Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 00:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 19:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,

Problem polega na tym, że nie mogę wyłączyć pracy wycieraczek- na pozycji off działa najwolniejszy tryb czasowy. Reszta opcji manetki działa jak należy, pokrętło czasówki też reguluje poprawnie. Czy jest jakiś przekaznik odpowiadający za czasówki? Jeśli tak to gdzie go szukać?

-- Dodano: 9 lutego 2022, o 20:47 --

Wszystko jednak wskazuje na jakieś uszkodzenie w samej manetce. Następnego dnia mój problem z wycieraczkami cudownie zniknął a dziś powrócił w innym wydaniu (dzięki deszczowemu porankowi). Teraz przy włączeniu czasówki włącza się również spryskiwacz (spryskiwacz działa również po naduszeniu manetki jak chciała fabryka).
Pozostało mi teraz tylko zamówić manetke na ebay ale jest kilka różnych numerów części dla tak samo wyglądających manetek, więc chciałbym sprawdzic u siebie ale teraz nie wiem jak ściągnąć obudowę kolumny - nie ma tam żadnych widocznych śrub a nie chce niczego połamać.
Czy ktoś wie jak to ściągnąć/ rozpołowić bez ściągania kierownicy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lut 2022, 08:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
AFAIK wkręty są od przodu (od strony kierowcy), widoczne po przekręceniu kierownicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lut 2022, 09:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Demontowałem kierownicę i obudowę jak instalowałam ogrzewanie kierownicy. Nie wiem czy uda ci się bez demontażu kierownicy ze względu na utrudniony dostęp.

Kolumnę kierownicy wysuń maksymalnie do dołu i w kierunku fotela. Od góry odpinasz gumową osłonę od kolumny kierownicy. Patrząc na moje zdjęcie możesz dostrzec wiele zaczepów wzdłuż brzegu obudowy oraz dwa pomiędzy kierownicą oraz bolce na rogach. Aby rozłączyć górną i dolną obudowę, wciskaj górną do wnętrza na łączeniu a dolną ciągnij w dół. W instrukcji jest mowa o śrubach widocznych po przekręceniu kierownicy. U mnie ich nie ma.

-- Dodano: 10 lutego 2022, o 10:06 --

Dodatkowe zdjęcia


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lut 2022, 19:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
piotrmocko - dzięki wielkie, poszło w parę minut. U mnie też śrub na wierzchu nie ma, dopiero widoczne są po ściągnięciu górnej części.
Jeśli chodzi o samą manetkę, jak myślisz jest sens to rozbierać czy raczej kupić jakąś używkę?
Czasem używki różnią się kolorem (odcieniem) a nie chce kupować całego kompletu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lut 2022, 20:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Niesty nie mam pojęcia jak są skonstruowane manetki. W instrukcji serwisowej jest procedura sprawdzenia manetki przy użyciu mulitmetra. Wystarczy odpiąć wtyczkę i zweryfikować ciągłość połączeń, aby sprawdzić czy na pewno manetka jest uszkodzona.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 lut 2022, 17:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzięki za schematy, wszystko sprawdziłem i jest ok jak na schemacie- połączenia, opory. Brak jakichkolwiek zwarć, odkręciłem płytkę i też tu wszystko wygląda ok.
Na 100% patrząc na budowę manetki, to ona tylko przesyła sygnał do jakiegoś sterownika i mój problem prawdopodobnie jest z nim zwiazany. Niestety jak dotąd nie wiem gdzie go szukać- pod kierownicą nic nie znalazłem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lut 2022, 09:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Obok schowka pasażera jest zlokalizowany moduł kontroli wycieraczek ze spryskiwaczami (Auto-Light / Wiper Control Module), który jest odpowiedzialny m.in. za sterowanie silnikiem wycieraczek. Niemniej jednak cały układ jest też połączony z BCM, czujnikiem deszczu, pompką do spryskiwaczy i modułem czujników parkowania.

Również w samym silniku wycieraczek znajduje się Autostop Switch oraz Circuit Breaker. W załączniku fragment instrukcji jak zweryfikować czy działa prawidłowo. Zapoznaj się z poradnikiem wygłuszania podszybia, Michał opisał jak wszystko zdemontować.

Wycieraczki i spryskiwacze tylnej szyby (o ile nie masz sedana) jak również spryskiwacze reflektorów są sterowane poprzez BCM.

W instrukcji jest też opisana procedura inicjalizacji czujnika deszczu po jego wymianie. Napisane jest też, że można ją stosować gdy system pracuje poprawnie. Może ponowna inicjalizacja pomoże.

1. Remove water and dirt from the windshield surface.
2. Switch the ignition to off.
3. Turn the windshield wiper switch to the AUTO position.
4. Within 10 s after turning the ignition switch to the ON position, turn the windshield wiper switch from the AUTO to the OFF position for five times and return it to the AUTO position.The windshield wiper will operate once at low speed when the reinitialization setting is performed correctly.

