Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 13:48 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.10.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Witam.Mam pytanie czy ktoś znalazł sposób na zaprogramowanie w naszym Mazdach GH Europa <pucu> <pucu> funkcji automatycznego zamykania zamków w drzwiach w czasie jazdy? <pucu> <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 16:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie ma sposobu

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2022, 06:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
W mojej Mazdzie mam zamontowany niefabryczny moduł alarmu z funkcją ryglowania zamków kilka sekund po odpaleniu silnika i zamknięciu drzwi. Niestety moduł alarmu posiada kable sterujące +12V, a w Mazdzie do sterowania zamkami są +5V i to jeszcze z dodatkowym utrudnieniem. Opisałem na [url=https://www.[inne forum].pl/forum/viewtopic.php?f=418&t=164582#p3025884]ogólnym forum Mazdy jak wykonałem instalację automatycznego ryglowania zamków po ruszeniu[/url] oraz koncepcję dla osób bez alarmu. Poniżej dodaję opis techniczny z moich prywatnych notatek

Automatyczne ryglowanie drzwi

  1. Zdemontuj gumę łączącą drzwi z kabiną pojazdu
  2. Wyjmij obudowę wtyczki z karoserii pojazdu
  3. Rozłącz wtyczkę
  4. Przetnij kabel biały z niebieskimi paskami i kabel czerwony, które są połączone na końcu do zamka w drzwiach
  5. Podłącz przecięte kable do przekaźników
  6. Podłącz sterowanie otwarciem i zamknięciem z modułu alarmu do przekaźników
  7. Podłącz zasilanie do przekaźników z tego samego miejsca co zasilanie do modułu alarmu

Stan sygnałów po zamknięciu drzwi
  • 0V biały z niebieskimi paskami
  • 5V czerwony

Stan sygnałów po otwarciu drzwi
  • 5V biały z niebieskimi paskami
  • 0V czerwony

Dwa przekaźniki
3956792100_1432597098.jpg

Przekaźnik do otwierania
  • 86 zasilanie +12V
  • 85 sterowanie otwarciem z modułu alarmu 0V
  • 30 kabel biały z niebieskimi paskami od strony drzwi
  • 87a kabel biały z niebieskimi paskami od strony kabiny
  • 87 kabel czerwony od strony kabiny

Przekaźnik do zamykania
  • 86 zasilanie +12V
  • 85 sterowanie zamknięciem z modułu alarmu 0V
  • 30 kabel czerwony od strony drzwi
  • 87a kabel czerwony od strony kabiny
  • 87 kabel biały z niebieskimi paskami od strony kabiny

-- Dodano: 16 maja 2022, o 07:20 --

Ostatnio odkryłem, że jest prostszy sposób na sterowanie sygnałem otwarcia i zamknięcia drzwi, który opisałem w innym wątku viewtopic.php?p=368476#p368476

Wówczas nic nie trzeba przecinać i należy zastosować dwa przekaźniki 12V.

  • 86 i 30 zasilanie +12V
  • 85 sterowanie otwarciem z modułu alarmu 0V
  • 87 kabel do otwarcia (czerwony z czarnym paskiem) / zamknięcia (czerwony z niebieskim paskiem) centralnego zamka
  • 87a niepodłączony


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.