Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 08:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 19:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 09.02.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Hej

Poczytałem troszkę na forum i za namową użytkownika meciekelga zakupiłem ELM. Na tą chwilę głównie po to aby wykonać kalibrację EPS, o której również czytałem w temacie Macieja.

Objawy przed kalibracją:
- kierownica ciężej chodziła w lewo niż w prawo
- auto ściągało lekko w prawo na prostej drodze
- musiałem "sztucznie" utrzymywać kierownicę przechyloną o kilka stopni w lewo aby auto jechało prosto

Screen z Forscan przed kalibracją:

eps.jpg

Po kalibracji sytuacja jest następująca:
- po pierwszych jazdach wydaje się, że auto jedzie prosto
- kierownicą rusza się prawie z równą siła w obie strony (nawet sytuacja się troszkę odwróciła - jest ciut ciężej w prawo, ale różnica nie jest aż tak znaczna jak przed)
- problemem, który pozostał i mnie drażni :) jest to, że kierownica jest o kilka stopni przechylona w lewo

Screen po kalibracji:

eps1.jpg

Auto jak nie trzymam kierownicy jedzie w miarę prosto (ciężko znaleźć kawałek prostej idealnie równej drogi w Bydgoszczy :P ) Jednak kiedy trochę "sztucznie" ustawię kierownicę w idealnym poziomie to auto jedzie w prawo. Kiedy ją puszcze wraca ona do swojej pozycji lekko przechylonej w lewo, ale auto jedzie prosto.

Może macie jakiś pomysł czemu tak się dzieje?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 05:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Zbieżność też jest ważna, podczas ustawiania zbieżności powinni najpierw ustawić przy pomocy poziomicy kierownicę, a następnie sprawdzić ustawienie kół ewentualnie wyregulować.
Kiedy ostatnio robiłeś zbieżność?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 07:12 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 09.02.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Nigdy :)

A kiedy robił to poprzedni właściciel to nie wiem

Muszę podjechać na stację i to ogarnąć :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 sty 2019, 16:08 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.05.2017
Posty: 41
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Cześć, jest szansa, aby ktoś dla potomnych opisał procedurę kalibracji EPS za pomocą Forscanu?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 6 sty 2019, 20:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W dużym skrócie:
viewtopic.php?p=251681#p251681

A tak naprawdę po podłączeniu i wejściu w procedurę wszystko jest opisane, wystarczy postępować krok po kroku.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 20:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.05.2017
Posty: 41
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Dzięki za informacje. Interfejs kupiony, czekam na dostawę i w weekend postaram się przeprowadzić kalibrację.

Pozdrawiam

-- Dodano: 23 stycznia 2019, o 20:25 --

Kalibracja wykonana. Były pewne problemy ze skomunikowaniem ze sobą modułu i samochodu, ale dogranie odpowiednich sterowników rozwiązało problem. Nie robiłem print screenów, ale wyniki przed kalibracją miałem podobne do autora wątku. Po skalibrowaniu EPS, CENTER_TRQ wyniósł -1.4Nm, reszta na 0.

Wspomaganie działa z taką samą siłą w obie strony. Na początku jest dziwne uczucie, ponieważ jest wrażenie, że w stronę w którą wspomaganie chodziło przed kalibracją lżej, teraz działa dużo ciężej. Po paru dniach efekt "przyzwyczajeń" mija.

Samochodu również nie ściąga już na prawo.

Dziękuję przy okazji MiG85 za udzielane na bieżąco informacje na Priv :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 11:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.03.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: świętokrzyski
maciekelga U mnie jest następujący problem, wchodzę w kalibrację , karze mi podnieść koła , ok podnoszę dwa na lewarku, włączam zapłon klikam rozpocznij i po 3% pokazuje mi, że auto nie spełnia warunków i przerywa proces i tak w kółko :(


Ostatnio edytowano Wt, 24 mar 2020, 11:51 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 11:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Najnowszy Forscan? Jaki kabel? Może jednak nie spełniasz któregoś z wypisanych warunków - te które są wyświetlane w Forscanie.
Robisz z poziomu komputera czy telefonu?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 12:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.12.2019
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Hello,

a jaki masz interfejs? Ja ostatnio męczyłem się z dopisaniem kluczyka i ciągle miałem błędy. W końcu zaopatrzyłem się w inny model i poszło bez problemu. Oba były na kabel USB. Na forum ForScan'a sporo jest tematów o problemach generowanych przez interfesjy chińskie i tanie klony - może to jest przyczyna. Te gorsze nadają się jedynie do odczytu i kasowania błędów, z innymi procedurami sobie nie radzą zbyt dobrze.

