Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 11:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.11.2013
Posty: 44
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witam.
Jakie macie napięcie ładowania w swoich GH (dotyczy zwłaszcza posiadaczy silników benzynowych). Padł mi niedawno aku, który ma dopiero 5 miesięcy (w sklepie powiedzieli, że aku sprawny tylko naładować, natomiast elektryk powiedział że ma 75% pojemności i słabo trzyma napięcie), więc sprawdziłem ładowanie.
U mnie teraz (niskie temperatury) po starcie jest około 14.2V, a po przejechaniu 3km około 14V.
A po dłuższym dystanie oscyluje pomiędzy 13.8V-14V i zastanawiam się czy to jest ok (nie powinno trzymac ciagle okolo 14.4V ?). Z tego co wiem w naszych madziach komputer steruje wartościami napięcia.

Druga rzecz, może ktoś sprawdził pobór prądu na postoju? Po minucie od podłączenia miernika było około 0.1A i nie wiem ile trzeba czasu czekać z miernikiem w dłoni aż opadnie niżej (w niektórych BMW trzeba nawet 30min czekac az wszystkie systemy przejda w stan czuwania)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 11:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Napięcie ładowania jest ok ale pobór prądu troszkę za duży.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 12:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
tadziur88 napisał(a):
Padł mi niedawno aku, który ma dopiero 5 miesięcy (w sklepie powiedzieli, że aku sprawny tylko naładować

Czyli nie doładowywali w sklepie ?
Nie należy czasem akumulatora ładować co jakiś czas ?

Akumulatory kupuję w sklepie specjalistycznym i zawsze dostawałem naładowany + montaż + kontrolę parametrów ładowania w aucie w cenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 12:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.11.2013
Posty: 44
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Chodzi mi, że jak wróciłem z akumulatorem po 5 miesiącach w celu sprawdzenia/reklamacji to powiedzieli, że jest z nim wszystko ok, tylko trzeba naładować


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 12:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
A to ok, źle Cię zrozumiałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 12:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Musisz poszukać co pobiera u ciebie prąd bo pobór nie powinien być większy niż 50 max 60 mA. Nie zmieniałeś przypadkiem radia? Częstym winowajcą takiego stanu rzeczy jest tez uszkodzona centralka od alarmu.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 12:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.11.2013
Posty: 44
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Auto było u elektryka i stwierdził brak lewych poborów, że niby po jakimś czasie pobór opada (żałuje, że nie spytałem się co on rozumie przez brak lewych poborów tzn. jaki prąd płynął). Stwierdził, że przyczyną jest akumulator.
Rzeczy które nie są fabryczne w aucie (były już jak je kupiłem) to: bluetooth parrot, xenony zamiast zwykłych świateł, webasto (mam je wyłączone całkowicie) oraz czujniki parkowania przód i tył. Alarmu nie posiadam, radio fabryczne.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 12:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
viewtopic.php?f=36&t=206&p=5561&hilit=akumulator#p5561

Akumulator w stanie spoczynku teoretycznie powinien mieć 12,8 V ale nie liczmy na cuda i 12,5 V to już całkiem dobry wynik. Jeżeli jest dużo niższe to znaczy, że akumulator jest uszkodzony albo niedoładowany.
Napięcie ładowania powinno być w przedziale od 13,8 do 14,4 V i powinno być stałe niezależnie od obrotów. Jeśli mocno przekracza 14,5 V to zazwyczaj oznacza uszkodzony regulator napięcia.
Warto również zmierzyć napięcie podczas rozruchu. Napięcie nie powinno spadać poniżej 10 V. Jeśli spada do bardzo niskich wartości, np. 8 V, to mamy do czynienia ze zużytym akumulatorem albo uszkodzonym rozrusznikiem.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 12:56 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.11.2013
Posty: 44
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Wiem o tych rzeczach ale pytałem o ładowanie "w praktyce", bo u nas nie ma klasycznego regulatora napięcia w alternatorze jak w pozostałych samochodach, a jest "inteligentne" ładowania.
Napięcie ustalane jest komputerowo przez PCM na podstawie parametrów: obrotów, obciążenia układu elektr., temperatury etc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 12:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Taki OT: akumulator ładuje się podpięty do auta czy odpięty od auta? Chodzi mi o ładowanie akumulatora prostownikiem czy jak to się tam nazywa.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 13:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Odpięty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 09:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Też tak myślałem chociaż kompletnie się na tym nie znam. Wczoraj spotkałem się z opinią, że ładuje się podpięty akumulator.

Dodatkowo jeszcze jedne pytanie: po odpięciu akumulatora kasują się jakieś ustawienia w aucie (może też ktoś z GJ się wypowie?)?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 11:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Niektorzy laduja akumulator bez wyjmowania z samochodu ale wtedy odlaczaja kleme od aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 11:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Pytanie było, czy odłączony, a nie czy wyjęty :P


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 13:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Tylko "+" się odpina?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 13:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
No chyba jak obwód nie jest zamknięty, to prąd nie popłynie, tak ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 13:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Poprawność odłączania klem to najpierw "-", potem "+". Podłączenie na odwrót, najpierw "+". potem "-". Myślę, że się przyda w tym wątku.

A co do ładowania aku, to ja zawsze ładowałem na odłączonym aku. Zawsze mi tak radzono i tak robiłem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 14:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
chmooreck napisał(a):
No chyba jak obwód nie jest zamknięty, to prąd nie popłynie, tak ?


