Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 09:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 302 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 1 lis 2019, 13:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: lubuski
Podzielę się moim problemem, padła bateria i nie działał centralny, auto opaliło i w trasę, kupiłem ładowarkę z szybkim ładowanie telefonu z Aliexpres podłączyłem do gniazda w podłokietniku, tam też w tylnej części tunelu jest antena keylees i nagle w trakcie jazdy zaczoł migać czerwony kluczyk na desce, pilot leżał we wnęce pod radiem, uznałem że to wina słabej baterii, przełożyłem pilot do schowka w podłokietniku czyli blisko anteny i przestało migać, i szukanie baterii po trasie, kupiłem, wymieniłem centralny działa a problem z odpalaniem i migający kluczyk dalej. Dotarłem do celu, przeczytałem cały internet, odłączyłem ładowarkę i wracam do domu a problem znikł, podłanczam ładowarkę i znów nie widzi kluczyka. Werdykt zapadł ładowarka zakłóca sygnał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 11:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: opolski
flywin
czy tak ma być? ja mam od kilku dni mazdę cx 3 z 2015r., i od wczoraj miga mi kontrolka tego systemu ale autko pali

-- Dodano: 11 listopada 2019, o 11:24 --

staryboss
Mam pytanie jak poradziłeś sobie z migającą lampką sygnalizacyjna systemu zabezpieczenia przed kradzieżą (samochód z kłódką) ja mam podobny problem i nie wiem czy jest to prawidłowość czy wada? gdybyś mógł udzielić mi odpowiedzi to będę b. wdzięczny
pozdro :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 17:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Z tego co pamiętam to ta kontrolka sygnalizuje, że samochód próbuje pobrać dane z kluczyka. Jeśli miga i nie pozwala odpalić bądź coś z tych rzeczy to znaczy, że nie ma połączenia i immobilizer blokuje. To z tego co ja kiedyś wyczytałem. Ogólnie jeśli miga to znaczy, że immobilizer jest aktywny. Po odpaleniu nie miga bo został odblokowany.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 09:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
co do migania jest dużo opcji typuj bateria w pilocie aku antena przyciski w klamkach i wiele innych, bez diagnostyki RKE nie da ise


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lut 2020, 07:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Witam wszystkich na forum i proszę o pomoc.
Przy użyciu sprzęgła znak kluczykana pulpicie jest wyświetlony na czerwono. Przy wciśnięciu przycisku start samochód odpala i pracuje normalnie lecz dioda w przycisku start świeci na czerwono ( znak kluczyka na pulpicie znika).
Sytuacja nie powtarza się przy każdym uruchomieniu samochodu.
Przy podłączeniu do komputera wystąpił poniższy błąd
B1026:71-48 CMDTCs. Steering column lock

Akumulator został wymieniony na nowy w zeszłym tygodniu oraz bateria w pilocie również.
Pozdrawiam i czekam na pomoc


Ostatnio edytowano Pn, 17 lut 2020, 07:44 przez maciekelga, łącznie edytowano 2 razy
Połączono z istniejącym tematem. Na prawdę tak trudno to znaleźć ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lut 2020, 07:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
do wymiany blokada kierownicy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lip 2020, 15:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.06.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam,
Wczoraj wymieniałem baterie w obu kluczach jednocześnie i dziś rano spotkała mnie niemiła niespodzianka- auto nie odpaliło. W pozycji ON lampka immobilizera miga z dużą częstotliwością, wygląda jakby nie rozpoznawał kluczyków (oba). Wszystkie pozostałe funkcje kluczyków działają. Czy ktoś miał podobny problem? Poniżej link do filmiku.

https://streamable.com/joztac


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lip 2020, 16:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Czy tak się dzieje tylko po wymianie baterii? Wcześniej odpalało od razu? Czy też zdarzało się, że nie zaskoczył?

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lip 2020, 18:23 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.12.2019
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Hello,

Dziwny objaw, jeśli tylko wymieniałeś baterie w pilotach. W zasadzie to nie ma nic wspólnego z pastylką immobilizera, która tylko tam sobie jest. No nie wiem... Może jak rozbierałeś piloty to się jakoś obluzowała i przesunęła czy coś, choć to raczej niemożliwe, bo ona jest w tej drugiej części klucza. Ja rozbierałem piloty, zmieniałem baterie i dopisałem piloty na nowo, bo miałem tylko jeden i nic takiego się u mnie nie wydarzyło. Potem dopisałem przez ForScana drugi klucz do immobilizera i wszystko jest OK. Ja bym zaczął od sprawdzenia czy w ogóle pętla w stacyjce widzi pastylkę jako prawidłową czy nie widzi jej wcale. Ewentualnie pokombinuj z drugim kluczem zbliżając go tylko do pętli w stacyjce jak najbliżej i próbuj uruchomić tym który jest włożony. Kiedyś się spotkałem z tym, że niektórzy mając jeden klucz, który działa montowali na stałe pastylkę pod stacyjką i wtedy działał każdy dorobiony klucz. Najlepiej było by sprawdzić skanerem czy jest jakiś błąd dotyczący immobilizera.