Pozdrawiam

_________________
"Życie jest pasmem straconych okazji."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2020, 13:32 
Świeżak
Offline
Od: 16.03.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Witam, walcze z kalibracja wlasnie i mam problem:/ jak podniose oba koła do gory to kierownica sama obraca mi sie w lewo do oporu :/ co w tym wypadku zrobic ? Utrzymac ja na zero i zrobic kalibracje ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2020, 15:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jak sama kierownica się obraca, to znaczy że masz czujnik magla do wymiany. Jest ten problem opisany na forum.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2020, 16:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie do końca. Można wykonać kalibrację na zablokowanej kierownicy.

Rozkalibrowany czujnik powoduję że przy kierownicy nawet ustawionej na wprost, prąd silnika nie jest równy zero, co powoduję mimowolny obrót kierownicy i kółko się zamyka.

Aczkolwiek nie rozumiem jak przy zgaszonym aucie po jego podniesieniu może skręcić się kierownica. Podnosisz auto na odpalonym silniku? Jeśli tak to przeczytaj jeszcze raz procedurę.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2020, 18:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kurde, to chyba ten czujnik musi być ostro rozkalibrowany żeby obracać samemu kierownicą :>. Musi ładnie ściągać podczas jazdy. Ja nigdy nic nie kombinowałem przy czujniku esp i nie robiłem zbieżności. Póki auto jeździ prosto, nic tam nie chce grzebać ;). Chociaż mówią ze co jakiś czas warto sprawdzić
Zbieżność.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 kwi 2020, 03:53 
Świeżak
Offline
Od: 16.03.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Podnosilem na zapalonym. Widocznie zle przeczytalem procedure. Sprawdze jeszcze raz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 kwi 2020, 19:05 
Adept
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Chłopaki nie trzeba żadnej kalibracji robić, to nie vag wystarczy skręcić kierownicą raz do oporu w prawo bądz w lewo i następnie w drugą do oporu i ma banga działać, nie żadne kalibracje.
1. Wyciągnij poduszkę z kierownicy (dwie zaślepki po bokach i kluczyk 10) sprawdz czy kierownica jest na znaku
2. Skręć kołami abyś widział końcówki drążków i sprawdź ich wykręcenie ewentualnie policz gwinty
3. Mając idealnie kierownice na wprost sprawdź czy kręcąc do oporu w prawo a następnie w lewo kończy się w tym samym miejscu


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 kwi 2020, 19:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Co innego przestawione drążki a co innego rozjechany odczyt kąta skręcenia na podstawie którego jest sterowany silnik wspomagania wymuszający obrót koła kierownicy, nie myl pojęć.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 kwi 2020, 16:01 
Adept
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Oj nie chche mi sie kłócić ale pomyśl gdy kierownica nie jest w punkcie 0 bądz na dole w krzyżaku jest przestawione (o ile to możliwe bo nie pamiętam czy tam jest klin).
Magiel widzi punkt 0 w jednym punkcie a kierownica nie i co wtedy ma prawo się rozjezdzać .
Przy robieniu zbieżności jeśli mechanik nie wział pod uwagę kierownicy na wprost tylko aby koła prosto szły to tak będzie.
Inaczej jedna końcówka jest wykręcona prawie całkiem druga wkręcona prawie całkiem i co z jednej strony nie dojdzie koło do konca a z drugiej aż do dotknięcia. Miałem taki przypadek właśnie i nic nie pomoże i w tym przypadku radze tutuj szukać przyczyny


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 kwi 2020, 18:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
I dobrze że nie chcę Ci się kłócić, mi nie chce się powtarzać całego tematu.
Kalibrujesz czujnik na maglownicy, temat znany, stary, nie odkrywamjy koła na nowo.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 wrz 2020, 15:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: lubuski
piotrekmor
Cześć
możesz napisać jaki interfejs kupiłeś ??
pozdrawiam Dominik


