Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 23:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 22:50 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.06.2014
Posty: 46
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Skoro jeszcze nie ma, to może zaprezentuje jak to zrobić od strony nadkola, może się komuś przyda.
W moim przypadku lewy żarnik zapalał się tylko wtedy jak mu się chciało, albo jak miał humor,a przeważnie nie miał.
Zakupiłem dwa ORYGINALNE ŻARNIKI XENON D2S OSRAM 66240, o barwie 4300K,
200 procent -orginalne 2szt -245zł

Takie

Obrazek


1.Zaczynamy od zdjęcia koła,następnie odkręcamy wszystkie śrubki z nadkola i zdejmujemy te plastikowe spinki w które wkręcone są śrubki.

Obrazek

Te

Obrazek
2.Odginamy nadkole mocno pod tarczę żeby mieć dostęp do dekla z xenona

Obrazek

Tak

3.Tam gdzie jest tu! na zdjęciu, jest dekiel który odkręcamy w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara do oporu.


Obrazek

Strzałka .Tam jest dekiel.


Obrazek

Następnie lekko podważamy śrubokrętem i zdejmujemy go.

.Mamy taki widok.
4.Srebrną kostkę z strzałką odkręcamy w lewo i zdejmujemy.


Obrazek

5. Po czym ukazuje się żarnik



Ten.

Obrazek

6.Teraz musimy odgiąć ten drut (zabezpieczenie) po obu stronach żarnika i sam wypada.

Montujemy w odwrotnej kolejności i cieszymy się świetnymi światłami .

Poniżej zdjęcie po wymianie lewego nowego żarnika Osram i starego prawego prawdopodobnie zużytego Philips ,różnica widoczna gołym okiem.

Obrazek

_________________
Nie ma jazdy bez Mazdy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 23:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
jeryk dziekujemy za relacje - dodalem do FAQ GH :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 23:04 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.06.2014
Posty: 46
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Cieszę się że mogę pomóc.

_________________
Nie ma jazdy bez Mazdy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 sty 2015, 01:13 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzięki, czeka mnie to niedługo, bo prawy żarnik zaczął mieć humory :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 sty 2015, 14:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lepiej trafić nie mogłeś, na dniach właśnie wymieniam komplet na Osrsm 66240 XNB.
Tak jak u Ciebie jeden różowy iż kaprysami, prawy ledwo dyszy,;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 sty 2015, 19:18 
Amator
Offline
Od: 15.08.2013
Posty: 71
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Kurcze, moje świecą ale bardzo słabo, myślałem że to wina odbłyśników a widzę że wystarczy wymienić żarniki


Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 sty 2015, 21:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja też pewności nie mam, w mojej starej GY wymiana zarnikow nie pomogła przez wypalone odbłyśniki właśnie.
W GH wymienię na te Osramy i dam znać;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 sty 2015, 23:24 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Ma się rozumieć że z prawą stroną ten sam schemat? Moje jeszcze nie są kapryśne ale lewy zaczyna lekko świecić na różowo.Z początku myślałem o oryginalnych 4300k ale bardzo mi się podobają barwy xenonow w nowych autach,nie są białe jak ori.tylko wpadają w lekki błękit.Sądzę że zarniki 4600k-4800k.Na stronie Inter Cars są Philipsy (PHI 85122C1)D2S 4600k i chyba się na nie skuszę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 sty 2015, 01:48 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Myślę, że do prawej strony da się dojść z góry, problem jest z lewą, bo w wymianie przeszkadza skrzynka z bezpiecznikami...

jeryk, da się?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 sty 2015, 10:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kaczor nie ma szans i szybko dałem sobie spokój, chyba że ktoś ma naprawdę malutkie zwinne rączki Ja z żarnikiem nie ryzykowałem i rozbierałem obie strony, dłużej schodzi, ale bezpieczniej i na luzie

Tapnięte z S³


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 sty 2015, 10:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
fotorelacja mega profesjonalna ;)

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 sty 2015, 10:56 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tak czy siak to miło, że nie trzeba ściągać zderzaka :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 18:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Już wymieniłem zarniki, nie będę mięsem rzucać....

Na nowych zarnikach świat wieczorem wreszcie ujrzałem, dzięki za ta fotoparade ......

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 18:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Też właśnie zamówiłem,czekam na dostawę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 18:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakie zamowiles?

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 19:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Te same co jeryk, OSRAM 66240 ,barwa 4300 k,a ty na jakie się zdecydowałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 19:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Osramy 66240XNB
Obrazek

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 20:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
No to już wypas,różnica w oświetleniu pewnie ogromna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 20:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Biorąc pod uwagę że zarniki muszą się wygrzać i zajmuje im to x czasu, to tuż po ich założeniu na drodze różnica jest kolosalna :)
Po wygrzaniu będzie pewnie jeszcze lepiej a barwa zrobi się zbliżona do białej, jak narazie świecą jeszcze na niebiesko.

Stare Philipsy były wewnątrz mocno okopcome, nalot na oprawce jakby kurz mocno widoczny, "bańka " w jednym zarniku w dwóch kolorach, czarny i żółty, drugi zarnik cały żółty.
Obrazek

I ten właśnie żył swoim życiem.



Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 21:34 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Millerek ile"K"mają te Osram.Może zakadujesz fotkę jak to świeci :) ciekawi mnie barwa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 22:29 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.06.2014
Posty: 46
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Kod:
Ma się rozumieć że z prawą stroną ten sam schemat? Moje jeszcze nie są kapryśne ale lewy zaczyna lekko świecić na różowo.Z początku myślałem o oryginalnych 4300k ale bardzo mi się podobają barwy xenonow w nowych autach,nie są białe jak ori.tylko wpadają w lekki błękit.Sądzę że zarniki 4600k-4800k.Na stronie Inter Cars są Philipsy (PHI 85122C1)D2S 4600k i chyba się na nie skuszę.


Tak prawa strona identyczny schemat.Myślę że te 4600k lub 4800k jeszcze będą fajnie świecić na biało z lekkim błękitem,ale powyżej 5000k bym nie szedł bo kiedyś miałem w golfie i i w deszczu te z odcieniem niebieskim słabo sobie radzą .Jak pada kiepska jest widoczność !! nic nie widać ,dlatego te powyżej 5000k już nigdy bym nie kupił,ale to tylko moja opinia.

-- Dodano: Wt, 13 sty 2015, 22:12 --

Do sotrebor

Kod:
Kurcze, moje świecą ale bardzo słabo, myślałem że to wina odbłyśników a widzę że wystarczy wymienić żarniki


To może być wina też odbłyśników albo kiedyś taki dobry znajomy mechanik powiedział że czasami trzeba wyczyścić soczewkę od środka bo na niej robi się czarny nalot .Przyczyn może być kilka .

-- Dodano: Wt, 13 sty 2015, 22:21 --

Kaczor

Kod:
Myślę, że do prawej strony da się dojść z góry, problem jest z lewą, bo w wymianie przeszkadza skrzynka z bezpiecznikami...

jeryk, da się?


Może by się dało dojść ale i tak z prawej jest mało miejsca i trzeba by się wykazać dużą sprawnością i zręcznością dlatego nie wiem czy warto .Od nadkola mamy dobrą widoczność i średnie dojście mi wymiana drugiego xenona zajęła 1h tj.odkręcenie koła ,nadkola ,dekla ,wtyczka i składanie w odwrotnej kolejności i piwo.

-- Dodano: Wt, 13 sty 2015, 22:29 --

W niedzielę i dzisiaj jechałem w nocy świecą wg.mnie dużo lepiej, widzę szpilkę na drodze prawie ,barwa mi odpowiada świecą na biało tak jak chciałem tak że z mojej strony polecam. <%> <brawo>

_________________
Nie ma jazdy bez Mazdy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 22:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie ma szans wymienić zarnik od góry, i to jest kwestia bezsporna.

Dziękuję autorowi tego tematu, i to również jest kwestia bezsporna. Jeszcze raz dziękuję, temat dał mi odwagę oraz otwartą furtkę do pracy, która wdrożyłem w czyn.

Wymieniajcie zarniki w GH tylko i wyłącznie od strony nadkola, to również jest kwestia bezsporna :)

Polecam proponuje i zachęcam do barwy 4300K lub (4350K w tych moich Osramamach), więcej niż 5000K to już jest kwestia sporna :)



Ps. powyższe bazgroły to moje osobiste zdanie, i to tym bardziej kwestia bezsporna;)


Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 sty 2015, 20:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Dziś wymieniałem żarniki.Powiem szczerze że nie mam jakiś tam zdolności mechanicznych ,ale po tej fototerapii jeryka poszło mi nawet całkiem sprawnie. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sty 2015, 05:12 
Amator
Offline
Od: 15.08.2013
Posty: 71
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
A jakie efekty?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sty 2015, 17:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Bez porównania lepiej.Tamte świeciły dużo słabiej ,pewnie kończyły już swój żywot. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sty 2015, 17:02 
Amator
Offline
Od: 15.08.2013
Posty: 71
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ja zmieniam w czwartek, zobaczę jak będzie u mnie :-)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 sty 2015, 17:42 
Amator
Offline
Od: 15.08.2013
Posty: 71
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Już wymieniłem, świecą o wiele lepiej, ale nie zdejmowalem koła tylko parę tych spinek i odchylilem trochę nadkole :-)



Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 sty 2015, 17:52 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Witam

Ja własnie dzisiaj po powrocie do domu zauważyłem ze lewa lampa się nie świeci. Po przełączeniu jeszcze raz się zapaliła ale i tak już słabo świecą i muszę je wymienic. I tu moje pytanie czym się różnią te żarniki jeryka i Millerka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lut 2015, 10:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Stare wymieniłem na:
Millerek napisał(a):
Osramy 66240XNB

..i co!! prawy nie zawsze się włącza :arrow:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lut 2015, 10:51 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mam ten sam problem, czasami prawe oczko nie domaga. Czy chcesz powiedzieć, że po wymianie masz tak samo? :\


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.