Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 05:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 20:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Witam dziś pojawiła się usterka. Auto szarpnęło parę razy wskazówka obrotomierza spadła na sekundę do zera zapaliła się kontrolka aku ale po tej 1s jechał dalej powtórzyło się to losowo aż wywaliło błąd skrzyni. i tryb awaryjny. W forscanie zrobiłem logi. Jak dla mnie do wymiany regulator napięcia co o tym sądzicie?
===TCM DTC P0883:00-A8===
Kod: P0883 - Wysoka wartość sygnału wejściowego zasilania TCM

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 90.98 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 93 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2378 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 64.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 17.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 31 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 34.90 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 38 s - Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 2 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 17.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 17.07 V - Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 30.20 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0883:00-A8===

===PCM DTC P2251:00-28===
Kod: P2251 - Obwód sterujący prądem ujemnym czujnika O2 otwarty - rząd cylindrów 1, czujnik 1

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: Open Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 60.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 93 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 0.00 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 66.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1422 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 63.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 23.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 30 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 12.03 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 17.25 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 16 s - Czas od uruchomienia silnika
-EGR_PCT: 40.39 % - Polecenie uruchomienia EGR
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-WARM_UPS: 2 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 16.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-CATEMP11: 650 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 13.73 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 41.96 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.747 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 7.84 % - Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 17.25 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 22.35 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 10.98 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 9.80 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
===END PCM DTC P2251:00-28===

===PCM DTC P2504:00-28===
Kod: P2504 - Wysokie napięcie w układzie ładowania

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: Open Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 80.78 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 93 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 0.00 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 94.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 2437 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 68.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 9.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 30 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 33.38 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 34.51 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 6 s - Czas od uruchomienia silnika
-EGR_PCT: 72.94 % - Polecenie uruchomienia EGR
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-WARM_UPS: 2 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 17.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-CATEMP11: 700 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 17.53 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 68.24 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.716 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 25.10 % - Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 34.12 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 30.59 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 30.20 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
===END PCM DTC P2504:00-28===

===OBDII DTC P2251-C===
Kod: P2251 - Obwód sterujący prądem ujemnym czujnika O2 otwarty - rząd cylindrów 1, czujnik 1

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P2251-C===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC U3003:17-08===
Kod: U3003 - Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC U3003:17-08===

===EPS DTC U3003:17-08===
Kod: U3003 - Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy

===END EPS DTC U3003:17-08===

===BCM/GEM DTC U3003:17-28===
Kod: U3003 - Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący układami nadwozia / Moduł kontrolujący działanie instalacji elektrycznej

===END BCM/GEM DTC U3003:17-28===

===LCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący światłami

===END LCM DTC Brak===

===EATC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury

===END EATC DTC Brak===

===IC DTC U0401:92-48===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Osiągi lub nieprawidłowe działanie

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Tablica przyrządów

===END IC DTC U0401:92-48===

===IC DTC U0402:92-08===
Kod: U0402 - Nieprawidłowe dane uzyskane z TCM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Osiągi lub nieprawidłowe działanie

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów

===END IC DTC U0402:92-08===

===IC DTC U0452:92-08===
Kod: U0452 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem zabezpieczeń

Dodatkowe symptomy usterki:
- Osiągi lub nieprawidłowe działanie

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów

===END IC DTC U0452:92-08===


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 22:00 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Tak regulator, dla pewności możesz zmierzyć na akumulatorze gdy silnik pracuje. Nie jeździj z tym, bo coś spalisz.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 22:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Mierzyłem forscanem podczas pracy dłuższy czas, ale cały czas jest ok 14,4v. Podejrzewam krótkie skoki losowe napięcia i wtedy sieje te błędy i auto szarpnie na 1s. Czy wymienię regulator bez demontażu alternatora? I czy to na pewno to, może bateria?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 23:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
W zakładach gdzie regenerują często za darmo można przetestować alternator, wygodniej jest mieć na stole wszystko.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lis 2020, 23:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Witam alternator wymieniony sprawdzony niestety ;(( objawy dalej te same błędy te same. Podmieniłem akumulatory ale dalej to samo. Co teraz można sprawdzić?

-- Dodano: 9 listopada 2020, o 16:24 --

Witam i jak ktoś się wypowie w temacie co jeszcze szukać? Dziś zrobiłem dodatkowy niezależny + do alternatora. Dodatkowa masa oraz wymieniłem akumulator. Dalej bez zmian sporadycznie błędy w każdym sterowniku zasilanie poza zakresem 17v . Czy możliwe że sterownik silnika się uszkodził. Podejrzewam że on może dać chwilowy sygnał dodatkowego napięcia pod obciążeniem. <niewiem> Proszę o pomoc.

