Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 23:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 5 maja 2018, 11:55 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 09.02.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Mierzyłem i podczas odpalania jeden raz pokazał 10V, a za drugim razem 8V, a kolejnym również 10V - wychodzi na to, że dni mojego aku są tez policzone :)

W poniedziałek oddaje auto do serwisu, aby zobaczyli skąd problemy z ładowaniem. Jak się z tym uporam to zdecyduje co dalej z aku. Czy od razu kupić nowy czy jeszcze tego trochę pomęczyć

-- Dodano: 5 maja 2018, o 12:55 --

Natrafiłem na kilka ciekawych opinii na temat ładowania w mazdach 6 GH

Filmik użytkowania:

https://www.youtube.com/watch?v=1syiOzSoK34

Cytaty z konkurencyjnego forum:

W GH napięcie ładowania podczas jazdy tyle właśnie wynosi, o ile na zimnym po rozruchu jeszcze koło 14,1V u mnie pokazywało to po chwili spadało do 13,8~13,9V i tak się utrzymywało przez większość czasu na krótkich odcinkach. Jak akumulator był dobrze naładowany (po trasie długiej przykładowo) to wraz ze czasem potrafiło spadać nawet niżej, do 13,6V. Jak było podejrzenie u mnie uszkodzonego alternatora i kontrolowali napięcia to dopytywałem o to i fachman twierdził, że tak to ma wyglądać – nawet w nowych egzemplarzach napięcie ładowania jest stosunkowo niskie (względem starych aut, gdzie ładowanie przeważnie odbywało się przy wartościach powyżej 14V) i zarządzane przez sterownik w zależności od stopnia doładowania aku, temperatury i obciążenia i wskazania 13,6~13,9V są w pełni poprawne i tyczy się to nie tylko GH. W każdym razie przechodząc do clou sprawy – napięcie ładowania na poziomie 13,6~13,9V jest wartością poprawną w GH <spoko>

Tutaj z forum elektroda:

Ładowanie po uruchomieniu silnika rano - 14.1V - 14.2V
Po przejechaniu około 3km - około 14V
Po przejechaniu około 5km - 13.8-13.9V
Po przejechaniu 15km i powyżej (sprawdzałem po przejechaniu trasy 120km) - 13.6V i niżej już nie schodzi.


Zacząłem się tym interesować i na youtube zobaczyłem filmik na którym facet demonstrował jak napięcie alternatora zależy od temperatury w jakiej znajduje się regulator napięcia. Przy mocno podgrzanym regulatorze napięcie alternatora spadało do mniej więcej tego które podałeś 13.0-13.1V, a z kolei przy mocno oziębionym, alternator dawał napięcie nawet 15.6V.

Co o tym myślicie ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 maja 2018, 19:55 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 146
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
A ja myślę że po odpaleniu auta jest napiecie większe ponieważ aku w stanie spoczynku pokazuje mniej więcej 12,8V co po odpaleniu daje wiecej ladowania, a po przejechaniu wiecej km napiecie spada bo aku sie doladowalo.

_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 5 maja 2018, 20:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Właśnie dlatego jest taki element w alternatorze który nazywa się regulator napięcia, czyli, jak sama nazwa wskazuje, reguluje on napięcie w obwodzie elektrycznym. Spadek napięcia podczas pracy poniżej wartości zalecanych następuje między innymi w momencie nadmiernego zużycia szczotek wewnątrz alternatora, dlatego regulator podaje niższe napięcie i jest w stanie naładować akumulatora. Wtedy należy alternator oddać do regeneracji.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 07:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 09.02.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Byłem w tej firmie, opowiedziałem całą historię i bogaty już w informację z forum porozmawiałem z miłym panem.

Zdecydowano, że najpierw mam kupić jednak akumulator bo na 99% z alternatorem jest wszystko ok.

Nowy akumulator założony, przy odpalaniu nie spada już do 8V :) pokazuje około 11V. Natomiast przy uruchomionym zimnym silniku napięcie ładowania pokazuje 14.00, następnie spada do około 13,90 - 13, 85. Z kolei już na rozgrzanym silniku i tym razem na naładowanym akumulatorze pokazuje standardowo tak jak wcześniej około 13,60.

Mam taki plan, w związku z tym, że jeżdżę głównie krótki odcinki, żeby za około 2 miesiące sprawdzić jakie trzyma napięcie oraz jak mocno uciekł prąd rozruchowy.

Wtedy zobaczymy co dalej.

Dziękuje wszystkim za wskazówki

Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 17:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
A już Cię moderator chciał wpędzić w niepotrzebne koszta

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 18:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Swoją wypowiedź motywowałem tym postem: viewtopic.php?p=295140#p295140
Gdzie po podmianie na "dobry" inny akumulator u "mechanika" wartości ładowania nie zmieniły się. Jak widać każdy przypadek jest inny i indywidualny. Cieszę się, że udało się rozwiązać problem. :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 20:39 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 09.02.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Każda opinia jest ważna :) Kto wie, może jeszcze okaże się coś z alternatorem za jakiś czas (oby nie) :)

-- Dodano: 10 maja 2018, o 21:39 --

Zmiana mojego podejścia do tematu związana była z rożnymi opiniami na temat wartości ładowania. Działając jakby wbrew logice i zaczynając od wymiany akumulatora, jednocześnie mając podejrzenie o zły stan ładowania uznałem, że może uda mi się nie ponieść niepotrzebnych kosztów. Bo obawiałem się tego, że wyjmą mi alternator sprawdza go, może coś z nim zrobią, może nie, ale mnie na pewno skasują - załóżmy 200-300 zł. A skoro mój stary aku podczas odpalania pokazywał ok 8,5 V to był i tak do wymiany. A istniało ryzyko, że po "naprawie" alternatora i na nowym aku ładowanie będzie takie samo. Za jakiś czas sprawdzę akumulator i ewentualnie wtedy zajmę się alternatorem.

