Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 24 cze 2018, 21:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam.
No i o to chodzi. Wreszcie kto ma życzenie może w ekspresowym tempie zaopatrzyć się w porządnie wykonany moduł i bez niespodzianek typu "czasowo niedostępne z przyczyn niezaleznych" :)
Pozdrawiam wszystkich.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.04.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Czy ma ktoś może fotki z tego tutoriala co jest na pierwszej stronie i moglby tu wrzucic ponownie? Zdjęcia sie nie wyświetlają by były na darmowym hoście i pewnie z racji upływającego czasu zostały już usunięte. Z góry dzieki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 21:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Proszę, poprawione adresy do zdjęć.


Fotorelacja z instalacji modułu składanych lusterek.

Najtrudniejszym krokiem jest chyba zdjęcie tapicerki drzwi, aby nie uszkodzić spinek. Dla pewności lepiej kupić sobie kilka zapasowych spinek (ja urwałem 4).
Kilka fotorelacji z tego etapu już było, więc nie będę powielał. Instrukcja w FAQ: viewtopic.php?p=14646#p14646

Po zdjęciu tapicerki musimy dobrać się do tej wiązki, tu mamy wszystkie potrzebne przewody.

Obrazek

Interesują nas te przewody:
różowy z czarnym paskiem - pojawia się na nim +12V, gdy przełącznik lusterek jest w pozycji OTWARTYCH LUSTEREK - WYCIŚNIĘTY
różowy - pojawia się na nim masa, gdy przełącznik lusterek jest w pozycji OTWARTYCH LUSTEREK - WYCIŚNIĘTY
gruby czerwony z białym paskiem - stałe +12V (z bezpiecznika szyb)
kilka czarnych kabli spiętych razem - masa
czerwony z niebieskim paskiem - sygnał zamknięcia centralnego zamka

Kolory brałem z instrukcji do GH w wersji przedliftowej, ale w mojej wersji poliftowej się również zgadzają, jednak przed podłączeniem się do przewodów lepiej upewnić się, że mamy te prawidłowe, bo może być niespodzianka !!!

Obrazek

Najbardziej ręka drży przy tym etapie ;)
Musimy przeciąć przewody różowy i różowy z czarnym paskiem.

Obrazek

Na zdjęciu widać rozdzielenie się przewodu różowo-czarnego na lewe lusterko (przewód idący do góry) i prawe lusterko (przewód idący do drugich drzwi). Podłączamy się oczywiście przed tym rozwidleniem, bo chcemy sterować oboma lusterkami ;)
Sterowanie (zasilanie) lusterek idzie od strony przełącznika w panelu drzwi kierowcy.
Łączymy się zgodnie ze schematem. Nasze dokładane przewody zaznaczone są na niebiesko, a cięcie w miejscach oznaczonych czerwonym X. Pokazana jest tu tylko ta trudniejsza część, czyli sterowania lusterek (zasilania i sterowania z centralnego zamka nie ma na schemacie).

Obrazek

Kolory poszczególnych kabli w module podam dla każdej osoby indywidualnie, bo może być różnica w kolorach i nie chcę wprowadzać zamieszania.
W czasie podłączania przewodów z modułu, wiązkę można odpiąć od modułu i operować samymi kablami, aby było wygodniej.

Następnie łączymy się do pozostałych przewodów. Usuwamy trochę izolacji i podłączamy przewód (bez rozcinania go).
Ja preferuję łączenie lutowane, aby było pewniejsze.
Można stosować te szybkozłączki.
Obrazek

Ale nie polecam ich do grubych przewodów (np: takiego jak ten czerwony do +12V), ponieważ mogą go nadciąć zmniejszając jego przekrój, a tym samym zmniejszyć możliwość przewodzenia prądu, co w konsekwencji może prowadzić do grzania się przewodu w tym miejscu, a w ekstremalnym przypadku nawet do pożaru.

Uwaga! Czerwony przewód jest pod napięciem z akumulatora (bezpiecznika), wyjęcie kluczyków nie wystarczy i należy uważać, aby nie zrobić zwarcia, bo będzie trzeba wymienić bezpiecznik.

Obrazek

Następnie sprawdzamy, czy wszystko działa tak jak należy, jeśli tak to otwieramy sobie piwo w nagrodę :)
<brawo>
i możemy brać się za składanie.
Izolujemy przewody.

Obrazek

Umieszczamy moduł tak aby nie latał po drzwiach i nie hałasował, ja umieściłem go tu i jest grzeczny.

Obrazek

Zakładamy z powrotem tapicerkę, pijemy piwo i cieszymy się nowym ficzerem naszej mazdy.

