Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2013, 23:23 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Siema,

myślałem, że to jednorazowa akcja, ale niestety powtórzyła się już 3 razy. Otóż ni stąd ni zowąd wyłącza mi się lewy xenon. Po prostu pstryk i gaśnie... ostatnio nawet to zauważyłem dojeżdżając do kogoś na skrzyżowaniu i hamując... Przełączam na postojowe i z powrotem na mijania (albo auto) - światło się włącza jak gdyby nigdy nic. Dodam, że oba świecą tak samo, lewe nie jest bardziej fioletowe ani nie ma żadnej różnicy w barwie, więc chyba się nie kończy?

Macie jakiś pomysł?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2013, 23:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A patrzyłeś w lampie, może coś na stykach jest luźne?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2013, 00:01 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jeszcze nic nie patrzyłem... ale jakby się coś poluzowało/rozłączyło to by się nie odpalał bez problemu... albo by migał na wertepach... boję się, że coś w sterowniku szlag trafia :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2013, 03:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zamień żarniki stronami, zobaczysz co się będzie działo, sprawdzisz tak czy to żarnik czy przetwornica jest problemem.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2013, 23:55 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dobry pomysł! Nie wpadłem na to. Jutro zamienię. Dzięki @rajek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2013, 03:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie ma sprawy, od razu będziesz widział w jakim stanie są gniazda. Kiedyś czytałem że mogą się z czasem przypalić, jak to jest w naszych Mazdach, nie wiem? Daj znać jak poszła zamiana.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 wrz 2013, 17:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 31.01.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
kkaczor - oryginalny ksenon ?

Ja mam dostawione przetwornice ponieważ w swojej wersji nie mam ksenów
I wszystko ładnie pięknie ale ja mam za to inny problem , że jak ustawię na auto przekręce kluczyk zapalą się ksenony włącze zapłon samochód się uruchomi to jeden (lewy też gaśnie) ... więc muszę odpalać auto na postojowych i przełączyć na włączonym aucie na mijania :-)

Nie wiem czy to nie jakieś małe napięcie .. ?

_________________
Mazda 6 GH 2009r 2.0D mzr-cd 103kw.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 wrz 2013, 03:01 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tak, fabryczny... ale może mamy ten sam problem? U mnie też gaśnie lewy, może Ty masz coś zepsute co się u mnie zaczyna sypać :) W związku z montażem audio nie miałem jeszcze czasu przełożyć żarówek, żeby sprawdzić, czy to wina samego żarnika, czy sterownika...

Tak mi przyszło do głowy, może masz po prostu aku już zmęczone i prąd już nie ten co za nowości...?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 15 wrz 2013, 10:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Aku raczej odpada, moj byl na wykonczeniu a swiatla dzialaly jak nalezy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2013, 14:37 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nic nie robiłem, problem się nie powtórzył, temat do zamknięcia, nic się tu już nie da dodać...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 00:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Mam problem z prawym xenonem. Swieci ciemniej od lewego i ma barwę bardziej wpadającą w pomarańcz. Tylko nie wiem jak sprawdzic czy to zarnik jest winny czy moze problem z przetwornicą...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 00:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zamień żarniki miejscami.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 00:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ale to grubsza robota zeby sie do nich dostac z tego co widzialem. Zgadza sie? Macie gdzieś jakąś dobrą poradę jak samemu wynienic zarniki? Dysponuję narzędziami i daję sobie radę z mechaniką tylko nie chcial bym nic popsuc ani odkręcać niepotrzebnych rzeczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 01:30 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Fotorelacji u nas chyba z tego jeszcze nie ma (a może chciałbyś zrobić? :) ), ale poskładałem Ci obrazek z serwisówki. Co ciekawe, już wiem dlaczego wymiana żarnika w ASO kosztuje niebotyczne pieniądze. Otóż Mazda każe zdejmować przedni zderzak oraz wyjmować całe reflektory, żeby wyjąć i włożyć żarnik. A na koniec każą ustawić światła. Tu też ciekawostka - procedura ma ze 4 strony i nie wymaga narzędzia do *triangulacji ( <pirat> <pirat> <pirat> ), tylko miarki i ściany.

* dla wtajemniczonych :geek:

Oto objawiam jak to robią profesjonaliści:

Obrazek

wymiana żarnika żarówki xenon (tagi dla wyszukiwarki)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 04:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
No ok cośtam z tego kumam bo znam angielski tak trochę. Pytanie tylko czy Twój opis dotyczy lewego czy prawego żarnika. Kolejne pytanie... Jak mam to zrobić na lewym żarniku skoro tam miedzy deklem a skrzynką bezpieczników której ponoć nie da się odkręcić jest jakis 1cm miejsca. Samo wyjecie żarnika wydaje mi sie nierealne ze względu na jego długość... Gdzieś na innym forum mazdy czytałem ze serwis za wymiane żarnika kasuje od 50 do 100zl

Kolejne... Skoro ja musze zamienic na próbe miejscami jeden z drugim nie prosciej będzie mi zdjąc zderzak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 04:21 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
marjac84 napisał(a):
Pytanie tylko czy Twój opis dotyczy lewego czy prawego żarnika

Opis dotyczy obu reflektorów (w obydwu w tę samą stronę odkręca się pokrywę)

marjac84 napisał(a):
miedzy deklem a skrzynką bezpieczników której ponoć nie da się odkręcić jest jakis 1cm

Ciężko mi powiedzieć, bo tego nie robiłem, może chłopaki, którzy przy światłach grzebali się wypowiedzą?

marjac84 napisał(a):
Skoro ja musze zamienic na próbe miejscami jeden z drugim nie prosciej będzie mi zdjąc zderzak?

