Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 30 lip 2014, 14:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Docisnąłem po omacku bo ciemno było, a to mryganie mnie irytowało. Przesmaruje kostki w sobotę kontakt sprayem, bo mam jakiś :)

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 lip 2014, 14:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Docisnąłem wszystkie kostki, skasowałem błąd i dalej to samo... Durny samochód.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 lip 2014, 14:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Spróbuj może fotelami poruszyć.

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 lip 2014, 14:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Spróbuję potem jak mi trochę nerwy opadną żeby być gotowym na ew. kolejne niepowodzenie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 lip 2014, 16:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tomek nie wiem z którym fotelem masz problem, u siebie miałem to samo. Ja odczepiłem tą kostkę od szyny pod fotelem kierowcy aby luźno sobie leżała, a pod fotelem pasażerka dobrze nimi poruszałem. Narazie wszystko jest ok, ale nerwa już miałem :evil:

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 lip 2014, 16:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
U mnie był zawsze problem z fotelem pasażera. Dociśnięcie kostek załatwiało sprawę.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 lip 2014, 00:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
U mnie tez pasażer ostatnio. Dociskalem na upartego fotel kierowcy bo non stop go z żoną przestawiamy pod siebie i po dwoch dniach wpadłem na genialny pomysł żeby zerknac na drugi. Jak ręką odjąć :-D

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 lip 2014, 07:54 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wydaje mi się że problem Tomka nie ma nic wspólnego z fotelami. W przypadku problemów z brakiem kontaktu wtyczki pod fotelem moduł powinien zgłosić błąd: podwyższona rezystancja w obwodzie bocznej poduszki pasażera lub kierowcy.
Zgłoszony przez moduł błąd dotyczy napinacza pasa, a ten wydaje mi się że znajduje się w słupku na dole. Drugi problem jest taki że nie zgłasza podwyższonej rezystancji a zwarcie. Spowodowane może być zalaniem wtyczki wodą, lub uszkodzeniem izolacji i zwarciem przewodu do masy.
Jeszcze mi się przypomniało:
W celu ułatwienia diagnozy odpal w Forscan "oscylkoskop" i z modułu poduszek odczytaj wartości rezystancji w obwodach poduszek. Z tego co pamiętam u mnie mam wartość od 2 do 3 Ohmów.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 31 lip 2014, 08:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
krystian77 napisał(a):
Wydaje mi się że problem Tomka nie ma nic wspólnego z fotelami.

dokladnie <spoko>
Tomek dostal wczoraj wytyczne co i jak sprawdzic w pierszej kolejnosci.
krystian77 napisał(a):
Z tego co pamiętam u mnie mam wartość od 2 do 3 Ohmów.

min to 1.54 :wink:

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 31 lip 2014, 18:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wydaje mi się, że problem zażegnany :) Wróciłem właśnie z 10 kilometrowej jazdy próbnej i nie ma błędu.

Rozebrałem słupek środkowy żeby dostać się do napinacza. Tam rozłączyłem kostkę, przeczyściłem ją środkiem Valvoline Clean Tronic (http://www.valvolinepolska.pl/pr,107,sr ... ronic.html), przy okazji to samo zrobiłem z kostkami pod fotelem - żółtą i tą białą. Podłączyłem ponownie akumulator, bo dla bezpieczeństwa go wypiąłem, skasowałem błąd, odbyłem jazdę podczas, której nic się nie zaświeciło. Zeskanowałem jeszcze profilaktycznie komputer Forscanem - błędów brak :)

Dzięki wszystkim za odzew ;) Szczególnie dziękuję zielony110 za materiały z wytycznymi. Kolega krystian77 również miał rację :hi:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 31 lip 2014, 19:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
I gitara :-D

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 sie 2014, 18:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Długo się nie nacieszyłem brakiem błędu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sie 2014, 22:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Czyli jednak coś poważniejszego

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 gru 2014, 11:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.12.2014
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam Panowie.
Niestety mam ten sam problem z poduszkami powietrznymi.
U znajomego podlaczylem auto do urzadzenia diagnostycznego i pokazalo dwa bledy B1126 oraz B1127.
Chcialbym sie dowiedziec czy udalo Wam sie rozwiazac Wasze problemy samemu czy jednak musieliscie skozystac z pomocy ASO.