<disco>

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 17:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.04.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Ogromne dzięki za wrzutkę. A pomoże ktoś jak połączyć ten moduł z Ali. Próbuje rozkminić i nie do końca coś mi tu gra. W opisie jest że lusterka składają się przy zamykaniu i otwieraniu centralnego zamka, a ja bym chciał żeby otwierały się dopiero po przekręceniu kluczyka.

Obrazek Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 20:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Według instrukcji chcesz aby działało w "smart mode"?
Zostaw zielony kabel niepodłączony.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lip 2018, 06:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.07.2018
Posty: 28
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
1. TOMASZ
2. KOVAL
3. czacha83
4. Marrud
5. Strikerx
6. Michał
7. Marcin :-)
mam nadzieję że jeszcze są aktualne te moduły ? <boisie> :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 27 lip 2018, 07:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Marcin5733 jakbyś przeczytał cały temat to wiedziałbyś, że nie będzie więcej modułów.
viewtopic.php?p=252051#p252051

Ale jest alternatywna opcja, moduł uniwersalny od naszych chińskich przyjaciół :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lip 2018, 09:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: mazowiecki
marcin5733 - odezwij się do forumowicza "skrzynia" (wykonuje na zamówienie w bardzo krótkim czasie)- ja mam od niego moduł w mojej Maździe i działa bez problemów, cena również atrakcyjna, mało tego, możesz liczyć na wskażówki online w czasie montażu gdybyś napotkał na jakiś problem.
Mnie jak montowali to byliśmy na telefonie i wszystko odbyło się komfortowo.
Pozdrawiam.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lip 2018, 10:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
27 lipca 2018, o 08:38 dejwid napisał(a):
Ale jest alternatywna opcja, moduł uniwersalny od naszych chińskich przyjaciół :)

Mam taki tylko leży i się kurzy. Nie wiesz dlaczego? :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lip 2018, 20:27 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Panowie moduły cały czas są wykonywane przeze mnie-dostępne od ręki koszt 100zł

zapraszam!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lip 2018, 20:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A masz gdzieś pokazane jak się twoje moduly sprawują? Jakiś filmik?

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 10:19 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Nie mam filmików ,kilka osób z forum brało te moduły -popatrz wyżej co pisze kolega Andre ( on ma mój moduł ), lusterka składają się poprzez naciśnięcie 2x zamknij na kluczyku fabrycznym- otwarcie następuje po włączeniu stacyjki

-- Dodano: 24 września 2018, o 10:46 --

Witam zapraszamy do zakupu modułu lusterek, więcej info na PW.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 15:21 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,

Mam problem z modułem. Lusterka nie pracują jak trzeba a moduł wogole nie działa. W instrukcji pdf która otrzymałem sa sprzeczne informacje na temat kabla różowego i różowego z czarnym paskiem. Może ktoś napisać do którego wejścia wchodzi który kabel?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 kwi 2019, 15:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Mam taki pomysł aby przy zamykaniu centralnego zamka zamykały sie również lusterka- po otwarciu otwierały się.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 19:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Napotkałem dziś mały problem. Zamontowałem moduł kupiony na allegro, podłączyłem go wg instrukcji dołączonej do modułu i...prawie wszystko działa. Prawie - co ciekawe, lusterka faktycznie składają się po 2 krotnym wciśnięciu przycisku zamykania, ale...same się rozkładają po 22 sec. Drugi problem, który się pojawił to kwestia domykania szyb przy przytrzymaniu klawisza zamykania. Do tej pory działały wszystkie 4 szyby, teraz nie działa to na szybę kierowcy. Czy ktoś może napotkał podobny problem, lub ma pomysł co może być przyczyną problemów? Wymieniałem też za jednym zamachem panel od sterowania szybami, ale on sam w sobie działa prawidłowo, tzn lusterka i szyby się poruszają jak powinny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 20:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Sterowanie z centralnego nie jest dobrym pomysłem. Zastanawiam się nad sterowaniem lusterek przy przekręcanie kluczyka w pozycję ON a sterowanie za pomocą przekaźnika


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 20:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dlaczego nie jest dobrym pomysłem? Większość z nas tak ma właśnie zrobione moduły, jest to najlepsze rozwiązanie że lustra składają się po zamknięciu auta, otwierają po przekręceniu zapłonu

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 maja 2019, 20:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Generalnie tak się zastanawiam, czy pomijając kwestię uszkodzenia samego modułu, może to być problem np. błędnego podłączenia przewodów? Instrukcję którą dostałem mogę wrzucić gdyby ktoś chciał zerknąć na opis. Chociaż nie jestem pewien czy to w gruncie rzeczy coś pomoże jeśli jak sądzę każdy moduł w środku zapewne jest inny. Natomiast jutro spróbuję przedzwonić do sprzedawcy, może on coś podpowie.