Za drugim razem w firmie Bendiks rozmawiałem z innym człowiekiem i on też uważał, że w mojej sytuacji lepszym rozwiązaniem będzie najpierw zakup akumulatora i kontrolowanie jego stanu.

Czas pokaże


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 15:45 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Panowie mam problem z Mazda 6 GH 2010 2.2 163KM
Problem polega na tym iż przy każdym odpalaniutrzeba trzeba dłuższą chwilę kręcić rozrusznikiem zanim silnik zaskoczy. Mazde 6 mam od niedawna i nie wiem czy powinna odpalac od strzala czy poprostu to troszkę dłuższe kręcenie rozrusznikiem to normalny objaw tego samochodu?
Dodam że akumulator wymieniony na nowy i żadnej zmiany nie widać.


Ostatnio edytowano Śr, 27 cze 2018, 15:45 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 16:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zacznij od wymiany filtra paliwa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 18:55 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dziękuję za odpowiedź ;) filtr paliwa wymieniany 3 miesiące temu, dalej odpala jakoś ciężko.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 19:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Przeczytaj ten temat, bo połączyłem Twój post z już istniejącym takim samym tematem. Może coś Ci wpadnie i akurat pomoże.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 06:20 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Przeczytałem temat, ale niestety jest on inny niż mój problem.
po pracy wrzucę filmik jak to wygląda z tym uruchamniem silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 06:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te diesle odpalaja od pół obrotu, zimny czy ciepły bez różnicy.
Jak tobie odpala pp długim kręceniu, i to jeszcze nie zaskakuje w moment tylko jakby niemrawo jak stary polonez przed remontem, to musi być coś na rzeczy....

Jakaś historia auta, DPF czy remonty, cokolwiek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 09:18 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Silniki RF5C i RF7J (2.0) odpalają jak to nazywasz w półobrotu a R2AA (2.2)- przynajmniej mój jak i ten z filmiku odpala tak samo - jak jest u innych posiadających R2AA ?
https://www.youtube.com/watch?v=RGdXe2PYyzU


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 10:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mój RF7J uruchamial się jeszcze szybciej jak ten R2AA na filmie.
Nieważne, nagraj swój silnik, może coś wpadnie do ucha.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 16:34 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Panowie w linku poniżej przesyłam film, który pokazuje jak odpala moje auto. Według mnie to odpalanie idzie mu jakoś ciężko.


-- Dodano: 28 czerwca 2018, o 17:34 --




Dodam że silnik jest świeżo po remoncie (wymiana panewek korbowych i szlif wału)
Auto mam jakoś od 8miesiecy, przed remontem silnika też był problem z odpalaniem, tak jak obecnie. Dodam że jeszcze jak dodaje gazu to silnik dziwnie warczy, harczy dopiero po osiągnięciu wyższych obrotów wrarkot ustaje i silnik pracuje normalnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 16:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego :-)

Ja tu problemu nie widzę

Serio, a jak słyszysz warkot jak dodajesz delikatnie gazu, to sprawdź czy to samo jest jak wciśnięciesz samo sprzęgło, jeśli tak to tak ma być.
Jeśli warczy w okolicach 3krpm to też tak ma być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 19:45 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Być może na filmie nie jest to tak widoczne jak w rzeczywistości. Mi się wydaje jakby auto jakoś ciężko odpalało. Jeżeli chodzi o ten warkot to jest tylko w czasie dodawania gazu an niskich obrotach i jak wcisnę same sprzęgło to tego harczenia nie ma. Hałas wydobywa się gdzieś w granicy 1000-1600 obrotów.
Jutro postaram się to nagrać i wrzucę wam filmik.
Wydaje mi się że ten wartkot może być powiązany z tym trochę ciężkim odpalaniem auta. Ale na 100% nie mogę tego stwierdzić gdyż się nie znam i próbuję uzyskać pomocy na forum.
Generalnie mazdę mam pierwszy raz w życiu i jeszcze nie znam tego samochodu, a jestem trochę przewrażliwiony przez te uszkodzone panewki, bo remont silnika trochę kosztował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 20:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spróbuj zlokalizować miejsce hałasu który cię niepokoi, lub opisać.dokladniej.
Po remoncie diesla.mazdy trzeba.uwazac, ale że diesel Mazdy, tylko nie wszyscy potrafią odpowiednio do remontu podejść.

Hałasowac może napęd pompy olejowej, może halasowac sprzęgło pompy podcisnienia...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 lut 2024, 14:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 154
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam wszystkich. Może ktoś się spotkał z takim problemem.
Od kiedy jest chłodniej mam taki problem. Przy pierwszym uruchomieniu po kilkugodzinnym postoju obroty spadaja do 300-400 - jakby miał problem wejsc na obroty i po sekundzie wracają do normy. Nawet od razu po takim dziwnym odpaleniu następne odpalenie jest ok (od razu wchodzi na obroty).
Akumulator jest nowy. Brak błędów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.