Caution
If the operation is too fast, the windshield wiper switch position cannot be detected and the initial setting may not be performed. Operate the windshield wiper switch for one cycle (AUTO > OFF > AUTO) per 1 s.

Jeżeli nic nie pomoże, to proponuję zakup używanego modułu kontroli wycieraczek ze spryskiwaczami.

Plik ze schematami połączeń dla Mazda 6 GH (oprócz RVM) znajdziesz tutaj oraz Mazda 6 GH workshop manual z procedurami testowymi i demontażu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lut 2022, 22:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzieki wielkie jeszcze raz, wyglada na to, że musze zlokalizowac ten moduł kontroli wycieraczek ze spryskiwaczami. Auto opcji (czujnika deszczu nie posiadam) a sam motor zostawię na koniec bo tu ciągle pada deszcz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lut 2022, 23:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Nie ma sprawy :) Wiper control module jest zaznaczony na drugim obrazku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 13:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam, wreszcie udało mi się znaleźć czas aby zajrzeć pod deskę, ale szczerze mówiąc nie jestem w stanie tego zlokalizować. Wszędzie same kostki podłączone do konkretnego odbiornika, nic mi nie wygląda na moduł który mogę odpiąć. Jak to wygląda? Czy ja ten moduł mam jak nie mam automatycznych świateł/ wycieraczek?

Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 15:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Skoro nie masz czujnika deszczu ani automatycznego uruchamiania wycieraczek, to wg 0919-1c nie masz mikrokontrolera do sterowania, czyli pewnie nie ma też całego modułu.

Proponuję sprawdzić silnik wycieraczek zgodnie z instrukcją którą zamieściłem, bo ze schematu widać że jest tam coś więcej niż kable podpięte do silnika. Jak silnik będzie działać prawidłowo, to najprawdopodobniej nie działa BCM.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 mar 2022, 18:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzięki , mam nadzieję że niedługo przestanie wiać i padać bo od 2 tygodni nie da rady nic przy aucie zrobić. Mam nadzieję że to nie BCM. Jeszcze mogę kupić manetki dla pewności bo nie są drogie.

-- Dodano: 6 marca 2022, o 19:12 --

Wydaje mi sie ze najprawdopodobniej jest to BCM. Postanowiłem sprawdzić jak to wygląda bo zaczął szwankować mi również kluczyk - raz otwiera a raz nie. Czasem mam takie chwilowe braki mocy, zadławienia silnika ( blędow brak) takie chwilowe tąpniecia mocy i za chwilę zryw normalny, ale tylko raz na jakiś czas. Od ostatniego przymulenia zrobiłem ze 300km. Po ponownym odpaleniu jest teraz ok.
Ściągnąłem plastik i widać w kostkach zawilgocenie, mam nadzieję że to tylko powierzchowne.
Jest jakiś preparat do czyszczenia takich łączeń? Np. spray, czy pozostaje ręcznie wypiąć piny i skrobać?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2022, 12:50 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Po odłączeniu akumulatora i wypięciu wtyczek możesz spryskać styki preparatem K2 Kontakt Spray lub dowolnym innym do usuwania tlenków siarki z połączeń elektrycznych. Zanim wepniesz wtyczki ponownie, to najlepiej od czekaj kilka godzin lub nawet cały dzień. Na koniec wszystko delikatnie przetrzyj tak, aby nie było potencjanych zwarć. Jeżeli jakieś piny są bardzo zaśniedziałe to warto je najpierw skrobać


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2022, 14:24 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Za parę dni mam kilka dni wolnego to się za to zabiorę bo teraz auto potrzebuje codziennie. Wczoraj tylko poruszałem jedna wtyczka i cudownie naprawiły się wycieraczki.
Czy bcm jest otwieralny? Bo piny w kostkach to wyczyscze ale zastanawiam się na ile zaśniedziałe są same piny bcmu. Śniedź mogła dostać się do środka obudowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2022, 14:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Niestety nigdy nie wyciągałem BCM ani nie widziałem go poza samochodem


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 mar 2022, 19:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A więc tak - rozpiąłem kostki i przeczyściłem piny w module tu akurat wygląda to dobrze, nie przeszło do środka. Źle natomiast wyglądają same kostki, szczególnie ta mniejsza i ni jak to wyczyścić bez wyciągnięcia kabelków tylko jak je rozpiąć / wyciągnąć z kostki?
Ps. Wycieraczki teraz działają, tylko teraz nie ma centralnego zamka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 mar 2022, 19:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dodaj zdjęcie tej wtyczki. Piny w kostce mają wystająca blaszkę, która trzyma je we wtyczce. Zdarzało mi się wyciągać pojedyncze, ale wyjęcie wielu będzie trudne i czasochłonne. Z mojego doświadczenia, powinno wystarczyć spryskać piny we wtyczce po odłączeniu akumulatora i zostawić do wyschnięcia. Nawet po mocnym zwarciu gdy prąd nie przewodził, takie preparaty jak K2 Kontakt pomagają.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 mar 2022, 22:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jutro postaram się kupić ten K2 kontakt lub coś podobnego bo nie wiem czy tu w UK to sprzedają. Co ciekawe właśnie się dowiedziałem że rozładował mi się akumulator- duży pobór prądu na postoju. Cholera zachciało mi się ruszania pradu :x
Teraz mam wycieraczki a nie mam centralnego i jakiś lewy pobór na dokładkę.
Zdjęcie kostki:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 mar 2022, 22:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Przy tej ilości pinów zdecydowanie kup preparat do usuwania tlenków siarki z połączeń elektrycznych. Jak nie pomoże, to wtedy zacznij kombinować, czym można skrobać piny we wtyczce od wewnątrz


