Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 11:45 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Hej!
Panowie, wielka prośba o poradę, podpowiedzi, uwagi. Problem wygląda tak: wczoraj podczas wyjeżdżania z osiedla na publiczną drogę, nagle kierownica sama odbiła. Wyglądało to tak, że zatrzymąłem się przed drogą, miałem skręcone koła w lewo na maksa, ruszyłem i po przejechaniu może dwóch metrów, kierownica sama odbiła mi i skierowało mnie prosto, w stronę krawędzi drogi. Nie było prędkości, jechałem pewnie około kilkunastu km/h jak to podczas takiego manewru, więc opanowałem auto. Trwało to może sekundę i kierownica wróciła do normalnego funkcjonowania. Byłem trochę zszokowany, więc trudno mi przypomnieć sobie więcej szczegółów, ale wydaje mi się, że w momencie kiedy kierownica się zbuntowała przestało działać radio bo jak już jechałem prosto to zauważyłem że włączyło się na nowo ( mam stację multimedialną ). Początkowo myślałem że to znany mi i wielu uzytkownikom Szóstki GH temat z wadliwym czujnikiem skrętu w przekładni, ale w międzyczasie już podczas późniejszej jazdy nagle zaczęło sie coś dziać z zegarami i radiem. Tzn, zobaczyłem że wskazówki zjechały w skrajne położenie i wróciły na miejsce - tak jak podczas odpalania. Zaświeciły się też na sekundę różne kontrolki. Radio też się zresetowało. Trwało to wszystko może sekundę i nie zdążyłem zarejestrować więcej objawów. Stało się to podczas jazdy prosto i nie wiem czy wspomaganie w tym czasie działało czy nie, ale niewykluczone że przestało działać. Tu wywnioskowałem że to raczej nie jest kwestia awarii czujnika skrętu tylko raczej coś z elektryką. Może coś z instalacją albo jakimś sterownikiem. Auto jeździ prosto jak po sznurku, nie ściąga w żadną stronę w najmniejszym nawet stopniu. Przebieg 170k. Może jedynie wspomaganie działa trochę słabo, miałem kiedyś taką samą Mazdę z silnikiem benzynowym i tam dało się kręcić jednym palcem, tutaj to nie jest takie proste. Podłączyłem Forscana i nie ma zarejstowanych żadnych błedów. Wartości na czujniku skrętu pokazują 0. Dodam jeszcze, że sprzęgło na alternatorze daje o sobie znać, tzn hałasuje przy odpalaniu gdy jest zimno na podwórku. Nie wiem czy to może mieć jakiś związek.

Nie wiem od czego zacząć szukanie przyczyny. Wiem że jak oddam do elektryka to raczej nic nie znajdzie bo przecież nie będzie jeździł autem przez cały dzień żeby wywołać usterkę. Nie mam dwóch lewych rąk i myslę że sam mogę sie tym zająć, ale potrzebuję wskazówek gdzie mam zajrzeć i co sprawdzić. Dlatego będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 12:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Czytałem o tym problemie gdzieś na forum. Jest cały długi wątek problemów z kierownicą która sama skręca gwałtownie podczas jazdy. O ile dobrze pamiętam to trzeba pilnie wymienić czujnik położenia kierownicy

-- Dodano: 1 maja 2022, o 13:46 --

Link do wsponianego wątku viewtopic.php?f=40&t=2875


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 14:07 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki Piotrek za odzew i dobre chęci. Jak zawsze jesteś niezawodny:) Ale tu chyba sprawa jest bardziej skomplikowana bo tak jak napisałem wyżej, jest kilka innych objawów, które towarzyszą temu zjawisku. Muszę zaktualizować wątek. Przejechałem się trochę i choinka na zegarach kilka razy mi sie pojawiła, a przy okazji zapisały się błedy.

Obrazek



Obrazek


Jechałem na prostej drodze i przez jakiś czas objaw występował dłużej niż sekundę bo w pewnym momencie trwało to dobre kilkanascie albo kilkadziesiąt sekund. Przez jakiś czas zegary szalały, świeciły i gasły kontrolki, wskazówki dojeżdżały do skrajnych położeń i wracały. Radio resetowało sie kilka razy. W tym czasie próbowałem sprawdzić czy ma to wpływ na kierownicę. Na prostej nie było gdzie skręcić, ale wydawało mi się, że wspomaganie odlączało się i załączało.

