Dzień dobry.
Rozładowuje mi się szybko akumulator. Dodam że często też nie działa Bose (radio ani żadne inne dźwięki, np. welcome). Tzn raz odpalam autko i działa, innym razem nie.
Kupiłem multimetr i zmierzyłem pobór prądu na wyłączonym silniku: 2,8A.
Zacząłem odłączać bezpieczniki, oczywiscie na pierwszy ogień BOSE, ale tutaj natężenie prądu nie zmniejszyło się.
Natomiast przy wyłączonych naraz dwóch bezpiecznikach: P.WIND (30A) oraz HEATER (40A) pobór spadł do 0.05A co można uznać (chyba) za OK.
Więc na mój łeb, a mechanikiem ani elektrykiem nie jestem, coś to jest nie tak w tych 2 obwodach.
Na początek chcę sprawdzić P.WIND, czyli sterowanie szybami. Czy może sprawdzić coś innego jeszcze?
Dodam tylko, co dla mnie ciekawe:jak mam te 2 wyłączone bezpieczniki, nie działają mi przyciski na panelu radia. Czy może być tak ze BOSE często nie działa w związku ze zwarciami w tych obwodach?
-- Dodano: 16 lipca 2018, o 08:27 --
Następnego dnia odpiąłem cały moduł sterowania szybami z drzwi przy kierowcy i zmierzyłem pobór prądu, który pozostał wysoki. Na obu kostkach do modułu znalazłem napięcie ok. 12V. To chyba ok? Chociaż napięcie nie jest we wszystkich 'dziurkach z blaszkami' w tych kostkach, bardziej w jednej na kostkę - nie wiem czy to dobrze?
Wydaje się więc że sam moduł sterowania jest w porządku (gdzieś na forum czytałem że zdarza im się przepalać) a ewentualne zwarcie jest gdzieś głębiej na kablu - wygląda na to że będę musiał zdzierać tapicerę żeby się do nich dostać ;( Ktoś poleca jakiś film jak to poprawnie zrobić lub gdzie zajrzeć na początek?
Acha, jak pisałem w temacie, mam jeszcze zwiększony pobór z obowodu HEATER. Czytałem że to piecyk, webasto, generalnie ogrzewanie. TYlko u mnie na wyłączonym tym bezpieczniku nei działa radio, łącznie ze wszystkimi przyciskami na przednim panelu, natomiast grzanie, klima tu wszystko działa, podkręcam temperature na maksa i słysze jak piec się załącza i czuje powiew w kabinie, więc sam nie wiem co o tym sądzić.
-- Dodano: 16 lipca 2018, o 10:16 --
Edit:
Okay, sprawdziłem HEATER jeszcze raz i okazuje się że z nim jest wszystko w porządku, natomiast zwarcie jest w obwodzie BTN (Ochrona poszczególnych obwodów elektrycznych).
Ktoś wie od czego on jest?