Teraz jest Cz, 15 lis 2018, 00:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 26 lut 2018, 10:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: małopolski
Z racji, że braciak ściągnął z Anglii do naszego pięknego kraju Mazdę 6 GH 2008r to aby ją dostosować do prawostronnego ruchu konieczne było przerobienie reflektorów przednich. Z racji, że to wersja 2,5 litra w wersji Sport <serduszka> to w tym modelu mamy zamontowane bixenony. Z racji, że mam już jako takie doświadczenie w przerabianiu lamp angielskich na europejskie nie zraziłem się tym faktem i zabrałem się za działanie. Na pomysł fotorelacji wpadłem przy robieniu drugiej lampy więc nie będzie tutaj opisu jak zdjąć zderzak itp. Na pewno znajdziecie takie informacje w innych fotoporadnikach.

Bierzemy się do roboty :)

Na samym początku jak każdy wie musimy wyrwać reflektory z karoserii. Musimy oczywiście ściągnąć zderzak, czego niestety nie będzie w tej fotorelacji, bo za późno wpadłem na pomysł jej zrobienia. A więc po zdjęciu zderzaka Madzia wygląda tak:
Obrazek

Następnie musimy pozbyć się śrubek mocujących klosz z obudową. Na zdjęciu zaznaczone czerwonymi kółkami. Wszystkie śrubki bez problemu znajdziecie- są dobrze widoczne. Ważne aby pozbyć się wszystkich śrubek mocujących.

Obrazek
Po odkręceniu śrubek następnym krokiem jest rozklejenie klosza od odbudowy. Ja to wykonuję opalarką i bardzo sobie ten sposób chwalę. Bałbym się wrzucać lampę do piekarnika. Ważnym jest aby równomiernie ogrzać całą powierzchnię styku klosza i obudowy. Wtedy klej robi się miękki i można rozkleić lampę. WAŻNE: nie ogrzewamy lampy w jednym miejscu przez dłuższy czas. Wtedy się stopi. Musimy to ją "głaskać" gorącym powietrzem aby ją równomiernie ogrzać

Obrazek

Po ogrzaniu lampy bierzemy się za jej rozklejanie. Musimy w tym celu mieć dobrze nagrzaną lampę. Odginamy zatrzaski mocujące klosz i ociągamy klosz od obudowy. Po chwili walki powinniśmy otrzymać taki efekt:

Obrazek

Po tej operacji mamy już rozklejony klosz z obudową. Teraz interesuje nas odbłyśnik z systemem bi-xenonu. Wygląda to tak:
Obrazek

Następnie odkręcamy soczewkę
Obrazek
Po tym musimy zrzucić cały odbłyśnik z 3 zatrzasków uwalniając go od obudowy. WAŻNE: dwa uchwyty możemy spokojnie zrzucić, bo są na zatrzasku. Jeden uchwyt znajdujący się na dole musimy zwolnić wykręcając śrubę. Dobrze jest zmierzyć jej wystawanie poza plastik mocujący przed demontażem. Ułatwi to później "wyjściową" regulację świateł. Na zdjęciu zatrzask z którego musimy wykręcić śrubę.

Obrazek

Po wyciągnięciu całości oczom ukazuje się elektromagnes sterujący przesłoną bi-xenonu. Całość demontujemy,
Obrazek

No i tutaj bardzo fajnie możemy zobrazować zasadę działania bi-xenonu. W tym systemie jeden żarnik odpowiada za światła mijania i drogowe. Steruje tym przesłona. Gdy jest załączona- włączone jest światło mijania

Obrazek

A tak wygląda włączone światło drogowe

Obrazek

Kolejnie musimy zdemontować odbłyśnik od obudowy. Ukarze się taki oto ciekaway obrazek. Zauważcie, że napis na pałąku sterującym to UK. Oznacza to, że przystosowany jest on do ruchu prawostronnego. My chcemy lewostronny, więc tutaj zaczyna się zabawa <czarodziej> W Angielskiej wersji przesłona ma kształt ----\____, my potrzebujemy zrobić taki kształt ____/----. Aby tego dokonać musimy wyjąć pałąk. Jak to zrobić patrz zdjęcia poniżej
Obrazek

Pałąk trzyma się na bolcu zamocowanym w obudowie. Należy spryskać bolec aby łatwiej wyszedł z obudowy. Ja użyłem do tego WD-40. Następnie musimy wybić bolec. Robimy to w następujący sposób
Obrazek

Po kilku mocnych uderzeniach proponuję bolec wyciągnąć za pomocą szczypiec samozaciskowych tzw. "morsów". Bardzo ułatwia to zadanie
Obrazek

Po zdjęciu bolca mamy uwolniony pałąk. Dokładne wymiary pałąka podane na zdjęciu.
Obrazek

No i w tym momencie musimy się uzbroić w dobre pilniki. Musimy bowiem zrobić lustrzane odbicie wycięcia w pałąku. Ważna uwaga: gdy będziecie robić wycięcie to szczyt wzniesienia ma się zaczynać dokładnie w miejscu w którym zaczyna się aktualnie. Po prostu to całkowite lustrzane odbicie. Pamiętajcie o trzymaniu się podanych wymiarów! Po zdarciu nadmiaru materiału pałąk powinien wyglądać tak:
Obrazek
Teraz musimy nadlać oryginale wcięcie. Ja to zrobiłem za pomocą kleju dwuskładnikowego odpornego na wysokie temperatury. Jak to zrobiłem? Patrzcie <nauka>Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po wyschnięciu kleju (24 godziny) mamy taki widok
Obrazekt]

Teraz musimy niczym Michał Anioł wyszlifować nadmiar kleju aby zachować idealną równą linię o wysokości podanej kilka zdjęć wyżej. Ma to wyglądać tak
Obrazek

Teraz czyścimy odbłyśnik jak i całą lampę wewnątrz i zewnątrz.
Obrazek
Kolejnie całość składamy dokładnie w odwrotnej kolejności od demontażu. Nie mam niestety zdjęć ze sklejania lamp ponieważ zostałem wtedy sam, a trzeba było działać szybko aby klej się nie zsechł. Dokładnie wyczyściłem obudowę ze starego kleju, który potem zastąpiłem klejem do szyb. Po tym złożyłem klosz i dokręciłem śrubki. Tak zmontowane lampy założyłem do samochodu.

WAŻNA UWAGA: przy składaniu pałąka zwrócić uwagę na to aby swobodnie się otwierał. Tam nie może być mowy o przycinaniu. Gdy nie będzie sam swobodnie opadał pod swoim ciężarem to znaczy, że cały czas będziemy mieli włączone światła mijania. Po prostu pałąk nie będzie mógł się schować. Podczas składania męczyłem się z tym problemem, więc metodą prób i błędów trzeba bolec wbić tak, aby pałąk mógł swobodnie się poruszać bez żadnych nawet najmniejszych zacięć.

To wszystko. Ta operacja nie jest trudna, ale na pewno czasochłonna. Dużo bardziej czasochłonna, niż przerabianie zwykłych reflektorów halogenowych/ xenonowych. Mam nadzieję, że pomogłem papa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 lut 2018, 06:44 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.11.2017
Posty: 193
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Super fotorelacja


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 lut 2018, 20:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 164
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Polak potrafi :) gratuluję


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lis 2018, 23:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: wielkopolski
Straszna druciarnia.

Ja jednak w takiej sytuacji wolałbym zakupić używany odbłyśnik albo uszkodzoną lampę EU i przełożyć co potrzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 20:32 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 112
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Brawo!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.