Ja do zdejmowania zderzaka podchodzę sceptycznie. Dopóki da się wymanewrować żarnik bez ściągania zderzaka - może warto nie ryzykować urwanymi jakimiś zaczepami itp?

PS. Ty tę barwę światła masz bardziej pomarańczową czy fioletową? W tę mańkę?
Obrazek

Bo jak w tę to nie ma moim zdaniem co się pieprzyć w wygibasy tylko kupić nowe palniki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 10:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
marjac84 napisał(a):
Jak mam to zrobić na lewym żarniku skoro tam miedzy deklem a skrzynką bezpieczników której ponoć nie da się odkręcić jest jakis 1cm miejsca.

Pomiędzy skrzynką bezpieczników, a reflektorem masz jeszcze wielką puchę z filtrem powietrza, którą bez problemu można wyjąć.

Dwie strony niżej znajdziesz fotorelację z wymiany żarówek. Nie jest to xenon, ale jakiś podgląd będziesz mieć.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 12:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Prawa świeci mi dokładnie tak jak na zdjęciu powyżej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 13:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
marjac84, wydaje mi się ze masz do wymiany palnik xenonowy, on chyba kończy zmęczone życie. Myślę ze do wymiany od razu będzie druga strona, może się okazać ze nowa bedzie świecić inna barwą od ten starej.

No i pytanie, jakie sa palniki w naszych GH i jaką barwę polecacie?

Kiedyś stosowalem palniki o barwie 4300 bo było prawie naturalne biale światło.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 13:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
standardowo sa D2S 4300K i takie powinny byc kupione.
A czy Philips czy Osram - to juz nie ma wiekszego znaczenia.
Cena powinna byc podobna.

Mozna teoretycznie zastosowac 5000K ale wiecej juz raczej nie bo sie zacznie robic fioletowo.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 13:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzięki zielony, musze się zainteresować nad nowymi palnikami bo jeden raz świeci raz nie, jak się włączy to podczas jazdy się wyłącza... mam dość pstrykania przełącznikiem miedzy off i auto.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 14:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
ewidentnie do wymiany.
I tak jak koledzy pisza - oba naraz co by nie bylo roznicy w barwie miedzy starym a nowym.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dzięki wszystkim za pomoc. Oczywiscie wymienie dwie. U mnie jedna wpada odcieniem w taki jasny błekit. Będzie to 4300 czy cos innego?

-- Dodano: N, 29 gru 2013, 22:54 --

Pytanie takie poza tematem. Bo szukałem ale nie znalazlem. Ktoś tu dysponuje programem do rozkodowania VIN?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 30 gru 2013, 09:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
z Vinem to zapraszam do szybkich pytan:
TUTAJ
Tam zapytaj co konkretnie chcesz z tego VINu wyczytac.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 30 gru 2013, 11:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Panowie palniki to są np: w kuchenkach gazowych. W samochodach są żarniki ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lut 2015, 20:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i wymieniłem zarniki jakiś czas temu.
Jeden był delikatnie różowy (prawy), a jeden nie włączał się lub sam wyłączał się (lewy)..

Po wymianie na nowe zarniki, wszystko pięknie świeci, ale....
Jeden (prawy) czasami nie włącza się, wtedy pstryk na OFF i powtórnie na AUTO i dopiero zapala się bez problemu.

Przymierzam się do zamiany stronami, lewego na prawy, ciekawe jakie będą wnioski.
Jeśli po zamianie nadal będzie się jeden wyłączać to postaram się reklamować.... :(

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 20:11 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
myślałem, że to jednorazowa akcja, ale niestety powtórzyła się już 2raz razy. Otóż ni stąd ni zowąd wyłącza mi się lewy xenon. Po prostu pstryk i gaśnie Przełączam na postojowe i z powrotem na mijania i nic tylko lewy blysnie i gasnie zaraz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 lut 2018, 23:06 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2016
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Rozwiązałeś problem gasnącego żarnika?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Cz, 1 mar 2018, 06:15 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 lut 2018, 23:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
pewnie żarnik pada.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 mar 2018, 00:55 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wogole nie swieci juz żeby lepszy dostep byl to bym wymienil zarnik a kupilem cala lampe z przetwornica i zarnikiem za 120zl tylko juz drugi tydzien czekam az wysle bo juz mu zaplacilem .to wtedy sprawdze sam zarnik


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.