Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 07:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Millerek hehe nie No raczej się nie nudzę na codzień i nie że szukam czegoś na sile (mam nadzieje :) ). Po prostu zaczął odpalać tak inaczej, wolniej. Zawsze po naciśnięciu guzika od razu prawie z naciśnięciem guzika, uruchamiał się. Teraz pierwsze uruchomienie, na zimno, jak kiedyś. A na ciepło, już tak jakby bez sił, tak dziwnie, nie umiem tego wytłumaczyć. Może uda mi się nagrać ;). Może jestem przewrażliwiony hehe ale dmucham na zimne, nie chciał bym zostać zaskoczony i dzwonić po lawetę <spoko> .
Febek to się cieszę :wink: Ok to zmienię wątek na odpowiedni jak ładowanie jest Ok ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 11:32 
Świeżak
Offline
Od: 30.11.2019
Posty: 22
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Spróbuj na ciepłym ochłodzić pompę, np polej zimna wodą, jeżeli lepiej odpali to będzie jakiś znak. Może to staroświecki sposób, ale w moim przypadku była to trafiona diagnoza

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 wrz 2021, 22:31 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 175
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
U mnie coś szwankuje. Akumulator po 3 latach już nie dawał rady, rozładowywał się pomimo wcześniejszego naładowania.
Wymieniłem na nowy i później dla pewności jeszcze sprawdziłem napięcie no i tutaj zagwozdka. Po uruchomieniu (tylko klima włączona) napięcie ładowania oscyluje miedzy 13,7-13,8 a po dodaniu gazu napięcie spada. Czyżby regulator?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lis 2021, 19:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.11.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Witam Szanownych Panów (sądząc po loginach)
Trafiłam tu dziś w poszukiwaniu informacji na temat regulatora napięcia w mojej Madzi. Proszę się nie śmiać jeśli moje pytania i informacje będą mało profesjonalne ;) lub wrzucę tego posta gdzieś gdzie nie powinnam.
Coś mi lekko drga/stuka z tyłu przy prędkości większej niż 120km/h, a ponieważ wizyta w warsztacie z geometrią i wyważaniem nie przyniosła skutku trafiłam do męża koleżanki, który zna się trochę na samochodach. W temacie drgania za bardzo nie pomógł, ale za to po przejechaniu się autem stwierdził, że najprawdopodobniej jest coś nie tak z regulatorem napięcia, bo światła przygasają lub mocniej świecą w zależności od ... (już nie pamiętam, ale chyba od tego czy wciskał czy puszczał gaz). W każdym razie zapytał czy nie przepalają mi się żarówki i faktycznie z przodu były w tym roku 2x wymieniane. Powiedział żeby zająć się tematem. Więc dziś weszłam na neta i czytam (zostawiłam już w tym roku tyle kasy w warsztacie że nie chcę być zupełnie zielona jadąc kolejny raz. Jak mi mechanik powie że muszę wymienić oprócz regulatora jeszcze 5 innych podzespołów to chcę mieć świadomość czy to faktycznie jest konieczne). Gdzieś, ktoś udzielił rady żeby nie wymieniać regulatora tylko lepiej cały alternator?? nawet jeśli miałby być używany. Proszę o jakąś podpowiedź w tym temacie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 sty 2022, 00:16 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam,
Mam problem, że cały czas pali się kontrolka poduszek. Dzisiaj poskanowałem samochód i możliwa przyczyna to za niskie napięcie ładowania. Bład to u3003:17-8a. W trakcie pracy silnika napięcie na wszystkich modułach nie przekracza 14V (12,5V po uruchomieniu, później powoli rośnie do 13,8V) Poniżej wykresy

Obrazek

Ponieważ auto ostatnie 3 tygodnie stało u mechaniora (nie elektryka) to podejrzewam, że przyczyną może być słabszy akumulator.

Ale mam pytanie odnośnie parametrów modułu
Czy można to wymagane napięcie obniżyć w forscan, przecież 13,8V to już jest wysokie napięcie ładowania.