Pozdrawiam

_________________
"Życie jest pasmem straconych okazji."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 18:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.07.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Witajcie, mam podobny problem więc się podepnę, Mazda 6 2.5pb hatchback, auto stało 2 dni nie całe w garażu, chciałem wyjechać ale tylko przy kliknieciu słychać pykniecie i dupa, wyskakują różne kontroli, zegary dojeżdżaja do końca i wracają , zaczyna się przyciemniać i rozjaśniać kilka razy licznik i generalnie ani navi ani nic się nie włączą, ekranik od klimy na chwile ale potem gaśnie, światła działają zamykanie też, kierownica zablokowana. Co robić?? da się to jakoś odpalić, albo odblokowac kierownice... akumulator nowy ma 2 tygodnie, wszystko śmigało na początku myslałem że się rozładował ale podładowałem i nic... to samo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 sie 2020, 08:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.08.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Witam,

Nie mogę odpalić auta - po przekręceniu kluczyka brak rakacji., wszystkie diody na desce świeca (ESP, Aku, Olej, Engine, itp.).
Akumulator sprawdzany jest ok (również próba z boosta nie powiodła się).
Da sie otworzyć auto kluczykiem, centralny działa, wszystkie inne rzeczy w aucie też (radio, klima, światła).

Co może być problemem? Podejrzewam immobilizer, jako że mruga czerwona kłodka.

Niestety mam tylko jeden kluczyk i nie moge sprawdzic z drugim.

Co moge zrobić w takiej sytuacji?


Ostatnio edytowano N, 23 sie 2020, 13:23 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 sie 2020, 18:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Rozrusznik - bendiks, regeneracja.
To jedna z możliwości.
Warto sprawdzić u znawcy "japończyków" :wink:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 wrz 2020, 14:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.07.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witam,

Szanowni użytkownicy forum, zwracam się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
Lista faktów:
1. Auto było normalnie użytkowane 3 dni temu. Brak oznak jakichkolwiek problemów.
2. Dziś auto nie chce odpalić.
3. Na desce dioda z kluczem i wykrzyknikiem na czerwono miga zacięcie. Do tego ikona auta z kłódką na czerwono dotrzymuje poprzedniej towarzystwa.
4. Na przycisku START STOP po naciśnięciu sprzęgła świeci się czerwona dioda. Bez wciskania sprzęgła a jedynie samego przycisku - również czerwony kolor. Auto nie odpala.
5. Pilot do tej pory był sprawny, jak zaistniała ta sytuacja od razu wymieniłem baterie w obu pilotach, jeden po drugim, całkiem sprawnie, a już na pewno poniżej jednej minuty. Wygląda na to, że klucze są sparowane z autem. ZAZNACZAM, że to piloty 4 przyciskowe z wyjmowanym kluczem (po zwolnieniu małej blokady). Z pilota auto się zamyka, otwiera. Centralny działa normalnie. Po otworzeniu drzwi i wejściu do auta tarcze normalnie się podświetlają.
6. Akumulator ma maksymalnie 11 msc. Do tego ma diodę wskazującą że jest READY (taki akumulator :)) Gdyby miał niższy poziom - dioda zmieniłaby kolor na inny.
7. Odpiąłem akumulator na chwilę, podłączyłem znów - TO SAMO, nic się nie zmieniło.
8. Auto wygląda jakby było w trybie serwisowym (autotheft, ikona na desce).
9. Nie mogę podłączyć się kompem, bo nie mogę auta odpalić.

Przeczytałem tutaj wszystkie te posty, ale różne były sytuacje które miały miejsce dookoła problemu. Swój opisałem - wydaje mi się - szczegółowo.

