Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 09:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 30 maja 2015, 10:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Cześć,
Ostatnio wyskoczył mi dwukrotnie błąd P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit High, kontrolka silnika + utrata doładowania.
Jeśli dobrze się zorientowałem, jest to czujnik położenia takiego cięgna od siłownika do sterowania kierownicami turbiny.
Z forscana wyłapałem, że przez niecałą sekundę czujnik zgłaszał napięcie VBC_POS = 4.91-4.92V, a max. prawidłowe to 4.90 (wg https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20110724140058/html/id0102f3268700.html)

Podjechałem do elektryka, to bez oględzin już wiedział, że turbina do wymiany, więc zrezygnowałem. W poniedziałek planuję podjechać do innego.
Błąd/nieprawidłowe napięcie wyskakuje raz na jakiś czas, pytanie czy to pozwoli na jakąkolwiek diagnozę.

Mogą to być jakieś problemy elektryczne (zwarcie), czy raczej jak problem występuje sporadycznie, to czujnik walnięty i szukać go na szrotach? Niestety nie wiem, jakiego szukać, nie mam kanału i nie dostałem się do niego od góry, może w poniedziałek zdjęcie zrobię u elektryka.

Wie może ktoś jaki to jest czujnik? (silnik 2.2D 163km, po liftingu)

Edit: zauważyłem, że błąd wyskakuje zawsze na dwójce, ok. 1550 rpm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 22:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Gruszka od zmiennej geometrii turbiny rusza się po włączeniu silnika?
Może coś z podcisnieniem....
Elektrycznie widać ze działa. Różnica 0.2V może być akceptowalna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 09:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie wiem czy się rusza, bo wg mnie nie widać tego od góry, a kanału nie mam (no chyba że się mylę, to proszę o sprostowanie, a jak fotkę to już w ogóle bajka).

Oddałem wczoraj do elektryka, żeby posprawdzał, wyczyścił, to zamówił gdzieś już ten czujnik, mówi że uszkodzony, nie wiem, zobaczymy, niedługo będę wiedział czy faktycznie uszkodzony.

Edit: ale z drugiej strony musi się ruszać, bo to napięcie sygnału czujnika cały czas jest zmienne, więc cięgno pracuje, dobrze myślę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 sty 2017, 12:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam
czy udało się Tobie rozwiązać ten problem?
U mnie kiedyś wyskoczył taki sam błąd. Nie dokonywałem żadnej naprawy, bo było to jednorazowe.
Chciałbym jednak wiedzieć na co się szykować w razie czego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.