Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 16:55 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: lubelski
Witam.
Moje autko na zimnym silniku odpala w każdych warunkach, problem zaczyna się kiedy wyjadę w trasę i na chwilę się gdzieś zatrzymam i zgaszę auto, wtedy ledwo odpala.
Co może być nie tak i jakie mogą być koszty naprawy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2017, 07:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.03.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Zdiagnozowałeś ten problem?
Zauważyłem u siebie podobny objaw. Na ciepłym silniku muszę dłużej przytrzymać rozrusznik żeby odpalić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 13:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
czujnik wałka lub wału


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 paź 2017, 03:24 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: lubelski
Niestety nie zdiagnozowałem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 00:36 
Świeżak
Offline
Od: 26.01.2015
Posty: 26
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
10 czerwca 2017, o 16:55 zupusiex napisał(a):
problem zaczyna się kiedy wyjadę w trasę i na chwilę się gdzieś zatrzymam i zgaszę auto, wtedy ledwo odpala.
Najprosciej postawic diagnoze wpiac sie komputerem i sprawdzic czego mu brakuje czyli jakie jest cisnienie paliwa na szynie przy odpalaniu i obroty przy kreceniu rozrusznikiem. 2,2 nie jest skomplikowanym silnikiem

_________________
mazvagtech Jaworzno niezalezny serwis mazda tel.501158148


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 10:35 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: lubelski
Czy da rade sprawdzić to forscanem, czy trzeba lepszy sprzet?


Ostatnio edytowano Pt, 17 lis 2017, 10:35 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 13:29 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Sprawdziłbym czujnik temperatury płynu chłodzącego czy nie kłamie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 sty 2018, 20:23 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Też dziś zauważyłem ten problem... po trasie i dosłownie minucie postoju odpala ale jednak słychać jak rozrusznik ciut dłużej kreci i tak jakby wspomaga jeszcze zanim silnik się rozbuja... dość niepokojące bo na zimnym odpala myślę że poprawnie, aczkowiek inaczej niż mojej byłem M6 z silnikiem RF5C - tam odpalał z półobrotu
Ktoś coś doradzi ? Chodzi o R2AA tak jak u poprzedników


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 sty 2018, 20:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
zazwyczaj to czujnik walka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 sty 2018, 21:19 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Można to zdiagnozować potwierdzić w forscanie ?
Jest to możliwe, że padł przy symbolicznym przebiegu 50tyś ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sty 2018, 13:08 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: podlaski
Miałem to samo w moim cx7 2.2 mzr CD Na zimnym super na ciepłym ciężko aż telpało silnikiem. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i jest OK.

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sty 2018, 17:36 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
To jest ten czujnik na kole pasowym z tymi ząbkami ? Skoro nie ma żadnych błędów to jest szansa, że mimo to jest uszkodzony ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 31 sty 2018, 17:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Rebus ten czujnik to od wału korbowego... Wałek rozrządu masz na górze silnika, pod pokrywą zaworów...

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sty 2018, 17:49 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: podlaski
Rebus napisał(a):
To jest ten czujnik na kole pasowym z tymi ząbkami ? Skoro nie ma żadnych błędów to jest szansa, że mimo to jest uszkodzony ?
U mnie błąd odczytała tylko jedna aplikacja EOBD facile, był to błąd P1336 inne aplikacje na androida po bluetooth nie widziały błędu nawet płatny SDPROG nie wiem jak forscan bo nie działa mi z nowym interfejsem vgate. To jest taki plastikowy duperel z wtyczką. Wpisz w google czujnik położenia wału 2.2 mzr to będziesz wiedział jak wygląda.

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sty 2018, 18:07 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Ok - dzięki.
Czytałem o tym problemie, że może być winny także czujnik temp silnika lub nawet rozrusznik lub aku - ale na zimnym pali dobrze.
Czy każdy 2.2 odpala tak jak filmiku poniżej ? https://www.youtube.com/watch?v=RGdXe2PYyzU
U mnie jest podobnie na zimnym i to chyba jest prawidłowe ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sty 2018, 18:18 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: podlaski
Tak wygląda normalnie. Przez parę sekund silnik ma prawo dziwnie pracować bo wtryski się kalibrują dopiero po kilku sekundach silnik wchodzi w prawidłowy tryb. Jeśli to Twoje pierwsze auto z silnikiem 2.2 mzr to polecam przy wymianie oleju zlecić oględziny smoka olejowego żeby nie było.

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Śr, 31 sty 2018, 18:18 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sty 2018, 18:31 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Smoczek czysty bo tam już zaglądałem. Ogólnie przez 5 lat miałem 6-tke z RF5C więc co nieco wiem o co biega.
Fakt przez te 5 lat nie miałem żadnej usterki tego typu tylko części eksploatacyjne.
A to odpalanie na ciepłym mnie lekko zaniepokoiło a ja muszę mieć zawsze wszystko w aucie zrobione na tip-top nie ma przymykania oczu :/
Czujnik wymieniałeś na używkę czy jakiś zamiennik ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sty 2018, 19:57 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: podlaski
Używkę ale podobno z auta o niskim przebiegu. Puki co działa.