-- Dodano: 7 maja 2019, o 21:47 --

Mały update:
Szybę naprawiłem - wystarczyło ponownie zaprogramować - zapomniałem o tym zupełnie ;)
Natomiast co do lusterek - niestety nadal bez efektu. Sprzedawca powiedział mi, że w module jest potencjometr i żebym za jego pomocą ustawił taką liczbę sekund jaka jest dla elektroniki w całym samochodzie...Tyle, że na razie metodą prób i błędów niestety nie trafiłem w odpowiednią.
Jednak dziś przyszło mi do głowy sprawdzenie pewnej rzeczy - otóż jak to jest - siedząc w samochodzie i zamykając samochód pilotem powinienem być w stanie ruszać lusterkami na panelu kierowcy? W sensie góra-dół i na boki? Ktoś sprawdzał taki przypadek? ;) Ewentualnie mógłby ktoś sprawdzić u siebie? Bo mam teorię, że może to powoduje rozkładanie lusterek, znaczy w momencie gdy moduł się rozłącza po złożeniu lusterek, następuje ich rozłożenie bo...gdzieś jest obwód domknięty (pytanie czy celowo czy nie), co powoduje rozłożenie lusterek.
Z góry dzięki za pomoc ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 maja 2019, 21:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, zasilanie jest podawane na obwód lusterek przez jakieś 20-30 sekund, nie pamiętam dokładnie.
Stań w cichym miejscu, wyciągnij kluczyk ze stacyjki, po ok 20-30 sekundach usłyszysz kliknięcie przekaźnika - w panelu sterowania szybami/lustrami jest wbudowana czasówka.

Dlatego rozkładają Ci się lusterka, moduł musi rozwierać obwód dłużej niż ta czasówka, w przeciwnym razie lustra się rozłożą.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 maja 2019, 22:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Dzięki za wyjaśnienie. Teraz zaczynam rozumieć ideę działania modułu. Faktycznie sprawdziłem przed chwilą, słyszę ten dźwięk po 29,53 sec. Tylko z tego wynika, że po tym czasie nie powinienem mieć możliwości ruszania lusterkami z panela? Druga sprawa, dokładnie nie mierzyłem teraz, ale moduł jest ustawiony na pewno o co najmniej 2-3 sec dłużej niż to kliknięcie i niestety lusterka się rozkładają. Więc z tego co rozumiem, coś mam nie tak? Inna sprawa, że sprzedawca pow. że mam trafić tak jakby idealnie w ten czas kliknięcia, z tymże potencjometrem sterowanym płaskim śrubokrętem bez żadnej podziałki jest prawie niewykonalne i w takim razie nie wiem co mogę zrobić, poza próbowaniem rzeczywiście wstrzelenia się w owe 29,5 sec ;/


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 maja 2019, 23:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dziwne.
Moduł ma złożyć lustra i zostawić obwód otwarty tak długo jak podawane jest napięcie - ja tak zrobiłem w swoim module, układ sprawdza kiedy zanika napięcie.
Idiotyczny jest pomysł z czasówka w module jak dla mnie.

Do momentu kliknięcia, jesteś w stanie składać/rozkładać lustra z przycisku (sterowania nie sprawdzałem, chyba też się da). Po kliknięciu nie działa praca luster.

Co do niedomykającej się szyby... odłączając panel i wtyczki silnik szyby zgubił położenia końcowe - teraz na pewno nie działa Ci automatyczne otwieranie/zamykanie kiedy mocniej wciśniesz przycisk szyby. Poszukaj na forum, jest info jak zaprogramować szyby.
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 21:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Z szybą to tak jak pisałem wcześniej - problem rozwiązałem faktycznie programując ją od nowa ;)
Natomiast mam pytanie odnośnie lusterek. Czy ktoś sprawdzał, lub ma możliwość sprawdzenia czy fabrycznie na przewodach różowym oraz różowo-czarnym napięcie (12V) jest podawane cały czas? Albo jeśli nie jest, to po jakim czasie ono zanika? Zauważyłem dzisiaj, że u mnie ono jest cały czas podawane, nawet po 10 min od zamknięcia samochodu centralką. Podejrzewam właśnie swoją drogą, że u mnie to powodowało problemy z modułem. Na ten moment moduł odłączony zupełnie.
Z góry wielkie dzięki za podpowiedź ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 21:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie, jest to napięcie po czasówce, zanika po ok 30s po wyłączeniu zapłonu. Podłączone jest z do bezpiecznika o nazwie MIRROR o wartości 5A.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 22:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Dzięki za podpowiedź ;) To w takim razie mam zagadkę do rozwiązania, czemu u mnie jest cały czas. Elektrykiem nie jestem, ale jedyne co mi przychodzi do głowy w takim razie, to może kwestia wspomnianego bezpiecznika? Znaczy gdyby się okazało, że jest niesprawny to się zastanawiam czy teoretycznie mógłby być efekt nie odcinania napięcia?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 06:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie, niesprawny bezpiecznik przerywa obwód, nie działały by Ci lusterka.

