W mojej Mazdzie mam zamontowany niefabryczny moduł alarmu z funkcją ryglowania zamków kilka sekund po odpaleniu silnika i zamknięciu drzwi. Niestety moduł alarmu posiada kable sterujące +12V, a w Mazdzie do sterowania zamkami są +5V i to jeszcze z dodatkowym utrudnieniem. Opisałem na [url=https://www.[inne forum].pl/forum/viewtopic.php?f=418&t=164582#p3025884]ogólnym forum Mazdy jak wykonałem instalację automatycznego ryglowania zamków po ruszeniu[/url] oraz koncepcję dla osób bez alarmu. Poniżej dodaję opis techniczny z moich prywatnych notatek
Automatyczne ryglowanie drzwi- Zdemontuj gumę łączącą drzwi z kabiną pojazdu
- Wyjmij obudowę wtyczki z karoserii pojazdu
- Rozłącz wtyczkę
- Przetnij kabel biały z niebieskimi paskami i kabel czerwony, które są połączone na końcu do zamka w drzwiach
- Podłącz przecięte kable do przekaźników
- Podłącz sterowanie otwarciem i zamknięciem z modułu alarmu do przekaźników
- Podłącz zasilanie do przekaźników z tego samego miejsca co zasilanie do modułu alarmu
Stan sygnałów po zamknięciu drzwi
- 0V biały z niebieskimi paskami
- 5V czerwony
Stan sygnałów po otwarciu drzwi
- 5V biały z niebieskimi paskami
- 0V czerwony
Dwa przekaźniki
3956792100_1432597098.jpg
Przekaźnik do otwierania
- 86 zasilanie +12V
- 85 sterowanie otwarciem z modułu alarmu 0V
- 30 kabel biały z niebieskimi paskami od strony drzwi
- 87a kabel biały z niebieskimi paskami od strony kabiny
- 87 kabel czerwony od strony kabiny
Przekaźnik do zamykania
- 86 zasilanie +12V
- 85 sterowanie zamknięciem z modułu alarmu 0V
- 30 kabel czerwony od strony drzwi
- 87a kabel czerwony od strony kabiny
- 87 kabel biały z niebieskimi paskami od strony kabiny
-- Dodano: 16 maja 2022, o 07:20 --
Ostatnio odkryłem, że jest prostszy sposób na sterowanie sygnałem otwarcia i zamknięcia drzwi, który opisałem w innym wątku
viewtopic.php?p=368476#p368476Wówczas nic nie trzeba przecinać i należy zastosować dwa przekaźniki 12V.
- 86 i 30 zasilanie +12V
- 85 sterowanie otwarciem z modułu alarmu 0V
- 87 kabel do otwarcia (czerwony z czarnym paskiem) / zamknięcia (czerwony z niebieskim paskiem) centralnego zamka
- 87a niepodłączony