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Śr, 31 sty 2018, 19:57 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 mar 2018, 19:35 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Czy może mi ktoś wytłumaczyć zależność problemu odpalania na ciepłym silniku z czujnkiem położenia wału ? Jaki wpływ na ten czujnik i jego wysyłane sygnały do kompa ma temp ?
Już zdecydowanie bardziej do tej sytuacji pasuje czujnik płynu chłodzącego - ale on chyba sprawny bo wskazówka temp jest tam gdzie być powinna po rozgrzaniu...
Nie daje mi to spokoju...bo gdy silnik jest zimny to odpala prawidłowo czyli wtedy ten czujnik położenia walu nie bierze udziału czy jak to jest ? ? ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 mar 2018, 21:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Pod wpływem temparatury przez czujnik przestaje przepływac prąd i przestaje wysyłać sygnaly elektrycze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 mar 2018, 21:48 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
neo piszesz o czujniku położenia wału? bo jeżeli tak to temperatura raczej nie ma nic wspólnego bo to czujnik
indukcyjny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 mar 2018, 14:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Kiedys widziałem cos takiego


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 mar 2018, 16:56 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
sorki :) źle zrozumiałem, ten czujnik jest uszkodzony i po podgrzaniu
robi się przerwa na cewce :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 mar 2018, 17:50 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
OK Pany to mówimy o uszkodzeniu czujnika wałka rozrządu ten u góry silnika w pokrywie rozrządu czy ten na dole przy kole od walu korbowego ? Bo na filmiku jest chyba właśnie ten z dołu na wale korbowym ?

-- Dodano: 14 marca 2018, o 17:50 --

Sprawdzałem ostatnio co się stanie gdy na rozgrzanym silniku odepnę czujnik temp wody i odpalę - odpalił nawet gorzej niż z podpiętym czujnikiem więc chyba jego mogę uznać za sprawny. Obroty jałowe również na odpiętym były sporo wyższe.
Gdyby odpalił dobrze z odpiętym wtedy mógłbym go uznać za winnego - dobrze myślę ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 mar 2018, 17:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Rebus ten na filmie to nie wiadomo czy to jest czujnik z Mazdy, może w jakimś innym aucie tak wygląda czujnik wału korbowego.
Ogólnie zasada działa tych czujników jest taka sama, ale tylko inaczej wyglądają... No i trzeba wiedzieć który jest który, umieć rozróżnić położenia wału korbowego od wałka rozrządu.

@edit
Czujnik temperatury wody raczej nie ma nic wspólnego z odpalaniem.

Trzymałbym się wersji z czujnikami wałka i wału. Któryś może być niesprawny.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 11:25 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Dejwid mialem kiedys Vectre 1.6 i objawy takie jak autor tematu. Po podpieciu kompa okazalo sie ze temperatura plynu chlodzacego byla 0 stopni mimo iz wskazowka na blacie pojazywala 90. Efekt byl taki ze komputer widzac ze silnik zimny wchodzil na ssanie i zalewal goracy motor ktory po krotkim postoju nie chcial odpalic. Przy okazji spalanie wztoslo do jakis 15 moze 18 litrowna setke.

Wymiana czujnika zalatwila sprawe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 16:59 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: podlaski
Orientuje się ktoś czy czujnik wałka rozrządu i wału korbowego są takie same? Można je montować na przemiennie? Chodzi o silnik 2.2 MZR-CD

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 17 mar 2018, 22:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wydaje mi się, że są zamienne. Budowa obu jest taka sama, wygląd oraz gniazdo także.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 mar 2018, 08:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ten błąd co ci wyskoczył p1336 to chyba jest od łańcucha ze jest rozciągnięty, jak się nie mylę ....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 mar 2018, 19:08 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Panowie, wymieniłem ten czujnik położenia wałka (ten u góry silnika w pokrywie rozrządu) i nadal to samo.
Aku jeszcze oryginał ma 6lat może już lekko słaby i na rozgrzanym rozrusznik nie uzyskuje odpowiednich obrotów? jest to możliwe ?
A może z pompą CR jest coś nie tak... przy wymianie filtra paliwa kilkukrotnie musiałem zakręcić by zaciągnęła paliwko - jaka jest szansa, że mogła sie przytrzeć ? i czy wtedy były takie objawy z tym odpalaniem na ciepłym ?
Co sprawdzić w forscanie - jakie pidy żeby móc gdzieś postawic diagnoze...
Wolałbym sam to rozkminić niż udać się do jakiegoś rzeźbiarza elektryka żeby mi pól silnika nie wymienił...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.