anglika i przełożyć soczewkę z mojej, która ocalała. Koszt nowej to około 2 tys pln, używana EU niewiele mniej, natomiast wersja angielska kosztuje paręset złotych, wydaje się więc że zabawa jest warta uwagi. Jak myślicie, faktycznie da się to zrobić, czy jednak odpuścić i kupić nową lampę? Jeżeli się da, to czy mam kupić GB ksenon, czy wystarczy zwykłą soczewkową i obudowa też będzie pasować?
Będę wdzięczy za każdą sugestię.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 07:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1230
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Możesz kupić reflektor z anglika, bixenon - wydaje mi się, żezwykła soczewka ma minimalnie inną budowę wewnątrz - i przełożyć soczewkę wraz z jej mocowaniem oraz resztę (przetwornica, żarówki itp).
Warto też by rozkleić lampę i przełożyć klosz - ten z GB ma nabitą inną homologację.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 08:45 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 248
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dziękuję Maciek za odpowiedź.
Rozumiem, że jak kupie soczewkową to nic z tego nie będzie bo nie będzie do czego przymocować soczewki i reszty elementów ksenonu, zgadza się? Pytam o to bo oglądając zdjęcia różnych lamp, widzę na obudowie soczewkowych, z tyłu, tam gdzie się wkłada żarówki jest miejsce do zamontowania przetwornicy. Wywnioskowałem, że ten element ( czarną obudowę )producent zaprojektował identyczny dla obu typów lamp (xenonu i soczewki). A różne są odbłyśniki, soczewki i reszta. CHyba, że się mylę i jest jednak inaczej.
Powiedz jeszcze, dużo zabawy jest z przełożeniem klosza?


Ostatnio edytowano Pn, 15 kwi 2019, 09:15 przez lapa678, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 09:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1230
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wiesz co nie jestem pewny na 100% czy przy halogenowej jest taki sam układ mocowań w środku, na 99% tak ale głowy uciąć nie dam.
Ogólnie żeby przełożyć środek i tak będziesz musiał rozkleić lampę więc i tak i tak klosz zdjąć musisz, warto użyć go ponownie jeśli oryginalny jest cały.
Przetwornica montowana jest od dołu, pod czarnym deklem.

Zerknij sobie do mojego tematu, jest parę fot rozebranych reflektorów:
viewtopic.php?p=268778#p268778

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 15:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 248
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Ok, nie będę kombinował z halogenową bo szkoda zachodu. Jeszcze raz, dzięki maciekelga za odzew i prezentację fotek. Przy okazji jeszcze pytanie: czym później skleić klosz z obudową?
Przy okazji zmienię sobie ta ohydną żółtą żarówkę doświetlenia zakrętów na jakąś bardziej białą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.