Tutaj znalazlem procedure postepowania w przypadku wystapienia takich bledow.
http://madstyle1972.com/MAZDA6_2014/wor ... 22800.html

Na poczatek chyba nalezaloby sie zajac wszystkimi kabelkami i od tego zaczne.
Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki ktore kostki odlaczyc i gdzie one sie znajduja.
Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 gru 2014, 20:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kod 23 to kod poduszki bocznej fotela pasazera tak? Bo ciągle to jakoś powraca, wystarczy ruszyć wtyczkę Pod fotelem i juz jest ok.
Ale co będzie jak kontrolka mruga i będzie dzwon? Ta poduszka odpali?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lut 2015, 07:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie znowu kolejny kod... przerobilem juz kod22 i kod 23 (wystarczylo poruszac kostkami pod fotelem) a teraz dziwny kod 12 :( Jakies pomysly panowie? Co za auto... wszystko na "dotyk". :mad: :mad: ;((


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 21:26 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.05.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam,
Jako że to mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość :oops:. Jestem szczęśliwym posiadaczem M6GH od roku i do tej pory cieszyłem się niezawodnością. Wczoraj odwoziłem rodzinę na lotnisko i po 250km dosłownie kilometr przed lotniskiem musiałem awaryjnie hamować, po czym moim oczom ukazała się piękna choinka na desce rozdzielczej. Samochód zaczął dziwnie się zachowywać jak to bywa w trybie awaryjnym, brak wspomagania, systemów bezpieczeństwa i "mało" dynamiczny... Na parking oczywiście jakoś dojechałem, rodzina odleciała a ja na terminalu przeglądałem forum w akcie desperacji. Znalazłem topic o jednym bezpieczniku 5A o nazwie SYS, który mógł być odpowiedzialny i jak się okazało był. Niestety w zapasie miałem najmniejszy 7,5A więc taki został zamontowany - wiem że tak nie powinno się robić ale to był akt desperacji. O dziwo wszystko się naprawiło poza.... AIRBAG, gdzie czerwona kontrolka świeci permanentnie - nie mruga jak to jest w większości przypadków na forum. Muszę dodać jeszcze że w aucie odczuwalny był zapach / smród spalonej elektroniki (średnio intensywnie). Podejrzewam że permanentnie świecąca kontrolka airbag świadczy o wyłączeniu tego systemu. Dzisiaj po pracy walczyłem z kostkami pod siedzeniami, podłączałem OBD z programem scanxlpro i żadnych błędów nie wykryto - a poduszka sie świeci. Serwis z racji kosztów w państwie którym jestem wolałbym odwiedzić tylko w ostateczności.
Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 21:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, więc tylko SRS jest problemem.
Dokładne informacje znajdziesz w odpowiednim temacie, wiedz że kontrolka mruga oznajmiając kod usterki.
Możesz odłączyć kleme masową od akumulatora i wcisnąć pedał chamulca na 30sekund, późnej podłącz kleme i sprawdź czy problem pozostał;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 21:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.05.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Niestety problem pozostał. <suicide>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 22:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szybki jesteś, no cóż, pozostaje odczytać błąd SRS. Powiedz jeszcze jaki kod błyska, np 21 to dwa błyski i później jeden, przerwa i znowu i tak w kółko.

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 22:03 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.05.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Nie tyle szybki co zirytowany jak coś mi świeci na desce. Niestety u mnie nic nie mruga.... kontrolka cały czas się świeci.

Nie wiem czy to może kogoś naprowadzi na źródło problemu ale kontrolka od zapinania pasów kierowcy w ogóle się nie świeci.


Ostatnio edytowano Pn, 9 lut 2015, 22:18 przez lemo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 22:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Aha, no to już nie wiem:(

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lut 2015, 22:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.05.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dalej pat, kostki podociskane, żarówki sprawdzone i niestety nie pozostaje nic innego jak serwis. Myślicie żeby spróbować zrestartować system SAS trzeba jechać do autoryzowanego serwisu mazdy czy wystarczy dobrze wyposażony "normalny" garaż?