Obrazek

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 sty 2022, 11:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Za wysokie? Po prawne ładowanie mieści się w zakresie 13.8 do 14.4V.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 sty 2022, 13:10 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
13,8-14,4 to muszę przyjąć, że TTTM.
Niestety cała noc ładowania akumulatora nie wpłynęła na sytuację, kontrolka poduszek nadal się świeci.
Podłączę jeszcze dzisiaj forscan i zobaczę czy wykresy się zmieniły i odczyty poszły troszkę w góre.

Jeśli nie to przełożę akumulator z mondeo służbowego i zobaczę czy na tym aku też jest problem.

Jeśli to nie będzie aku to zostaje regulator napięcia lub cały alternator.

Dzisiaj dzwoniłem do Mazdy Jaremko we Wrocku i dostałem informację, że wszystkie akcje serwisowe zostały z mojej mazdzie zrobione wcześniej więc moduły i wszystko inne od strony fabryki jest ok.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 15 sty 2022, 17:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Napięcie ładowania poprawne. Tak jak pisałeś na początek sprawdź z innym akumulatorem, obstawiam że tu może być pies pogrzebany.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 sty 2022, 17:44 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Sprawdziłem pobawiłem się dzisiaj i co odkryłem.

Błąd U3003:17-08 pojawia się jeśli w trakcie uruchamiania auta za wczesnie odpuszczę zapłon. Ale nie powoduje on zapalenia kontrolki usterki DTC. Także to jest jasne.

Jednak błąd U3000:04-8A jest cały czas i kontrolka pali się cały czas. Wyglada na uszkodzony moduł SRS. Znalazłem na Allegro za 300 PLN usługę naprawy wiec będę musiał wysłać moduł lub za 600 PLN bez odsyłania.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 17 sty 2022, 07:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
a nie wypięła Ci się wtyczka od poduszki np. pod fotelem?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 sty 2022, 09:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
15 stycznia 2022, o 14:10 sartan napisał(a):
13,8-14,4 to muszę przyjąć, że TTTM.

Nie ten typ tak ma tylko, tak musi mieć każdy pojazd wyposażony w instalację 12V. W przeciwnym wypadku po zbadaniu ładowania ewentualna gwarancja na aku może zostać nieuznana:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 18 sty 2022, 09:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zobacz wtyczki pod siedzeniem kierowcy i pasażera jak kolega wyżej wspomniał. Przeczyść styki.

W niektórych autach (volvo) spadek napięcia = zapis na stałe błędu do modułu srs.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sty 2022, 09:32 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tak zrobię dzisiaj wieczorem. Później spróbuję skasować błędy. Ale podjechałem do znajomego mechanika który ma profesjonalny komputer diagnostyczny i nawet nie mógł się połączyć z modułem RCM i odczytać kodów. Ja forscanem się łączę i mam kod tak jak mówiłem U3000. Posprawdzam wtyczki dzisiaj jeszcze raz pod fotelami ale jeśli to nic nie da to wymontuję moduł i wysyłam do naprawy. Mam tylko pytanie czy ten moduł jest przy pedale przyśpieszenia pod tunelem? Jak z dostępem?

Chyba znalazłem. Możecie potwierdzić na 100%? Dziękuję

Obrazek

-- Dodano: 19 stycznia 2022, o 09:32 --

Witam,
Wtyczki sprawdzone pod siedzeniem kierowcy i pasażera (zwłaszcza te żółte od poduszek fotela i biała maty pasażera). Niestety nic to nie dało. Moduł nadal zgłaszał błąd U3000:04-8A. Sprawdziłem dodatkowo bezpiecznik 5A i był ok. Więc moduł zdemontowałem i dzisiaj jedzie na naprawę.
Moduł był tam gdzie faktycznie go zlokalizowałem na schemacie powyżej.
Jednak aby uniknąć problemów z wtyczkami w przyszłości lutowaliście przewody z żółtych wtyczek od poduszek w fotelach czy tylko białą wtyczkę od maty pod siedzeniem pasażera?