Zasilanie na czasówkę idzie bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik P. WIND 30A, po jego wyjęciu nie powinno być napięcia.

Podsumowując.
Gdy zapłon jest włączony lustra są zasilane z bezpiecznika MIRROR 5A, natomiast gdy wyciągniesz kluczyk, podtrzymanie jest zrobione przez czasówkę na 30s zasilaną z bezpiecznika P.WIND 30A.
Może ktoś grzebał i w jakiś sposób jest zmostkowana czasówka - może chciał robić jakieś domykanie szyb lub coś podobnego aby napięcie było cały czas, lub coś padło w samym module sterowania szybami i czasówka nie rozłącza prawidłowo obwodu.

Wyciągnij P.WIND i zobacz czy napięcie dalej jest. Później wrzucę schemat, będzie łatwiej.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 11:47 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Ponieważ zostałem wywołany do tablicy jako autor ww modułu składania lusterek więc jestem :)
Witam wszystkich po szybkich konsultacjach z kupującymi w tym tygodniu informuje iż sprzedane w polsce i zagranica w liczbie 18szt. wszystkie działają prawidłowo w naszych Mazdach, na przewodach różowy, rózowy/czarny napięcie kontrolne gaśnie po czasie 30-40sek ( po zapłonie ), kolego speedmaster w twoim samochodzie coś nie wygasza tego napięcia, więc szukamy przyczyny zgodnie z naszą rozmową telefoniczną -wspólnie drążymy temat i walczymy z nim :)

pozdrawiam!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 maja 2019, 10:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
@maciekelga, skrzynia dzięki wielkie za podpowiedzi. W weekend niestety nie mam ani chwili, żeby usiąść na spokojnie do samochodu i dalej testować, ale w przyszłym tygodniu wracam do tematu. Schemat byłby dużym ułatwieniem, więc z góry dzięki. Sprawdzę napięcie po jego wyjęciu oraz po wskazówkach telefonicznych od kolegi skrzynia i dam znać jak to wygląda. Natomiast jestem już pewien, że moduł jest w porządku i kwestia leży po stronie samochodu. Tym bardziej, że po ostatniej inwestygacji padł mi akumulator ni stąd ni zowąd. Więc faktycznie to napięcie u mnie nie zanika podejrzewam w ogóle - po 10 min od zamknięcia sprawdzałem i nadal było.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 maja 2019, 21:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.05.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam, a może ktoś byłby w stanie pomóc a w zasadzie założyć w mojej Madzi? Oczywiście nie za darmo. Kiepski że mnie elektromechanik :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
@maciekelga, skrzynia - Po drobnej przerwie mogłem w końcu wrócić do tematu rozkładających się lusterek. Co prawda zapomniałem sprawdzić jak wygląda sprawa po wyjęciu bezpiecznika o którym była mowa wcześniej. Natomiast kupiłem na próbę inny panel sterowania szybami - dzisiaj podłączyłem i od nowa przyłożyłem miernik. Niestety na różowych przewodach nadal napięcie jest. Więc to raczej nie kwestia modułu szyb.
Udało mi się za to zaobserwować ciekawą rzecz - po wyjęciu kluczyka ze stacyjki aż do momentu kliknięcia czasówki (ok 30 sec) napięcia na różowych przewodach nie ma i tym samym nie da się nimi sterować. Natomiast trzymając cały czas miernik przyłożony zaobserwowałem, że po kliknięciu napięcie magicznie się pojawia na tych przewodach. Co jak się domyślam jest bezpośrednią przyczyną nie działania samego modułu od lusterek.
I teraz pytanie - czy ktoś może miał podobny przypadek lub może mnie poratować jakimś schematem tych przewodów? Bo domyślam się, że problem jest gdzieś w jakiejś centralce, tylko nie wiem której i gdzie jej szukać. Ewentualnie za każdą inną podpowiedź będę wdzięczny co mogę spróbować zrobić w tej sytuacji, bo ewidentnie problem jest gdzieś w instalacji samochodu.
Z góry dzięki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 lip 2019, 09:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Zrób test z bezpiecznikami o którym pisałem wcześniej.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.