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 16:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam.
Podpinam się pod temat bo nie mam już pomysłów. Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 GH kombi.
Przed kupnem wynająłem gościa który mi sprawdzał auto i zwrócił uwagę, że kierownica dosyć ciężko chodzi, mimo to zdecydowałem się na zakup - jeżdżąc już zauważyłem, ze ciężej chodzi w lewo a lżej w prawo, ale w porównaniu do poprzedniego auta nawet w prawo faktycznie o wiele ciężej. Wiadomo w każdym aucie inaczej to działa więc i po czasie się przyzwyczaiłem więc jedynie chciałem żeby chodziło równo w lewo i prawo.
Oddałem do jednego serwisu żeby mi skalibrowali wspomaganie - stwierdzili że jest skalibrowane i że trzeba zregenerować maglownicę - 3500 zł - podziękowałem bo wydawało mi się to strasznie drogo.
Znalazłem gościa, który zajmuje się regeneracją maglownic - jak się okazało później w elektrycznych się nie specjalizuje- stwierdził że walnięty jest czujnik skrętu i że generalnie to trzeba nową maglownice.
Znalazłem innego, który się zna na elektrycznych - wymienił czujnik skrętu i powiedział że i tak będzie trochę ciężej chodzić bo "opór?" jest ustawiony na 1,5 Nm i trzeba byłoby sterownik przeprogramowywać (widzę na forum że to jest normalna wartość - to jest ten wskaźnik CENTER_TRQ) ale będzie chodzić równo - zależało mi na tym żeby było równo.
Pierwsze wrażenie po odbiorze auta - wow, w końcu zrobione, faktycznie w lewo o wiele lżej się kręci niż poprzednio - na trasie zauważyłem że jadąc prosto kierownica jest minimalnie obrócona w lewo (nie wiem czy tak było wcześniej- nie zwróciłem uwagi) po podjechaniu pod dom na parkingu stwierdziłem że potestuję dokładniej i zacząłem jeździć po parkingu i zauważyłem, że teraz jest na odwrót w lewo lżej a w prawo ciężej chodzi... mówię sobie pojeżdżę trochę bo może mi się wydaję, prosiłem również znajomego żeby się przejechał i też mówi że czuje że w prawo ciężej się kręci... podpiąłem dzisiaj ELM z myślą że może nie skalibrowali wspomagania ale pokazuje wszędzie zero a CENTER_TRQ 1,5.
Czy jeśli te wartości są ok to warto jeszcze raz skalibrować wspomaganie?
Czy ktoś ma pomysł od czego to może być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 mar 2021, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.01.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam mam identyczny problem ze wspomaganiem oraz z tym, ze auto ściąga w prawo. Moje pytanie brzmi gdzie w Warszawie lub w okolicy ktos ogarnie mi ten temat? Macie jakieś namiary na warsztat czy próbować na własna rękę? Dodam, ze jestem całkowicie zielony w temacie mechaniki.
Pozdrawiam :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 cze 2021, 14:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.06.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Witam. Mam dobrze ustawioną geometrę i mimo tego auto na prostej drodze jak puszczę kierownice to ściąga w prawą stronę.
Kto jest mi w stanie przeprowadzić kalibracje lub jaki warsztat w woj. śląskim???
Bardzo proszę o pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 cze 2023, 09:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2023
Posty: 8
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam Wszystkich forumowiczów.
To w zasadzie mój pierwszy post.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2011r. (Sport Kombi 2.0 MZR DISI Exclusive), ale do rzeczy..

Po zakupie zauważyłem też tą przypadłość ściągania na prawą stronę, wspomaganie lżej działa w prawo a ciężej w lewo.
Pogodziłem się już nawet z wydatkiem co najmniej 3tys zł + byle ten irytujący problem ustąpił.

Po zapoznaniu się z wieloma wątkami, m.in tym postanowiłem przynajmniej wykonać minimum czynności sam. I tak zrobiłem. POMOGŁO!!!

Opis:
1. zainstalowałem na androidzie Forscan (wersja Independet Edition: FORScan Lite 1.5.18 for Android (Core 2.3.54) Independent Edition)
2. zakupiłem licencję 40 zł i aktywowałem otrzymany kod. Aplikacja gotowa do użycia
3. miałem ODBII ELM 327, który sprawdziłem wcześniej w wersji Forscan DEMO zadziałał w ograniczony sposób z uwagi na wersję ale wiedziałem już że sią łączy (uwaga! kupiłem go jakieś 7 lat temu? używałem go poprzednio w Octavii II 2007r.)
4. odczytałem wskazania ESP przed kalibracją i miałem:
SS_TRQ1: -0,9 Nm
SS_TRQ2: -0,9 Nm
5. wykonałem procedurę kalibracji i SUKCES!!:
SS_TRQ1: 0,0 Nm
SS_TRQ2: 0,0 Nm
CENTER_TRQ: -1,4 Nm
MTR_CUR: 0,00 A

a co najważniejsze:
kierownica teraz trzyma się podczas jazdy na wprost!
wspomaganie działa z identyczną siłą w lewo jak i w prawo!
oraz po wykonaniu skrętu odbija i się centruje - wcześniej musiałem dociągać kierownicę by była na wprost.

Jeśli ktoś jest ze śląska chętnie pomogę!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.