-- Dodano: 10 listopada 2020, o 23:25 --

Widzę że nikt nie wie jak się za to zabrać. Dziś dodatkowo auto samo zgasło jakby ktoś przekręcił kluczyk. Pomysłów brak. Pomocy :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 08:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Sprawdź czy połączenia masowe są dobrze dokręcone.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 gru 2020, 22:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Tak masy sprawdzone dałem nawet dodatkowa i nadal to samo.

-- Dodano: 25 listopada 2020, o 19:04 --

A więc muszę odpowiedzieć sobie Sam może komuś się przyda. Chwilowe zbyt wysokie ładowanie 17v brało się z uszkodzonego sterownika silnika. Sterownik wymieniono dopasowano jeździ.

-- Dodano: 7 grudnia 2020, o 22:22 --

Witam niestety problem nadal powrócił. Auto zrobiło 60km i dalej to samo. Brak pomysłów. Elektronik rozłożył ręce chce wymieniać wszystko jak popadnie. <oczy> Ktoś pomoże.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 gru 2020, 08:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ile lat ma akumulator?
Skoki napięcia w samochodzie, to albo alternator albo akumulator - nie widzę innej opcji.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 gru 2020, 22:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam
Piotrze 1988 opisze Ci mój przypadek, skoki ładowania też miałem różne parametry, może nie tak wysokie jak ty ale były no i auto mi nie gasło.
Pare tygodni temu przy sprzątaniu auta rozładował się akumulator, nie odpaliłem mazdy. Naładowałem go i badałem przez długi czas co dziennie parametry ładowania, pobór prądu i stan akumulatora. Chciałem dać mu szanse gdyż nie wyglądał na stary (ciężko stwierdzić ile lat miał bo autko posiadam od 3 miesięcy) Pobór prądu na uśpieniu był zawsze 0,07-0,08, stan naładowania akumulatora spadał widoczne to było po nie jeżdżonej sobocie i niedzieli, czasami delikatnie się podnosił po dniu jeżdżenia. Siłę przy rozruchu miał dobrą nie spadała poniżej 10,5. Co najciekawsze różnie to bywało z ładowanie wariowało zakres od 13,8 do 14,9 v, z początku myślałem że mam popsuty multimetr ale drugi nowy wskazywał to samo. Teraz już wiem że było to zależne od temperatury, stanem akumulatora i jego naładowaniem. Tydzień temu kupiłem nowy akumulator ładowanie na poziomie 14,3 - 14,4 przy różnych obciążeniach. Pisałeś że podmieniłeś akumulatory ale czy na nowy sprawny? Mój akumulator nie był trupem i pan który go wymieniał troszkę się dziwił (niby sezon jeszcze da radę).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 gru 2020, 22:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam
Piotrze 1988 opisze Ci mój przypadek, skoki ładowania też miałem różne parametry, może nie tak wysokie jak ty ale były no i auto mi nie gasło.
Pare tygodni temu przy sprzątaniu auta rozładował się akumulator, nie odpaliłem mazdy. Naładowałem go i badałem przez długi czas co dziennie parametry ładowania, pobór prądu i stan akumulatora. Chciałem dać mu szanse gdyż nie wyglądał na stary (ciężko stwierdzić ile lat miał bo autko posiadam od 3 miesięcy) Pobór prądu na uśpieniu był zawsze 0,07-0,08, stan naładowania akumulatora spadał widoczne to było po nie jeżdżonej sobocie i niedzieli, czasami delikatnie się podnosił po dniu jeżdżenia. Siłę przy rozruchu miał dobrą nie spadała poniżej 10,5. Co najciekawsze różnie to bywało z ładowanie wariowało zakres od 13,8 do 14,9 v, z początku myślałem że mam popsuty multimetr ale drugi nowy wskazywał to samo. Teraz już wiem że było to zależne od temperatury, stanem akumulatora i jego naładowaniem. Tydzień temu kupiłem nowy akumulator ładowanie na poziomie 14,3 - 14,4 przy różnych obciążeniach. Pisałeś że podmieniłeś akumulatory ale czy na nowy sprawny? Mój akumulator nie był trupem i pan który go wymieniał troszkę się dziwił (niby sezon jeszcze da radę).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.