Dodatkowo jeśli ktoś mieszczka w Warszawie i ma IDS - serdecznie zapraszam, bo odstawianie AUTA do ASO, laweta i dodatkowe koszty mnie przerażają :)

-- Dodano: 29 września 2020, o 15:42 --

Niestety nie widzę opcji EDIT poprzedniego posta, więc dopiszę tutaj:
Zaznaczam, że nie mam normalnej stacyjki, gdzie można przekręcić normalnie kluczyk. Jest tam miejsce w metalowej obwolucie, gdzie można włożyć grot kluczyka, ale nie można przekręcać. Więc nici z programowania kluczyka na nowo, ale i tak sądzę, że nie tutaj leży problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 wrz 2020, 13:47 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 154
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Bo tutaj akurat kluczyka się nie przekręca tylko wkładasz grot, wciskasz sprzęgło i przycisk start.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 08:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam wszystkich.
Dopadło i mnie.
Mam Mazde 6 2.5 Pb 2009r. wersja Sport.
Kupiłem ją uszkodzoną, po stłuczce, ale jeżdżąca, bez wystrzelonych poduszek...nieważne.
Ważne że po naprawie blacharsko-lakierniczej, przez jakiś miesiąc wszystko było ok, aż do pewnego dnia kiedy to żona wybrała się z teściową do szpitala, tam czekała na nią pod szpitalem ok 1,5h (siedziała w samochodzie bez wł światła I nawet radia itp.) ....i już nie odpaliła.
Samochód zaczął się dziwnie zachowywać ... Pojawił się czerwony kluczyk z wykrzyknikiem, przycisk odpalania czerwony pomimo wciśnięcia sprzęgła... Gdy wyszła z samochodu nie chciał się zamknąć, za to uruchamiał się alarm po zamknięciu drzwi...
Gdy przyjechałem na miejsce to mazda była już praktycznie bez prądu. Na njc nie reagowała. Na desce świeciła już tylko jedna kontrolna i było sluchav takie charakterystyczne cykanie jak przy wyładowanym aku.
Podłączyłem go pod aku innego samochodu przez kable. Prąd wrócił. Wszystko się rozświetliło, ale odpalić tradycyjnie już nie chciał. Palił się też czerwony kluczyk z wykrzyknikiem i przycisk odpalania tez czerwony pomimo wciśnięcia sprzęgła . Odpalił dopiero gdy przytrzymało się wyciśnięty przycisk odpalania. Samochód ożył, ruszył, jechał normalnie ale kontrolka kluczyka z wykrzyknikiem nie zniknęła i świeciła na czerwono.
Dodam że kilka dni przed tym zdarzeniem byłem u fachowców od aku aby mi sprawdzili czy jest ok... powiedzieli że jest w świetnej kondycji!
Dojechałem do domu. Wszystko działało. Keyless w każdej konfiguracji i sytuacji, we wszkrkicj drzwiach, z pilota itp, wszystko działało.
"Tylko" ten kluczyk z wykrzyknikiem i przycisk odpalania czerwony, no i samo odpalanie było możliwe tylko trzymając wyciśnięty przycisk...
Zacząłem czytać forum...
Wymieniłem baterie w pilotach. Podładowałem aku. Obejrzałem wszystkie gumki od keyless'a...i zauważyłem że ta od otwierania zamka klapy bagażnika jest popękana i nieszczelna. Zakleiłem ją szczelnie taśma izolacyjna.
Niestety żaden z powyższych zabiegów nic nie dał. Nadal to samo.
Pojechałem raz jeszcze na sprawdzenie aku. Pan powiedział że jest ok.
Nie miałem więcej czasu ani chęci szukać przyczyn więc odwiozlem Mazde do sprawdzonego eleltromechanika.
Okazało się że komputer pokazał mnóstwo błędów w elektryce (spadki napięcia prawie na wszystkich obwodach). Gdy zajrzał "pod maskę" okazało się że ktoś kiedyś grzebał w elektryce. Przewody po naprawie blacharsko lakiernicze były źle polutowane. Były problemy z masą itp. Ogólnie tragedia pod względem elektrycznym. To spowodowało że komputer widział błędy a to z kolei że na desce i na przycisku było czerwono.
Do tego, po dogłębnej weryfikacji aku okazało się że działa, ale "prąd rozruchowy jest w dolnej granicy ".
Reasumując: błędy w naprawie elektryki zostały naprawione, błędy w komputerze wykasowane i Mazda wróciła do żywych a na desce już kluczyk się nie palił na czerwono, no i można było zwyczajnie odpalić auto.
Dodatkowo, dla pewności wymieniłem aku na Yuase.
Przycisk zamka klapy bagażnika też był sprawdzony. Na szczęście tylko zewnętrzną guma była zniszczona. Wewnątrz nic nie zaśniedziało, izolacja wewnątrz itp jest ok.
No, to na tyle.
Mam nadzieję że to koniec niespodzianek .
Niestety tak się często dzieję po naprawach blacharsko lakierniczych... nie każdy dobry blacharz jest też dobrym elektro mechanikiem...
Aha.
Polecam tego elektromechanika! Facet dokładny, z dużą wiedzą, komputerem... i stosunkowo niedrogi! Nigdy się na nim nie zawiodłem, a robił mi już 3 samochody i 2 motocykle ;) Więc jakby ktoś był w potrzebie z okolic Poznania to polecam : "Auto Cris Elektromechanika samochodowa" , tel 505201096 , ul. Ożarowska (dawniej Działoszycka)
Sory za tą reklamę, ale myślę że warto mieć taki kontakt na wypadek takich problemów...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lis 2020, 15:00 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 154
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
No i mnie dopadło.
Wczoraj wsiadam do samochodu wszystko wygladalo ok bo na zielono i probuje odpalic a tu nic. Wcisnalem jeszcze dwa razy przycisk i zaswieclo sie na czerwono. Kluczyk swieci caly czas na czerwono, przycisk rowniez a ikonka klodki z samochodem tylko miga. Kierownica odblokowana. Tragedia, samochod uziemiony. Zostaje tylko serwis?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lis 2020, 19:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Maciek a na samym grocie odpala? Ja coś takiego miałem bo była słaba bateria w pilocie , wymieniłem i jak ręką odjąć. Chyba miałem właśnie ikonę kluczyka na czerwono. Na samym grocie chyba jeżdziłem ze 2-3 dni :).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lis 2020, 19:49 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 154
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Niestety nie. To bylo pierwsze co probowalem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lis 2020, 11:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
@maciek83 sam nic nie zrobisz jedynie aso lub ktoś kto ma IDS


