Teraz jest N, 28 kwi 2024, 12:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 28 lip 2014, 19:40 
Amator
Offline
Od: 24.07.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
Witam serdecznie

Byłem ostatnio na przeglądzie przedzakupowym w ASO z Mazdą 6 GH 2.0 DISI.
Wszystko ogólnie ok z autkiem oprócz dwóch błędów:
P2122: Niskie napięcie sygnału wejściowego obwodu czujnika % (TP)/włącznika D
P2127: Niskie napięcie sygnału wejściowego obwodu czujnika % (TP)/włącznika E

Panowie z ASO powiedzieli mi że błąd dotyczy niskiego napięcia na bodajże przepustnicy w trakcie postoju auta, tak jakby akumulator mógł być rozładowany i wymiana akumulatora mogłaby pomóc. W załączeniu podsyłam skan z wydruku ze sprawdzenia stanu pojazdu. Ogólnie z autkiem wszystko ok, silnik pracuje równo nie zauważyłem w trakcie jazdy żadnych anomalii, niemniej jednak przed zakupem wolę być pewny czy to pierdółka dlatego też wielka prośba o wasze opinie.
http://www6.zippyshare.com/v/27929337/file.html

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 10:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Jak juz to przyczyna nie jest przepustnica tylko czujnik polozenia pedalu przyspieszenia.
Jezeli sygnal jest mniejszy niz 0.3V to PCB wywali blad.
Przyczyny:
Walniety czujnik, cos z laczeniem lub gdzies sie przetarl kabel i nie lapie gdzies "masy"
Sprawdz kable dochodzace do PCB i ECU czy nie ma zadnych przetarc lub przerw.
To na poczatek. Jak nie to chyba trzeba bedzie podmienic czujnik :?

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 13:56 
Amator
Offline
Od: 24.07.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
Witam

Dziękuję za konkretną odpowiedź.
Pytanie czy to może mieć wpływ jakikolwiek na jazdę bo podczas próbnych jazd nie wyczułem niczego niepokojącego.
Z tego co kolega zielony110 pisze, wynika że zmiana akumulatora nie wpłynie na poprawę, dziwne że panowie z ASO tak mi powiedzieli.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Wt, 29 lip 2014, 14:18 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 14:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
w trakcie jazdy mozesz odczuc ze silnik nie wkreca sie tak ochopczo na obroty.
Nie wiem czy probowales ciagnac go do 6-7 tys?
Do 3-4tys mozliwe, ze nie bedzie czuc wiekszej roznicy ale pozniej moze byc.
Ogolnie dziwne, ze auto jezdzi normalnie - spodziewalbym sie, ze przejdzie w "tryb awaryjny".

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 14:03 
Amator
Offline
Od: 24.07.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
Witam

Czy sprawdzałeś może linka ze skanem z wydruku z pierwszego posta? Idzie z tego coś więcej wywnioskować?
Wiesz może jaki może być koszt takiego czujnika?

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Wt, 29 lip 2014, 14:18 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 14:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
wlasnie na niego patrze.
I sam nie wiem co i jak, bo parametry czujnika polozenia sa w normie.
Chyba, ze to jakis stary nie skasowany blad - ciezko powiedziec. Taj jak pisalem, moze gdzies byc jakis luzny kabel, ktore podczas wibracji powoduje powstanie bledu. Trezba by sie temu przyjrzec. Napiecie ladowania masz dobre, a ako trzeba by sprawdzic jakie ma napiecie.
Przebieg masz podany w milach - czyzby UK?
Co do ASO, albo im sie nie chcialo sprawdzac dalej i poprostu powiedzielina odczepnego, albo chca sie pozbyc samochodu od siebie - ciezko powiedziec.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 18:21 
Amator
Offline
Od: 24.07.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
no właśnie w ASO też mi mówili że pomiary z czujników są w normie, stąd może faktycznie kwestia akumulatora lub kwestia poluzowania przewodu.
Przebieg jest w km tylko facet w ASO wpisał pewnie mile, auto nie sprzedaje salon tylko znajomy znajomego, autko sprowadzany z Niemiec. Ok w takim razie będziemy testować w trakcie eksploatacji :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 14:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Miałem taką samą parę błędów z OBDII. Na desce wyświetlała się kontrolka check engine.
Sytuacja ta miała miejsce przy próbie uruchomienia auta z rozładowanym akumulatorem. Pomimo naładowania akumulatora i udanym rozruchu kontrolka nie gasła a kod błedu nadal dało się odczytać.
Pomogła wymiana akumulatora na nowy. :) <spoko>
Po uruchomieniu silnika kontrolka check engine zgasła sama. :D
Wydaje mi się że było to związane z niskim prądem rozruchu. Przy wymianie akumulatora sprawdziłem pod obciązeniem i faktycznie był już słaby i nadawał się do wymiany. Ale wytrzymał 8 lat. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.