Mi chodziło o odpiecie kabli na aku przed ladowaniem.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2014, 15:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.11.2013
Posty: 44
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Czy ktoś z was sprawdzał albo ma informacje jaki jest u nas prawidłowy pobór na postoju? Mam 80mA (taki sam jest po 30sek jak i po 3 godzinach)
i się zastanawiam czy to nie za dużo i czy jeszcze można zmniejszyć ten pobór. A może to norma w GH? Około półtora miesiąca trzyma akumulator zanim muszę go znów ładować


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2014, 17:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
tadziur88 napisał(a):
Wiem o tych rzeczach ale pytałem o ładowanie "w praktyce", bo u nas nie ma klasycznego regulatora napięcia w alternatorze jak w pozostałych samochodach, a jest "inteligentne" ładowania.
Napięcie ustalane jest komputerowo przez PCM na podstawie parametrów: obrotów, obciążenia układu elektr., temperatury etc.


A mnie zastanawia ta wypowiedz. Po zakupie mazdy borykalem sie z bardzo wysokimi obrotami po odpaleniu samochodu. okolo 2300. Na forum czytalem tez posty ,że niektórzy tez tak maja. Wiec sie tym nie przejmowalem. Ale moj aku byl dosyc slaby, a ze zblizala sie zima wymienilem na nowy. Przy okazji wyczyscilem przepustnice i przepływomierz. I od wtedy jhak ręką odjął max 1700 obrotów/min. Wiec sie teraz tak zastanawiam czy te wysokie obroty nie byly spowodowane slabym aku. I te wyzsze obroty próbowały go jakos doladowac. Ale nie wiem która z ww czynnosci przyczynila sie do tej sytuacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2014, 19:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.11.2013
Posty: 44
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Raczej efekt wyczyszczenie przepustnicy.
Ja mam zawsze okolo 2000 na zimnym silniku, obojetnie czy swiezo naladowany aku czy prawie rozladowany


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2014, 20:05 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
aha to moze i tak :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 mar 2015, 17:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.02.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Czy orientujecie się, czy w GH osobno jest regulator napięcia?
Forscan pokazuje mi napięcie ładowania 10, a gdy byłem u fachowca od aku podpinał jakieś urządzonko pod klemy aku to jemy wykazało ładowanie 13 i zastanawiam się skąd ta różnica, co nie zmienia faktu, że ładowanie za niskie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 mar 2015, 17:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Jest osobno bo miałem wymieniany na gwarancji.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 mar 2015, 17:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.02.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A jaki objaw był u kolegi, że doszło do wymiany?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 mar 2015, 18:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Żadnych objawów nie miałem, w Aso znaleźli usterkę podczas wymiany łańcucha rozrządu (akcja serwisowa) i wymienili ten regulator napięcia.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 19:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.04.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam wszystkich ! Mam też Mazdę 6 GH i uważam że w moim aucie jest coś "nie tak" z obwodem ładowania. Otóż jak jeżdżę bez klimy -- niezależnie co jest włączone (ogrzewanie szyby czy nadmuch w kabinie) to ładowanie jest na poziomie 14,0 - 14,1 V. Ale gdy włączę klimatyzację napięcie momentami spadnie do 12,9 V !!! Czasami wskoczy na chwilę 13,6 i waha się caly czas między 12,9 V a 13,6 V. Po wyłączeniu klimatyzacji pomału napięcie wraca do wartości 14,0 V. Akumulator podczas ciągłej jazdy autem powinien być cały czas naładowany a urządzenia zainstalowane na pokładzie samochodu powinny być zasilane tylko z alternatora a akumulator tylko "czeka" na następne odpalenie silnika-- myślę że to tak powinno się odbywać.
A ktoś tu pytał gdzie jest regulator napięcia i ktoś odpowiedział ze jest zamontowany na zewnątrz alternatora -- jest to nieprawda !! Regulator napięcia jest zamontowany wewnątrz alternatora --- jak i w większości alternatorów we współczesnych autach.
W temacie obwodu ładowania prosiłbym o jakieś rady. Pozdrawiam
Mam jeszcze jedno pytanie - czy podczas ładowania akumulatora przez alternator jest on odpinany od instalacji ?? Ja rozumiem że z różnych względów powinno się odpinać od instalacji samochodu akumulator do ładowania, ale przy prostowniku "bezpiecznym" nie widzę sensu odpinania akumulatora na czas ładowania i ja ładuję akumulator podłączony do instalacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 20:45 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 152
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Klimatyzacja w 6 wlacza sie na chwile i po chwili wylacza. Nie pracuje caly czas wiec moze to jest powodem skokow napiecia podczas pracy na klimatyzacji. To jest moje zdanie ale niech sie jeszcze ktos inny wypowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 20:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Są różne tryby pracy klimatyzacji. Kompresor może pracować cały czas albo w automacie.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 cze 2017, 12:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.04.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja miałbym jeszcze jedną prośbę -- jak sprawdzić alternator poza pojazdem ?? Mam stanowisko do napędzenia alternatora silnikiem elektrycznym -- ale podpowiedzcie na które piny i co podać -- gdzie podłączyć kontrolkę a gdzie "+" lub "-" ?? Jeśli ktoś dysponuje schematem połączeń wewnętrzych regulatora napięcia i zespołu prostownikowego to będę bardzo wdzięczny za udostępnienie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.