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lis 2020, 12:29 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 154
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Już zrobione. Mechanik zabrał moje auto do jakiegoś magika od programowania kluczyków. Niestety nie byłem przy całej akcji '' naprawy'' i muszę zaufać tylko temu co mi mówił. Ponoć wysypały się kluczyki i gość tylko zaprogramował na nowo kluczyki z IMO i wszystko zaczęło działać. Tak jak mówię nie byłem przy tym zatem równie dobrze mógł się tylko podłączyć pod kompa samochodu mając odpowiedni sprzęt i skasowac błędy a mi powiedzieć że wszystko zaprogramował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 18:17 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 04.12.2015
Posty: 107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Panowie, a ja mam pytanie odnośnie kodowania IMMO na innym kluczyku. Mianowicie mój drugi kluczyk od auta zaginął. I teraz pytanie - można kupić używany kluczyk na allegro i przeprogramować czy musi być nowy do zaprogramowania ? Używany to koszt około 250 - 300 zł. Zaprogramowanie z serwisie uwaga - 466 zł brutto.

np taki: https://allegro.pl/oferta/kluczyk-pilot ... 9592481520

lub ten: https://allegro.pl/oferta/mazda6-6-gh-2 ... 9323172852

Proszę o pomoc w temacie !


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 14:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.11.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Witam,
dodam też swoją historię z zablokowaną madzią (2011, AT, Keyless), może komuś będzie łatwiej.
Któregoś wieczora, po 3h postoju, madzia postanowiła nigdzie dalej nie jechać. Po wciśnięciu hamulca ikona kluczyka oraz przycisk Start/Stop zapalały się na ok 0,2s na zielono i od razu na czerwono. Brak reakcji na wciśnięcie Start/Stop - auto wyłączone. Próby wciskania guzika kluczykiem, odłączania akumulatora czy fizyczny kluczyk w stacyjce nic nie zmieniały. Co ciekawe kierownica była cały czas odblokowana! Niestety nie potrafię stwierdzić czy kierownica nie zablokowała się przy wysiadaniu z auta czy może odblokowała się przy pierwszej próbie uruchomienia. Nie zwróciłem na to uwagi.
Na forach zagranicznych przeczytałem, że problemem może być spadek napięcia na akumulatorze i/lub zardzewiała śruba łącząca minus akumulatora z nadkolem. Drugą opcją najczęściej wymienianą na forach była wizyta w ASO i wymiana elektronicznej blokady kierownicy (3-5 tys zł).
Po naładowaniu akumulatora i sprawdzeniu wspomnianej śrubki (faktycznie była znacząco zardzewiała od strony gwintu(!), a z zewnątrz jak nowa), madzia nadal pozostawała zablokowana.
Dwóch różnych specjalistów z olx od diagnostyki komputerowej odeszło z płaczem - nie pomogli. Trzeci pan, specjalista od immobilajzerów, skromnie odmówił podjęcia wyzwania. Podobnie odmówiło większość serwisów w Łodzi. Pozostała wizyta w ASO (dostałem dość odległy termin ze względu na braki kadrowe).
Po tygodniu stania madzi pod blokiem dostałem, po znajomościach, kontakt do pewnego magika. Przyjechał... i odpalił auto w 3 min. Diagnoza: spadek napięcia na akumulatorze i przejście madzi w tryb failsafe. Był to magik wyższej rangi gdyż korzystał z jakiegoś alternatywnego oprogramowania i zrobił to tak szybko, że nawet nie wiem czy komputer pokazywał jakieś błędy. Czas pokaże czy był to jedynie problem z akumulatorem. Blokada kierownicy działa teraz normalnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 17:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Czyli wymieniłeś aku na nowy i śmiga ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 15:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.11.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Nawet nie wymieniłem akumulatora, jedynie go naładowałem (ładował się ok 4h). Obecny to OE Mazda i ma zdaje się 3 lata, więc założyłem, że jeszcze dycha, i że do spadku napięcia przyczynił się przymrozek i moja ostatnia jazda na krótkich odcinkach z grzaniem zada. Ewentualnie ta przyrdzewiała masa na nadkolu.