Moim zdaniem jest gdzieś problem z elektryką, może jakieś połączenie nie styka albo przetarty kabel. Nie wiem gdzie szukać. Może Wy wiecie gdzie są obwody odpowiedzialne za te układy. Osobiście wolałbym żeby była to kwestia tego elementu maglownicy, wymieniłbym i byłoby po problemie. Ale skoro objawy jednoznacznie świadczą, że jest jakaś elektryczna usterka to to nie chcę w ciemno wymieniać tego elementu kierowniczego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 14:32 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2021
Posty: 37
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Cześć, powiedz , czy podczas jazdy nie miałeś wpiętego w obd II jakiegoś interfejsu. Ja kiedyś miałem podobnie z kontrolkami, że mrugały. Winowajcą okazał się
wpięty elm327. Widocznie uszkodził się.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 16:50 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Cześć. Nie miałem podłaczonego żadnego obd. Ale dzięki za zainteresowanie i odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 16:50 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Cześć. Nie miałem podłaczonego żadnego obd. Ale dzięki za zainteresowanie i odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 19:26 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 26.05.2021
Posty: 109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Zacznij od usterki, którą pokazałeś na screenie w/w czujnik może powodować te zamieszanie w instalacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 20:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Konstrukcja przekładni wbrew pozorom jest dość prosta i tak zrobiona, że przy jakiejkolwiek utracie zasilania odcinane jest zasilanie silnika wspomagania. W jakim stanie masz alternator oprócz rolki? Jak dla mnie nastąpił tak duży udar prądowy przy szarpnięciu kierownica przez przekładnie z powodu wadliwego czujnika skrętu, że ani akumulator ani alternator nie wyrobił stąd chwilowy zanik napięcia i restart radia. Jeśli restart nastąpił razem z objawem przekładni.
Pokaż wyniki PIDów wartości prądu silnika w skrajnych położeniach przekładni.

Dziwne jest tylko to że później nastąpił znowu zanik zasilania. Do sprawdzenia także klemy, punkty masowe oraz akumulator i alternator.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2022, 12:44 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Sprawdziłem i poprawiłem klemy i masy. Wszystko wyglądało ok. Akumulator po nocy ma napięcie 12,5 v, po włączeniu zapłonu spadło d 12,2 v, napięcie ładowania rano po odpaleniu 14,2 v.
Nie wiem czy prawidłowe jest to co pokazuje Forscan, tzn: napięcie wyjściowe alternatora 10,5 v. Czasem jest nawet poniżej 10v. Zmierzone na akumulatorze wynosi około 14v.

Obrazek


Wyniki pidów z kołami prosto:

Obrazek


Na maksa w lewo:

Obrazek
Obrazek

Widać, że napięcie zasilania moduły 12v - nie wiem czy prawidłowe.



Na maksa w prawo:

Obrazek
Obrazek

Nie wiem tylko czy dobrze zrozumiałem i zrobiłem screeny po skręceniu kierownicy i zostawieniu jej w tym położeniu( pierwsze zdjęcia) i po przytrzymaniu w skrajnej pozycji ale bez dociskania ( drugie zdjęcia ). Natomiast jeżeli chodzi o to co pokazują kiedy trzymam kierownicę dociśniętą do skrajnej pozycji w lewo i w prawo to SS_TRQ 1 i 2 pokazują około 10Nm dla obu stron, a MTR_CUR około 70-72A dla obu stron. Tych screenów nie zrobiłem, ale mogę oczywiście zrobić i załączyć.

Pojawił sie jeszcze jeden dziwny objaw: kiedy siedziałem w aucie i testowałem, kierownica obracała się płynnie, ale kiedy miałem się przejechać to okazało się że wspomaganie nie działa. Musiałem obracać używając sporo siły. Kiedy tylko ruszałem, zaczynałem się toczyć nawet najwolniej jak się da, zaczynało działać. Po zatrzymaniu znowu przestawało. To chyba nie jest kwestia tego że jadąc łatwiej jest krecić nawet bez wspomagania. I jeszcze jedna dziwna rzecz: garażu na gładkiej posadzce kierownica obracała się łatwo, a gdy tylko wyjeżdżałem na zewnątrz tyłem pod górkę, znowu sie zatrzymywała. Wjężdżałem z powrotem do garażu, znowu działa lekko, wyjechałem - dalej ciężko. Koła standard 17". W pewnym momencie wspomaganie zaczęło normalnie działać. Co do tego czy teraz działo się coś z radiem i licznikiem to nie wiem bo radio było wyłączone, a na zegary nie zwróciłem uwagi w mocnym słońcu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 maja 2022, 12:06 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Może to nie będzie to i może masz to już ogarnięte. Zaglądnij do skrzynki głównych bezpieczników pod maską. Jak mam okazję mieć do czynienia z tym modelem auta to zazwyczaj tam zaglądam. Niemal zawsze gnój. Kupa syfu i śniedzi. Główne bezpieczniki i przewody z zielonym porostem. To się da na jakiś czas ogarnąć ale co się dzieje w gniazdach tych nożowych bezpieczników to tylko można się domyślać. Bez wyciągania pinu po pinie i oglądaniu, następnie wymianie pinu, nie da się tego zrobić porządnie. Kilka godzin roboty.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.