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sty 2022, 14:43 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Cześć. Jak miałem poprzednią GH to lutowałem pod fotelami wszystkie połączenia od poduszek i grzania. Teraz też zaczęła świecić mi poducha, więc znowu szykuje się lutowanie. Grzania w tym aucie brak.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 19 sty 2022, 15:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
po mojemu lepiej wstawić porządne złącze izolowane

Obrazek

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 sty 2022, 14:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam,
Moduł wczoraj przyjechał z naprawy. Wszystko działam nie generuje już błędu.
Nie dostałem odpowiedzi z firmy czy było to uszkodzenie układu scalonego czy tylko soft ale najważniejsze, że już działa wszystko i kontrolka poduszek gaśnie.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 cze 2022, 22:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2021
Posty: 37
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam wszystkich.
Od dawna borykam się z napięciem ładowania akumulatora. Na zimnym silniku jest 13,8V - 13,9V po nagrzaniu spada w granicach 12,9V - 13,5V. Pomiar wykonany na akumulatorze i na śrubie alternatora różni się tylko o 0,03V, więc przewody i masa są dobre. Sprawdziłem na trzech alternatorach i wszystkie zachowują się podobnie. Podejrzewam sterownik silnika, bo alternatorem steruje ecu silnika. Co trzeba programować przy wymianie ecu, proszę o jakieś podpowiedzi.


Ostatnio edytowano Wt, 28 cze 2022, 07:04 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2022, 11:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Moja tez ma takie lądowanie i myśle ze to normalne w mazdzie ;). Rozładowuje ci się aku ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2022, 14:52 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2021
Posty: 37
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Akumulatora nie rozładowuje, ale gęstość elektrolitu jest na poziomie 1,18g/cm3. Jak doładuję prostownikiem to osiąga 1,28g/cm3.
Wniosek, akumulator jest nie doładowywany przez alternator.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lip 2022, 06:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mierzyłeś SOH akumulatora?

Z tymi napięciami jest różnie w Mazdzie od czasów GH.

Niekoniecznie jest to złe napięcie ładowania jak również nie jest to idealne napięcie. Zależy kto jak na to patrzy, dopóki aku ma sprawność/żywotność SOH na dość wysokim poziomie, to jego naładowanie SOC może być już różne.

Nie ma reguły...

Zrób tak:
Na samym zapłonie podłącz jakiś wskaźnik napięcia w instalacji, włącz wszystkie odbiorniki prądu na jakiś czas (2-5min?), i zobacz jak nisko spadnie napięcie. Jak spadnie do 12 - 11.5V to urucjom silnik ponownie i sprawdź jak wysoko napięcie wzrośnie.

Ja w swojej miałem tak samo jak opisujesz, od 12.9 do 14.6V, to różnie bywało, ale w przeważnie około 13 - 14.5V


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lip 2022, 07:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2022
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Cześć. Podobnie jak Bico od jakiegoś czasu mam problem ogólny z rozruchem oraz z rozładowującym się akumulatorem. Auto kupiłem z wstawionym za małym akumulatorem i po jakiś 2 miesiącach zaczęły się cyrki z odpalaniem. Obwiniałem rozrusznik ale po sprawdzeniu na krótko kręcił za każdym razem. Wiec wymieniłem aku na właściwy i na chwilkę pomogło. Kolejny winowajca to uszkodzony/niewłaściwy przekaźnik rozrusznika. Po wymianie jak ręką odjął. Razem z nowym akumulatorem kręcił ....jakieś 1.5 miesiąca....Kilka dni temu znowu problem z odpaleniem auta, sprawdziłem i akumulator miał w stanie spoczynku 12.4 V. Doładowałem akumulator i znowu odpala od strzału. Po naładowaniu akumulator miał 13.2 V. Czy winą może być to że większość to jazdy krótkie po mieście czy jednak reguator uszkodzony i alternator nie ładuje prawidłowo akumulatora? Przy zakupie akumulatora sprzedający po pomiarach stwierdził, że delikatnie nie doładowywuje go.(dolna granica normy) Czy przejmować się tym , czy po prostu raz na 1-1.5 miesiąca doładować go i się nie przejmować czy szukać jakiejś przyczyny? :| Wcześniej miałem małe auto z małym silnikiem i tam 8 lat bez jakiegokolwiek doładowywania aku a jazda tylko przeważnie po mieście


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.