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lut 2015, 17:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.05.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Kontynuacja wątku, może komuś sie przyda. Po wizycie w serwisie mazdy, odczytany błąd U0151, niedługo sie zastanawiając panowie postanowili mi wymienić moduł SAS. Koszt 600chf także powiedziałem ze muszę sie z tym przespać........ Nie chce mi sie wierzyć ze bez jakiegoś konkretnego powodu po prostu sie moduł popsuł. Zastanawiam sie czy nie wrócić do kraju autem i nie oddać go w ręce jakiegoś elektronika.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lut 2015, 18:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, po błędzie U0151 wychodzi na Communication error to SAS control module.

Pisałeś że kontrolka niezapietych pasów nie gaśnie, ale powiedz czy tak dzieje się ze wszystkimi pasami?

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.4


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lut 2015, 18:33 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.05.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Kontrolka airbag nie gaśnie, kontrolki pasów z przodu wogole sie nie zapalają, te pod dachem dot. foteli tylnych świeca sie.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2015, 17:42 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.05.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dokończę już, może sie komuś przyda. Jak już wyżej napisałem po błędzie u0151, potrzebna buła wymiana modułu SAS. Ceny salonowe powalają także zdecydowałem sie na zakup używane czesci, które jednak niełatwo znaleźć do GH. Montaż w/w urządzenia banalnie łatwy.
Myślałem ze potrzeba rozebrać konsole środkowa itd, ale jednak wystarczy odchylić materiał przy pedale kierowcy (usuwając 2 spinki) i to samo od strony pasażera. Sterownik zamontowany 3 śrubami z momentem około 7-9Nm. Na wszelki wypadek zdjecia od strony pasażera. ObrazekObrazek
Mała nasadka 1/4" rozm. 10 troszkę gimnastyki i gotowe. Oczywiście wszystko robimy bez prądu (aku odłączony).


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 kwi 2015, 11:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.03.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
zielony110 napisał(a):
marioo32 napisał(a):
witam all mam kod 18 w swojej 6
<br abp="720">nie ma czegosz takiego jak kod 18.<br abp="721">jest 1818 :P <br abp="722">Sprawdz czy swieci Ci sie kontrolka od poduszki pasazera (na konsoli centralnej)<br abp="723">Obstawiam przepalona zarowke ;)


Witam,
czy kod błędu 18 zaostał potwierdzony jako awaria żaróweczki wyłączenia poduszki pasażera ? W mojej GH 2008 mam od kilki dni ten błąd i faktycznie zauważyłem że żaróweczka potrafi się nie włączyć mimo dezaktywacji poduszki. potrafi, ale w większości przypadków się pali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 maja 2015, 18:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.12.2013
Posty: 50
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
o kurka ....lemo,mam od wczoraj to samo,na stale kontrolka poduch przy zegarach i ta nad popielniczka,w tym tez zero rekacji na pasy,mazde przestalo obchodzić czy mam zapięte czy nie,u pasażera to samo,z tylu pokazuje,takze pewnie u mnie tez będzie moduł SAS :( gdzie znalazles jakiś zamiennik ?

-- Dodano: Wt, 26 maja 2015, 19:35 --

dodam jeszcze ze zapalila mi się ta kontrolka poduchy jak wiozłem torbe z kanapkami na siedzeniu,kilka razy mignela razem z kontrolka niezapiętych pasow pasażera,po czym pasy kontrolka zgasla ,poduch została :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 maja 2015, 18:40 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.05.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Zacząłbym od eliminowania "najtańszych" przyczyn. Sprawdziłbym najpierw bezpiecznik 5A opisany jako SAS, potem podociskal kostki pod fotelami, potem żarówka od kontrolki poduszki pasażera. Zawsze można w tunelu środkowym koło pedału gazu odciąć tapicerkę i powąchać czy nie ma zapachu spalonej elektroniki, bardzo charakterystycznego. U mnie był smród wyczuwalny - ten od elektroniki


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.