Za tydzień mam umówioną geometrię, więc chłopaki sprawdzą akumulator odpowiednim sprzętem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 19:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Aha czyli słaby akumulator przy próbie odpalenia zablokował immo i dupa. Czyli auto potraktowało to jako próbę włamania?? Mi tez się wylądował aku 2 razy ale nic nie zablokowało.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2020, 23:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.11.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Przygód ciąg dalszy :)
Madzia po odblokowaniu przez magika pojeździła cztery dni i znowu się zablokowała. Dokładnie było tak:
1. wsiadłem do auta i wcisnąłem hamulec,
2. kluczyk na desce zapalił się na zielono i odblokowała się kierownica,
3. po wciśnięciu start/stop nic się nie wydarzyło,
4. po czterech kolejnych wciśnięciach start/stop kluczyk zmienił się na czerwony i auto znów przeszło w tryb fail-safe.
Akumulator był naładowany więc to na pewno nie jego wina. Poza tym tester pokazał, że jest w dobrym stanie.

Tym razem zawiozłem auto do aso mazdy. Panowie wgrali nowy soft (zdaje się że do PCMu) i zakodowali ponownie kluczyki. Czy to rozwiąże problem, nie mam pojęcia, ale przynajmniej na razie nie musiałem wymieniać blokady kierownicy :) Mimo wszystko liczę, że tym razem się udało, ale jeśli ktoś może się podzielić wiedzą jak domowym sposobem wybudzić madzię ze stanu fail-safe to będę wdzięczny. :)

Idę pojeździć dopóki jeździ :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 gru 2020, 00:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Napisz jeszcze cenę takiego zabiegu w aso ;). Mam nadzieje ze się udało i będziesz mail spokój ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 gru 2020, 01:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.11.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: łódzki
"Pińcet złoty". Plus laweta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2021, 15:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.02.2021
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Widzę że mam podobny problem. Jakiś czas temu zapaliła mi się ikonka kluczyka czerwona i ta samochodu z kłódka. Za jakiś czas radio zgasło, nie było napięcia w zapalniczce i wyświetlacz nad radiem też zgasł. Jeden dzień było spokoju i dzisiaj znów to samo, kluczyk, kłódka, radio gasnie, na zegarach esp wyświetla się, ABS i prawie wszystkie kontrolki, nie można zgasić samochodu. Jak się uspokoi to samochód można zgasić i odpalić. Czytałem wszystkie przypadki i wolałbym działać już teraz póki samochód odpala. Niż czekać aż całkiem się zablokuje. Akumulator po 12h stania ma 12V więc ok, ale podładowałem go w razie czego. Baterie w kluczyku wymienione. Przycisk zamykania kierowcy działa, pasażera nie działa. Ale to już od pół roku i wątpię że to przez to. Ma ktoś może komputer w okolicach Głogowa (dolnośląskie) żeby podpiąć i zobaczyć co tam się dzieje? Ewentualnie czy ktoś zna jakiegoś fachowca w tych okolicach? Liczę na szybką odpowiedź, pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2021, 18:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mi się wydaje ze 12V to mało. Podłącz multimetr i daj sobie na widoku podczas odpalania auta. Jak spadnie poniżej 11V aku do wymiany.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 302 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tramwaj i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.