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 mar 2022, 22:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Myślę że to raczej ta mniejsza kostka sprawia problemy. Zobaczę co jutro da się tu kupić.

A co sądzisz o tym:
WD-40 Specialist Fast Drying Contact Cleaner
Z tego co widzę to jest dostępny od ręki K2 raczej tylko przez internet a czasu nie mam za bardzo.


Ostatnio edytowano Pn, 21 mar 2022, 22:49 przez Mareecki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 mar 2022, 22:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Patrząc po kolorach kabli to w dużej wtyczce są przewody od regulacji wycieraczek. Na pewno nie zaszkodzi spryskać wszystkie piny w obu wtyczkach oraz piny po stronie BCM.

Ja tak miałem z rorusznikiem. Po rozpięciu wtyczki i ponownym podłączeniu nie działał. Dopiero czyszczenie pinów preparatem pomogło. Sprawdzałem też miernikiem ciągłość połączeń pomiędzy kablem z wtyczki a kablem za gniazdem i nie było. Także ewidentnie po rozpięciu wtyczki zaśniedziałej może ona już nie łączyć


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 mar 2022, 18:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wszystko wyczyszczone i podpięte. Wszystko działa jak należy tylko niestety coś teraz kradnie prąd. Z tego co zdążyłem zauważyć to może być związane z bezpiecznikiem ROOM 15A. Jak jest wpięty to poczatkowy odczyt multimetra jest 1.04 i po chwili spada do 0.25, drugi odczyt po kilku minutach- początek podobnie ponad 1 i spadł do 0.12. Teraz podłączyłem klemy i zobaczę za godzinę jaki to na wpływ na akumulator. Teraz czyta 12.1.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 mar 2022, 19:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Zajrzyj do pliku ze schematami elektrycznymi na stronę 00E-1a do 00E-1c viewtopic.php?p=299255#p299255 Masz tam wypisane wszystkie systemy które są podpięte za bezpiecznikiem ROOM, trochę tego jest.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 mar 2022, 21:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Szczerze mówiąc to już jest dla mnie czarna magia - nic z tych wykresów nie rozumiem. Niby po 1,5godziny dalej 12.1 ale już nie mierzyłem poboru prądu bo ciemno. Aku odłączony dla bezpieczeństwa, podłącze rano i przetestuje po paru godzinach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 mar 2022, 21:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Na poniższym obrazku z pierwszej z trzech wspomnianych stron zaznaczyłem niebieskim prostokątem bezpiecznik ROOM. Podążamy za czerwoną linią do czarnych kropek, które zaznaczyłem niebieskimi okrągami. To są "skrzyżowania", na których prąd płynie dalej we wszystkich kierunkach zgodnie z niebieskimi strzałkami. W ten sposób podążaj za linią na kolejne strony, aby poznać jakie funkcjonalności pobierają prąd poprzez bezpiecznik ROOM :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2022, 10:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wydaje się że problem został rozwiązany, spryskałem tym "kontaktem" ( kupilem Granville Electrical Contact Cleaner, jedyny dostępny w pobliskim sklepie) jeszcze same wejścia bezpieczników bo zauważyłem że ROOM jak i dwa inne miały takie lekkie ślady śniedzi jak dokładniej się przyjzalem. Same bezpieczniki (nóżki) też odświeżone i w sumie to pomogło. Akumulator po nocy nie wykazuje spadku napięcia jak i test poboru prądu spadł do 0.09.
Wielkie dzięki za pomoc w powyższym problemie a ten tutorial jak czytać schemat elektryczny może kiedyś się przydać, choć mam nadzieję że nie ale nigdy nic nie wiadomo - dzięki wielkie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2022, 21:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Super że udało się naprawić :)

W razie pytanie odnośnie elektroniki i schematów to polecam się na przyszłość :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2024, 23:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Siemka u mnie zaczęło sie dziac podobnie 2017 2.2 skyative d I przyniosło mnie do tego posta I czyatajac wasze wypowiedzi chyba bede musiał isc odrazu do tych kostek lub Sam moduł ale chyba wpierw zerknę te kostki mam automaty wycieraczki i czujnik ale mam nadzieje ze skonczy się na kostakch lub module oby xd


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.